Benny_81 Postad 29 September , 2009 Författare Rapport Postad 29 September , 2009 Stort spelsug. Riktigt stort. Men då jag har tagit paus så får det vara. Skulle ju inte vara bra om jag inte kunde stå emot ett spelsug.
John_teh_Donk Postad 29 September , 2009 Rapport Postad 29 September , 2009 Du verkar göra framsteg med det mesta, och samtidigt behåller och förbättrar en bra syn på saker o ting. Bra jobbat måste jag säga!
Benny_81 Postad 29 September , 2009 Författare Rapport Postad 29 September , 2009 Du verkar göra framsteg med det mesta, och samtidigt behåller och förbättrar en bra syn på saker o ting. Bra jobbat måste jag säga! Tack, seriöst värmer det att få höra något så positivt +10-20k är drömmen nästa månad. Målet är att må bra, spela bra och utveckla mitt spel!
Starfitter Postad 29 September , 2009 Rapport Postad 29 September , 2009 Ta en billig coach imo =) Då kan jag utlova drömmer besannas inom snar framtid =)
Benny_81 Postad 29 September , 2009 Författare Rapport Postad 29 September , 2009 Ta en billig coach imo =) Då kan jag utlova drömmer besannas inom snar framtid =) Mm. Du erbjöd ju billig coaching. Kvarstår det erbjudandet? Känns inte som jag har något att förlora på det! Hur mkt ligger du plus i år btw?
Starfitter Postad 29 September , 2009 Rapport Postad 29 September , 2009 Mm. Du erbjöd ju billig coaching. Kvarstår det erbjudandet? Känns inte som jag har något att förlora på det! Hur mkt ligger du plus i år btw? hahah ja var det för en glass eller hur såg den dealen ut? Jag=+ does not compute!! hahah ne jag vet inte iom jag inte spelat med egen deg sen jag flyttade men tot kanske 15k€ eller något sånt. dårå?
Benny_81 Postad 29 September , 2009 Författare Rapport Postad 29 September , 2009 hahah ja var det för en glass eller hur såg den dealen ut? Japp, den dealen tar jag gärna =) Jag=+ does not compute!! Du menar att du inte erbjuder ngn coaching? hahah ne jag vet inte iom jag inte spelat med egen deg sen jag flyttade men tot kanske 15k€ eller något sånt. dårå? Jag bara undrade. Själv ligger jag +61k.
Starfitter Postad 30 September , 2009 Rapport Postad 30 September , 2009 Du menar att du inte erbjuder ngn coaching? hahah pma om du är seriös
Benny_81 Postad 30 September , 2009 Författare Rapport Postad 30 September , 2009 hahah pma om du är seriös Ok, kanske gör jag det ... Imorgon drar pokern igång igen. Jag längtar!
Benny_81 Postad 1 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2009 Torsdag: 2.491 givar, +58:- Jag brukar inte klaga på otur. Men jag tycker jag haft så djuriskt otur sista månaden. Visst hade jag inte tiltat till en vecka förra månaden så hade jag kunna haft ett hyfsat månadsresultat på +10k eller ngt. Men samtidigt så hade jag förbannat otur. Samma sak ikväll. Utdragen i en 1,2k pott, AI på floppen mot en 2-outers. Sen utdragen i en 2,2k pott när jag går AI på turn mot en 9-outers. Ganska omöjligt att göra pengar en sån här kväll. Iaf för mig som inte är någon pokergud. Gäller att hålla fokus och modet uppe framöver!
scoob Postad 1 Oktober , 2009 Rapport Postad 1 Oktober , 2009 Benny, du verkar vara en sjukt soft o trevlig kille, gillar din DB! Men snälla, sötaste... skriv inte "aggri" om Fi.. snälla?? schyssta? PLZ? /en annan SvS-torsk
Benny_81 Postad 1 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2009 Benny, du verkar vara en sjukt soft o trevlig kille, gillar din DB! Tack, kul att höra Men snälla, sötaste... skriv inte "aggri" om Fi.. snälla?? schyssta? PLZ? Ok, kanske jag kan göra. Men varför stör du dig "så mycket" på att jag använder ordet "aggri"? En del verkar gilla det och andra ogillar det starkt
Slasktratt Postad 1 Oktober , 2009 Rapport Postad 1 Oktober , 2009 Ok, kanske jag kan göra. Men varför stör du dig "så mycket" på att jag använder ordet "aggri"? En del verkar gilla det och andra ogillar det starkt Det är ju inget vedertaget ord direkt och du är förmodligen den enda i hela världen som använder det men nån ska ju gå i bräschen också Folk stör sig förmodligen för att man kan tro att du försöker få fram "aggro" (som är allmänt vedertaget) och misslyckas varje gång.
Benny_81 Postad 1 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2009 Det är ju inget vedertaget ord direkt och du är förmodligen den enda i hela världen som använder det men nån ska ju gå i bräschen också Ok, man skulle kunna säga att jag är en Anark i framkant Folk stör sig förmodligen för att man kan tro att du försöker få fram "aggro" (som är allmänt vedertaget) och misslyckas varje gång. Ok, jag jobbar ständigt på att utveckla mitt språkbruk. Fast huvudfokus ligger på pokern
scoob Postad 2 Oktober , 2009 Rapport Postad 2 Oktober , 2009 Keept it up! Bägge två! Språkbruksbräschande o poker´n! Vet inte varför jag stör mig på det, kanske som Slasktratt sa... Haha, ja, "aggri". Kanske måste vänja mig vid det bara. Känns svårt i nuläget. ; ) PZ
Benny_81 Postad 2 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2009 Keept it up! Bägge två! Språkbruksbräschande o poker´n!Vet inte varför jag stör mig på det, kanske som Slasktratt sa... Haha, ja, "aggri". Kanske måste vänja mig vid det bara. Känns svårt i nuläget. ; ) PZ Tack, tack. När du säger det så faller sig förresten aggro bättre i munnen ... Fredag: 651 givar, -1.292:- No big deal. Nio plusdagar i rad och två pausdagar i anslutning till dessa gör att jag inte backat på nästan två veckor. Men idag så hade jag förstås otur och blev utdragen i en 900:- pott och sen gör jag två lite större spel som med facit i hand visade sig obegåvade. Och de hade de varit än om jag vunnit potterna men det blir inte lika plågsamt uppenbart om man vinner. Orkar inte spela ngt mer nu. För trött. Nya friska tag imorgon!
Benny_81 Postad 4 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2009 Lördag: 1.590, -1.367:- Har trampat runt på breakeven nu två månader i rad. +500:- i augusti och +2,2k i september. Satt och tittade i min databas och jämförde min statistik med bättre spelares. Och jag kom fram till att jag bör tighta till mig. Före floppen, speciellt från blindsen, på floppen och på turn. Tidigare brukade jag alltid prata om just det och det verkar stämma enligt den statistik jag har. Får se om det stämmer i praktiken också när jag verkligen provar att tighta till mig! Vet dock inte om jag orkar skriva så mkt i min dagbok framöver. Är fan inte skoj att posta så kassa resultat som jag gjort på slutet. Så jag tror jag ligger lågt ett tag här framöver och läser pokerböcker och statistikrapporter istället för att spamma här. Återkommer om jag börjar göra seriöst med pengar. Dvs +10-20k i månaden! Kanske tidigare än så eller aldrig. Den som lever får se
Neuen Postad 4 Oktober , 2009 Rapport Postad 4 Oktober , 2009 tjena benny.. hoppas de vänder.. alltså att det lossanar och du får börja monsterplussa... men du har inte funderat på att gå ner i nivå och testa köra en månad för att hitta lite spel igen och kanske lite resultat som ger motivation och glädje.. nu finns ju 2/4 oxå.. de kanske är din nivå.. Ha de gott..
Qhunden Postad 4 Oktober , 2009 Rapport Postad 4 Oktober , 2009 Vet dock inte om jag orkar skriva så mkt i min dagbok framöver. Är fan inte skoj att posta så kassa resultat som jag gjort på slutet. Så jag tror jag ligger lågt ett tag här framöver och läser pokerböcker och statistikrapporter istället för att spamma här. Tycker verkligen du bör skriva dagbok nu när det går sämre, tror det är nyttigt att skriva av sig och fortsätta ta spelet seriöst. Personligen har jag ju min dagbok för att utvecklas men även för att tagga mig själv till bra spel. Nu får jag ju inte särskilt mycket feedback men bara att man tar sig tid att posta tror jag ger en eftertanke som kan vara nyttig. Dessutom bra att kunna gå tillbaka och se hur man tänkte förut. Lycka till med liret hur du än gör.
Benny_81 Postad 4 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2009 tjena benny.. hoppas de vänder.. alltså att det lossanar och du får börja monsterplussa... men du har inte funderat på att gå ner i nivå och testa köra en månad för att hitta lite spel igen och kanske lite resultat som ger motivation och glädje.. nu finns ju 2/4 oxå.. de kanske är din nivå.. Ha de gott.. Jo, jag har funderat på det. Men va fan jag är överrullad så det står härliga till och någon gång borde det släppa ordentligt på 2.5/5! Tycker verkligen du bör skriva dagbok nu när det går sämre, tror det är nyttigt att skriva av sig och fortsätta ta spelet seriöst. Personligen har jag ju min dagbok för att utvecklas men även för att tagga mig själv till bra spel. Nu får jag ju inte särskilt mycket feedback men bara att man tar sig tid att posta tror jag ger en eftertanke som kan vara nyttig. Dessutom bra att kunna gå tillbaka och se hur man tänkte förut. Lycka till med liret hur du än gör. Jo. Tack, tack ... Söndag: 546 givar, +303:- Veckans spel: 5.901 givar, -2.195:- Veckans träning: 1,5h dans. "No comments." -2.195:- för månaden.
Berg101 Postad 6 Oktober , 2009 Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Jo, jag har funderat på det. Men va fan jag är överrullad så det står härliga till och någon gång borde det släppa ordentligt på 2.5/5! Jo. Tack, tack ... Söndag: 546 givar, +303:- Veckans spel: 5.901 givar, -2.195:- Veckans träning: 1,5h dans. "No comments." -2.195:- för månaden. Tråkigt att det går trögt, hoppas du inte lägger ner PF's bästa dagbok posta mer händer som är jobbiga (behöver inte var några jättepotter, de små är viktiga oxå). Du kanske är för Aggri, vek eller svårt att anpassa dig efter bordets egenskaper? Säkert många som vill hjälpa till(och få glänsa med sina kunskaper).
Benny_81 Postad 6 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Tråkigt att det går trögt, hoppas du inte lägger ner PF's bästa dagbok Kul att höra att du uppskattar min DB Ska väl inte lägga ner min DB och det var nästan patetiskt att jag jag tog upp det. Men när det går trögt så blir man less. Däremot har jag inte så jättestor lust att lägga ut texten så mycket kring vilket känslotillstånd jag bör befinna mig i när jag spelar. Jag har nämlingen gjort det(tålamod, tänka, äta, osv) samtidigt jag inte lyckats praktisera det. Nu siktar jag på spela det spel jag vill spela och inte bara prata om det! posta mer händer som är jobbiga (behöver inte var några jättepotter, de små är viktiga oxå). Mm, bra idé. Du kanske är för Aggri, vek eller svårt att anpassa dig efter bordets egenskaper? Alla tre stämmer nog in bra. Men sen är min lägsta nivå dessutom för låg än om jag bara tiltat till en gång sen jag började skriva DB. Säkert många som vill hjälpa till Mm, och det är bra (och få glänsa med sina kunskaper). Och det får man ta ... Måndag: 1.406 givar, +173:- Träning: 1,5h dans. Hade problem med tålamodet och gjorde en bluff som jag ångrar. Hade det inte varit för det så hade jag gjort en fin slant igår. Och därför siktar jag på att behålla tålamodet när jag spelar ikväll. ... Rörande dansen så har jag som sagt spannat in en tjej där. Pratade lite med henne före dansen och tydligen var hon ny i stan och hade just flyttat hit från Skåne. Hade tänkt fråga henne efter träningen om hon inte vill följa med på danskvällen i helgen. Men efter träningen fick jag förstås inget läge att fråga henne detta och jag skulle naturligtvis ha passat på att fråga medans vi dansade. Blev så jäkla irriterad på mig själv att jag inte kom på det att jag hade lust att totalt döma ut min begåvning och dra täcket över huvudet. Men istället så rycker jag upp mig och tänker fråga henne nästa gång vi dansar. Hon är lång, tjusig, har en sexig röst och är mellan 20 och 25 år gammal. Dans är hur som helst kung och jag rekomenderar det till alla
Benny_81 Postad 6 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 6 Oktober , 2009 Tisdag: 1.364 givar, +1.949:- Kände mig på gång och kände även för att fortsätta spela. Men ibland är det inte heller fel att ta ett plus och vara nöjd över bra spel och flyt. Jag har ju annat att göra än att spela poker. Bibehåller jag ett bra tålamod så tror jag månaden kommer att sluta bra. Och kvällen slutade ju bra och det får jag vara nöjd över =)
Partyjack Postad 7 Oktober , 2009 Rapport Postad 7 Oktober , 2009 Jag gillar att du har bytt "1,5h dans" till gröna siffror istället för röda.. Det störde mig lite att det hamnade i så negativ klang.
Benny_81 Postad 7 Oktober , 2009 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2009 Jag gillar att du har bytt "1,5h dans" till gröna siffror istället för röda.. Det störde mig lite att det hamnade i så negativ klang. Skriver alltid träning såsom dans i grönt. Men jag summerar också veckans träning varje söndag och har jag inte tränat tre gånger den veckan så skrivs veckosummering i rött ... Onsdag: 725 givar, +1.011:- Mycket bra värde och stundtals hyfsat spel av mig. Kan dock spela ännu bättre. Nu ska jag poppa popcorn, dricka coca-cola och se på The Shinning. Har velat se den länge och hoppas den är bra! Får mysa och vara nöjd över ett bra plus och hyfsat spel
Recommended Posts