Gå till innehåll

Frågor om SM 2008 UNIBET


Hittapengarna

Recommended Posts

  • Svars 289
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur många var det som ställde upp i 5 Card Draw förra året ?

Och vad var pris summan på då ?

 

(lyckades vinna kvalet för några dagar sedan, har lirat det tot 3ggr nu online LOL)

 

Mörkpoker (5 Card Draw) var den diciplin med minst deltagare. Runt 100 om jag minns rätt. Prispotten hamnade då på runt $10.000.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser Unibet på att man sitter på samma ip? tänkte köra med 2 kompisar så vi kommer totalt vara 3 stycken på samma ip.

 

Mvh

 

Ska dubbelkolla, men tidigare år så har det inte varit några problem med detta. Turneringar kan spelas från samma IP, men ni lär inte kunna spela cashgame på samma gång, iaf inte på samma bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det skulle vara så att man kommer tvåa i en sattelit till något event i SM och den som vinner inte skulle vara svensk, är det så att man som svensk då har rätt till den platsen?

 

Jag kom nyss två i 5 card draw, den med starttid 19.30, bakom en kille som eventuellt var från London, det stod så i hans profil i alla fall.

 

mvh

nun700 på Unibet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det skulle vara så att man kommer tvåa i en sattelit till något event i SM och den som vinner inte skulle vara svensk, är det så att man som svensk då har rätt till den platsen?

 

Jag kom nyss två i 5 card draw, den med starttid 19.30, bakom en kille som eventuellt var från London, det stod så i hans profil i alla fall.

 

mvh

nun700 på Unibet

 

Han kan ju mycket väl vara svensk medborgare, men bosatt i London. Det kontrolleras noga av Unibet.

 

Själva frågan är annars mer en sak för Unibet, då dom håller i satelliterna, och bestämmer hur sådana saker skall hanteras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade lite på att spela iaf någon/några av SM-turneringarna.

 

Förutom mitt dåliga minne, där jag kommer att behöva kontakta supporten för hjälp med inloggningsuppgifter så kastade jag ett öga på Unibets webbsida och såg att de där hade lagt in text om att man var tvungen av vara folkbokförd i Sverige för att få spela SM, stämmer det eller räcker det med svenskt medborgarskap?

 

Sedan en helt annan fråga. Unibet har ju lite av sin verksamhet på Malta, innebär det att de likt andra spelbolag i landet förbjuder de som befinner sig i landet att spela i deras pokerrum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade lite på att spela iaf någon/några av SM-turneringarna.

 

Förutom mitt dåliga minne, där jag kommer att behöva kontakta supporten för hjälp med inloggningsuppgifter så kastade jag ett öga på Unibets webbsida och såg att de där hade lagt in text om att man var tvungen av vara folkbokförd i Sverige för att få spela SM, stämmer det eller räcker det med svenskt medborgarskap?

 

Sedan en helt annan fråga. Unibet har ju lite av sin verksamhet på Malta, innebär det att de likt andra spelbolag i landet förbjuder de som befinner sig i landet att spela i deras pokerrum?

 

Hej,

 

Man behöver inte vara folkbokförd i Sverige, man måste vara antingen svensk medborgare eller folkbokförd i Sverige.

 

Jag kan inte svara på om man kan/får spela från Malta, det måste jag kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-D Har en fråga ang om man har angett två olika namn på två olika skins innom primanätverket.. Kan det tex hända att man inte får några pengar om man klonkar stort i SM. Det var ju ett antal (top 5?) som som skulle ställa upp med namn i någon intervjuv, om det namnet då inte stämmer överens med det man angav tidigare på ett annat skin.

 

Låter rörigt, men om det tex går till så här:

Jag och min polare har gjort var sitt konto på en site som tillhör prima. Där nickar kompisen "X" och jag nickar "Z". Sen gör jag ett konto på Unibet. När jag då ska logga in på poker, så står det nått i stil med "är något av följande konton dina, "X", "Z". Om jag då inte kommer ihåg att jag hade Z som nick utan nu råkar ta X istället, kan det då hända att jag inte får pengar ifall jag går o vinner SM? Jag menar eftersom att det står olika namn, mitt eget på Unibets konto, men där jag reggade för länge sedan står det ju min polares namn. Undar också om jag någonstans kan få reda på innom vilka skinns mitt namn står. För jag har säkert konto på 10 olika primasiter där säkert många lagt ner, bytt nätverk osv..

 

Har säkert gjort detta jättekrångligt nu, men hoppas du förstår min fråga. Annars ska jag försöka omformulera mig lite kortare och bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-D Har en fråga ang om man har angett två olika namn på två olika skins innom primanätverket.. Kan det tex hända att man inte får några pengar om man klonkar stort i SM. Det var ju ett antal (top 5?) som som skulle ställa upp med namn i någon intervjuv, om det namnet då inte stämmer överens med det man angav tidigare på ett annat skin.

 

Låter rörigt, men om det tex går till så här:

Jag och min polare har gjort var sitt konto på en site som tillhör prima. Där nickar kompisen "X" och jag nickar "Z". Sen gör jag ett konto på Unibet. När jag då ska logga in på poker, så står det nått i stil med "är något av följande konton dina, "X", "Z". Om jag då inte kommer ihåg att jag hade Z som nick utan nu råkar ta X istället, kan det då hända att jag inte får pengar ifall jag går o vinner SM? Jag menar eftersom att det står olika namn, mitt eget på Unibets konto, men där jag reggade för länge sedan står det ju min polares namn. Undar också om jag någonstans kan få reda på innom vilka skinns mitt namn står. För jag har säkert konto på 10 olika primasiter där säkert många lagt ner, bytt nätverk osv..

 

Har säkert gjort detta jättekrångligt nu, men hoppas du förstår min fråga. Annars ska jag försöka omformulera mig lite kortare och bättre

 

 

Många verkar ha detta problemet på Prima, och jag är inte världens fan av systemet med samma nick på samtliga skins. Jag skulle inte tro att det skulle bli några problem med utbetalningar såvida man försöker vara så ärlig man kan, men det känns lite som att inbjuda till problem om man spelar trots att man vet att allt inte är grönt. Mitt tips är att kontakta supporten för att undanröja alla som helst problem på sikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste bara få klarhet i om det är dag 1a och 1b och man får välja vilken dag man vill starta, för att sedan spela dag 3 om man går vidare, eller om det är som vanligt. Ja, ni vet vad jag menar.

 

Mvh

 

Sotomayor.

 

 

Det finns väll inte dag 1a o 1b. Jag tror det är Dag1 sen dag 2 sen final på dag3. Men jag kan ha fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...