plzgogame Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Beställde för ett tag sen ett Visakort för att ersätta det jag nu har(Visa Electron). Mamma sa att det hette "Visa Ung" och det var det enda jag kunde ha då enbart folk 25+ kan ha "Visa Bankkort". Undrar ifall det är några problem med insättning på vissa pokersiter? Citera
Hume Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Jag har haft (vanligt) Visa sen innan jag var 20, finns inga direkta ålderskrav. Hittade den här gamla tråden om samma ämne, dock med lite motstridiga uppgifter. Citera
Redtyq Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 18 år brukar det väl vara för visakort Citera
plzgogame Postad 23 September , 2008 Författare Rapport Postad 23 September , 2008 Alltså, jag hade Visa Electron innan men sen fick jag hem en lapp där jag ansökte om vanligt visakort som skulle ersätta mitt Electron. Det stod inget om visa ung men jag ANTAR att jag kommer att få ung då jag är 18 år. Ifall vi säger att jag nu fått visa ung, hur kommer det sig att jag inte fått välja det vanliga visakortet som fungerar överallt? Citera
Juggler Postad 23 September , 2008 Rapport Postad 23 September , 2008 Min gissning är att Visa ung är ett vanligt visa betalkort som fungerar överallt men har lite billigare årsavgift. Sen finns det kanske folk som har visa kreditkort med en åldersgräns på 25 även om det verkar gammaldags. Citera
dafvor Postad 24 September , 2008 Rapport Postad 24 September , 2008 Så här är det (tror jag) så fort du är 18 år kan du skaffa VISA "normal". Du behöver dessutom inte ha någon inkomst heller. Men jag tror att det kostar 250 kr/år eller nåt liknande. Så är det om du har Swedbank. Om du nu ändå ska passa på att skaffa ett sådant vill jag rekommendera att du skaffar ett kort med en bild på din familj eller något annat du gillar.. kanske en kebab rulle... Hej Citera
plzgogame Postad 24 September , 2008 Författare Rapport Postad 24 September , 2008 Så här är det (tror jag) så fort du är 18 år kan du skaffa VISA "normal". Du behöver dessutom inte ha någon inkomst heller. Men jag tror att det kostar 250 kr/år eller nåt liknande. Så är det om du har Swedbank. Om du nu ändå ska passa på att skaffa ett sådant vill jag rekommendera att du skaffar ett kort med en bild på din familj eller något annat du gillar.. kanske en kebab rulle... Hej Mamma sa nyss att jag hade Visa Bankkort (normal) men bara att det kallades Visa Ung för jag är under 25. Jag kan då alltså inte ansöka om något annat visakort för det finns inget annat(förutom Visa Guld). Jag har mitt konto hos Nordea. Citera
LuckyStar5.1 Postad 24 September , 2008 Rapport Postad 24 September , 2008 Mamma sa nyss att jag hade Visa Bankkort (normal) men bara att det kallades Visa Ung för jag är under 25. Jag kan då alltså inte ansöka om något annat visakort för det finns inget annat(förutom Visa Guld). Jag har mitt konto hos Nordea. Lyft på luren och ring banken som vanliga myndiga/vuxna männsikor! Citera
Drunken_Penguin Postad 24 September , 2008 Rapport Postad 24 September , 2008 Mamma sa nyss att jag hade Visa Bankkort (normal) men bara att det kallades Visa Ung för jag är under 25. Jag kan då alltså inte ansöka om något annat visakort för det finns inget annat(förutom Visa Guld). Jag har mitt konto hos Nordea. Det finns inget Visa Ung hos Nordea. Har du ett Visa hos Nordea så är det ett helt vanligt Visa-kort oavsett hur gammal du är, och det kallas ingenting annorlunda heller. Om inte din mamma tror att personer under 25 kan ha Bankkort VISA, fråga henne vad denna länken gör på Nordeas hemsida. Sen sa Luckystar det väldigt bra. Ring banken istället för mamma om du är osäker. Citera
plzgogame Postad 24 September , 2008 Författare Rapport Postad 24 September , 2008 Det finns inget Visa Ung hos Nordea. Har du ett Visa hos Nordea så är det ett helt vanligt Visa-kort oavsett hur gammal du är, och det kallas ingenting annorlunda heller. Om inte din mamma tror att personer under 25 kan ha Bankkort VISA, fråga henne vad denna länken gör på Nordeas hemsida. Sen sa Luckystar det väldigt bra. Ring banken istället för mamma om du är osäker. Ok men då är ju detta uppklarat. Då är det ju ett Visa Bankkort som ligger på posten och väntar Tråden kan låsas om så önskas. Citera
Recommended Posts