Rille Postad 24 April , 2005 Rapport Share Postad 24 April , 2005 Jag tycker de kan plocka bort de personliga intervjuerna. För mig är det ointressant om någon är jobbar med en trafikskola. Om det är något väldigt intressant kommentatorn ta upp det lite snabbt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lassis Postad 24 April , 2005 Rapport Share Postad 24 April , 2005 Är det inte roligt att känna till dina motståndare Rille?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Suppe Postad 24 April , 2005 Rapport Share Postad 24 April , 2005 Ta bort intervjuerna helt, iaf tills programtiden blir längre. Som det är nu så får man knappt se nå poker, bara folk som sitter och steker i evigheter innan dom foldar. Som Ken tex påpekade i det senaste programmet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lassis Postad 24 April , 2005 Rapport Share Postad 24 April , 2005 Den biten går ju att klippa i oxå.... Man kan ju inte som Ken skylla på spelarna för att dom sitter och tänker sålänge det inte är förbjudet... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Suppe Postad 24 April , 2005 Rapport Share Postad 24 April , 2005 Klart spelarna ska få tänka men som du sa, klipp bort det. In med en fet ruta där det står [Nu steker han i 60 sec] och visa sedan vad han gör. Men det handlar igentligen om tiden i programmet, visa x antal intervjuer om något/någon man inte bryr sig om eller visa själva spelet, som programmet handlar om och som vi vill se. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kundvagn Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 Tyckte det var helskönt att Ken dissade killen för att han tänkte så länge när han inte behövde. Det frukansvärt irriterande när något låssas steka i 10 minuter när han sitter på fyrtal. Det är ingen erfaren spelare som går på det endå. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PSGottaDig Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 Klart spelarna ska få tänka men som du sa, klipp bort det. In med en fet ruta där det står [Nu steker han i 60 sec] och visa sedan vad han gör.Men det handlar igentligen om tiden i programmet, visa x antal intervjuer om något/någon man inte bryr sig om eller visa själva spelet, som programmet handlar om och som vi vill se. Det är härligt uppiggande att läsa era friska åsikter. Men nu känner jag att ett litet förtydligande kan vara på sin plats. Det går inte bara att hur som helst klippa bort sekvenser när folk tänker. Det finns något som heter jump cut och det är inte snygg tv. Det går bara att klippa om man har bildproducerat på ett visst sätt i en viss situation. Oftast går det att klippa bort långa sekvenser med spelare som steker, men inte alltid. Vi har klippt bort all dödtid som går att klippa bort. När det gäller övriga programpunkter som inte är spel gäller följande: - Porträtten är 30-45 sekunder. Vi kör 2-3 per program. Det kan vara kul att lära känna några av spelarna lite närmare. Framför allt de som inte hittar sin favorit i sättet de spelar (läs de oinitierade) har utbyte av dessa porträtt. Tiden vi "tar" från spelet gör varken från eller till, eftersom vi inte hade kunnat visa ytterligare en pott på den tiden. - Flashback-intervjuerna (2-3 st á 30 sek), när spelarna själva berättar om en pott är för det första unikt för poker-tv, för den andra är det bra pedagogik för den oinvigde. - Torsksynken, det vill säga intervjun med den som blir trea, är med för att få en närvarokänsla vid bordet. Vi är där när det händer. Martin rusar in på arenan. De 45 sekunderna vill jag inte byta bort mot en tredjedels pott. - Segerintervjun och avslutningen. Ja, vi vill ju göra ett sportprogram. Och vad vore ett sportprogram utan de klassiska hur-länns-det-frågorna efter avslutad match? Om vi skulle plocka bort samtliga dessa moment skulle vi ha plats för ytterligare en, högst två potter. Men då skulle vi samtidigt ha ett andra klassens tv-program. Och till slut skulle bara ni "supernördar" kolla. Jag vill att ni ska vara nöjda och stolta över programmet. Men det finns gränser för vilka eftergifter jag kan ställa upp på. Hoppas ni förstår. /Pär Carlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 25 April , 2005 Rapport Share Postad 25 April , 2005 PSGottaDig... Vettiga kommentarer på inläggen Även om jag själv är av åsikten att man inte kan få för mycket poker i rutan så håller jag nog med dig om att programemt ser bättre ut med dessa korta instick av intervjuer och mellansnack... Sen är det ju extremt befriande med en frispråkig Ken L. Jag menar, den enda som uttrycker sig starkare än Ken skulle väl vara den trinde fotbollstysken Antoine (eller vad han nu heter)... Hur ofta hör man exempelvis Glenn Hysén säga "Det där vara tamefan den absolut sämsta frispark jag någonsin sett!!! Den här killen borde man inte släppa i närheten av en fotbollsplan!" Två tummar upp! /TF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Filip Postad 26 April , 2005 Rapport Share Postad 26 April , 2005 Skönt att Ken klaga på det meningslösa stekandet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lassis Postad 26 April , 2005 Rapport Share Postad 26 April , 2005 Att PSGottaDig: Säg till din chef att vi vill ha programmet en halvtimme längre! Programmet som i ditt tycke är väldigt bra just nu...är i många andras ögon alldeles för kort, en halvtimmes pokerspelade skulle hjälpa programmet istället för att stjälpa det..... Man hinner ju knappt se spelet och programmet handlar om poker!! JAG tycker att det är en halvtimme för kort iallafall...hoppas du läser det här.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PSGottaDig Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Att PSGottaDig: Säg till din chef att vi vill ha programmet en halvtimme längre! Programmet som i ditt tycke är väldigt bra just nu...är i många andras ögon alldeles för kort, en halvtimmes pokerspelade skulle hjälpa programmet istället för att stjälpa det..... Man hinner ju knappt se spelet och programmet handlar om poker!! JAG tycker att det är en halvtimme för kort iallafall...hoppas du läser det här.... Programmet är minst en halvtimme för kort. Jag skulle gärna göra två timmar poker varje dag. Men som så mycket annat handlar det om pengar. I jämförelse med annan sport-tv är poker svindyrt att producera på grund av all grafik som måste tillverkas och redigeras in. Om inte Kanal 5 ger oss mer pengar och mer plats i tablån så kan vi inte göra ett längre program. Att de skulle göra det nu mitt i säsongen är helt otänkbart. Men våra minst sagt goda tittarsiffror och alla positiva tittarreaktioner gör att sådana här önskemål kan vara aktuella inför säsong två. /Pär Carlsson, producent Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Men våra minst sagt goda tittarsiffror och alla positiva tittarreaktioner gör att sådana här önskemål kan vara aktuella inför säsong två. /Pär Carlsson, producent Glöm inte att ta kontakt med mig i god tid inför nästa omgång, så vi kan fixa till en bra liverapportering tillsammans! /Ola Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Man kanske skulle kunna ordna en namninsamling: "Vi vill att femman ger mer pengar och sändningstid åt sina pokerproduktioner" eller något liknande? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PSGottaDig Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Man kanske skulle kunna ordna en namninsamling: "Vi vill att femman ger mer pengar och sändningstid åt sina pokerproduktioner" eller något liknande? Now we're talking. Kör på. /Pär Carlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Orkar inte lusläsa hela tråden från början så jag ställer frågan rätt ut istället... PsGottaDig, har Westman & Co koll på vilken trevlig feedback programmet har här på forumet? Och isåfall, hur går deras diskutioner kring denna feedback? /TF - som tror att programchefen på femman heter Westman i efternamn... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PSGottaDig Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Orkar inte lusläsa hela tråden från början så jag ställer frågan rätt ut istället... PsGottaDig, har Westman & Co koll på vilken trevlig feedback programmet har här på forumet? Och isåfall, hur går deras diskutioner kring denna feedback? /TF - som tror att programchefen på femman heter Westman i efternamn... Johan Westman är mycket riktigt programchef på Femman. Han häckar förmodligen inte på några pokerforum. Han hör dock allt positivt som sägs av pokerkunnigt folk i "Femman-huset". Jag vet egentligen inte vad han tycker innerst inne. Det vore oproffsigt av honom att ösa beröm över oss mitt i en förhandling om en kommande säsong. Oavsett vilket - det skulle inte försämra våra chanser till ökade resurser och/eller förlängd och förbättrad sändningstid om folk hörde av sig till kanalen med feedback och beröm. /Pär Carlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Oavsett vilket - det skulle inte försämra våra chanser till ökade resurser och/eller förlängd och förbättrad sändningstid om folk hörde av sig till kanalen med feedback och beröm. /Pär Carlsson I hear ya, loud and clear /TF Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Oavsett vilket - det skulle inte försämra våra chanser till ökade resurser och/eller förlängd och förbättrad sändningstid om folk hörde av sig till kanalen med feedback och beröm. Har du någon e-mail man kan spamma ner med feedback och beröm? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PSGottaDig Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Oavsett vilket - det skulle inte försämra våra chanser till ökade resurser och/eller förlängd och förbättrad sändningstid om folk hörde av sig till kanalen med feedback och beröm. Har du någon e-mail man kan spamma ner med feedback och beröm? Jag vill absolut inte rekommendera någon mailbombning eller liknande. Det får bara motsatt effekt. Konstruktiva, sansade och nyanserade synpunkter är det som biter bäst. All info om Kanal 5:s tittarservice finns på denna länk: http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=8160 Det går att maila och sms:a. /Pär Carlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Vi behöver inte spamma, det räcker med att skriva ut den här 25! sidor långa tråden med idel beröm (och det som inte varit bra har rättats till) och skicka till honom så förstår han att POKERFORUM.nu gillar produktionen! Jag kan inte göra det, men vem? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johansson Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Jag har skickat ett mail till Kanal 5 med beröm och hänvisning till detta forum. Kan posta svaret (ifall det kommer något) här på forumet om så önskas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Jag vill absolut inte rekommendera någon mailbombning eller liknande. Det får bara motsatt effekt. Konstruktiva, sansade och nyanserade synpunkter är det som biter bäst. Självklart, det fanns en ironisk underton i mitt inlägg du kanske inte uppfattade Nu ska jag maila mina åsikter till kanal5. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PSGottaDig Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Jag vill absolut inte rekommendera någon mailbombning eller liknande. Det får bara motsatt effekt. Konstruktiva, sansade och nyanserade synpunkter är det som biter bäst. Självklart, det fanns en ironisk underton i mitt inlägg du kanske inte uppfattade Nu ska jag maila mina åsikter till kanal5. Jodå, jag uppfattade ironin. Men alla andra kanske inte gjorde det. Och jag ville bara stryka under att jag inte ger mitt stöd till några våldsamma elektroniska manifestationer. Jag ser redan kvällstidningsrubrikerna framför mig: "Kanal 5-producent hetsade pokerspelare till mailbombning mot Kanal 5". Inom fem sekunder efter pressläggningen är mitt jobb ett före detta jobb. /Pär Carlsson Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jezaja Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 We can make you or break you Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bzkt Postad 27 April , 2005 Rapport Share Postad 27 April , 2005 Pär, då får du väl se till att fixa oss en timmes programtid då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts