Gå till innehåll

Opteron - kör gemensam dagbok med chofritz ist...


Opteron

Recommended Posts

  • Svars 649
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Prioritera och prioritera, soffan är jättefin och kosta 25k även om inte jag betala den, rätt nöjd med det blommiga påslakanet på sängen också.

 

Matta ska fixas.

 

Högtalarna har väl ett andrahandsvärde på nära 100% eftersom jag köpte dem till bra pris så ser det inte som en utgift direkt, flytta bara lite pengar från bankkonto med 0% ränta till högtalare ist.

 

Skönt du är nöjd, då är jag också nöjd!

 

Det jag vill komma åt är att teknikdelen i lägenheten är mkt snygg och går i ett stuk som känns fräscht, rent och med ganska strama former med högtalarna som signum för detta tänk.

 

I sovdelen har du ett madrasskydd som sitter på halvkvart med lakan som känns 70-tal, harmoniserar liksom inte och eftersom lägenheten inte verkar vara helt separerad mellan sov-kök-vardagsrum så tycker jag att sovdelen kan styras upp lite. Borde inta vara så stora pengar.

 

Iofs bara mina åsikter, men efterosm du lagt upp bilder så har du säkert inte ngt emot tips och råd.

 

Mvh Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt du är nöjd, då är jag också nöjd!

 

Det jag vill komma åt är att teknikdelen i lägenheten är mkt snygg och går i ett stuk som känns fräscht, rent och med ganska strama former med högtalarna som signum för detta tänk.

 

I sovdelen har du ett madrasskydd som sitter på halvkvart med lakan som känns 70-tal, harmoniserar liksom inte och eftersom lägenheten inte verkar vara helt separerad mellan sov-kök-vardagsrum så tycker jag att sovdelen kan styras upp lite. Borde inta vara så stora pengar.

 

Iofs bara mina åsikter, men efterosm du lagt upp bilder så har du säkert inte ngt emot tips och råd.

 

Mvh Patfor

 

Okioki, tack för input då =)

 

Är annars en godkänd separering, speciellt stilmässigt, mellan vardagsrum och kök/sovrum så i praktiken funkar det helt ok.

 

Köpte för övrigt en biljett till Island idag =)

 

 

Och så kan jag meddela att jag springer fett under EV för typ fjärde månaden i rad, har inte kollat exakt iof men förlorar massa skit på nl1000 och 600 =/

 

Full Tilt Poker, $2.00/4.00 No Limit Hold'em Cash Games, 6 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

fishyfshy123 (BB): $1,084.25

blcat (UTG): $686.85

Houzamazou (UTG+1): $535.45

SteamySammy7 (CO): $514.50

HERO (Button): $748.70

jeka30031982 (SB): $624.62

 

Dealt to HERO K:heart: 8:club:

 

Pre-flop:

(2 folds), HERO raises to $10, jeka30031982 calls $8, (1 folds)

 

Flop: ($24) 6:heart: 8:spade: K:spade: (3 Players)

jeka30031982 bets $36, HERO calls $36

 

Turn: ($96) 5:heart: (3 Players)

jeka30031982 bets $56, HERO raises to $206, jeka30031982 raises to $522.62, HERO calls $372.62

 

River: ($1,197.24) Q:heart: (3 Players)

 

Results:

HERO Showed K:heart: 8:club:

jeka30031982 Showed Q:spade: K:diamond:

jeka30031982 wins $1,251.24

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra med separata rum, kan man ha olka stilar om så önskas. Personligen tycker jag att det är trevligt om det finns ett genomgående tema/stil rummet.

 

Själv vurmar jag o frugan för New England-stuket i sovrummet och har därför byggt en fondvägg med ohyvlade brädor i en mjuk vit nyans och möbler i ek. Överkastet i lapptäckestil i samma färger som amerikanska flaggan, vita kuddar med stjärnor som matchar överkastet. Svartvita fototavlor med marina motiv och dekorationer i form av segelbåt, lyktor i marin stil osv.

 

Hatar mig sjäv för att ha åsikter utan att exemplifiera, åtgärdas nu.

 

http://www.mio.se/Sortiment/Sovrum/Sangar/Kansas/

 

Menar en typ av sådan sänggavel, stram, blank och med förmånen att låta gardiner, tavlor och dekorationer stå för färginslagen om man önskar sådant. Satinpåslakan med lite lyster matchar sängen, de på bilden är trevliga, men skulle lika gärna kunna vara helvita, men vävda i 2 mönster så man ändå får ett bryt i. Blir lite samma stuk som i vardagsrummet med dina högtalare och nya mattan, men du verkar ju gilla det!

 

Eftersom alla pokerspelare tjänar så inni h-lvete med pengar så är ju inte det ngt problem! ;-)

 

Mvh Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt ex (hon som var min avatar fram till ca ett år sen) ska för övrigt bli turre-pro nu =)

 

Hon har inget sommarjobb och flyttar till linköping för att skriva sitt ex-jobb om några veckor så hon har snott "kill everyone" av mig, coachade henne lite igår när hon körde sin fjärde turnering. $2 rebuy med 580 startande, självklart klonkar hon andraplatsen och vinner astronomiska 380 dollar 8-)

 

Räknar iskallt med att det är hon som turre-coachar mig om ett halvår och hon tjänar säkert mer än mig då också =/ Skulle verkligen ha blivit turrespelare från början :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Urk, känner mig verkligen utarbetad. Fjärde månaden i rad jag springer massa under EV, vet att det inte är något att göra åt men det tär ändå på psyket och grinden blir alltid så mycket jobbigare att genomföra när man springer kasst =(

 

Denna månad har jag för första gången på länge tableselectat nl600 och 1000 och där ska jag obv springa extra sämst..

 

 

Men men, har iaf inte kollat grafen på månaden än och jag fortsätter väl grinda, får man inte händer kan man inte springa över ev....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GAH!

 

Känner en otrolig pokersmärta komma krypandes.

 

Stackar två händer i rad för 150 och 100bb på nl1000.

 

sprungit allmänt under mitt EV också så är back på månaden nu.

 

 

uuuuuuuuuuuuuuuuuuuurk

 

Så här ser mitt EV ut på månaden, alltså inte exakta resultatet för det har jag lovat inte kolla på....

 

junig.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har "kännt" att jag sprungit under ev och så råkade jag visst se i klienten ungefär hur mycket jag hade :roll:

 

 

Nu dusch, sen sova, sen upp kl 0800 till gröt och stenhård grind 8-)

 

alllt.jpg

 

 

Senaste 10 mån typ, om man bara fick ta och springa lite bra igen så... =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte, på vilket sätt är den där grafen under EV?

 

Första halvan är fett över, andra halvan är fett under, totalt är jag på EV typ.

 

Har lite boss i grafen också så skrev inte ut EV och postade den inte för att whina utan postade för att jag skulle sluta whina till mig själv och fortsätta jobba typ :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första halvan är fett över, andra halvan är fett under, totalt är jag på EV typ.

 

Har lite boss i grafen också så skrev inte ut EV och postade den inte för att whina utan postade för att jag skulle sluta whina till mig själv och fortsätta jobba typ :P

 

Så när du är fett under EV plussar du ändå en massa? Då måste du vara en av världens bästa pokerspelare. Inte illa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch, 150k händer o 12k upp?

150k händer och 37k upp låter ju inte heller riktigt guld och gröna skogar för den delen heller för en 3/6, 5/10 spelare.... dem tråkiga resultaten i all-in ev som påverkar longterm resultat ytterligare?

 

(obs ingen kritik,... medömkar samt lite flum på det.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...