Gå till innehåll

Om att floata

jaha81

Recommended Posts

Jag flotar om

-Jag tror jag leder mot fis range

-fi contbettar for mkt och ger upp turn for latt

-Jag har for mkt varde i min hand for att vanda till bluff sag KQS pa 2410 flop med en i samma suit.

-Flotar garna med 2 kort fi kommer att bluffa

Jag tror folk missuppfattar vad floating är.

Om du tror att du leder mot fis range är det INTE floating. Då är det ju slowspel/pottkontroll.

Nr. 2 är den enda som motiverar floating. De sista två förstår jag inte vad du menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att floata är i min värld att bygga upp en bluff, där jag vet att fi kan släppa en semistarkhand t.ex TPTK el. liknande. Jag floatar dock aldrig utan outs, vilket är viktigt. Syna med med hålpipan el. 2st överkort utan tillräckliga odds och bomba när tredje färgkortet kommer på turn, det är floata imo.

+1! (får man skriva så)

Precis så jag definerar och använder mig utav float.

Länk till kommentar

Att floata är i min värld att bygga upp en bluff, där jag vet att fi kan släppa en semistarkhand t.ex TPTK el. liknande. Jag floatar dock aldrig utan outs, vilket är viktigt. Syna med med hålpipan el. 2st överkort utan tillräckliga odds och bomba när tredje färgkortet kommer på turn, det är floata imo.

Jag använder mig av floatar hela jävla tiden, spewar sen bort halva stacken när jag försöker beta fi av toppar, alternativt fancy nedsyningar med lägstapar. Måste tighta till spelet, tack för påminnelsen OP.

Vilka stakes spelar ni på?

Om jag får gissa skulle jag tro att runnerx2 lirar över nl200 och bananuz under, ja/nej/avbryt?

Länk till kommentar