jm_j Postad 13 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2010 Testar bara om avataren funkar,,, Fan vad mesig du ser ut ;-}. Historian om min lilla söta iBook fortsätter... När jag ska installera om OS X för att slippa förra ägarens hundratusen program som finns samt ca 30GB porr som jag inte orkar leta kors och tvärs, visar det sig att DVD:n inte längre är samarbetvillig men med hjälp av vännen Google hittade jag intruktioner om hu man trycker in OS X på ett USB-minne så den biten blir snart fixat. Och så vill jag inte höra att det går alldeles utmärkt med en extern DVD-läsare eftersom det är för lätt och dessutom när jag behöver sparka igång nästa Mac är det bara att trycka in USB-minnet från nyckelknippan. Och så till dagens dilemma. Köpte en adapter för att koppla in en extern bildskärm till "lilla sötnosen" men fick med mig fel pryl såklart trots att jag sa att det är till en iBook G4 (och modellen jag har är den sista som tillverkats). Får såklart med mig en Mini-adapter istället för den jag skulle ha. Ännu "roligare" blev det när jag var förbi affären igen 18:45 och dom fanjävlarna hade stängt trots att enligt hemsidan ska dom ha öppet till 19:00. Om det blir det mera knas är det dags för nästa dilemma... Ska jag erbjuda med att debitera "snälltaxan" á300+moms per påbörjad timme eller hota med ännu högre. Är lite trött på alla drägg som stjäl min tid så kan lika gärna försöka få betalt för förlorad tid. Pokermässigt har jag otroligt nog gått plus som vanligt, mest tack vare en semiklonk på HORSE-turre på Stars. Ska nöta lite satelliter till MiniFTOPS som har bra värde trots hög rejk. Citera
jm_j Postad 13 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2010 Öhh.. Antagligen en positiv lilltilt på Bolagsverket och Skatteverket. Skulle registrera ett nytt företag men sen började mupparna locka mig med "starta eget"-bidrag. Får med andra ord vänta till på måndag för att kolla upp om skattebetalarna vill sponsra mig med dineros... EDIT: Starta-eget kan man tydligen söka efteråt. Dunkade in företag #9 som jag haft... Citera
jm_j Postad 13 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2010 No niin... Duktigt jobbat av mig att vara uppe på morgonen men ändå försova mig till jobbet. Innan jag fick totalpanik ca 12:15 kom jag på att kolla om någon är där redan och genom yttre rymden hade uffe fått signal att öppna redan 10:00. Passade på att ta en tupplur och missa Krukans turneringar idag men får försöka att få bort spelabstinensen på nätet istället... ...eller kolla om det finns någon rolig cg på Krukan eftersom jag ändå ska förbi där när jag ska ta tunnelbananen hemåt. Har förresten resten skaffat en ny pissig mobil (hör och häpna: med kvitto och garanti som räcker längre än runt hörnet) och nytt telefonnummer för att slippa ett gäng muppar. //Kill Bill Citera
jm_j Postad 14 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2010 Vägen svängde till vänster men det gjorde inte Pekka: Nästan läskigt att vara uppe såhär tidigt men ändå trevligt att ha samma dygnsrytm veckan ut... Citera
MikeTime Postad 14 Mars , 2010 Rapport Postad 14 Mars , 2010 Nå, kommer du på turren i april, eller? Soffan är obokad än så länge så passa på! Citera
jm_j Postad 25 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2010 Såja! I has been stealing again! ;-} En snygg "70-dörr" levererad till jobbet, fick på köpet en hel del konstiga blickar i tunnelbanan. Svennarna är tydligen inte vana att transportera 50+ kg med pirra... Lördagens stöldgods kommer bilder på så fort jag får tag på datorn igen (ägaren lämnade tillbaka det han stal av mig/oss så det kändes inte helt ok att lägga beslag på hans bärbara värt runt 8k.). Ska nog pissa iväg lite på pökkeri innan 24:00. Må förlusten vara mindre än 3-siffrig... Nå, kommer du på turren i april, eller? Soffan är obokad än så länge så passa på! Antagligen inte. Min motivation att spela poker är ganska lika med noll just nu, inte för att jag tycker om det längre utan att jag har tretton kazillioner saker som går före ett tag... Å så lite nyårsminnen när jag var liten. Var dock nästan lika roligt att spränga "de ondas" brevlådor. Citera
jm_j Postad 31 Mars , 2010 Författare Rapport Postad 31 Mars , 2010 Man kan lära en del nyttiga saker från kineserna, bl.a. tjuva el från jobbet. Har ingen elbil att ladda upp men tjuvade strömming för 75 öre till min nyinköpta UPS. Det ska mycket till att få mig sluta spela och på sommaren när det är frisbee- och krökarsäsong. 12-24 timmar räcker batteriet beroende på vilken stereo/boomblaster man kopplar till den. Vi hörs i en park nära dig! Citera
jm_j Postad 3 April , 2010 Författare Rapport Postad 3 April , 2010 Esko är galen! Inte nog att jag har finländare och svartskallar som bosätter sig i mitt ansikte så kommer en finsk hårboll som vill slicka mig i ballarna. Citera
jm_j Postad 11 April , 2010 Författare Rapport Postad 11 April , 2010 AUU! AUU! POLIISI! KARVAINEN MUSTA POLIISI! Ska inte fotsätta med låten för att undvika permaban. Vilade lite vid 15-tiden och vaknade ca 22:07. Har inte orkat spela poker men pissat iväg lite kosing ändå. Ha det gott. Citera
jm_j Postad 16 April , 2010 Författare Rapport Postad 16 April , 2010 Auu... Ska eventuellt fortsätta leka lite poker om jag orkar. Spelade en liten MTT SnG som varade i 5 händer för min del men måste hinka i mig en halv vinare också (undrar vart första halvan tog vägen...). Blev del tre elle fyra i den här följetången idag på jobbet: http://pokerforum.nu/forum/1092516-post32.html Den här gången slutade det dock med ambulans till SÖS och otroliga smärtor för hans del. I vanliga fall brukar han vara ganska pratglad (och synvillig i pökker) men nu var han ovanligt tyst för en gångs skull. Kul för kirurgerna för att sprätta upp en 150 kilos gammel dansk...... Och så lite "må bra"-musik: Citera
apekatt Postad 16 April , 2010 Rapport Postad 16 April , 2010 Tycker det är lite dåligt med fängelsebesök i den här DBn Citera
jm_j Postad 1 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2010 Blivit väldigt lite poker för min del på sistone pga viktigare grejer. Upptäckte att det var löjlig DM på Svenska Fel och jag hade pengar på kontot. Tänkte spela 8:15-satelliten men Boss är fortfarande "kloka" att stänga registreringen 5 minuter innan turneringar startar. Kollar om jag är vaken med 9:30 skalpen och 10:15 50pix satelliten. Satellitar jag inte in mig så kanske offrar jag 500 av mina kvarvarande 526,16kr på Pestenpoker. För övrigt var jag och fixade å dunade igång kompisens båt för sjösättning igår. Till skillnad från andra fattiglappar som precis har råd med en snygg båtjävel för 200-500k men inte har råd med soppa för 10k om dagen kör vi med en mycket roligare variant som lätt kör över alla Micke Norinders och liknande typer som bara vill visa upp sina pengar... Tur att sjöfyllerigränsen har sänkts. Risken för allvarliga olyckor för min del minskar ganska drastiskt iom det. Tycker det är lite dåligt med fängelsebesök i den här DBn Vänta bara lite till. Var hos polisen senast igår. Citera
MikeTime Postad 1 Maj , 2010 Rapport Postad 1 Maj , 2010 Var hos polisen senast igår. Nu får du berätta lite mer! Citera
jm_j Postad 1 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 1 Maj , 2010 Nu får du berätta lite mer! Det var en trevlig och söt tjej (nyexaminerad såklart...) som förhörde mig och kompisen i drygt en timme. För att inte få en alltför lång cliffhanger så fick jag höra att jag inte behöver dra mitt feta arsle till ryska ambassaden för att fixa visum närmaste tiden... Citera
jm_j Postad 7 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 7 Maj , 2010 Autobots = vi "goda" Decepticons = Leoo, Kent Lennart och andra bedrägarmuppjävlar Unicron = Min idol! Nu ska jag testa med lilla familjevänliga spelet Starcraft2 och förmodligen åka på spö... Citera
jm_j Postad 14 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 14 Maj , 2010 KLONK! Har fått mer eller mindre ban på chatt på PokerStars resten av livet. Killkikllkill å köpa sig dyr vin imorgon. Citera
jm_j Postad 15 Maj , 2010 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2010 Uga buga! Ich haben ein dilemma. Har gått sådär på satelliterna på nästa PAF-kryssning (först ut och nästsist...) och funderar på att slanta in istället för att plågas i satelliterna. Har en frirullekula á5.50 kvar som jag kan smaska iväg men det lär man inte komma så långt med. Var hos polisen senast igår. Nu får du berätta lite mer! Har fortfarande inte varit på återbesök. Stasi kräver kvitto för att man ska få sin leg och mitt kvitto är någonstans. Citera
jm_j Postad 12 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2010 URK! Lyckades blanda ihop Niveatuben med tandkräm. Smakade sådär... Ifs haf det eländigt med bryten knog och lite sprickor i 2 andra fingrar senaste 4 veckorna så lite Nivea i munnen klarar jag av... Ska se om det blir någon tipslördag 15:00 på Krukan, inhandla 5st Spendrups Brite "bantaröl" och rena strumpor. Citera
jm_j Postad 25 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 25 Juni , 2010 Auuuuuu!!! Konstigt att vara nästan vaken så här tidigt. Dagens planer är att bränna iväg med barbar, fiskegrejer och några ton godis till Kärsön (som ligger mellan Brommapojkarna och Ekeröludren) där kamraterna på X-CONS (gamla KRIS Stockholm) firar midsommar. Ska försöka att komma ihåg att ta med ett par kortlekar också. Inte ofta man får lira live Sökö i svennelandet.... Citera
jm_j Postad 26 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2010 Klantskallen gjorde en dubbelmiss igår. Tänkte inte på att "dom riktiga medlemmarna" får inte spela om pengar men som tur fick jag inte med några kortlekar. Ska ta med kortlekar nu men ska komma ihåg att man ska spela om stenar, telefonkort eller liknande som på kåken men ännu viktigare att det inte ska spelas om pengar... Fick ett par stycken kommentar i stilen "det finns verkligen inga tjuvar här" när jag bara ställde mina grejer här och där och sa att grejerna troligtvis finns kvar. Inte ens datorn ville någon sno... Citera
jm_j Postad 26 Juni , 2010 Författare Rapport Postad 26 Juni , 2010 BURN!!!! Bränner iväg och sänker en finlandsfärja istället. Någon dom vill följa med? ;-} Citera
jm_j Postad 29 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 29 Juli , 2010 OMGF! Förutom i lördags har jag fått stå ut med 30+ på dagarna och lidit i ca 3 veckor. Nu är det världens blixtar och dunder jämt (hoppas att gubben fixat ordentlig åskkskydd) efter över 3 veckors torka här i hålan men lilla ösregnanded lär inte hindra den ena och andra skogsbranden att starta. Fick nog av rök tack vare Rysslands och Moskvas gåva till Finland aka skogsbranden som luktar så oootroligt gott här (50km till ryska gränsen). Tur att jag inte hann tipsa om level0 grytor på PAF för som kom och försvann. Skulle ha spelat fler men barbaren som jag hade med mig sa paff & började lukta illa ½ timme efter att jag sagt att andra liket (hade 2st likadana lite lätt sönderslagna fd datorer) kan man lika gärna ha kvar som reservdelar... Citera
jm_j Postad 29 Juli , 2010 Författare Rapport Postad 29 Juli , 2010 Varför har inte ryssjävlrna inte ett par sådana här kvar vid bruk så att vi i rätt sida av gränsen slipper "rysslukten". Finns ju gott om ryssar så att smälla av en eller två vid Moskva skulle inte vara så farligt......... Citera
Recommended Posts