Gå till innehåll

Glimnes senaste


SlickJack

Recommended Posts

Vad i helvete menar du?

 

Ja open limpa k3 eller AA från sb är ju inte efteblivet?

 

Aja det enda vettiga vi kommit fram till i den här tråden är ju att doktorn är efterbliven+.

 

Ett tips. Börja med att läsa inlägget jag svarade på.

 

Till er andra:

Skulle det vara pisspel att checka från BB med A3off på ett 8-mannabord menar ni???

 

Lika lätt som det är att trycka dig av den när du floppat tvåpar? ^^

 

Tja du kan väl trycka av mig det mesta om du är beredd att peta in 40BB i en pott som innehåller 2BB från start såvida du inte gör det varenda hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 128
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ett tips. Börja med att läsa inlägget jag svarade på.

 

Till er andra:

Skulle det vara pisspel att checka från BB med A3off på ett 8-mannabord menar ni???

 

 

 

Tja du kan väl trycka av mig det mesta om du är beredd att peta in 40BB i en pott som innehåller 2BB från start såvida du inte gör det varenda hand.

 

Ok done, kan du nu förklara vad du menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26,730 games 0.002 secs 13,365,000 games/sec

 

Board: Ad Kd 3h

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 46.468% 39.38% 07.09% 10525 1896.00 { Ah3d }

Hand 1: 53.532% 46.44% 07.09% 12413 1896.00 { KK+, 33, AKs, A3s, K3s, QdJd, QdTd, JdTd, 5d4d, 5d2d, 4d2d, AKo, A3o, K3o }

 

Tror för övrigt jag ser felet nu. Jag matade bara in A3o medan du körde in det hela med 3d, vilket sänker hans equity rätt rejält. Jag missa även K3s

 

Ok done, kan du nu förklara vad du menar?

 

Orka den här tråden mer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen:

 

Notera också att Glimne skriver att om du har bästa handen, så "skulle du kunna bli utdragen".

 

Alltså som ett argument FÖR fold.

Iofs så skall ju alla möjligheter viktas, även om det naturligtvis inte ensamt kan motivera en fold vilket herr Glimne naturligtvis inte heller menade.

edit: JAG ÄR INTE FÖR EN EN FOLD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DrRoland,

 

Det är NL25 vi snackar om här. Motståndarna är alltså till största delen pokeranalfabeter.

 

Ja, och dessutom kan fi inte förlora mer än 40 bb vilket är viktigt.

Sen så är det väl inte så vanligt med en sån jättehöjning när fi sitter med stålet. Jag menar, vad ska han tro att han ska få syn av på en sån flopp egentligen när vi inte höjde pre? Är det inte väldigt vanligt att folk istället slowspelar överdrivet mycket på lägre nivåer när de har triss+?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt kul. Gillar det faktum att alla fiskar som vill bli bra på poker men aldrig når dit säkert skriver ner massa idiotiska saker Glimne säger.

 

Så i grund och botten gör han nog alla oss en stor tjänst.

 

Och Roland, what - the - fuck.

 

 

Och till Dead-Inside och resterande forummedlemmar som likställer NL25-spelare och efterblivna: FUCK OFF! Kanske ni kan få en något mer nyanserad verklighetsuppfattning?

 

En vacker dag är din karriär en ett minne blott, och det enda du har i backspegeln är 40 miljoner händer på Ongame. GG WP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och till Dead-Inside och resterande forummedlemmar som likställer NL25-spelare och efterblivna: FUCK OFF! Kanske ni kan få en något mer nyanserad verklighetsuppfattning?

 

En vacker dag är din karriär en ett minne blott, och det enda du har i backspegeln är 40 miljoner händer på Ongame. GG WP.

 

Ja, för fisk är ju inte fisk.

 

Eller du kanske menar att det är Ivey och gänget som hänger på NL25?

 

Lite kul att du menar att alla professionella spelare gular btw. Vem gular dem till i så fall? Fisken? Dig? Mannen i månen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lustigt hur mycket folk hänger upp sig på nivån. Detta är ett självklart beslut för 40bb på alla nivåer, och mot 99.9% av alla motståndare. Den read man måste ha på fi för att inte spela om stack på den floppen är så extrem att den nästan inte existerar i verkligheten, och den består definitivt inte av en svajig spelare som tar mycket chanser :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och till Dead-Inside och resterande forummedlemmar som likställer NL25-spelare och efterblivna: FUCK OFF! Kanske ni kan få en något mer nyanserad verklighetsuppfattning?

 

En vacker dag är din karriär en ett minne blott, och det enda du har i backspegeln är 40 miljoner händer på Ongame. GG WP.

 

Det är ju sant ju. Eller alla är så klart inte efteblivna, det finns ju nybörjare som inte lärt sig riktigt än. Men poker mässigt så är kanske 98% efteblivna på nl25.

Lär man sig inte slå nl25 trots att man försöker så är man troligen efterbliven på fler plan än bara poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lustigt hur mycket folk hänger upp sig på nivån. Detta är ett självklart beslut för 40bb på alla nivåer, och mot 99.9% av alla motståndare. Den read man måste ha på fi för att inte spela om stack på den floppen är så extrem att den nästan inte existerar i verkligheten, och den består definitivt inte av en svajig spelare som tar mycket chanser :lol:

 

jo men på nl25 så kan fi ha en hel drös av skräp som inte sker på högre vilket gör det till mycket finare helt enkelt:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju sant ju. Eller alla är så klart inte efterblivna, det finns ju nybörjare som inte lärt sig riktigt än. Men poker mässigt så är kanske 98% efterblivna på nl25.

Lär man sig inte slå nl25 trots att man försöker så är man troligen efterbliven på fler plan än bara poker.

FTP :mrgreen:

 

NL 25 - 98% efterblivna

NL 50 - ?% efterblivna

NL100 - ?% efterblivna

NL200 - ?% efterblivna

NL2000-?% efterblivna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, för fisk är ju inte fisk.

 

Eller du kanske menar att det är Ivey och gänget som hänger på NL25?

 

Lite kul att du menar att alla professionella spelare gular btw. Vem gular dem till i så fall? Fisken? Dig? Mannen i månen?

 

Mitt andra och sista inlägg i denna tråd.

 

Jag spelar NL25, NL50 samt en del SnG's $5-$10. Jag har en rulle på ca $1k och spelar ca 4-6 timmar per vecka. Jag har inte som målsättning att leva på pokern (jag tror heller inte att detta är möjligt), det är endast i "underhållningssyfte" som jag spelar. Jag spelar även en del irl, med blandad framgång. Jag trivs med min approach. Jag varken tjänar eller förlorar pengar på detta, och jag tror att många (merparten) av spelarna på de låga nivåerna har liknande fokus. Nu min fråga till dig, pappskalle: Är alla vi som ser på pokern på detta sätt "efterblivna"?

 

Jag hoppas faktiskt innerligt att du gular rullen, dead-inside (passande nick). Med din ruttna attityd till din omgivning är du inte värt annat öde. Den dagen internetpokern klingar av står du förmodligen som en av förlorarna, men du kan glädja dig åt att du fyllt Ivey & co's fickor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar NL25, NL50 samt en del SnG's $5-$10. Jag har en rulle på ca $1k och spelar ca 4-6 timmar per vecka. Jag har inte som målsättning att leva på pokern (jag tror heller inte att detta är möjligt), det är endast i "underhållningssyfte" som jag spelar. Jag spelar även en del irl, med blandad framgång. Jag trivs med min approach. Jag varken tjänar eller förlorar pengar på detta, och jag tror att många (merparten) av spelarna på de låga nivåerna har liknande fokus. Nu min fråga till dig, pappskalle: Är alla vi som ser på pokern på detta sätt "efterblivna"?

Jag tycker du har ett bra synsätt på din poker, men jag tycker du har tagit åt dig av fel del av deads inlägg, det väsentliga i hans inlägg är att man inte ska försöka lära sig poker av Glimne om man någonsin vill vinna i poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt andra och sista inlägg i denna tråd.

 

Jag spelar NL25, NL50 samt en del SnG's $5-$10. Jag har en rulle på ca $1k och spelar ca 4-6 timmar per vecka. Jag har inte som målsättning att leva på pokern (jag tror heller inte att detta är möjligt), det är endast i "underhållningssyfte" som jag spelar. Jag spelar även en del irl, med blandad framgång. Jag trivs med min approach. Jag varken tjänar eller förlorar pengar på detta, och jag tror att många (merparten) av spelarna på de låga nivåerna har liknande fokus. Nu min fråga till dig, pappskalle: Är alla vi som ser på pokern på detta sätt "efterblivna"?

 

Jag hoppas faktiskt innerligt att du gular rullen, dead-inside (passande nick). Med din ruttna attityd till din omgivning är du inte värt annat öde. Den dagen internetpokern klingar av står du förmodligen som en av förlorarna, men du kan glädja dig åt att du fyllt Ivey & co's fickor.

 

Med efterbliven kanske han inte menar efterbliven som människa utan som pokerspelare.

Eftersom du spelar så pass lite, och inte lägger tid på att utvecklas som pokerspelare är du antaligen inte särskilt bra. Dina bristande pokerkunskaper kommer med största sannolikhet resultera i en mängd efteblivna spel.

Alltså är du efterbliven som pokerspelare, sen finns det dom som försöker men inte kan ändå, dessa människor är efterblivna rent allmänt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt andra och sista inlägg i denna tråd. I hope not

 

Jag spelar NL25, NL50 samt en del SnG's $5-$10. Jag har en rulle på ca $1k och spelar ca 4-6 timmar per vecka. Jag har inte som målsättning att leva på pokern (jag tror heller inte att detta är möjligt), det är endast i "underhållningssyfte" som jag spelar. Jag spelar även en del irl, med blandad framgång. Jag trivs med min approach. Jag varken tjänar eller förlorar pengar på detta, och jag tror att många (merparten) av spelarna på de låga nivåerna har liknande fokus. Nu min fråga till dig, pappskalle: Är alla vi som ser på pokern på detta sätt "efterblivna"?

 

Jag hoppas faktiskt innerligt att du gular rullen, dead-inside (passande nick). Med din ruttna attityd till din omgivning är du inte värt annat öde. Den dagen internetpokern klingar av står du förmodligen som en av förlorarna, men du kan glädja dig åt att du fyllt Ivey & co's fickor.

 

Du får gärna påpeka vart jag påstod att du var efterbliven, eller ens dålig, på poker. Det kanske är så att du känner dig träffad? Ja, då kanske du faktiskt är det, vem vet. Men framförallt, vem bryr sig.

 

Det jag säger om NL25 är inte något konstigt, folk är rejält dåliga. Du ser en större andel retarderade spel (ie. push 74s på AK3 floppen) än du gör på, säg, NL100+. Runt NL200 och uppåt börjar de rejält efterblivna spelarna avta helt enkelt för att det kostar mer att inte ta poker på allvar och göra rent ut idiotiska spel.

 

Det finns liksom en anledning till att rekreationella spelare så som du själv spelar NL25, och inte högre. Det kostar inte så mycket. Förstår du? Det är helt enkelt en dröse av spelare som inte tar det på allvar och räknar med att förlora.

 

Tror inte jag kan göra det tydligare än så. Angående gulning så är jag rädd att jag måste göra dig besviken; Jag kommer aldrig gula och jag kommer antagligen aldrig spela mot Ivey.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...