Gå till innehåll

Opteron - kör gemensam dagbok med chofritz ist...


Opteron

Recommended Posts

  • Svars 649
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

redan varit uppe två timmar och städat nästan hela lägenheten 8-)

 

Städhjälp rekomenderas!

...... men att döma av ditt inlägg verkat du ju gilla att fixa det själv ;)

 

 

 

Hur fixar man f.ö. en kolumn med omräknad valuta i HM (din bild ovan)?

I ditt fall €->$, i mitt fall $->Sek men antar det är samma funktion i HM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Städhjälp rekomenderas!

...... men att döma av ditt inlägg verkat du ju gilla att fixa det själv ;)

 

 

 

Hur fixar man f.ö. en kolumn med omräknad valuta i HM (din bild ovan)?

I ditt fall €->$, i mitt fall $->Sek men antar det är samma funktion i HM.

 

Ladda ner senaste HM så finns det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förbättrar rådet lite.

 

spring varannan dag, gör chins varannan dag. ät bara fett och protein till frukost, drick inga flytande kalorier.

 

ingen alkohol mao :cry:

 

har ju 3 gympass som jag måste ta hänsyn till med... Springer 2 ggr i veckan + någon km före passen. sen promenad varje dag, tror bara de får bli nöta chins och typ "greppstyrka?" tips förutom basövningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ner i vikt, spring efter passen istället och kör korta styrkepass med många reps i ett mindre urval övningar (så du orkar springa oxå).

en halvtimme styrke+ en halvtimme löpning skulle jag börja med.

Mat och dryck är som heltok poängterar extremt viktigt (viktigare än många tror). Kolla internet, köp en bok sätt dig in i vad du tror passar dig och följ detta slaviskt.

Extrem diciplin är det enda som fungerar om man vill se resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ner i vikt, spring efter passen istället och kör korta styrkepass med många reps i ett mindre urval övningar (så du orkar springa oxå).

en halvtimme styrke+ en halvtimme löpning skulle jag börja med.

Mat och dryck är som heltok poängterar extremt viktigt (viktigare än många tror). Kolla internet, köp en bok sätt dig in i vad du tror passar dig och följ detta slaviskt.

Extrem diciplin är det enda som fungerar om man vill se resultat.

 

jag har tränat seriöst i hela mitt liv så har bra koll men saknar bara lite diciplin ang alkohol och löpträning. Gympassen är riktigt hårda och förbränner bra och motverkar att musklerna bryts ner. Dock kanske löpningen kanske är bättre efter ändå?

 

edit: lär väl i muskelhänseende vara bättre träna med mindre kolhydrater än att göra av med de sista (om något glykogen kvar) efter passet?

 

edit: chins har jag alltid haft svårt för, även när jag var vältränad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chins är för riktiga män...:D

 

De flest kan öka upp till 10-12st hyffsat snabbt. I början är det bara att köra så många man kan och efter det göra 3-4 negativa(tänk på muskelkontakten, det kan inte nog understrykas och ngt majoriteten inte gör!). När man gör fler än 12 kan man med fördel köra med viktbälte.

 

Jag har en bet med en kompis om vem som kan göra flest chins. Showdown nu i maj...:D

 

GL fitter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har tränat seriöst i hela mitt liv så har bra koll men saknar bara lite diciplin ang alkohol och löpträning. Gympassen är riktigt hårda och förbränner bra och motverkar att musklerna bryts ner. Dock kanske löpningen kanske är bättre efter ändå?

 

edit: lär väl i muskelhänseende vara bättre träna med mindre kolhydrater än att göra av med de sista (om något glykogen kvar) efter passet?

 

jag saknar också disciplin. men tar man bort det värsta gör det väldigt stor skillnad. frukost är enkelt att göra och viktigt. käkar man sockerkaka(läs vitt bröd) och dricker sockerdricka(läs apelsinjuice) till frukost sätter man igång en blod-socker-bergodalbana för dagen där man kommer bli hungrig och småäta konstant. käkar man däremot en rejäl fettbomb till frukost kan man gå hela dagen utan att äta utan större problem.

 

tror inte alkohol är något större problem. tarahumara-indianerna som springer ultramarathon när de är 90år super ju dagen innan de springer. deras valuta är för övrigt öl. visst det är inte bra, men går att minimera skadan. blanda inte alkoholen med läsk, drick mörk öl eller light-öl, drick amarone istället för vitt vin, drick rökigaste whiskyn du kan hitta så blir det svårt att dricka stora mängder snabbt etc etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag saknar också disciplin. men tar man bort det värsta gör det väldigt stor skillnad. frukost är enkelt att göra och viktigt. käkar man sockerkaka(läs vitt bröd) och dricker sockerdricka(läs apelsinjuice) till frukost sätter man igång en blod-socker-bergodalbana för dagen där man kommer bli hungrig och småäta konstant. käkar man däremot en rejäl fettbomb till frukost kan man gå hela dagen utan att äta utan större problem.

 

tror inte alkohol är något större problem. tarahumara-indianerna som springer ultramarathon när de är 90år super ju dagen innan de springer. deras valuta är för övrigt öl. visst det är inte bra, men går att minimera skadan. blanda inte alkoholen med läsk, drick mörk öl eller light-öl, drick amarone istället för vitt vin, drick rökigaste whiskyn du kan hitta så blir det svårt att dricka stora mängder snabbt etc etc.

 

Käkar bara banan + kvarg till frulle och lever på lax, kyckling, pasta, ris, sallad, kassler, keso. Men kan hålla med på helgerna är det bara att ta bort det värsta, dricker typ bara brightöl nu för tiden men blir lätt redbull vodka osv när man väl är full... kebabrulle > kebabtallrik osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag saknar också disciplin. men tar man bort det värsta gör det väldigt stor skillnad. frukost är enkelt att göra och viktigt. käkar man sockerkaka(läs vitt bröd) och dricker sockerdricka(läs apelsinjuice) till frukost sätter man igång en blod-socker-bergodalbana för dagen där man kommer bli hungrig och småäta konstant. käkar man däremot en rejäl fettbomb till frukost kan man gå hela dagen utan att äta utan större problem.

 

tror inte alkohol är något större problem. tarahumara-indianerna som springer ultramarathon när de är 90år super ju dagen innan de springer. deras valuta är för övrigt öl. visst det är inte bra, men går att minimera skadan. blanda inte alkoholen med läsk, drick mörk öl eller light-öl, drick amarone istället för vitt vin, drick rökigaste whiskyn du kan hitta så blir det svårt att dricka stora mängder snabbt etc etc.

 

Kan du ge några exempel på protein/fett-frukost?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var en kille på ca 20 som kom till klättercenter för ett år sen drygt som total nybörjare, sjukt risig form, säkert 90kg+ med massa fett här o där, blek o svettades jättemycket.

 

Han tog sig dit o körde enbart bouldering (klättring ofta nära sin max-styrka på låga väggar utan rep med mjuka mattor under) och tog sig dit säkert 3-4ggr i veckan ett bra tag.

 

Snacka med honom o han körde noll annan träning och är nu riktigt fräsh med perfekt hållning o klättrar på en hyfsat hård nivå =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...