Gå till innehåll

Frågor om SM 2008 UNIBET


Hittapengarna

Recommended Posts

  • Svars 289
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om man vunnit 3 st platser till FL-eventet kan man då byta 2 st av dom mot main

 

fan va kul SM ska bli! Hur mycket start marker får man ?

 

någon som vet hur reglerna är angående om man kan spela flera spelare från samma ip under SM? vore ju trevligt om man kunde sitta ett gäng och spela. vet att de var okej på nordicbet förra året men ville kolla hur de var i år?

 

 

 

Titta tidigare frågor/svar!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna tråd har ju blivit självgående allt eftersom:lol:

 

Alla turneringar ligger uppe, och har så gjort väldigt länge.

 

Man kan vara flera och spela turneringar från samma IP.

 

Det finns inga dag 1a respektive dag 1b. Dag 1 avslutas tidigt. Dag 2 spelas ner till finalbord och dag 3 är enbart finalbord.

 

Info om "special event" kommer, det är dock ingen SM-status på denna turnering, utan ngt som Unibet står för.

 

Startstacken ligger på 10000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar som någon tidigare sa, är detta det officiela poker sm?

 

för jag har även sett att SvS också har en turnering som är sk poker sm?

 

som spelas den 29/11 inköp: 1950:-

 

Beror väl på vem du frågar. Om du frågar staten eller Svenska Spel är nog deras det officiella online-SM. Frågar du Svepof eller de flesta lirarna här på forumet anser nog dom att Svepofs SM är det officiella och dessutom ett SM som har mer status.

Man kan givetvis lira båda (det ska jag göra) men se gärna på SvS SM som vilken onlineturre som helst med bra värde i. Är du ute efter en SM-titel, ära och dessutom lite mer $ ska du nog lira Svepofs SM.

 

OT -> Svepof; Har ni inte funderat på att, liksom SvS, i samband med SM köra DM? Vore skoj om ni anordnade DM någon månad innan och där typ topp 10 får, förutom en bra prispott, även inköp till SM.

 

Edit: Om jag mot förmodan vinner SvS "SM" ser jag fram emot segerintervjun;

- Hur känns det att ha vunnit SM?

- Vadå SM? SM arrangeras ju av Svepof!

- !

 

(Stejk, Svepof...? ;-) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svepof - SM

SvS - DM och RM (istället för deras "SM").

 

Jag har inte upplevt någon som helst status i varken DM eller RM, oavsett vilken sport man sysslar med. I bästa fall har man fått ett diplom med tillhörande buckla gjord av gullfiber och två blytyngder. Låt SvS få ta hand om den biten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl på vem du frågar. Om du frågar staten eller Svenska Spel är nog deras det officiella online-SM. Frågar du Svepof eller de flesta lirarna här på forumet anser nog dom att Svepofs SM är det officiella och dessutom ett SM som har mer status.

Man kan givetvis lira båda (det ska jag göra) men se gärna på SvS SM som vilken onlineturre som helst med bra värde i. Är du ute efter en SM-titel, ära och dessutom lite mer $ ska du nog lira Svepofs SM.

 

OT -> Svepof; Har ni inte funderat på att, liksom SvS, i samband med SM köra DM? Vore skoj om ni anordnade DM någon månad innan och där typ topp 10 får, förutom en bra prispott, även inköp till SM.

 

Edit: Om jag mot förmodan vinner SvS "SM" ser jag fram emot segerintervjun;

- Hur känns det att ha vunnit SM?

- Vadå SM? SM arrangeras ju av Svepof!

- !

 

(Stejk, Svepof...? ;-) )

 

Lätt stejk !;-)

 

Vi har inte haft några funderingar på att arrangera/sanktionera DM i poker. Det kan dock vara värt att iaf fundera på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några frågor...

 

1. Man kan ju kvala två ggr till t.ex. Omaha och då byta till en lika dyr final, t.ex. Mörkpoker. Men kan man byta två satelliter till main event?

 

2. Till Headsup-SM ser jag att det är fallande priser hela vägen, alltså även mellan t.ex. 3an o 4an. Är det fel och kommer att ändras till finalen eller är det så att spelare som spelar extremt långsamt ska premieras? På Unibet så hamnar man ju på de placeringar man åker ut på, även i headsupturrar och inte en delad semifinalplats t.ex.

 

3. Headsup-finalen: Vad händer om det är ett ojämt antal spelare? Alltså inte 128, 256, 512 etc. Får man då vissa en extramatch eller blir det insats tillbaka för de som kom sist? Även för de som satelitats sig in?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några frågor...

 

1. Man kan ju kvala två ggr till t.ex. Omaha och då byta till en lika dyr final, t.ex. Mörkpoker. Men kan man byta två satelliter till main event?

 

2. Till Headsup-SM ser jag att det är fallande priser hela vägen, alltså även mellan t.ex. 3an o 4an. Är det fel och kommer att ändras till finalen eller är det så att spelare som spelar extremt långsamt ska premieras? På Unibet så hamnar man ju på de placeringar man åker ut på, även i headsupturrar och inte en delad semifinalplats t.ex.

 

3. Headsup-finalen: Vad händer om det är ett ojämt antal spelare? Alltså inte 128, 256, 512 etc. Får man då vissa en extramatch eller blir det insats tillbaka för de som kom sist? Även för de som satelitats sig in?

 

3. Headsup eventet startar bara med jämnt antal deltagande. Om t.ex 300 st anmäler sig får de 256 som anmälde sig först spela och de övriga 44 pengarna tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket ligger övervärdet på?

 

Om man läser på denna sida:

https://se.unibet.com/poker/article.do?contentId=17257

 

"Bland miljonerna som ligger i potten har Unibet adderat 1 miljon i Main Event plus en himla massa Unibet Open-paket! Poker-SM sanktionerat av Svenska Pokerförbundet."

 

Där står det att det adderar 1 miljon plus "en himla massa Unibet Open-paket".

 

Sedan längre ner på samma sida under Regler & Villkor står det följande:

 

"Övervärdet fördelas av Unibet och kommer att utgöras av 300.000SEK i Unibet Open-paket och 700.000SEK till prispotten."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det något du VET eller tror?

Om du vet det - varför gör de så och inte som på andra sajter?

 

Så har det fungerat på prima i tidigare HU-turneringar iaf. Varför de gör så är nog en fråga som är bättre anpassad för ngn turneringsmanager på prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...