Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja!

Tänkte bara kolla på vad folk tycker om min tanke.

Har spelat online i ca 3 år och kan lätt sagt säga att jag tappar motivationen allt för ofta och tröttnar helt på att sitta och hecka vid datorn som man lätt gör flertal timmar med onlinepokern.

Har börjat spela mer och mer live nu, då man fyllt 20 och får spela på cosmopol.

Först och främst tycker jag det är mycket mycket roligare att spela live, man spelar lite högre än online ( tycker inte det känns som skott då man bara spelar ett bord i lugn och ro och fokuserar så mycket mer ) och oftast tjänar betydligt mer än vad jag gör online över en session.

Blev bara rörigt nu såg jag. Men kort och gott, är det många eller några som lagt av online helt för att bara spela live?

Postad

håller med, med online spel så börjar efter några timmar disiplinen tryta man börjar slarva, chansa. Man vill spela men ändå inte ??. Med live spel är det helt annorlunda där kan timmarna flyga iväg och man har knappt börjat att spela.

Postad

Live är roligare (de som tycker online är roligare måste ha någon allvarlig psykisk störning).

Online går snabbare, det blir snabbare resultat, oavsett om man har + eller - EV.

;)

Postad
Live är roligare (de som tycker online är roligare måste ha någon allvarlig psykisk störning).

Alltid misstänkt att jag inte är psykiskt frisk... Dessutom levde jag i vanföreställningen att alla andra också hatade att vänta på att Sven-Otto Andersson ska fundera i 22 minuter på om han ska syna 60 kronor pre eller ej med TT. Att alla andra också störde sig på Olle "berätta-hur-du-skulle-ha -spelat-varje-hand" Svensson.

Nåja... nu har jag iaf insett att jag är sjuk och det är ju det första viktiga steget mot tillfrisknande när det gäller psykiska sjukdomar =)

Postad

Live är roligare. Men jag har slutat spela CG live. På CC är lägsta nivån 20/20 och med min BR funkar inte det.:-( Man bör väl sitta på 40 - 50 KSEK för att syssla med vettig bankrollmanagement på de nivåerna.

Postad
Alltid misstänkt att jag inte är psykiskt frisk... Dessutom levde jag i vanföreställningen att alla andra också hatade att vänta på att Sven-Otto Andersson ska fundera i 22 minuter på om han ska syna 60 kronor pre eller ej med TT. Att alla andra också störde sig på Olle "berätta-hur-du-skulle-ha -spelat-varje-hand" Svensson.

Nåja... nu har jag iaf insett att jag är sjuk och det är ju det första viktiga steget mot tillfrisknande när det gäller psykiska sjukdomar =)

Jag spelar mest live för att sitta och håna alla andra...det är så trist att skriva i chatten, det är roligare öga mot öga :)

Postad

Min egen uppfattning är att livespel suger rätt hårt.

Man kan inte välja speltid, nivå, spelform, längd på spelsessionerna etc själv vilket är grovt -EV.

När jag spelar live så spelar jag alltid i privata partier med låga insatser, typ 100kr. Att åka till cosmopol fram och tillbaks skulle ta en 3-4timmar så det lär ju inte bli av. Alternativet är svartklubbar, men vet inte om jag vill hålla på med detta.

För det första så är man mer eller mindre tvungen att spela på fre eller lör kvällar då det är som bäst action på nätet. Även om man plussar på spelet då så går man indirekt ändå en jävla massa back på utebliven inkomst från nätspelet.

Har man accepterat att spela förra helgen så har man garanterat en massa tjafs och tjat om spel även nästa helg. Säger man nej får man räkna med en massa övertalningsförsök.

Och, nu är man där. Nu har man haft lite flyt och vunnit en del och börjar bli trött. Tror du man får sluta och gå hem då?

Nej,ligger Fi back så kommer han/dom tjafsa om mer spel och det kan ta hur mycket tid som helst förutom den uppenbara nackdelen att tvingas fortsätta spela när en A-game är passerat.

Enda positiva är väl att raken är noll.

Postad

Live är så mycket bättre än online

-Oändligt med redbulls vid baren

-Socialt

-Spelare allmänt dåligare (tror knappast man får betalt 10-15X preflop BB på sina AA online)

-Lättare å vinna

-Mindre Bankroll behövs tbh, ska man grinda 20/20 t.ex räcker.. 20k ezy..

-Snygga dealers:P

Postad
Live är så mycket bättre än online

-Oändligt med redbulls vid baren

-Socialt

-Spelare allmänt dåligare (tror knappast man får betalt 10-15X preflop BB på sina AA online)

-Lättare å vinna

-Mindre Bankroll behövs tbh, ska man grinda 20/20 t.ex räcker.. 20k ezy..

-Snygga dealers:P

-snygga dealers som gör många och STORA misstag

- mest irriterande är såklart deras dåliga attityd.

Postad

Sjukt bra respons! Tack som fan.

Ja jag har börjat känna likadant.

Tror nog rullen ska ut faktiskt, stort steg haha :)

Kommer bli cosmopol några gånger i månaden istället.

Inte bara spelar man mindre då, utan även uppskattar man spele så mycket mer när man inte lirar varje dag.

Postad

Jag förstår inte vad problemet är.

Det är bara att vråla TIME så fort någon inte agerat efter 5 sekunder.

Och är det någon som snackar för mycket så får du väl köra med öronproppar.

;)

Btw, är öronproppar tillåtna på CC?

(allt annat är förbjudet så det borde ju inte vara tillåtet)

Postad

Live skulle vara skoj om dom skulle orka fixa någon riktigt skön turnering, typ 4-5 handad lite större turnering med inköp på typ $2k där det spelas hälften av händerna PLO och hälften NLT. Ante från första nivån, djupa stackar och typ 1,5h-2h nivåer som skulle vara med tre olika startdagar och en finaldag där man spelar från tex 25 spelare till vinnare.

Allt skulle spelas i speedformat, med kompetenta dealers och låg rake.

Nu är jag nöjd (=

Postad
Det är ganska löjliga jämförelser ni kommer med. "Snygga dealers", vad är det för skit?

Det syftar till en dealer av (oftast) det motsatta könet som, personen i fråga finner attraktiv. ;-)

EDIT: Vet att jag dubbelpostade men på PF kan man fortfarande inte ta bort sina tidigare inlägg:twisted: Därav enbart en punkt.