Beef__Cake Postad 9 September , 2008 Rapport Postad 9 September , 2008 FI spelar 25/21/2, ingen read förutom det. Tycker det är för vekt att lägga flop, mkt drag att bluffa på osv. När han sen betar turn hårt känner jag mig slagen av en färdig hand, han borde väl checka efter med en JJ-QQ väl? Vet inte hur troligt det är han kallsynar rr pf med låga PP heller, hur ser ni på det? $100 USD NL Texas Holdem - Monday, September 08, 17:32:40 ET 2008 Table Table 163638 (No DP) (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 6 Seat 1: Leif1300 ( $116.99 USD ) Seat 5: Alexk101 ( $218.26 USD ) Seat 4: Hero ( $167.57 USD ) Seat 6: Dancing_D ( $123.40 USD ) Seat 3: MaTChUcHI ( $137.85 USD ) Seat 2: Push0rDie ( $103.60 USD ) Hero posts small blind [$0.50 USD]. Alexk101 posts big blind [$1 USD]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ ] Dancing_D folds Leif1300 folds Push0rDie folds MaTChUcHI raises [$3 USD] Hero raises [$9.50 USD] Alexk101 calls [$9 USD] MaTChUcHI folds ** Dealing Flop ** [ , , ] Hero bets [$14 USD] Alexk101 raises [$37 USD] Hero calls [$23 USD] ** Dealing Turn ** [ ] Hero checks Alexk101 bets [$77 USD] Citera
Pokermannen_ Postad 9 September , 2008 Rapport Postad 9 September , 2008 3beta pre till 11-12 gärna, sen skulle jag skicka in degen på floppen, han kan ha så mkt händer, färgdrag, stegdrag, överpar, blabla. för vekt att folda AA iaf. Imo Citera
ulaf Postad 9 September , 2008 Rapport Postad 9 September , 2008 Han har nästan garanterat ett pocketpar över tior, eller AQs/AKs i klöver. Inget att vara rädd för här eftersom hans syn pre säger att han har exakt de händerna imo. Trebeta floppen alltså eftersom han antagligen inte släpper någon av de händerna utom kanske JJ ibland. edit: såg att du hade 160 bb, men fortfarande trebet/syn på floppen imo. Tror inte att han synar med alla pocketpar, inte för att vi i så fall skulle lägga oss. edit: tror att ditt nick syns. Citera
Odalmannen Postad 9 September , 2008 Rapport Postad 9 September , 2008 Det här är en ganska aggressiv spelare. Jag hade nog valt att 3beta pre upp till $11 iaf. Nu har ni ganska djupa stackar så han kommer förmodligen syna med alla pockets iaf. Hans odds är för bra för att folda. Har han tur kan det ju dessutom bli 3vägsflopp och träffar han set då kan han få väldigt bra betalt om han spelar det rätt. Inte den bästa floppen dock. Här tycker jag det kan vara svårt att veta vad exakt hur man ska göra. Mycket beror ju på FI också. Brukar han spela drag/set aggressivt? Sånt spelar in i mitt beslut här. Om man nu väljer att beta ut och blir höjd. Det verkar ju vara en aggressiv spelare (kan höja med många typer av händer) så vad sägs om en 3bet upp till ca $90 på floppen? Annars...hade jag tagit syn på floppen hade jag nog synat turn också. Den lär ju inte ha hjälp en draghand. Nytt beslut på rivern dock. Bra hand. Vill se fler svar. Vore sedan kul att veta hur handen gick. Citera
Recommended Posts