Gå till innehåll

Missuppfattade/felsjungna textrader

Recommended Posts

Postad

Tänkte såhär. Ibland hör man kompisar som sjunger helt fel i en textrad. Detta kan bli ganska kul...jättekul. Så under denna tråd kan vi ge lite exempel på när vi själva eller andra har hört lite fel i någon låt.

Ge några egna exempel själv:

Artist: Moneybrother, Låt: Reconsider me

När han sjunger "reconsider me baby c´mon" trodde jag istället det var: "we can sit and debatte until morning". Blev ganska hånad för denna

Artist: Bad Religion, Låt: Let them eat war

Min kompis troddet att refrängen var "like Demi Moore", inte "Let them eat war"..

Artist: Black Sabbath, Låt: Paranoid

Inledande textraden är "finished with my woman..." Men en kompis trodde det var: "fishing with my woman..."

Och snälla hoppa över "Summer of 69"...gaaanska uttjatad

Postad

Tror vi har haft en sån här tråd uppe förut.

Tycker hur som helst att min flickväns farbror är rolig som fram till 2005 eller så trodde Joey Tempest sjöng "It´s a fire downtown" i Final Countdown.

Min flickvän avslöjade sig förresten häromveckan när hon sjöng "Din kuk - kan räkna upp till hundra" i Ugglas låt "IQ".

Postad

Jag tror den går "A mosquito, my libido" i slutet av refrängen, men att jag länge sjöng "I must get up, I don't feel well". Nåt sånt. Vet inte om jag orkar kolla upp exakt hur den gick - jag siter på en Mac, och Macar är märkliga.

Postad

Vad sjunger Weird Al?

*google*

"Now I'm mumblin' and I'm screamin'

And I don't know what I'm singin'

Crank the volume, ears are bleedin'

I still don't know what I'm singin'

We're so loud and incoherent

Boy, this oughta bug your parents

Yeah!"

:mrgreen: