Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kvällens spel; NL 400(i framtiden är det alltid NL 400 om inte annat anges), 1260 + cirka 330 = 1.600 givar(statsen krånglade), +619:-

Funkade rätt bra från början och sen sprang jag in AA-A med mina AK-A(ett ess på bordet alltså). Hans bettingmönster på floppen skrek triss men ändå lite svårt att lägga ner. Där tappade jag ett inköp. Inte allt för förargad över mitt spel men TPTK utan färg- eller steg-möjlighet på borden är trots allt en hand som man då och då ska lägga på NL 400 som jag ser det. Jag skulle nog ha gjort det ikväll.

• Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
SvS tillåter inte HUD men tillåter SvS att man har igång PT och låter det samla statistik medans man spelar?

Kan låta som en löjlig fråga men man vill ju inte direkt att man bryter mot några regler och att de beslagtar allt man har på spelkontot...

Det är inte tillåtet för spelare att för beräkning av bästa bud använda pokerrobotar, dataprogram eller andra liknande hjälpmedel.

https://svenskaspel.se/p4.aspx?pageid=91

Ringde just SvS kundtjänst och frågade om man inte fick använda PT. Han sa att det var ok(trots att jag läste upp vad som stog på hemsidan!) och om han hade missupfattat svenska spel regler på ngt sätt så var det värsta som kunde hända mig att jag fick en varning, inte att pengarna frös inne eller ngt. Dessutom så har inte SvS till skillnad från många andra klienter ngn möjlighet att se vad för slags program man kör medans man spelar poker.

http://pokerforum.nu/forum/1126681-post454.html

Kan vara av intresse för de som är intresserade av PT och HUD hos SvS. Själv hade jag tidigare PO när jag spelade hos PP och här om dagen så laddade jag ner PT men tappade intresset. Statistiken misstämmer med över 10%. PO är det buggigaste program jag någonsin använt och det första jag möter när jag installerar PT är buggar så jag tar det lungt innan jag ev. börjar använda PT med HUD.

Faktum är att av alla onlinemiljonärer jag känner så har är det ingen som använder PT eller PO. Men för ett par år sedan träffade jag en kille online och lärde känna honom IRL. Vi spelade båda på NL 50/NL 100 hos PP och vi hade båda omkring 20-30k(sek) i rulle. Jag föreslog att han skulle börja använda PO och 6 månader senare var han miljonär och påstog sen att det var han som tipsat mig om PO :P

Han har dock slutat använda PO nu.

Postad

Kvällens spel; 1.046 givar, +274:-

Trött, osugen på poker och massivt med träningsvärk sen förra veckans fotbollsträning. Trots det gjorde jag min "plikt" och drog in lite pengar!

Har ett obligatoriskt skolmoment imorgon på förmiddagen och ett annat viktigt skolprojekt som ska jobbas med på eftermiddagen så jag bör ägna resten av kvällen åt förberedelser.

Känns ganska nervöst, förstår inte hur alla i min grupp kan vara så coola.

Postad

Hmm... blev kvar framför datorn och satt och tittade lite på min Pokertracker statistik. Känns rätt meninglöst att använda sig av programmet i ngn större utsträckning när statistiken missvisar ngt så enormt. Har väl vunnit cirka 20.000:- SEK i höst och programmet visar att jag vunnit 48.000:-

Gäsp.

Enda anledningen till att köra programmet är om jag skulle använda dess HUD. Men just nu känner jag inget större behov av ngn sådan. Så jag tror inte jag orkar bry mig om Pokertracker på ett tag.

Postad

Kvällens spel; 1.022 givar, +633:-

Gick bra med allt i skolan idag. Tyvärr somnade jag framför rapport på kvällen... finns ingen anledning att inte ta tag i sömnen. För bästa tiden att grinda på SvS är ju på kvällarna..

I övrigt har jag mkt träning kvar den här veckan!

Postad

1826 givar, -975:-

Flöt på bra ett par hundra givar till en början. Sen fick jag följande hand på knappen:

Jag: 8K

Fi: 8Kn

Bord: 88Kn77

Av ngn anledning blir det inte så mkt action och men jag lyckas slänga bort 200-300:- på rivern. Av olika anledningar blev jag grymt besviken på mitt spel där. Kändes helt värdelöst spelat av mig. Ibland kan man ju förstå hur man tänkt osv än om man inte varit favorit osv.

Då är jag helt plötsligt plusminus noll för kvällen. Gör inga fler dumma spel men det vill sig inte, jag blir utdragen, jag träffar inte mina drag, när jag träffar så träffar inte Fi ngt osv. Som det är ibland. Spelar ändå hyfsat(främst för att jag inte gör några stora idiotspel) men på ett sätt kände jag mig stundtals utspelad, för jag blev checkraisad massvis av gånger på floppen. Tror att det berodde på att jag var lite väl aggressiv på floppen. Anledningen till att jag inte riktigt lyckades balansera min aggressivitet på floppen tror jag beror på att jag fuskat med träningen i veckan och då blir mitt fokus en anning sämre.

Så lärdomen tills imorgon är att pallra sig iväg till gymet!!!

Bra saker ikväll:

1. Skottade inte.

2. Gjorde inga stora dumma spel än fast det mest gick mig emot.

Saker som kan bli bättre:

1. Sköt träningen bättre så att jag kan ha ett bättre fokus vid bordet! Speciellt så att jag inte blir överaggressiv på floppen. Det kunde man vara på NL 200, men på NL 400 får man stundtals mothugg och då funkar det inte att betta hämningslöst på varenda flopp!

Edit: Det blev 20 vinstdagar i rad. Tror mitt rekord är på kring 30 vinstdagar i rad. Men det spelar inte så stor roll. Det är inte hur många vinstdagar man har som räknas utan hur mkt pengar man gör.

Postad
Det blev 20 vinstdagar i rad. Tror mitt rekord är på kring 30 vinstdagar i rad. Men det spelar inte så stor roll. Det är inte hur många vinstdagar man har som räknas utan hur mkt pengar man gör.

Får hoppas att du inte hittade miniplusset de fantastiska plusdagarna, om inte så tål du en förlustdag!8-)

själv är man +-0 i december, men pendlar bigtime!

Postad

Hej och välkommen till pokerforum.nu larrah! :)

Får hoppas att du inte hittade miniplusset de fantastiska plusdagarna, om inte så tål du en förlustdag!8-)

Jodå, det gick hyfsat fram till den där minusdagen.

själv är man +-0 i december, men pendlar bigtime!

Kul att höra. För mig brukar det vara lättare att göra pengar i slutet av månaden på SvS!

.....

Fre, 2070 givar, -528:-

Började den dagen med att förlora 1200:- på 130 givar! Överlag så spelade jag mina bra händer lite för hårt.

Lör, 808 givar, +388:-

Sön, 2057 givar, -1329:- Fick väldigt dåligt med action och när jag väl träffade tex två par på floppen och fick mothugg så var det ngn som träffade triss. Största minusdagen sen jag började spela på SvS. Spelade ok fram till slutet. Då gav jag bort ngn hundring för mkt. Men jag hade rejäl otur och oflyt. Dock spelade jag nog lite väl slappt i dessutom spelade jag mina bra händer för hårt, som jag ofta brukar göra när det går dåligt.

Sammanfattning, vecka 49: 10099 givar, -918:-

Träning: Ingen! Sköt och sköt på det och så blev det ingen träning.

Lärdomar till nästa vecka:

-Spela inte mina bra händer för hårt. Lugna ner dig efter första bettet på floppen och betta inte alltid hämningslöst på varenda flopp.

-Kom igång med träningen igen. Med hjälp av träningen så har jag lättare att hålla fokus vid borden.

-Se till att komma i säng ngn gång! Det är bäst action på SvS på kvällarna och det är då jag ska lira. Och jag mår bäst av att sova på nätterna!

Postad

Kvällens spel, NL 400, 1000, SvS, 1246 givar, -255:-

Kvällens träning: 30 minuter simning.

Det vill sig inte den här månaden. Redan fyra minusdagar och just nu ligger jag på -848:- totalt den här månaden. Dels tycker jag att jag inte får ngn action när jag väl får ngt dels verkar jag ha tappat lite av tålamodet. Det hänger väl ihop... men allt jag kan göra är att sträva mot att vara med tålmodig.

Hur får man bättre tålamod?! Några bra tips?

Jag spelade lite NL 1000 idag och spelade där igen en slant. Men det är också ett tecken på bristande tålamod.

Postad

Kvällens spel, 329 givar, +561:-

Kvällens träning: 45 minuter promenad.

En hand jag är nöjd med:

Jag: A-8 på knappen.

Fi: A-J på BB.

Jag bettar 10 före floppen han synar.

Flopp: 8-10-3

Jag bettar 20, han raisar till 90 eller ngt.

Turn: 8-10-3-10

Han bettar typ pot och jag synar.

River: 8-10-3-10-8

Han går all-in med sina sista 200 eller ngt och jag synar. Han visar upp A - J och jag vinner en pott på över 800:- med mina A - 8.

Så hur kunde jag göra det här spelet?! Jag hade satt in notering på honom att han tidigare en gång synat en all-in(från mig) på floppen med typ ingenting. Så när han raisade på floppen misstänkte jag att han inte hade ngt. Annars hade det kanske varit läge att slowa lite. Och min read gick hem!

I övrigt är jag nöjd med att jag motionerade ikväll och överlag kändes det som att det fanns pengar att göra på pokern ikväll(dvs jag såg massor av dåliga spel och jag fick napp). Dock hade jag inte riktigt orken att spela så mkt ikväll.

Postad

Kvällens spel, NL 400, 5-bord, SvS, 461 givar, +495:-

Kvällens träning: 30 minuter simning.

Kändes lukruativt. Men jag hade ändå svårt att motivera mig att spela. Men imorgon är det helg och då kommer förhoppningsvis ivern tillbaka!

Postad

Kvällens spel, NL 400, 5-bord, SvS, 1519 givar, +368:-

Kämpade på bra och var +200:- efter kanske 1000 givar. Sen fick jag AA, ställde in på floppen, fick syn med AK och han rivrade triss i kungar. Nästan 900:- back där.

Sen får jag KK före floppen mot AA. Spelaren är rätt lös och jag går all-in före floppen med KK. Förvisso var spelaren lös och lite vild men varenda gång jag haft KK och hamnat all-in före floppen mot en fullstackad spelare så har jag torskat mot AA. På NL 400, SvS alltså. Så det är nog en läcka för mig att täta.

I övrigt så var spelet extremt vilt och luktruativt nu på slutet innan jag slutade. Men jag är trött och hungrig så det var lika bra att ge sig. Nya tag imorgon!

Postad

hej benny.

Hur går spelet? Jag spelade en dubbel session på 1050 händer idag. + 1100. Det kändes mkt bra, speciellt med tanke på att jag bara backat hittills den här månaden. har haft dålig disciiplin + svagt spel. ett dåligt fokus präglar ofta resultaten, tyvärr märks det när man lirar så sällan.

Hoppas det har gått bättre för dig!

Postad
Haha rätt kul (=.

Inte så konstigt kanske, hon ser ju "rätt" bra ut...

Mm, fast han längst till höger kanske är bög! :-D

hej benny.

Hur går spelet?

Det har gått hyfsat den här veckan. +1.455:- den här veckan och +537:- hittils den här månaden. Första veckan i månaden backade jag 3 av 7 dagar så månaden började tungt. Främst pga dåligt tålamod osv.

Jag spelade en dubbel session på 1050 händer idag. + 1100. Det kändes mkt bra,

Skönt!

speciellt med tanke på att jag bara backat hittills den här månaden. har haft dålig disciiplin + svagt spel. ett dåligt fokus präglar ofta resultaten, tyvärr märks det när man lirar så sällan.

Så sant! Har du backat mycket?

Hoppas det har gått bättre för dig!

Tack. Det har väl gått sådär som sagt. Men jag hoppas det släpper och att jag min vana trogen vinner några tusenlappar den här månaden också! :)

Postad

Dagens, kvällens och nattens spel(!): 4229 givar(!!!), +76:-

Dagen började med att jag inte kunde somna förrens 04.00 natten mot lördag trots att jag gått upp kring 0700 under veckan och inte sovit på kvällarna osv.

Sov till 11.00 och kände mig allmänt på dåligt humör. Och jag började grinda mitt på dagen ngn gång, träffade säkert triss fem gånger eller ngt på floppen utan att få ngt napp öht. Väldigt lite action, samtidigt som spelet inte riktigt funkar, dåligt humör och lite otur på det. Då tiltar jag till ordentligt. Hamnar nästan 2k back. Och tiltar bort omkring två inköp. Men jag tar en paus, tar mig samman och spelar igen allt.

Första gången jag tiltat sen jag började på SvS. Dock ingen enorm tilt, en enorm tilt sitter i minst ett dygn. Och dessutom all-time-rekord för antal spelade givar på en dag. Känns väl sådär med tanke på att jag inte gjorde några pengar idag. Hade jag gjort 2-3k så hade det varit kul att ta detta rekord.

• Skapa nytt...