Bjorn_ Postad 19 September , 2008 Rapport Share Postad 19 September , 2008 Min poäng (som jag förmodligen förklarade på ett helt obegripligt sätt) är att inte alla "teoretiskt möjliga linjer" nödvändigtvis måste finnas med för att en strategi skall vara balanserad. Om vi tar exemplet att vi agerar först på river har vi i princip sex val check-fold check-syn check-raise bet-fold bet-syn bet-trebet Man behöver dock inte nödvändigtvis alla sex för att skapa en balanserad strategi utan jag tror att man kan klara sig med tre. I vissa situationer är vissa av strategierna dominerade och bör därför få vikten noll, eller har jag fel. Lite på samma sätt som att vi inte nödvändigtvis behöver balansera alla tre av fold, syn och raise i alla lägen utan det finns en hel del där man alltid ska höja eller lägga sig. På samma sätt tror jag att det kan uppstå lägen på river där man aldrig skall betta ut utan alltid checka. Sedan verkar vi ha en något olika definition av vad en bluffcatcher är, men det kan kanske lämnas därhän. /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 19 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 19 September , 2008 Min poäng (som jag förmodligen förklarade på ett helt obegripligt sätt) är att inte alla "teoretiskt möjliga linjer" nödvändigtvis måste finnas med för att en strategi skall vara balanserad. Om vi tar exemplet att vi agerar först på river har vi i princip sex val check-fold check-syn check-raise bet-fold bet-syn bet-trebet Man behöver dock inte nödvändigtvis alla sex för att skapa en balanserad strategi utan jag tror att man kan klara sig med tre. I vissa situationer är vissa av strategierna dominerade och bör därför få vikten noll, eller har jag fel. Lite på samma sätt som att vi inte nödvändigtvis behöver balansera alla tre av fold, syn och raise i alla lägen utan det finns en hel del där man alltid ska höja eller lägga sig. På samma sätt tror jag att det kan uppstå lägen på river där man aldrig skall betta ut utan alltid checka. Sedan verkar vi ha en något olika definition av vad en bluffcatcher är, men det kan kanske lämnas därhän. /Bjorn Yes, detta håller jag med om. T.ex så räcker det med att vi spelare check/syn och check/fold balanserat sinsemellan för att få motståndaren osäker på en riverbet. Ett annat exempel är att vi inte behöver check/syna flopp med monster för balans, det räcker med att vi check/synar tunt (med händer vi ger upp för en turnbet) balanserat med att check/syna en hand vi även synar turn med för att få motståndaren osäker på en turn c-bet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 19 September , 2008 Rapport Share Postad 19 September , 2008 Klyka avstängd en månad pga varningar som upprepade gånger ignorerats. ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts