maxim300 Postad 28 Mars , 2005 Rapport Postad 28 Mars , 2005 Nån som har hört talas om denna? Om den är bra, när den släpps osv. Länk (Pill, pill - Kubo) Citera
Papa Kubo Postad 28 Mars , 2005 Rapport Postad 28 Mars , 2005 Här kan man läsa lite mer. Lär dig sätta upp ett konto för skarpa pengar Låter inte dumt! Citera
maxim300 Postad 28 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 28 Mars , 2005 Den får man nog lägga till i sin samling. Kan vara skönt att läsa en bok på svenska för en gångs skull Citera
Donner Postad 29 Mars , 2005 Rapport Postad 29 Mars , 2005 Den finns på akademibokhandeln.se för 249 kr. Citera
QoS Postad 29 Mars , 2005 Rapport Postad 29 Mars , 2005 Ta gärna frågor kring pris och butik i tråden Diskussioner kring pokerboksköp! Enjoy! - QoS Citera
Papa Kubo Postad 29 Mars , 2005 Rapport Postad 29 Mars , 2005 Tror ärligt talat inte att Ola skulle använda termen mörkerbud. Citera
gdaily Postad 30 Mars , 2005 Rapport Postad 30 Mars , 2005 Absolut inte Ola! Det är en vad jag förstår (har varit i kontakt med förlaget) översättning av en (skit)bok från USA. Pagina (förlaget) är i första hand ett databoksförlag och boken handlar mycket om "att koppla upp sig" och spela på en riktig nybörjarnivå - har ni läst mer än tre trådar på pokerforum så är denna bok skräp. Däremot kan det bekräftas att Ola håller på med ett bokprojekt! Citera
gdaily Postad 30 Mars , 2005 Rapport Postad 30 Mars , 2005 En bok som lär dig spela pokerBoken tar upp alla varianter från klassisk stötpoker till Omaha Hold’em, 8 or better Hi-Low Split Poker. Men framförallt handlar det om Texas Hold’em, den mest spelade varianten på nätet. Det gäller att behärska oddsen och klara jargongen kring bordet. Här har ett ärrat pokerproffs samlat sina tips och tricks så att du kan välja den spelstil som passar just din styrka. Är du ett ess på att räkna kort och sannolikheter? Eller är budgivningen eller bluffen din starka sida? Den här introduktionen hjälper dig att välja bästa möjliga spelstrategi för att öka oddsen att vinna potten. Så ta med dig boken, gå ut på nätet, på med keps och solbrillor och vänd på dygnet i världens nya rafflande spelrörelse på nätet. Talk the talk and walk the walk! Poker på nätet – Las Vegas i din dator. I varje stund på dygnet är mer än 50 000 pokerspelare uppe och samlade kring minst 5 000 potter i spel. Vill du spela om de stora potterna? Nu behöver du inte längre ta dig till Las Vegas. Du behöver bara koppla in dig på webben för att sätta dig bland de stora grabbarna. Pokerrummen har blivit webbens senaste megahit. De stora pokersajterna växer nu med otroliga 30%. Per månad! Inte undra på. Poker i nya spelformer och med amerikanska regler har blivit en tevesport med turneringar som fängslar en storpublik långt inpå småtimmarna. Lär dig Koppla upp till de största pokersajterna och turneringarna Regler för pokervarianterna i de vanligaste speluppläggen Utnyttja skillnaden mellan poker och nätpoker Pokerlingo, vanliga ord, uttryck, vett och etikett Konsten att föra sig i sällskapet och hitta nybörjarrummen Några råd innan du sätter dig vid bord med riktiga insatser Förstå proceduren i bordsavgifter, mörkerbud och budrundor Sätta upp ett konto för skarpa pengar Hitta en personlig strategi, specialtricks för nätspel Och mycket mer Låter inte riktigt gediget... Citera
cab19 Postad 30 Mars , 2005 Rapport Postad 30 Mars , 2005 Däremot kan det bekräftas att Ola håller på med ett bokprojekt! Låter mycket intressant ! Citera
SpaderKing Postad 31 Mars , 2005 Rapport Postad 31 Mars , 2005 Däremot kan det bekräftas att Ola håller på med ett bokprojekt!Bekräftar här med att jag håller på med ett också. (ingen direkt översättning) Återkommer med mera information om 5 veckor. Citera
gdaily Postad 4 April , 2005 Rapport Postad 4 April , 2005 Har läst engelska boken nu, väntar på förhandsutgåva av den svenska översättningen. Boken är otroligt basic, inget för någon som varit mer än en vecka på POKERFORUM.nu men det är en bra marknadskanal för att få nya spelare in i branchen. /Ola Citera
Big Less Postad 4 April , 2005 Rapport Postad 4 April , 2005 Låter inte riktigt gediget... Nix, det låter skit. Men oj vad jag ser fram mot ditt bokprojekt! Citera
Lasse Kongo Postad 20 April , 2005 Rapport Postad 20 April , 2005 Däremot kan det bekräftas att Ola håller på med ett bokprojekt! Kom igen nu! Lite mer info kan du väl ge!! Hur långt gånget är projektet? Vad kommer boken att behandla? NL? FL? Om du är intresserad av en ytterst amatörmässig korrekturläsning från en än mer amatörmässig pokerspelare så ställer jag väldigt gärna upp!!! /L-K Citera
Lasse Kongo Postad 20 April , 2005 Rapport Postad 20 April , 2005 Tack för det uttömmande svaret. /L-K Citera
fl0w Postad 2 Maj , 2005 Rapport Postad 2 Maj , 2005 Däremot kan det bekräftas att Ola håller på med ett bokprojekt!Bekräftar här med att jag håller på med ett också. (ingen direkt översättning) Återkommer med mera information om 5 veckor. Handlar det nånting om att låta poki spela headsup på expekt åt en medan man sover? Nänä, glöm det. Citera
bzkt Postad 2 Maj , 2005 Rapport Postad 2 Maj , 2005 Boken tar upp alla varianter från klassisk stötpoker till Omaha Hold’em Och vad f-n är Omaha Hold'em? Citera
Hickmott Postad 3 Maj , 2005 Rapport Postad 3 Maj , 2005 Boken tar upp alla varianter från klassisk stötpoker till Omaha Hold’em Och vad f-n är Omaha Hold'em? Som Texas Hold 'em fast med fyra kort i hålet. Du måste använda två kort från handen och tre från bordet. //Hickmott Citera
bzkt Postad 3 Maj , 2005 Rapport Postad 3 Maj , 2005 Boken tar upp alla varianter från klassisk stötpoker till Omaha Hold’em Och vad f-n är Omaha Hold'em? Som Texas Hold 'em fast med fyra kort i hålet. Du måste använda två kort från handen och tre från bordet. Jo jag vet vad Omaha är Men heter det Omaha Hold'em? Aldrig hört det.. Citera
Mysticum Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 Gjorde tidigare ett ytterst pinsamt försök att starta upp en ny tråd (http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?t=12003). Letade ändå på sidan om det redan fanns en sån här boktråd (jo tack, ett par timmars sömn skulle jag inte tacka nej till). Nåväl, fick väl svar på min fråga nu iaf. Får bli SSH som nästa bokköp efter Internet Texas Hold'em. Men heter det Omaha Hold'em? Aldrig hört det. Gött mos! Äntligen något som t o m jag visste! Citera
gdaily Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 1) Den finns på poker.se för 99 kr. 2) Det är en datorbok, inte en pokerbok. Den vänder sig INTE till pokerspelare, har du varit på forumet mer än en vecka så kan du mer än som finns i boken 3) Nivån är en etta på en femgradig skala. Innan Jesper satte klorna i boken var den en nolla på en femgradig skala. Citera
Recommended Posts