maxwell Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2008 Det är inga problem att spela SM från något annat land än svergie? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RedEyedGirl1 Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2008 fan va kul SM ska bli! Hur mycket start marker får man ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lynglie Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2008 Man behöver inte befinna sig i Sverige för att spela men man måste vara svensk medborgare. Startstacken i main-event ligger på 10.000. Båda era frågor har redan besvarats i just denna tråd, ett tips till nästa gång är att kolla upp de först =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2008 Det är bara Dag 1, Dag 2 och Dag 3. Ska satsa på dag 4 då tror jag....och SM på SvS. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bentus Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2008 någon som vet hur reglerna är angående om man kan spela flera spelare från samma ip under SM? vore ju trevligt om man kunde sitta ett gäng och spela. vet att de var okej på nordicbet förra året men ville kolla hur de var i år? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CAPMAN Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2008 Om man vunnit 3 st platser till FL-eventet kan man då byta 2 st av dom mot main Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
m1978 Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2008 någon som vet hur reglerna är angående om man kan spela flera spelare från samma ip under SM? vore ju trevligt om man kunde sitta ett gäng och spela. vet att de var okej på nordicbet förra året men ville kolla hur de var i år? dubbelpost Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
m1978 Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2008 Om man vunnit 3 st platser till FL-eventet kan man då byta 2 st av dom mot main fan va kul SM ska bli! Hur mycket start marker får man ? någon som vet hur reglerna är angående om man kan spela flera spelare från samma ip under SM? vore ju trevligt om man kunde sitta ett gäng och spela. vet att de var okej på nordicbet förra året men ville kolla hur de var i år? Titta tidigare frågor/svar!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BONNJOE Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2008 har dom kommit upp alla smturrar hittar ingen? vart ska man titta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eloket Postad 22 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2008 gå in på turneringar. Det finns flera sidor. Välj en av de sista och kolla på datumen så hittar du nog snart alla eventen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder Månsson Postad 23 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 23 Oktober , 2008 Denna tråd har ju blivit självgående allt eftersom:lol: Alla turneringar ligger uppe, och har så gjort väldigt länge. Man kan vara flera och spela turneringar från samma IP. Det finns inga dag 1a respektive dag 1b. Dag 1 avslutas tidigt. Dag 2 spelas ner till finalbord och dag 3 är enbart finalbord. Info om "special event" kommer, det är dock ingen SM-status på denna turnering, utan ngt som Unibet står för. Startstacken ligger på 10000. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ferna Postad 24 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2008 Jag undrar som någon tidigare sa, är detta det officiela poker sm? för jag har även sett att SvS också har en turnering som är sk poker sm? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 24 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2008 Jag undrar som någon tidigare sa, är detta det officiela poker sm? för jag har även sett att SvS också har en turnering som är sk poker sm? som spelas den 29/11 inköp: 1950:- Beror väl på vem du frågar. Om du frågar staten eller Svenska Spel är nog deras det officiella online-SM. Frågar du Svepof eller de flesta lirarna här på forumet anser nog dom att Svepofs SM är det officiella och dessutom ett SM som har mer status. Man kan givetvis lira båda (det ska jag göra) men se gärna på SvS SM som vilken onlineturre som helst med bra värde i. Är du ute efter en SM-titel, ära och dessutom lite mer $ ska du nog lira Svepofs SM. OT -> Svepof; Har ni inte funderat på att, liksom SvS, i samband med SM köra DM? Vore skoj om ni anordnade DM någon månad innan och där typ topp 10 får, förutom en bra prispott, även inköp till SM. Edit: Om jag mot förmodan vinner SvS "SM" ser jag fram emot segerintervjun; - Hur känns det att ha vunnit SM? - Vadå SM? SM arrangeras ju av Svepof! - ! (Stejk, Svepof...? ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skadast Postad 24 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2008 Svepof - SM SvS - DM och RM (istället för deras "SM"). Jag har inte upplevt någon som helst status i varken DM eller RM, oavsett vilken sport man sysslar med. I bästa fall har man fått ett diplom med tillhörande buckla gjord av gullfiber och två blytyngder. Låt SvS få ta hand om den biten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder Månsson Postad 24 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2008 Jag undrar som någon tidigare sa, är detta det officiela poker sm? för jag har även sett att SvS också har en turnering som är sk poker sm? Poker-SM på Unibet är efter upphandling bland sanktionerat av Svenska Pokerförbundet. Svenska Pokerförbundet har arrangerat Poker-SM Online sedan 2006. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder Månsson Postad 24 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 24 Oktober , 2008 Beror väl på vem du frågar. Om du frågar staten eller Svenska Spel är nog deras det officiella online-SM. Frågar du Svepof eller de flesta lirarna här på forumet anser nog dom att Svepofs SM är det officiella och dessutom ett SM som har mer status.Man kan givetvis lira båda (det ska jag göra) men se gärna på SvS SM som vilken onlineturre som helst med bra värde i. Är du ute efter en SM-titel, ära och dessutom lite mer $ ska du nog lira Svepofs SM. OT -> Svepof; Har ni inte funderat på att, liksom SvS, i samband med SM köra DM? Vore skoj om ni anordnade DM någon månad innan och där typ topp 10 får, förutom en bra prispott, även inköp till SM. Edit: Om jag mot förmodan vinner SvS "SM" ser jag fram emot segerintervjun; - Hur känns det att ha vunnit SM? - Vadå SM? SM arrangeras ju av Svepof! - ! (Stejk, Svepof...? ) Lätt stejk ! Vi har inte haft några funderingar på att arrangera/sanktionera DM i poker. Det kan dock vara värt att iaf fundera på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Greenbay Postad 26 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2008 Några frågor... 1. Man kan ju kvala två ggr till t.ex. Omaha och då byta till en lika dyr final, t.ex. Mörkpoker. Men kan man byta två satelliter till main event? 2. Till Headsup-SM ser jag att det är fallande priser hela vägen, alltså även mellan t.ex. 3an o 4an. Är det fel och kommer att ändras till finalen eller är det så att spelare som spelar extremt långsamt ska premieras? På Unibet så hamnar man ju på de placeringar man åker ut på, även i headsupturrar och inte en delad semifinalplats t.ex. 3. Headsup-finalen: Vad händer om det är ett ojämt antal spelare? Alltså inte 128, 256, 512 etc. Får man då vissa en extramatch eller blir det insats tillbaka för de som kom sist? Även för de som satelitats sig in? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 26 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2008 Angående €35+3-satten till main: Blir det exakt 5 seats oavsett hur många som köper in? Med tanke på att det fortfarande står "Total Prize Pool: €0" när flera är anmälda verkar det ju så. Dessutom står det inte "5 inköp garanterade" utan "plats 1-5 vinner varsitt inköp". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eloket Postad 26 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2008 Ingen sommartid på Unibet så jag missade €2 kvalet ikväll. Damn! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ANGRYKOREAMAN Postad 26 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2008 Några frågor... 1. Man kan ju kvala två ggr till t.ex. Omaha och då byta till en lika dyr final, t.ex. Mörkpoker. Men kan man byta två satelliter till main event? 2. Till Headsup-SM ser jag att det är fallande priser hela vägen, alltså även mellan t.ex. 3an o 4an. Är det fel och kommer att ändras till finalen eller är det så att spelare som spelar extremt långsamt ska premieras? På Unibet så hamnar man ju på de placeringar man åker ut på, även i headsupturrar och inte en delad semifinalplats t.ex. 3. Headsup-finalen: Vad händer om det är ett ojämt antal spelare? Alltså inte 128, 256, 512 etc. Får man då vissa en extramatch eller blir det insats tillbaka för de som kom sist? Även för de som satelitats sig in? 3. Headsup eventet startar bara med jämnt antal deltagande. Om t.ex 300 st anmäler sig får de 256 som anmälde sig först spela och de övriga 44 pengarna tillbaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 26 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 26 Oktober , 2008 3. Headsup eventet startar bara med jämnt antal deltagande. Om t.ex 300 st anmäler sig får de 256 som anmälde sig först spela och de övriga 44 pengarna tillbaka. Är det något du VET eller tror? Om du vet det - varför gör de så och inte som på andra sajter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 27 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2008 3. Headsup eventet startar bara med jämnt antal deltagande. Om t.ex 300 st anmäler sig får de 256 som anmälde sig först spela och de övriga 44 pengarna tillbaka. Känns ju jättedumt. Tänk om det är 255 anmälda. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bojen Postad 27 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2008 Hur mycket ligger övervärdet på? Om man läser på denna sida: https://se.unibet.com/poker/article.do?contentId=17257 "Bland miljonerna som ligger i potten har Unibet adderat 1 miljon i Main Event plus en himla massa Unibet Open-paket! Poker-SM sanktionerat av Svenska Pokerförbundet." Där står det att det adderar 1 miljon plus "en himla massa Unibet Open-paket". Sedan längre ner på samma sida under Regler & Villkor står det följande: "Övervärdet fördelas av Unibet och kommer att utgöras av 300.000SEK i Unibet Open-paket och 700.000SEK till prispotten." Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Peder Månsson Postad 27 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2008 Det ligger på 700.000 + Unibet Open paket. Den första formuleringen är väldigt olycklig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaHe Postad 27 Oktober , 2008 Rapport Share Postad 27 Oktober , 2008 Är det något du VET eller tror? Om du vet det - varför gör de så och inte som på andra sajter? Så har det fungerat på prima i tidigare HU-turneringar iaf. Varför de gör så är nog en fråga som är bättre anpassad för ngn turneringsmanager på prima. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts