Akumila Postad 11 September , 2008 Rapport Share Postad 11 September , 2008 Jag flotar om -Jag tror jag leder mot fis range -fi contbettar for mkt och ger upp turn for latt -Jag har for mkt varde i min hand for att vanda till bluff sag KQS pa 2410 flop med en i samma suit. -Flotar garna med 2 kort fi kommer att bluffa Jag tror folk missuppfattar vad floating är. Om du tror att du leder mot fis range är det INTE floating. Då är det ju slowspel/pottkontroll. Nr. 2 är den enda som motiverar floating. De sista två förstår jag inte vad du menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trillske Postad 12 September , 2008 Rapport Share Postad 12 September , 2008 "Floata" är mest en dålig ursäkt för att spela dåliga händer. Överdriver förståss, men nåt sånt. Lite som dumma herocalls av typen "Jag satte honom på [x][x]" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Runnerx2 Postad 12 September , 2008 Rapport Share Postad 12 September , 2008 Att floata är i min värld att bygga upp en bluff, där jag vet att fi kan släppa en semistarkhand t.ex TPTK el. liknande. Jag floatar dock aldrig utan outs, vilket är viktigt. Syna med med hålpipan el. 2st överkort utan tillräckliga odds och bomba när tredje färgkortet kommer på turn, det är floata imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jierli Postad 12 September , 2008 Rapport Share Postad 12 September , 2008 Att floata är i min värld att bygga upp en bluff, där jag vet att fi kan släppa en semistarkhand t.ex TPTK el. liknande. Jag floatar dock aldrig utan outs, vilket är viktigt. Syna med med hålpipan el. 2st överkort utan tillräckliga odds och bomba när tredje färgkortet kommer på turn, det är floata imo. +1! (får man skriva så) Precis så jag definerar och använder mig utav float. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 13 September , 2008 Rapport Share Postad 13 September , 2008 Jag använder mig av floatar hela jävla tiden, spewar sen bort halva stacken när jag försöker beta fi av toppar, alternativt fancy nedsyningar med lägstapar. Måste tighta till spelet, tack för påminnelsen OP. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jaha81 Postad 13 September , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 September , 2008 Tack för inputen allihop! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sneakycastro Postad 14 September , 2008 Rapport Share Postad 14 September , 2008 Att floata är i min värld att bygga upp en bluff, där jag vet att fi kan släppa en semistarkhand t.ex TPTK el. liknande. Jag floatar dock aldrig utan outs, vilket är viktigt. Syna med med hålpipan el. 2st överkort utan tillräckliga odds och bomba när tredje färgkortet kommer på turn, det är floata imo. Jag använder mig av floatar hela jävla tiden, spewar sen bort halva stacken när jag försöker beta fi av toppar, alternativt fancy nedsyningar med lägstapar. Måste tighta till spelet, tack för påminnelsen OP. Vilka stakes spelar ni på? Om jag får gissa skulle jag tro att runnerx2 lirar över nl200 och bananuz under, ja/nej/avbryt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 14 September , 2008 Rapport Share Postad 14 September , 2008 Inte fasen floatar man för att få bort folk från stål som TPTK. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 14 September , 2008 Rapport Share Postad 14 September , 2008 Inte fasen floatar man för att få bort folk från stål som TPTK. Lol. Känns ganska korkat. En annan bra idé är att försöka representera överset. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 15 September , 2008 Rapport Share Postad 15 September , 2008 Hur ofta tillämpar panelen detta move? 20% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 15 September , 2008 Rapport Share Postad 15 September , 2008 20% Fullring 37% Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trillske Postad 17 September , 2008 Rapport Share Postad 17 September , 2008 √2% Känner en snubbe som brukar floata floppar för att han "sätter fi på AA och ska bluffa turn". Jag gillar folk som floatar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts