Nemesis Postad 9 September , 2008 Rapport Share Postad 9 September , 2008 Motståndaren är 50/11/0.7. Jag är kluuuuuven, vad gör jag på turn? 2/4 Limit Holdem 5 players Pre-flop: (1.5 SB, 5 players) Hero is UTG A:diamond: 8:spade: Hero raises, 3 folds, BB calls Flop: 6:spade: 5:spade: 4:spade: (4.5 SB, 2 players) BB checks, Hero bets, BB calls Turn: 4:diamond: (3.2 BB, 2 players) BB checks, Hero ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 9 September , 2008 Rapport Share Postad 9 September , 2008 Jag checkar tillbaka, synar alla riverbet och vbetar 7, spader och A. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 9 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 September , 2008 Jag checkar tillbaka, synar alla riverbet och vbetar 7, spader och A. Finns det någon motståndare som du betar denna turn mot? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 9 September , 2008 Rapport Share Postad 9 September , 2008 Finns det någon motståndare som du betar denna turn mot? Jag är lite ringrostig på fl, men ser ingen anledning att beta turn mot någon. Ser inte att han viker några händer vi slår och de dragen han skulle synat med borde bluffa river ofta. Iofs va han passiv, men han bluffar nog river en del ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 9 September , 2008 Rapport Share Postad 9 September , 2008 Jag är lite ringrostig på fl, men ser ingen anledning att beta turn mot någon. Ser inte att han viker några händer vi slår och de dragen han skulle synat med borde bluffa river ofta. Iofs va han passiv, men han bluffar nog river en del ändå. Anledningen att beta är för värde. Jag tycker att det är en standard värdebet mot den här spelaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 9 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 9 September , 2008 Anledningen att beta är för värde. Jag tycker att det är en standard värdebet mot den här spelaren. Turn: 4:diamond: (3.2 BB, 2 players) BB checks, Hero bets, BB raises, Hero calls River: J:diamond: (7.2 BB, 2 players) BB bets, Hero ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 9 September , 2008 Rapport Share Postad 9 September , 2008 Turn: 4:diamond: (3.2 BB, 2 players)BB checks, Hero bets, BB raises, Hero calls River: J:diamond: (7.2 BB, 2 players) BB bets, Hero ? Fold om du inte tror han bluffar mer än 1/5 här Men jag tror inte han gör det för i så fall hade jag föreslagit att checka turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 9 September , 2008 Rapport Share Postad 9 September , 2008 Anledningen att beta är för värde. Jag tycker att det är en standard värdebet mot den här spelaren. Vet inte om jag missat något i fiendens range, tror tom den är för bred, men jag orkar inte trixa. Men vi ligger under mot den? board: 4s5s6s4d Hand Pot equity Ah8s 42.15% 3s*,9s*,Ts*,Js*,Qs*,Ks*,As*,7*,6*,5*,4*,22-TT 57.85% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 9 September , 2008 Rapport Share Postad 9 September , 2008 Förstår inte riktigt din stove men jag hamnar nånstans här när jag snabbstovar turn: Board: 6s 5s 4s 4d Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 58.621% 56.90% 01.72% 15973 483.00 { Ad8s } Hand 1: 41.379% 39.66% 01.72% 11133 483.00 { TT-22, AJs-A2s, K2s+, Q2s+, J2s+, T2s+, 95s+, 85s+, 74s+, 64s+, 54s, AQo-A2o, K2o+, Q4o+, J7o+, T7o+, 97o+, 87o, 76o } BTW en för bred range ger honom antagligen bättre equity i den här situationen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 9 September , 2008 Rapport Share Postad 9 September , 2008 Förstår inte riktigt din stove men jag hamnar nånstans här när jag snabbstovar turn: Board: 6s 5s 4s 4d Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 58.621% 56.90% 01.72% 15973 483.00 { Ad8s } Hand 1: 41.379% 39.66% 01.72% 11133 483.00 { TT-22, AJs-A2s, K2s+, Q2s+, J2s+, T2s+, 95s+, 85s+, 74s+, 64s+, 54s, AQo-A2o, K2o+, Q4o+, J7o+, T7o+, 97o+, 87o, 76o } BTW en för bred range ger honom antagligen bättre equity i den här situationen. Använde propokertools, sen fortsätter han väl inte med händer som J2s, J9, Q8, T9 osv. som du har med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 9 September , 2008 Rapport Share Postad 9 September , 2008 Använde propokertools, sen fortsätter han väl inte med händer som J2s, J9, Q8, T9 osv. som du har med. Klart att han gör. Finns väl en 2-3 2x händer utan spader han kan vika men det gör marginell skillnad. En lösfisk viker inte två överkort här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
okocha Postad 9 September , 2008 Rapport Share Postad 9 September , 2008 Klart att han gör. Finns väl en 2-3 2x händer utan spader han kan vika men det gör marginell skillnad. En lösfisk viker inte två överkort här. Du tror inte han viker någonting och har samma range som preflop? Isf är det vbet som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 9 September , 2008 Rapport Share Postad 9 September , 2008 Du tror inte han viker någonting och har samma range som preflop? Isf är det vbet som gäller. Precis. Men även med din range skulle jag beta turn. Frågan är snarare on vi ska syna hans raise. Btw 2x viker inte. Hålstegdrag för bövelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 10 September , 2008 Rapport Share Postad 10 September , 2008 Precis. Men även med din range skulle jag beta turn. Frågan är snarare on vi ska syna hans raise. Btw 2x viker inte. Hålstegdrag för bövelen. Hålstegdrag plus ett överkort min herre, det är ju sju outs... /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 10 September , 2008 Rapport Share Postad 10 September , 2008 Hålstegdrag plus ett överkort min herre, det är ju sju outs... /Bjorn Skulle vi vet att vi hade sju trygga outs så ska vi ju syna, men det är redan då ganska marginellt. Men vi har ju bara en bombsäker out. Sen har vi upp till 15 orena outs. Så hur många outs vi ska ge oss själva beror helt på vilka händer vi tror att fi checkraisar med. Jag har inte räknat på det, men det känns som att det bör vara ganska close om det är värt det eftersom vi bara får 6-1 ungefär. Dessutom så är det bara om vi träffar färgstegen som vi kan raisa river så våra implicita odds är inte fantastiska. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bjorn_ Postad 10 September , 2008 Rapport Share Postad 10 September , 2008 Skulle vi vet att vi hade sju trygga outs så ska vi ju syna, men det är redan då ganska marginellt. Men vi har ju bara en bombsäker out. Sen har vi upp till 15 orena outs. Så hur många outs vi ska ge oss själva beror helt på vilka händer vi tror att fi checkraisar med. Jag har inte räknat på det, men det känns som att det bör vara ganska close om det är värt det eftersom vi bara får 6-1 ungefär. Dessutom så är det bara om vi träffar färgstegen som vi kan raisa river så våra implicita odds är inte fantastiska. Jo jag menade bara hur den här fi antagligen resonerar. Dock skall jag säga att det förmodligen inte är en helt självklart fold om vi själva sätter oss i hans skor med t.ex. K2o utan spader givet att vi kan anta att Nemesis bettar alla händer i sin handdistribution. /Bjorn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 10 September , 2008 Rapport Share Postad 10 September , 2008 Jo jag menade bara hur den här fi antagligen resonerar. Dock skall jag säga att det förmodligen inte är en helt självklart fold om vi själva sätter oss i hans skor med t.ex. K2o utan spader givet att vi kan anta att Nemesis bettar alla händer i sin handdistribution. /Bjorn Jaha sorry jag trodde du pratade om vår syn när han checkraisar turn. Nä alla hans händer har ju minst ett överkort plus hålstege eller två överkort, så jag tror inte att en lösfisk viker så mycket på floppen eftersom han trots allt borde fatta att floppen sällan är optimal för HERO. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Flesh2Flesh Postad 10 September , 2008 Rapport Share Postad 10 September , 2008 Fold om du inte tror han bluffar mer än 1/5 här Men jag tror inte han gör det för i så fall hade jag föreslagit att checka turn. Vad får du 1/5 ifrån? På river är det 1/8. Jag synar river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pokerfacket Postad 10 September , 2008 Rapport Share Postad 10 September , 2008 Vad får du 1/5 ifrån? På river är det 1/8. Jag synar river. Har ärligt talat ingen aning, kan tom vara ett typo... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nemesis Postad 10 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 10 September , 2008 Vad får du 1/5 ifrån? På river är det 1/8. Jag synar river. Men om vi synar river här, så känns det ju verkligen som om vi borde checka turn? Bet/syna ner med A högt känns ju inte super hett. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts