Gå till innehåll

turn kort bra för mig?, FL


Nemesis

Recommended Posts

För tunt eller precis lagomt? Fi är 36/15/1.5 efter 4000 händer. Planen var inte nödvädigtvis att syna ner. Planen var att syna en på flopp och se om jag förbättrar eller får frikort. När turn kortet kom T så tänkte jag: Har han J så kommer han ofta checka efter så när han betar så har han ofta T (bara 2 kvar i leken), triss+ eller semibluff. Så jag valde synen.

 

5/10 Limit Holdem

6 players

 

Pre-flop: (2.0 SB, 6 players) Hero is BB 6:heart: 9:diamond:

UTG calls, UTG 1 calls, 2 folds, SB calls, Hero checks

 

Flop: J:diamond: 6:club: T:spade: (4.0 SB, 4 players)

SB checks, Hero checks, UTG checks, UTG 1 bets, SB folds, Hero calls, UTG folds

 

Turn: T:club: (3.0 BB, 2 players)

Hero checks, UTG 1 bets, Hero calls

 

River: A:club: (5.0 BB, 2 players)

Hero checks, UTG 1 bets, Hero calls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När turn kortet kom T så tänkte jag: Har han J så kommer han ofta checka efter så när han betar så har han ofta T

 

Varför i hela friden skulle han checka J? Och rangen mellan J och T är ju ganska stor. Jag kanske stör mig i onödan på formuleringen...

 

Vad menar du med rangen mellan J och T? Kanske ett missförstånd.

 

Jag menar att när han får syn av mig på flopp så har jag antingen J (dock sällan), T (oftare), 6 (väldigt sällan), starkt drag (ofta) eller slowspelat 2par+ (sällan). Jag check/höjer honom med starkt drag och med T+ så vill han ta en check/raise med J så visst. Men han kan lika gärna checka efter mot min range och ta en river bet!

 

Jag menar inte att han inte kan ha J, bara att sannolikheten har gått ner. Och eftersom T har parat sig så har sannolikheten att han har T oxå gått ner. Däremot så är sannolikheten att han har drag oförändrat från flopp till turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är en väldigt enkel checkfold på flop. Potten är mini och floppen träffar typiska limphänder ganska hårt. De gånger du faktiskt har bästa handen så blir du utdragen så ofta att det inte är värt det.

 

Om jag hade spelat som du så skulle jag ge honom exakt samma range på turn som på flop, men naturligtvis något färre Tx combos. Jag fattar inte heller varför han skulle checka ett J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på hur benägen fi som sitter i sista position är att göra en "positionsbet" så kan jag tänka mig att checkhöja floppen men knappast checksyna. Jag är dock inte lika benägen att göra det här när vi är i BB som jag skulle vara som SB.

 

Fi som betar kan ju mycket väl vara tom eller semibluffa med två överkort eller ett drag eller nått sådant. Givet att alla före honom visat svaghet genom att checka vore det väl nästan tjänstefel av honom att inte beta med rätt många händer vi slår.

 

Givet detta är jag inte jättesugen att ge den andra limparen en chans att syna billigt med diverse skitdrag eller överkort.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...