Gå till innehåll

NLT - Trn, freeroll, taktik precis i början?


Tympanon

Recommended Posts

Hejsan

 

Jag ska snart spela en freeroll på expekt med 3000 deltagare. Plats 600 är ITM, rätt stor chans o kunna börja min pokerkariär vid lowlimit borden med andra ord :) Har köat i 2 timmar för denna..

 

Det brukar gå bra för mig efter typ en halvtimma men jag har seriösa problem att komma igång i starten. Jag spelar väldigt tight, enligt boken "small stakes hold'em"s tabeller.. Men de skiter sig ofta i början.

 

Ge mig tips tack!

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså på de där nivåerna så kan du inte spela tight imo. Saken är den att blindsen ökar i nivå relativt snabbt och du börjar bara med 1k marker. Det betyder att du inte kan vänta på AA, KK, QQ, AK, AQ osv. Jag föreslår att du går in med fler händer. Ta låga suited connectors och gå med i handen om det är billigt. Träffa ett monster och dubbla eller trippla upp.

 

Gå heller inte all-in så fort du träffat ditt monster. Försök provocera fram andra att gå all-in mot dig eftersom det händer så ofta i de turneringarna. Om du går all-in direkt så är chansen att din fi lägger sig, och i det läget vill du kräma ut så mycket du kan av de andra.

 

Om du vill placera dig så måste du även kära lite vilt. Du ska se att de som ligger på top 200 lär ha rejäla stacks eftersom de är oftast de som haft mycket tur i all-in pre-flop situationer mot flera spelare. Då kan du inte sitta och trycka efter att få en bra hand en gång i halvtimmen för att hoppas på att någon synar och att du slår de.

 

Lycka till förresten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förut när jag brukade köra freerolls så öste jag som attans i början för att få en bra start. Chansa! Gå all in på hyffsade händer, hoppas på turen. Dubbla eller åk ut!

 

Känns som om enda chansen att komma ITM när det är 1 miljard spelare med är att få en bra start så man inte halkar efter. Om man hela tiden ligger på hälften av average kan man gå och göra något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen.

 

Jag kom ITM i tuneringen, slutade på plats 198 av 3000 :)

 

Bara en bit över någon dollar men endå, känner att de går säkrare i början nu.

 

 

Det jag vann absolut mest chips på var att en bit in i spelet stjäla blindsen, genom att låtsas att jag träffat hårt på floppen. Speciellt innan ITM eftersom alla var supertajta då och inte vågade calla någonting.

 

Självklart välkomnas fler tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök vara tajt i början så motspelarna ser dig som tajt, får du inga bra kort och inte träffar på floppen försök bluffa till dig 1 eller 2 gånger. Se dock upp för super amatörerna :) som synar med par i 2:or.

 

Hur bluffar du bäst då? Höj ca 300 får du med dig en spelare höj 300 igen - synar han lägg ner bluffen. Kör endast detta om du ej fått bra kort, och blindsen höjs. Försök annrs träffa nått på floppen och gå med mindre bra händer i början då du kan se floppen billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig brukar det löna sig med ett relativt löst och aggresivt spel. Sitt inte och vänta på monster, utan se åtminstone flop med det mesta. Om du sitter på knappen, eller tror att du kan få position genom att betta några platser från knappen, gör det. Hittar du av, spela hårt som fan, och gör du inte det, ja, då har du hur som helst position och kan folda om någon börjar slänga in marker framför dig. Spelar du så här så kommer du förmodligen att tjäna väldigt mycket då du väl hittar av ett monster, då spelare börjat uppfatta dig som en väldigt lös och tomtig spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök vara tajt i början så motspelarna ser dig som tajt
Spelar du så här så kommer du förmodligen att tjäna väldigt mycket då du väl hittar av ett monster, då spelare börjat uppfatta dig som en väldigt lös och tomtig spelare.

Meningarna tycks vara delade ... Allvarligt talat, hur mycket roll spelar table image i en turnering med 3000 deltagare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vettig taktik på Expekts Freerolls är att registrera sig och sen gå och äta en pizza ute. Kom sedan tillbaka efter tuneringens första halvtimma. :)

 

Detta gjorde jag idag och kom på plats 52 av 10149 spelare. Slippa alla slaskare är skönt. Du kommer annars råka spela något halvbra och åka ut tidigt. AA, KK är det enda vapen som slår hårt första rundorna i en freeroll. Du kan dock plocka många stacks om du vet att folk lägger all-in varje hand. Själv brukar jag bara råka spela bort mig med AQo eller liknande i början.

 

Det tråkiga med freerolls på Expekt är att de inte ger ett öre. 52 av 10149 gav mig 2$. Jiipiee! 24hPoker´s VIP-rolls är mycket trevligare. De har jag fått ett par hundra € på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök vara tajt i början så motspelarna ser dig som tajt
Spelar du så här så kommer du förmodligen att tjäna väldigt mycket då du väl hittar av ett monster, då spelare börjat uppfatta dig som en väldigt lös och tomtig spelare.

Meningarna tycks vara delade ... Allvarligt talat, hur mycket roll spelar table image i en turnering med 3000 deltagare?

 

Har för mig att Expekts turneringar brukar ligga på runt 10k+ reggade. $1000 dollars. 230 places paid.

 

*ÄCKLIGT*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte på det där med tight turneringsspel i början av freerolls.

 

Förutom i tidig position, syna med alla händer som är någorlunda connectade i ohöjd potter och vänta på träff och en säker dubbling. Folk är som bekant sjukt villiga att betala av när de floppar pardrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom i tidig position, syna med alla händer som är någorlunda connectade i ohöjd potter och vänta på träff och en säker dubbling. Folk är som bekant sjukt villiga att betala av när de floppar pardrag.

Stegdrag vet jag vad det är - ett kort fattas till stege. Men pardrag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...