bzkt Postad 28 Mars , 2005 Rapport Postad 28 Mars , 2005 Blev tipsad om ett program för att hålla koll på sina SNG resultat. SNG Tracker heter programmet och erbjuder en del trevlig statistik på sitt SNG-grindande Det finns även grafiska diagram för vissa delar. Länk till programmet: SNG Tracker Screenshots: Main window - ROI/ITM Diagram - Profit Diagram - Finishes Diagram Utöver manuellt inknappande av SNG resultat finns även stöd för att automatiskt importera statistik från partyskin. För att kunna köra programmet krävs Windows .NET Framework 1.1 installerat på datorn. Har du det inte kan du installera det genom Windows Update eller hämta stand-alone installationen. Citera
psykologen Postad 7 December , 2005 Rapport Postad 7 December , 2005 Håller på och provar det. Om man multitablar. Skall man skriva in 0 på tid då på de resterade bordes som man kommer sämst på eller? Citera
dafgaard Postad 13 December , 2005 Rapport Postad 13 December , 2005 En annan fråga: vad innebär raden bubble % +/-? Citera
dafgaard Postad 13 December , 2005 Rapport Postad 13 December , 2005 En fråga vad innebär Vig ?? Vig är total avgift man betalat för turneringarna. Citera
p0k3rk1ng Postad 26 December , 2005 Rapport Postad 26 December , 2005 åhh ser skitbra ut, ett sånt här program som jag letar efter. bara ett problem, jag spelar inte på party. finns det något program som kan göra samma saker fast det stödjer PRIMA-nätverket. spelar på battlefield poker. Citera
Klyka Postad 26 December , 2005 Rapport Postad 26 December , 2005 Hoppas verkligen att autoimporten funkar sjukt bra, för annars verkar det inte finnas nån anledning att använda det här ist för Excel... Eller? finns det något program som kan göra samma saker fast det stödjer PRIMA-nätverket. spelar på battlefield poker. Excel Fast utan auto-import. Citera
Wiznakh Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Lyckas inte att få det att funka efter uppdateringen, och jag lyckas inte ladda ner patchen. Någon som har den? Citera
Filip Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Någon som har kollat för spyware/trojaner? Är lite paranoid när det gäller program som direkt vänder sig till onlinespelare. Citera
Björnerik Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 SNG tracker kan använda sig av pokertrackerdatabasen om man inte spelar på Partypoker. Men måste man ha en reggad kopia av pokertracker eller duger det med databasen som en trialversion skapar? Eller man får bara med 1000 händer då? Spelar bara 5cd och sngs så pokertracker känns rätt onödigt att köpa... Citera
Kidder Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Lyckas inte att få det att funka efter uppdateringen, och jag lyckas inte ladda ner patchen. Någon som har den? Samma här efter Partys uppdatering så vill den inte, nån som vet ifall det finns en fix eller en ny programvara?? Citera
Kidder Postad 24 Februari , 2006 Rapport Postad 24 Februari , 2006 Lyckas inte att få det att funka efter uppdateringen, och jag lyckas inte ladda ner patchen. Någon som har den? Samma här efter Partys uppdatering så vill den inte, nån som vet ifall det finns en fix eller en ny programvara?? Det finns en workaround här länk till 2+2 Citera
Kidder Postad 13 Mars , 2006 Rapport Postad 13 Mars , 2006 Är det nån som vet hur filter funktionen fungerar, typ om man kan sortera på vilka buyin nivåer som man spelat på. Citera
Billskog Postad 14 Mars , 2006 Rapport Postad 14 Mars , 2006 Är det nån som vet hur filter funktionen fungerar, typ om man kan sortera på vilka buyin nivåer som man spelat på. Den fungerar, men den fungerar jättekonstigt. Först skriver man ett namn i "Filters:"-rutan, skriv sedan över detta namn för varje nytt filter du vill skapa. Sedan trycker du på plusset och väljer vad du skall filtrera efter. Det går inte att ändra ett filter som är satt så blev något fel så måste du göra om allting. Citera
Kajjan Postad 29 Mars , 2006 Rapport Postad 29 Mars , 2006 Funkar den bara på party?? Har testat importera HH från b2b men de funkar inte för mig. //kajjan Citera
chievo85 Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 Kostar det något att ha eller hur funkar det? Citera
Kidder Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 Kostar det något att ha eller hur funkar det? Hej igen... Kostar inget..och jag har lagt programmet i handhistory foldern på PartyGaming och slängde ut en genväg till på skrivbordet. När man har lirat sina SNG så kör man igång programmet och sen refresh på sin SNG Tracker. Citera
chievo85 Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 The kidder verkar ju ha koll på det här! har försökt att få igång det nu men det funkar ej! har laddat hem det som man ska o så kommer det 3 filer i sngtracker mappen men sen funkar det inte att installera! någon som har koll på det? Citera
Kidder Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 The kidder verkar ju ha koll på det här! har försökt att få igång det nu men det funkar ej! har laddat hem det som man ska o så kommer det 3 filer i sngtracker mappen men sen funkar det inte att installera! någon som har koll på det? Det är bara en exe fil som ska dras igång har jag för mig, inget som ska installeras, har du lagt den i Handhistory mappen?? Citera
Kidder Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 The kidder verkar ju ha koll på det här! har försökt att få igång det nu men det funkar ej! har laddat hem det som man ska o så kommer det 3 filer i sngtracker mappen men sen funkar det inte att installera! någon som har koll på det? RIP från 2+2 Unzip this and put it in your Hand History root folder, so that would be “C:\Program Files\PartyGaming\PartyPoker\HandHistory” normally. You will need the .NET Framework version 1.1 which you can grab from http://www.microsoft.com in the downloads section if you don’t have it. It will go through all of your hand history sub folders looking for these new format SNG summaries. When it find one it throws it in the C:\SNGBackup folder and then creates a new one in its place with the same name but with an _SNG in the filename. You should be able to then import those files (with the _SNG extention) with SNG Tracker. Verkar som man måste skapa upp en SNGBackup folder, jag kommer själv inte ihåg att jag gjorde det... ... men jag har en uppenbarligen. Har du .NET installerat? Citera
chievo85 Postad 3 April , 2006 Rapport Postad 3 April , 2006 fick programet att funka men nu kan jag inte komma in på partypoker! Citera
Kidder Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 Är det nån som vet hur man tolkar itm from bubble bubble % +/- Tack på förhand Citera
J0urneyMan Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 det är hur ofta jämfört med 75% du kommer itm från bubblan. Så om du har itm från bubblan på 78 så har du då +3 i det fältet. Citera
Kidder Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 det är hur ofta jämfört med 75% du kommer itm från bubblan. Så om du har itm från bubblan på 78 så har du då +3 i det fältet. Så allt högre än 75% är alltså bra, dvs när det är 4 st kvar så "bör" man hamna ITM mer än 75% av gångerna. Är 75% en vedertagen siffra från nån SNG guru...? Citera
Klyka Postad 4 April , 2006 Rapport Postad 4 April , 2006 det är hur ofta jämfört med 75% du kommer itm från bubblan. Så om du har itm från bubblan på 78 så har du då +3 i det fältet. Så allt högre än 75% är alltså bra, dvs när det är 4 st kvar så "bör" man hamna ITM mer än 75% av gångerna. Är 75% en vedertagen siffra från nån SNG guru...? 75% är ju din "fair share". 3 av 4 spelare (75%) kommer ITM från bubblan. Kommer du ITM oftare så är det bra, gör du det mer sällan så är det dåligt. Citera
Recommended Posts