Agent Cooper Postad 30 September , 2008 Rapport Postad 30 September , 2008 lol som i att det är en dålig ide eller lol för någt annat`?Jag är som sagt utomlands så kan inte öppna konton i andra banker så ... INgen som vet om det kan bli några problem om man för över så mkt pengar ? LOL som i pappas konton. Ger kraftiga associationer till rikemansungar i Stockholm som med extremt snobbig dialekt (Liiiiiiidingö) snackar om att "pappa betalar". Om du undrar så, ja, jag hatar såna människor. Sorry för OT. Citera
Existing-user Postad 30 September , 2008 Rapport Postad 30 September , 2008 Vad innebär det för de som har pengar och fonder på swedbank om de skulle gå i konkurs? Citera
MikeTime Postad 30 September , 2008 Rapport Postad 30 September , 2008 Vad innebär det för de som har pengar och fonder på swedbank om de skulle gå i konkurs? Bankgarantin täcker väl upp till 250K såvitt jag vet.... Ser att även SEB har dragits med i raset Citera
Loveless Postad 30 September , 2008 Rapport Postad 30 September , 2008 Vad innebär det för de som har pengar och fonder på swedbank om de skulle gå i konkurs? Som sagt, bankgarantin täcker upp till 250k av innehav på vanliga konton. Vissa typer av konton kan vara undantagna dock (speciellt högräntekonton med lång bindningstid). Fonder och aktier ligger utanför detta och är ju mer baserade på andra värden, givetvis kommer de att tappa värde när marknaden dyker som den gör för tillfället. Citera
MikeTime Postad 1 Oktober , 2008 Rapport Postad 1 Oktober , 2008 Vad innebär det för de som har pengar och fonder på swedbank om de skulle gå i konkurs? Här finns en lättförstålig förklaring angående bankgaranti m.m Citera
KimHartman Postad 1 Oktober , 2008 Rapport Postad 1 Oktober , 2008 Om den inte varit uppe tidigare. https://www.insattningsgarantin.se Citera
Recommended Posts