Gå till innehåll

The Well - Skumdum


Skumdum

Recommended Posts

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hur mycket har du totalt spelat in på poker?

Vet inte tyvärr eftersom jag har noll koll på saker och ting generellt. Men tillräckligt för att vara skuldfri och ha råd att förlora x antal 100000 på börsen...

 

Hur mycket har du lagt undan?

Som sagt, Det var rätt mycket ett tag innan jag trodde att jag skulle bli daytrader.

 

Anser du dig tillräckligt intressant för att hamna i brunnen eller har du ingen självinsikt?

Det fanns ett tag när det var sjuk inflation på brunnar, och då tänkte jag inte ens tanken. Nu är det inte så, och då passar nog jag lika bra som de flesta andra på det här forumet.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

följdfrågor, vilka aktier är du stuck i?

 

varför har du inte pumpat in björnar och sälj wurrar?

 

Oljeaktier mest. LUPE, PARE, Pearl. Började min karriär med att inhandla Epicept också vilket var lagom smart i retrospekt.

 

Varför jag inte har pumpat björnar? Har mina aktiepengar mest i Pearl just nu, vill inte använda mer av mitt sparkapital till aktier och vill inte sälja Pearl-aktierna för att jag trots allt fortfarande tror på bolaget. Just nu verkar ju det dock inte särskilt vist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker du verkar skön. Men din avatar e hemsk. Vad är det egentligen? En Katt? Din arm som pekar på skärmen? En dammvippa? Och varför har du valt den?

 

/T

 

hehe... Det är min katt som kollar när jag spelar poker och det är väl några för få pixlar för att den ska må helt bra. Får nog byta ut snart men då kommer väl ingen komma ihåg mig och känna igen mig..

 

 

 

Hmm, dags att börja multicitera kanske, annars har jag lika många inlägg som Hjort snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När började du spela poker? Har du spelat konstant sedan dess?

Började spela hösten 2003. Har absolut spelat konstant, och antagligen alldeles för mycket sedan dess. Professionell sedan drygt 2 år tillbaka även om övergången var lite luddig.

 

Vad spelar du för nivåer?

Jätte jätte jätte olika. De som följde min dagbok för några år sedan vet säkert vad jag menar. Framförallt beror det på hur stor rulle jag har och om jag känner för att ta ut pengar eller inte.

 

Klarar i princip inte av att grinda en nivå vilket kanske inte är den bästa grundförutsättningen för att ha det här som yrke. Just nu t.ex har jag nästan inga pengar alls på nätet utan planerar att spela upp en rulle på en ny sida så 1/2 Cash för tillfället. Turneringar spelar jag de största (mindre än 1500$)och tar från sparkontot om det behövs.

 

Tycker du att PF är bättre nu än för säg, ett år sen? Sämre? Varför?

Ser man 3-4 år tillbaka är det här forumet fantastiskt mycket sämre. Saknar framförallt de sköna moderatorer som fanns på den tiden. Qos, Nusseman o.s.v. Över ett år kan jag inte påstå att det hänt så jättemycket, det finns fortfarande en del att lära sig men man får sovra rätt hårt i skiten...

 

Är du en fin människa? Varför?/Varför inte?

Jag tror att jag är väluppfostrad, och det är väl en bra början åtminstone. Men jag sitter ju knappast och ägnar min tid åt välgörenhet och jag skiter rätt hårt i vad många andra människor sysslar med, så jag vet inte. Jag tror att jag har bra människoideal men jag är för lat för att utöva en del av dom.

 

Ed: Kul att du tog dig tid för brunnen.

Kul att du tycker det! :-)

 

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du gillar skumdum. Nämn 5 andra svenska punkband man inte får missa.

Hur fan klarar du av att från att ha lirat högt kliva ner och grinda NL200?

 

Jag varierar vad jag spelar hela tiden. Har senaste månaden spelat SnG, FL, Omaha o.s.v med varierande framgång eftersom jag halvsuger på i princip alla de spelformerna. Sen får man upp suget för NL igen och då är det inga problem alls.

 

Ang. punkband. Är låååååååååååångt ifrån någon expert och är egentligen bara lite småintresserad av trallpunken som Skumdum tillhör. Så tror inte ens jag kan få ihop 5 band jag gillar. Är mer av en indiepopsballadnörd och gillar lite mjukare tongångar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner du nån som heter Nina i Kalmar?

 

Hm.. nä tror inte det. Bor för övrigt inte kvar i Kalmar längre, flyttade i augusti. Borde orka ändra.

 

haha menar inte alls att du är dålig, bara att du ger mer action än vad de flesta gör.

 

Nä, det är lugnt. Jag vet att jag kan spela både bra och dåligt beroende på humör o.s.v. Sen att jag ger action, fan, man kan ju inte somna vid borden...

så det tar jag som en komplimang och tackar för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...