cobb89 Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Jag är PLO-fisk och undrar lite över handen. 1. Preflop, ska jag öppna med denna handen i förstaposs? Känns kanske tveksamt. 2. Är det ok att få in pengarna här med top2? Han kan ju ha set men också väldigt många draghänder. Om det nu är självklara fel eller kanske helt enkelt rätt spelad så behöver ni inte dissa. Jag har spelat PLO 2 gånger. 0.50/1.00 Omaha (PL) - Tuesday, September 23, 2008 6:44:56 PM Anna 18 (Vanlig/Cash Game) Plats 2: CobbV (156.21) Plats 3: snuff26 (84.11) Plats 4: Kalispera (73.89) CobbV lägg LM 0.50 snuff26 lägg SM 1.00 ** Giv ** CobbV [8k, 9r, Dr, 7h] snuff26 [N/A, N/A, N/A, N/A] Kalispera [N/A, N/A, N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Kalispera Syna 1.00 CobbV Höj till 4.00 snuff26 Lägg Kalispera Syna 4.00 *** Flop(Board): *** : [Dh, 9h, 5r] *** Bet Runda 2 *** CobbV Satsa 9.00 Kalispera Höj till 36.00 CobbV Höj till 117.00 Kalispera All-in 69.89 *** Turn(Board): *** : [Dh, 9h, 5r, 4s] *** River(Board): *** : [Dh, 9h, 5r, 4s, 10s] *** Showdown *** : Rake: 3.71 Totalpott: 145.07 edit: ursäkta den tärda HH'n Citera
sTARVIN89 Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Jag är PLO-fisk och undrar lite över handen. 1. Preflop, ska jag öppna med denna handen i förstaposs? Känns kanske tveksamt. 2. Är det ok att få in pengarna här med top2? Han kan ju ha set men också väldigt många draghänder. Om det nu är självklara fel eller kanske helt enkelt rätt spelad så behöver ni inte dissa. Jag har spelat PLO 2 gånger. 0.50/1.00 Omaha (PL) - Tuesday, September 23, 2008 6:44:56 PM Anna 18 (Vanlig/Cash Game) Plats 2: CobbV (156.21) Plats 3: snuff26 (84.11) Plats 4: Kalispera (73.89) CobbV lägg LM 0.50 snuff26 lägg SM 1.00 ** Giv ** CobbV [8k, 9r, Dr, 7h] snuff26 [N/A, N/A, N/A, N/A] Kalispera [N/A, N/A, N/A, N/A] *** Bet Runda 1 *** Kalispera Syna 1.00 CobbV Höj till 4.00 snuff26 Lägg Kalispera Syna 4.00 *** Flop(Board): *** : [Dh, 9h, 5r] *** Bet Runda 2 *** CobbV Satsa 9.00 Kalispera Höj till 36.00 CobbV Höj till 117.00 Kalispera All-in 69.89 *** Turn(Board): *** : [Dh, 9h, 5r, 4s] *** River(Board): *** : [Dh, 9h, 5r, 4s, 10s] *** Showdown *** : Rake: 3.71 Totalpott: 145.07 edit: ursäkta den tärda HH'n han satt med KJ? ja tycker du spelar rätt (är dock också omahafisk). Men ser bra ut... Citera
Rebonius Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Du sitter inte UTG utan på small blind. Från btn (UTG) öppnar du såklart här! Gillar syn bättre från sb. Postflop är det bara att få in det. Citera
cobb89 Postad 23 September , 2008 Författare Rapport Postad 23 September , 2008 Du sitter inte UTG utan på small blind. Från btn (UTG) öppnar du såklart här!Gillar syn bättre från sb. Postflop är det bara att få in det. Ojsan, menade mest att jag satt ur poss. Okej, goodsie!. Han hade tyvärr 99. Shit happens Citera
ackeman Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Omaha är inte mitt A-game men jag är förvånad över att pengarna ska in sådär bara som Reb förspeåkar. Vilken hand leder vi mot? Ett naket färgdrag eller öppet stegdrag, ja men det brukar inte föranleda en raise från FI. En hand såsom Ah Qc Td 2h är vi 50/50, dvs vi möter färgdrag + par. Alla kort över 9 kan mycket väl ge FI högre två par. Set är vi illa ute, 55 ger oss förvisso outs men vi är stor dog. Förvisso Heads U, men en gansak liten pott. Citera
Djens Postad 24 September , 2008 Rapport Postad 24 September , 2008 Du kan inte ge en motståndare rangen 99xx / 55xx när han har slagit om dig en gång på en dragig bräda när du har höjt pre. Vi har ändå 4 outs om han har 99xx. Jag håller med Reb. Omaha är inte mitt A-game men jag är förvånad över att pengarna ska in sådär bara som Reb förspeåkar. Vilken hand leder vi mot? Ett naket färgdrag eller öppet stegdrag, ja men det brukar inte föranleda en raise från FI. En hand såsom Ah Qc Td 2h är vi 50/50, dvs vi möter färgdrag + par. Alla kort över 9 kan mycket väl ge FI högre två par. Set är vi illa ute, 55 ger oss förvisso outs men vi är stor dog. Förvisso Heads U, men en gansak liten pott. Citera
grebgokz Postad 24 September , 2008 Rapport Postad 24 September , 2008 Jag tycker även jag inte om att höja den från small blind. I sen pos alltid men det är en hand som du tyvärr riskerar att få ett dominerat stegdrag med. Sen på flop så beror det nog mycket på readen på fi. utan read skulle jag nog släppa den här då spelare på 0,5/1SEK brukar vara lösa men passiva, men jag spelar tight och andra mindre tighta synar som sagt. Men sen är det ju framförallt read beroende. En lös och aggresiv spelare som vi vet gör så här med botten två och nakna drag eller kanske tillochmed bara överpar så är synen (pushen) ett måste. Mot tighta spelare som du vet sällan gör såna moves utan starka händer eller starka (15+ outs) drag så är folden lika given. Problemet med handen är att om du är slagen har du maximalt 4 outs. Om du däremot haft något färg eller stegdrag ihop med ditt tvåpar så är det nog alltid OK att pusha in här. Citera
grebgokz Postad 24 September , 2008 Rapport Postad 24 September , 2008 Jag ser att vi har minst 5 outs (så länge han inte har QQ) QQ och 3 femmor till nötterna samt några till som inte är nötouts. Det är nog OK att pusha in här. Citera
Snabelguy Postad 24 September , 2008 Rapport Postad 24 September , 2008 Är det solklart att pengarna ska in på floppen? Vi har "bara" två par och inga drag. Inte många kort som förbättrar vår hand. Citera
grebgokz Postad 24 September , 2008 Rapport Postad 24 September , 2008 Är det solklart att pengarna ska in på floppen? Vi har "bara" två par och inga drag. Inte många kort som förbättrar vår hand. Nej inte solklart. Vi har nog mot hans range ett 50/50 läge vilket ju gör att vi kan både folda och stoppa in med ungefär samma EV men att folda minskar ju variansen medans synen gör att vi blir svårare att bluff raisa mot. Som jag skrev ovan beror nog mitt val mest på read på motståndaren. Citera
ackeman Postad 24 September , 2008 Rapport Postad 24 September , 2008 Min uppfattning är att FIs raise är just det jag behöver veta för att inse att jag inte är uppe mot en flip, utan att HDn är mer viktad mot en hand som leder över min. Argumentet att "man ska stå upp" mot FI för framtida händer köper jag förvisso, men jag hitar folden. Citera
Recommended Posts