heltok Postad 2 Januari , 2009 Rapport Share Postad 2 Januari , 2009 loggar jag in står det: Your account is currently unavailable NETELLER has disabled your account to protect your personal information. Please contact us to restore your account. får mail om att jag måste aktivera mitt konto: We are still waiting for you to upgrade your Neteller account Please note that due to a new security procedure and to protect your identity we do require documents from you. If the documents are not received the account will be frozen until the documents are received. You can reply back to this email with a clear colour scan or digital photograph showing all four corners of the following documents · A copy of your passport displaying the photograph and passport number or · A copy of your driving license displaying the driving license number or · A copy of a government-issued photo ID card showing the photograph and ID number · and a utility bill (e.g. an electricity bill) or a paper bank statement or credit card statement displaying your name and address that has been issued within the last 3 months – unfortunately we cannot accept online statements Please send the images as attachments from the email address registered with your NETELLER account or we will not be able to process your request. I will put your documents through high priority and keep you updated Once upgraded to you can apply for the free new Net + card. Thank you tiltade ur på dem och mailade in en screenshot från moneybookers där jag har rätt friskt med trafik senaste tiden. passade på att skriva Unfortunatly for me I live in the 21 century when bills arent written on dead trees or stones. ASDASDJASHJDHASD aldrig mer kukneteller. EDIT: mailade in en 5månader gammal hyra jag lyckades gräva fram och en 6månader gammalt kontoutdrag. får svaret: I understand that you pay your bill online but that is the way that we verify the address on your Neteller account. Can you ask to have a bill sent to you? EDIT2: small victory! sa att det skulle kosta mig pengar att få kontoutdraget: Hello I will provide a credit on your account of $5 if your bank charges you that. I am very sorry but we do require that document. Thank you heltok $5 neteller -$5 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjosve Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Angående om man skickar in Kontoutdrag från min bank. Måste kontoudraget vara stämplat och underskrivet av banken? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
two_aces Postad 6 Januari , 2009 Rapport Share Postad 6 Januari , 2009 Angående om man skickar in Kontoutdrag från min bank. Måste kontoudraget vara stämplat och underskrivet av banken? nej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matfrid Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Angående om man skickar in Kontoutdrag från min bank. Måste kontoudraget vara stämplat och underskrivet av banken? stämplat, skriver de, men det skadar väl inte med en underskrift Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
loliano Postad 8 Januari , 2009 Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 någon som vet vad kortet kostar per år? kollade runt men hittade inte på sidan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 8 Januari , 2009 Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 Men det dokumentet visar inte de 4 hörnen. Internetfaktura = godtas inte. Skriv ut internetfakturan på färgskrivare. Ta ett foto på utskriften Skicka in jpg-bilden. Löjligt, men sant. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 8 Januari , 2009 Rapport Share Postad 8 Januari , 2009 Kan man inte gåupp till deras lokal på Sveavägen och visa upp skiten IRL? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Falcy Postad 11 Januari , 2009 Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 någon som vet vad kortet kostar per år? kollade runt men hittade inte på sidan Det kostar väl inget, alltså det är ingen årsavgift, vad jag vet iaf. Eventuella uttag kostar dock. Fick mitt kort och kod i förra veckan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 13 Januari , 2009 Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 haha sagan fortsätter. ringde banken, fick papper mailar neteller. de godkänner dokumenten. MEN nu vill de ha telefon-verifiering. dock har jag bytt nummer och kan ju inte ändra nummer då mitt konto och därför har de inte kunnat nått mig... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 13 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 haha sagan fortsätter. ringde banken, fick papper mailar neteller. de godkänner dokumenten. MEN nu vill de ha telefon-verifiering. dock har jag bytt nummer och kan ju inte ändra nummer då mitt konto och därför har de inte kunnat nått mig... Blev så för mig också, numret jag hade använt för reggen där osv fungerade heller inte längre. Gjorde så att jag kontaktade deras livechatsupport, och sa att min vanliga telefon var trasig men att jag skulle låna en annan (tog brorsans). Gick inte ringa upp dom för han har kontantkort så bad dom ringa mig ("we will call you within the next 6 hours", klockan va 11 på kvällen). Lackade ur och wajna på i 10 minuter innan han gick med på att ringa direkt (lol). Fungerade iaf med annan telefon, så testa det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 13 Januari , 2009 Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 ordnade sig tillslut. hade visst $750 på neteller. cashade ut dem direkt. aldrig mer neteller... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
random_user Postad 13 Januari , 2009 Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 förutsätter att neteller har samma valmöjlighet som moneybookers.. hur cashar ni ut, visa eller bankkonto ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 13 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Januari , 2009 förutsätter att neteller har samma valmöjlighet som moneybookers.. hur cashar ni ut, visa eller bankkonto ? Jag kör bankkonto och har alltid fungerat bra, men ska byta till Moneybookers snart mtp all skit neteller hittar på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjosve Postad 19 Januari , 2009 Rapport Share Postad 19 Januari , 2009 Någon som nyligen skickat in dokumentoch hur lång väntetid är det är på att få svar om dokumenten blivit godkända eller nekade? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Apex Postad 19 Januari , 2009 Rapport Share Postad 19 Januari , 2009 Någon som nyligen skickat in dokumentoch hur lång väntetid är det är på att få svar om dokumenten blivit godkända eller nekade? Tog väl en vecka eller så för mig i slutet av oktober, men nu är jag tvungen att göra det på nytt då de helt godtyckligt har valt att ändra mitt konto till ett 'express account' och för att uppgradera det tillbaka till ett 'extended account' krävs ovan nämnda dokument. På grund av Netellers idioti tar det nu över en vecka längre för mig att få ut mina pengar. Det här lär bli sista gången jag utnyttjar deras 'tjänster'. Jävla idioter!!! :mad: :mad: :mad: :mad: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lasermaja Postad 19 Januari , 2009 Rapport Share Postad 19 Januari , 2009 Är vip-kund iofs, men det tog under 24 timmar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morr Postad 20 Januari , 2009 Rapport Share Postad 20 Januari , 2009 En vecka (4-5 arbetsdagar) är väl rätt standard för utlandstransaktioner oavsett företag och hur vip man än är. Antag att det tar så länge och planera efter det så blir ni inte sura. Förvånande att så många gör det så svårt för sig själva Och det var väldigt lång väntetid i nov/dec och början av januari för att få pappren verifierade, på grund av att de bad alla sina kunder att skicka in samtidigt. När de är klara med det lär det ta under 24h för alla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjosve Postad 20 Januari , 2009 Rapport Share Postad 20 Januari , 2009 Jag gick till banken (swedbank) och begärde ett kontoutdrag för januari. bad dem skriva under också. Sedan scannade jag in det. Får nu detta svar: It seems that was a print out not an actual paper copy Do you have a gas, electric, water, heat, home phone, cable, internet, bank/credit card or bank letter than is a paper statement not online or printed? Maybe one thats actually mailed to you? Blir så less på detta. Har pengar på kontot som jag aldrig kan få ut. Har inga räkningar Hur gjorde ni med era kontoudrag? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Spelgalen Postad 20 Januari , 2009 Rapport Share Postad 20 Januari , 2009 Jag gick till banken (swedbank) och begärde ett kontoutdrag för januari. bad dem skriva under också. Sedan scannade jag in det. Får nu detta svar: It seems that was a print out not an actual paper copy Do you have a gas, electric, water, heat, home phone, cable, internet, bank/credit card or bank letter than is a paper statement not online or printed? Maybe one thats actually mailed to you? Blir så less på detta. Har pengar på kontot som jag aldrig kan få ut. Har inga räkningar Hur gjorde ni med era kontoudrag? Mitt är inte validerat ännu trots att jag skickat in tre olika dokument som jag trott skulle fungera. Får inte heller räkningar. Förutom att deras tjänst fungerar bra måste Neteller vara det sämsta företaget som någonsin existerat i världshistorien. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjosve Postad 20 Januari , 2009 Rapport Share Postad 20 Januari , 2009 Mitt är inte validerat ännu trots att jag skickat in tre olika dokument som jag trott skulle fungera. Får inte heller räkningar. Förutom att deras tjänst fungerar bra måste Neteller vara det sämsta företaget som någonsin existerat i världshistorien. Det märkliga är att spelbolaget, Betfair accepterade det kontoutdraget jag skickade in. Men inte Neteller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjosve Postad 26 Januari , 2009 Rapport Share Postad 26 Januari , 2009 Fick nyss hem årsbesked & kontoutdrag med färg från Swedbank. Skickade iväg dessa. Lär väl heller inte bli godkända. Är så trött på det **** Neteller. Kundservicen är kass! Har inte ens svarat när på 6 dagar sedan jagj skickat till identity@neteller.com Hur kan man ha en sådan kass kundservice förstår jag inte. De har ju höjt avgifterna hur mycket som helst så de borde kunna svara på på e-mails inom 1-3h. Synd att man har pengar låsta på den skitsidan! ***************** Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen Postad 3 Februari , 2009 Rapport Share Postad 3 Februari , 2009 Jag skickade in en scannad bild på mitt pass,min hyresavi och ett betalningskrav på en skatteskuld kl 12.49 idag Fick svar kl 22.55 att mitt konto " is up to date" Sicken tur för jag hade 0.95$ på det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zappBrannigan Postad 5 Februari , 2009 Rapport Share Postad 5 Februari , 2009 Sicken tur för jag hade 0.95$ på det perfekt start för att betala av den där skatteskulden du har Hur gjorde ni med era kontoudrag? Jag fick mitt nekat en första gång av samma anledning (fast det var en papperskopia), men sen fick jag det signerat av två pers på banken, och stämplat med allt som tanten hittade på sin arbetsyta. Då gick det bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen Postad 5 Februari , 2009 Rapport Share Postad 5 Februari , 2009 perfekt start för att betala av den där skatteskulden du har Jag fick mitt nekat en första gång av samma anledning (fast det var en papperskopia), men sen fick jag det signerat av två pers på banken, och stämplat med allt som tanten hittade på sin arbetsyta. Då gick det bra. Hehe...nä den är redan betald och klar men visst början till en miljon är det alltid Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gestir Postad 11 Maj , 2009 Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Då var det dax för en annan att skicka in sina uppgifter. Men innnan jag gör det så undrar jag om det inte finns något enklare sätt om man vill ta ut sina pengar från neteller. Kan man tillexempel inte bara skicka dem från netteller till en annan pokersajt, moneybooker eller dyl och sedan skicka pengarna till bankkortet därifrån? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts