Gå till innehåll

SAJT: NoblePoker.com


Klinsmanne

Recommended Posts

Nån aning om vilket land dom är baserade i? Kollar man runt på hemsidan så ser man en cybriotisk bank, men det mesta runt omkring luktar USA. (och dessutom är ju bara grekiska halvan av cybern med i EU). :?

 

Och för övrigt, hur f-n har dom fått tag i mitt namn/adress. Fick en CD skiva hemskickad av dom idag. Och har fanimig aldrig varit i kontakt med dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 154
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Måste vara contributed raked hands verkar det som. Jag trodde jag hade 200 så jag frågade och fick detta svar:

 

With regards to your concern, please be informed that as verified in your

account it shows that you have 91 rake hands as of today, February 19,

2006 (06:57 lobby time). Please note that rake hand occurs in ring games

only after the flop has been dealt and the pot has reached a sufficient

amount to have a rake taken from it. Players who have contributed to the

pot will earn a raked hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm hur många noble crowns behöver man för att få sin licens? Någon som vet exakt?

 

Jag fick min licens efter att ha spelat enbart 0.05-0.10 på Noble. Det fungerar inte med att räkna crowns utan det är antalet rejkade händer, dvs händer där pengar tas från potten som gäller.

 

Enligt Noble's support räknas inte en hand som rejkad om man inte spelar på minst 0.25-0.50, vilket är konstigt men inte har någon betydelse för PO licensen. Enligt PO's forum så räknas alla händer där det betalats någon form av rake som tillräcklig för att få licensen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm hur många noble crowns behöver man för att få sin licens? Någon som vet exakt?

 

Jag fick min licens efter att ha spelat enbart 0.05-0.10 på Noble. Det fungerar inte med att räkna crowns utan det är antalet rejkade händer, dvs händer där pengar tas från potten som gäller.

 

Enligt Noble's support räknas inte en hand som rejkad om man inte spelar på minst 0.25-0.50, vilket är konstigt men inte har någon betydelse för PO licensen. Enligt PO's forum så räknas alla händer där det betalats någon form av rake som tillräcklig för att få licensen.

 

Så det finns ingen stans att få reda på hur många rejkade händer man har spelat? Noble crowns har inget med rejkade händer att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det finns ingen stans att få reda på hur många rejkade händer man har spelat? Noble crowns har inget med rejkade händer att göra?

 

Nope, rejkade händer är tydligen hemligstämplat material hos Noble. Hur många Noble Crowns du får är beräknat utifrån hur mycket rake som tas från en pott. Minimum för att få Crowns är att det tas $0.50 i rake, för det får du en ynka poäng, vid max rake om $3 så får du åtta poäng, detta oavsett om du bidragit till potten eller ej. Antar att det fungerar som de flesta andra FPP-system...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm har hamnat i ett litet dilemma på Noble Poker.

 

Jag satte in 50$ genom mitt VISA kort för att grinda till mig en PokerOffice 2 licens. När jag gjort det och skall ta ut mina 68$ (jag plussa lite) så kan man inte casha ut till VISA.

 

Vilket alternativ skall jag välja? Det finns typ 15 alternativ att välja på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kommer ihåg finns det inga bra sätt att ta ut från noble, om du inte satt in via neteller, satte själv in via visa, och tog senare ut pengarna via wire transfer, problem var bara att minimumbeloppet att ta ut var 500 $, och att dom tog runt 40 $ i avgift, men jag tror faktiskt inte det finns något annat bra sätt att ta ut....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte spelat på noble sen i december, sen idag får man ett mail därifrån att man har fått 20 $ bonus helt utan anledning (!?), någon annan som varit med om det ?

 

Ja, spelar både på Noble & CD Poker. Ibland när man loggar in så står det att man fått $15 el $20 gratis. Har hänt 3-4 ggr inom loppet av ett halvår! Bara tacka o ta emot :D

 

//mike

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag kommer ihåg finns det inga bra sätt att ta ut från noble, om du inte satt in via neteller, satte själv in via visa, och tog senare ut pengarna via wire transfer, problem var bara att minimumbeloppet att ta ut var 500 $, och att dom tog runt 40 $ i avgift, men jag tror faktiskt inte det finns något annat bra sätt att ta ut....

 

Aj då. Ingen annan som har något tips/förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man inte maila in bild på VISA-kort, leg och en räkning? Måste man faxa?

 

Kan man sudda ut allt utom de 4 sista siffrorna på VISA-kortet? Eller är det inga problem att skicka allt inkl cvv-numret?

 

Har aldrig fått en räkning i hela mitt liv, vad kan jag använda istället?

 

Btw, eftersom man inte kan ta ut via VISA så behöver de kanske ingen bild på VISA-kortet?

 

Edit: Har aldrig lagt in något där, började spela på en no-deposit bonus..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man sedan tidigare har ett konto på cd-poker, kan det då bli några problem att regga sig/sätta in pengar på noble?

vill cleara po-bonusen nämligen, har reggat ett nytt konto som real money account o allt, på samma mailadresser o grejer som cd-poker kontot, o dom har inte klagat än.

skulle ju iofs inte bli för överaskad om det kommer spärrningar o grejer sen när man ska plocka ut pengarna :|

så, nån som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har som flera andra satt in pengar från mitt Visa för att fixa Poker Office 2....

Nu vill jag ta ut alla pengarna...(typ 70 $)

Vad ska man välja om man inte har NETeller?

Vad är wire transwer?

Vad är Bank Draft?

 

Wire tranfer är elektronisk överföring

Bank Draft är check

 

Om jag inte minns fel går det inte att använda wire transfer för belopp lägre än 500 USD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har som flera andra satt in pengar från mitt Visa för att fixa Poker Office 2....

Nu vill jag ta ut alla pengarna...(typ 70 $)

Vad ska man välja om man inte har NETeller?

Vad är wire transwer?

Vad är Bank Draft?

 

Wire tranfer är elektronisk överföring

Bank Draft är check

 

Om jag inte minns fel går det inte att använda wire transfer för belopp lägre än 500 USD

 

Stämmer, 500 är minimum, och då tar dom en avgift på cirka 30-40 dollar+ plus att min bank tog en avgift på cirka 10 till....

Men det är väl ganska höga avgifter på att lösa in en check oxå, så det lönar sig nog inte att ta ut en check på 70 $

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aoh skrev:

Erna skrev:

Jag har som flera andra satt in pengar från mitt Visa för att fixa Poker Office 2....

Nu vill jag ta ut alla pengarna...(typ 70 $)

Vad ska man välja om man inte har NETeller?

Vad är wire transwer?

Vad är Bank Draft?

 

 

Wire tranfer är elektronisk överföring

Bank Draft är check

 

Om jag inte minns fel går det inte att använda wire transfer för belopp lägre än 500 USD

 

 

Stämmer, 500 är minimum, och då tar dom en avgift på cirka 30-40 dollar+ plus att min bank tog en avgift på cirka 10 till....

Men det är väl ganska höga avgifter på att lösa in en check oxå, så det lönar sig nog inte att ta ut en check på 70 $

 

Hmmm hur rekomenderar ni hur man gör då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Rekommenderar att skaffa dig Netteller,har inte varit ett enda problem för mig och nu är ju "kanalerna öppna" så ut/in går smidigt som aldrig det...

Skulle lösa in en check på min bank mot en avgift på 145kr...Inte kul...

Lite bökigt i början men det var det värt.

Lycka till.

 

 

Jag har som flera andra satt in pengar från mitt Visa för att fixa Poker Office 2....

Nu vill jag ta ut alla pengarna...(typ 70 $)

 

Vad ska man välja om man inte har NETeller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...