Iggan Postad 10 Maj , 2009 Rapport Share Postad 10 Maj , 2009 Kör du 5 bord åt gången? Du grindar 2k händer som ingenting och du vill ännu mer, själv blir man trött efter 400 händer. Några tips? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 10 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Maj , 2009 Kör du 5 bord åt gången? Du grindar 2k händer som ingenting och du vill ännu mer, själv blir man trött efter 400 händer. Några tips? Ja, ja, släpp fram ditt hungriga hjärta: För att göra en lång historia kort: Sötnosar, vad är det med dom! Nu är jag jag hyperpeppad på att pokra. 1000 givar och fight to kill! Sådärja, 1000 givar till och jag gjorde mitt bästa pokerpass sen jag började skriva dagbok. +4300:- på 1000 givar. Både sett till vinst och inställning. Det hade förstås inget med flyt att göra utan det var bara för att jag spelade enligt devisen "fight to kill" Seriöst så var jag hyperpeppad och trots att det gick segt ett par hundra givar så spelade jag min absolut bästa poker och då lossnade det när jag fick lite flyt. ..... Söndagens spel: 2020 givar, +4839:- (rekorddag!) Söndagens träning: 31 minuters löppass. Veckans träning: 3 löppass. Veckans spel: 13.000 givar, +6.005:- (rekordvecka både i vinst och antal givar!) .... Gårdagens förlustdag påverkade mig inte så mycket. Utan jag var på oförskämt bra humör. Fredagens stora vinst gjorde dock att jag blev på lite för bra humör. Nu idag när jag gjort en rekorddag så får jag försöka att stanna kvar med fötterna på jorden och inte bli för nöjd. Men lite nöjd måste man få vara Känns som det finns pengar för mig att hämta på 2-5. Under veckan siktar jag på att sköta skolan bättre så jag får ännu mer tid att pokra! Skulle vara för jädra härligt att höja upp maxantalet givar per dag. 3.000 givar per dag är drömmen. Målet är 2.500 givar. Det målet kan jag nå redan till veckan! ... Rekordpass, rekorddag, rekordvecka och en bra skött träningsvecka på det. Gäller att inte sväva iväg nu utan fortsätta ha tålamod, tålamod, tålamod. Kan jag dessutom börja plugga för VG istället för G så kan jag dessutom snart spela ännu mer poker! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 10 Maj , 2009 Rapport Share Postad 10 Maj , 2009 Men framöver hoppas jag att en god disciplin satt sig så bra i mig att jag kan skifta fokus till teoretiskt pokertänkande och därmed ge mig själv en chans att nå de stora pengarna! Såja nu börjar det hända grejor på alla möjliga sätt Kan bara säga snyggt jobbat. Har du några intressanta händer, eller HHs med dom största potterna att bjuda på? Kör du 5 bord åt gången? Du grindar 2k händer som ingenting och du vill ännu mer, själv blir man trött efter 400 händer. Några tips? Haha jag håller med där faktiskt. För att göra en lång historia kort: Sötnosar, vad är det med dom! Tror den blev lite FÖR kort för att man ska förstå Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 10 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Maj , 2009 Såja nu börjar det hända grejor på alla möjliga sätt Jo. Innan jag började skriva dagboken hade jag en tendens att tilta som fan osv. Spelar liksom ingen roll hur mycket handanalyser man ägnar sig åt om man inte har de grundläggande psykologiska egenskaper som krävs. Tycker jag iaf. Jag vet ju att det finns de som vunnit miljoner och samtidigt har tiltproblem. Men det är inget för mig. Bättre då att komma tillrätta med grunden först för att sen ge sig in på de mer teoretiska aspekterna av spelet. Nu har jag mer och mer kommit tillrätta med grunden och hoppas alltså kunna utveckla mitt spel framöver! Kan bara säga snyggt jobbat. Tackar! Har du några intressanta händer, eller HHs med dom största potterna att bjuda på? Så här brukar jag inte spela den här handen. Antingen spelar jag den riktigt dåligt och går all-in före floppen som igår då jag drog ut AA. Eller så synar jag hela vägen eller synar och lägger mig. Nu tog jag kommandot på floppen istället och det gick bra. Ibland kan jag också återhöja före floppen. Då hamnar jag ofta all-in. Svenska Spel, $2.50/5.00 No Limit Hold'em Cash Games, 4 Players Hand Converter by Pokerhand.org Board: CO: $1,884.80 Button: $1,430.31 SB: $987.50 BB: $742.49 Dealt to CO Q:spade: Q:heart: Pre-flop: CO raises to $20 Button raises to $70 (2 folds) CO calls $70 Flop: ($147.50) 4:club: 5:club: J:heart: (2 Players) CO bets $150 Button calls $150 Turn: ($377.50) J:spade: (2 Players) CO checks Button checks River: ($377.50) 8:heart: (2 Players) CO bets $200 Button calls $200 Results: CO wins $832.50 Sen var det några händer där jag smiskade in degen på floppen med triss och fick syn. Fast sådana händer har jag postat många gånger tidigare. Och de ser alla ut på samma sätt. Haha jag håller med där faktiskt. I play to win Tror den blev lite FÖR kort för att man ska förstå Okej, en sötnos jag har handlat hämtmat av ungefär 300 gånger dissade mig. Vi brukar vi pratar om det ena och det andra när jag handlar mat av henne. Ungefär lika gammal som mig och ungefär lika fräsch som en nyplockad ros. Men nu när jag var fikade på ett annat ställe så kunde hon inte ens heja på mig utan låtsades inte se mig. Det får hon väl göra som hon vill med. Men jag blir frusterad att så få sötnosar verkar bli intresserade av mig. Kan tyckas larvigt att bli frusterad av att en sötnos inte ger en uppmärksamhet, men är man så intresserad av henne blir man ju irriterad. Jag kanaliserade dock min frustration på bästa sätt och gick hem, spelade min bästa poker och hade turen att vinna 4.300:- på knappt två timmars poker Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 11 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Måndagmorgon och jag känner mig på oförskämt bra humör! Viktigt att inte sväva iväg för mkt nu efter gårdagens rekorddag. Idag ska jag på skolan och plugga, försöka charma några sötnosar, klippa mig och sen går jag på grinden på eftermiddagen eller kvällen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 11 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Gick på grinden nu på eftermiddagen och jag tyckte att jag hamnade snett och så blev jag utdragen i en 2,1k pott efter att ha hamnat all-in på floppen. Var över -2k efter ungefär 200 givar så det kändes. Är inte riktigt så bekvämt på nivån ännu. Men jag höll ihop psyket och spelet, kämpade på och slutade +1,9k efter dagens första 1.000 givar. Fick oväntat lite för mig ikväll så jag kommer kanske inte att spela något mer. Ska försöka charma någon sötnos ikväll istället. Det gick inte så bra idag med det på skolan. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 11 Maj , 2009 Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Tjena Benny! Kul att det går bra för dig på den nya nivån! Angående det här med tjejerna - Tror du inte att det kanske skulle gå lite bättre om du inte försökte så mkt? Tjejer gillar ofta inte killar som dreglar över alla tjejer. Rikta in dig på en som är intressant och gå vidare till nästa om det inte funkar. Hela grejen med "sötnosar" är nog inget som biter på tjejer i allmänhet heller. De gillar oftast inte att känna sig objektifierade och de brukar heller inte gilla generaliserande komplimanger. Försök se individen så tror jag nog att du får en och annan på kroken. GL med allt! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 11 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Tjena Benny! Kul att det går bra för dig på den nya nivån! Tack och hej själv Det känns definitivt som jag har en möjlighet att göra fina pengar på nivån om jag fortsätter att kämpa. Angående det här med tjejerna - Tror du inte att det kanske skulle gå lite bättre om du inte försökte så mkt? Tjejer gillar ofta inte killar som dreglar över alla tjejer. Rikta in dig på en som är intressant och gå vidare till nästa om det inte funkar. Så mycket försöker jag inte. Men du har helt klart en poäng. Lite mer ointresserad kan jag vara på något sätt. Jag är ju lagom ointresserad irl och så skriver jag av mig lite här. Men lite desperation lyser kanske igenom på något sätt och det är ju inte bra. Hela grejen med "sötnosar" är nog inget som biter på tjejer i allmänhet heller. De gillar oftast inte att känna sig objektifierade och de brukar heller inte gilla generaliserande komplimanger. Nej, verkligen inte. Men jag har ungefär 0% kvinnliga läsare. Och jag brukar inte gå omkring och kalla tjejer för sötnosar IRL. Fast en gång gjorde jag det och så råkade en tjej höra det av misstag. Det var förstås inte så lyckat Försök se individen så tror jag nog att du får en och annan på kroken. Det tror jag också GL med allt! Tack själv! .... Helt seriöst. Tack för ett bra inlägg. Tyckte du hade en bra infallsvinkel som jag kan hämta kraft ifrån. Nu ska jag iväg och chilla och strosar någon elegant dam förbi så är det ju trevligt men annars kommer det ju alltid nya! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slasktratt Postad 11 Maj , 2009 Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Bra inställning! Med tålamod och ett gott humör kommer man långt Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 11 Maj , 2009 Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Tjena Benny! Kul att det går bra för dig på den nya nivån! Angående det här med tjejerna - Tror du inte att det kanske skulle gå lite bättre om du inte försökte så mkt? Tjejer gillar ofta inte killar som dreglar över alla tjejer. Rikta in dig på en som är intressant och gå vidare till nästa om det inte funkar. Hela grejen med "sötnosar" är nog inget som biter på tjejer i allmänhet heller. De gillar oftast inte att känna sig objektifierade och de brukar heller inte gilla generaliserande komplimanger. Försök se individen så tror jag nog att du får en och annan på kroken. GL med allt! Har personligen tänkt nästan exakt så där, men bara inte orkat skriva något om det mtp risken att kanske Benny skulle ta illa upp. Tycker också att det är kul att det går bra för dig på nivån, ser fram emot att du röjer ditt nick snart! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 11 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Har personligen tänkt nästan exakt så där, men bara inte orkat skriva något om det mtp risken att kanske Benny skulle ta illa upp. Det var bra att jag fick en vänlig uppsträckning. Jag började framstå som lite desperat här i dagboken. Riktigt så desperat har jag inte varit ute i livet men jag kan koppla av lite mer om man säger som så. Tycker också att det är kul att det går bra för dig på nivån, Tack ser fram emot att du röjer ditt nick snart! Ok ... Men att man blir lite frusterad över kvinnor hör livet till Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
najvik Postad 11 Maj , 2009 Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Ja fram med nicket så jag kan se om du är en av fiskarna... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 11 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Måndagens spel: 1248 givar, +2166:- Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cobb89 Postad 11 Maj , 2009 Rapport Share Postad 11 Maj , 2009 Att ni inte listat ut de än Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 12 Maj , 2009 Rapport Share Postad 12 Maj , 2009 Att ni inte listat ut de än Låt säga att jag är 95% säker, men man vill ju ha det svart på vitt också. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 12 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Maj , 2009 Låt säga att jag är 95% säker, men man vill ju ha det svart på vitt också. Det förstår jag. Vänligen håll inne med det isf. Som du vet så har jag inte alltid skrivit så genomtänkta saker i min dagbok(sötnosar etc). Vem hamnar inte snett ibland när man skriver anonymt men samtidigt så är det ju inte så kul om en massa pokerspelare jag känner IRL får ta del av mina mer pinsamma tankar. Folk jag känner läser här på PF, folk jag känner vet vad jag nickar på SvS och jag vill inte att de ska ta del av mina mer pubertala alster. Jag föredrar alltså att utnyttja den anonymitet jag trodde forumet erbjöd. .... Tisdagens spel: Paus. Ruggigt opeppad och samtidig uppstressad på något sätt. Och nu när jag är peppad och samlad så är jag för hungrig för att pokra. Ska fixa mat och sova istället. En kul grej hände dock idag. Jag fick VG på sista tentan jag skrev. Trots att jag bara pluggade för G. Ganska kul iom att en av klassens ljus bara lyckades få G(dock unnar jag honom gärna VG) trots att han sa att han pluggat hårt. Vilket jag alltså inte gjort. Börjar jag bara plugga seriöst mellan 8-12 på vardagar så bör jag ha en bra chans på VG framöver. Så lyckas jag med det så kommer jag att höja upp maxantalet givar per dag. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Partyjack Postad 12 Maj , 2009 Rapport Share Postad 12 Maj , 2009 I hear u angående anonymitets-grejen, trodde det var bara mot oss forumiter som du höll inne på nicket men när du uttrycker det sådär så förstår jag.. Tror ändå med 99% säkerhet att jag kan följa din framfart vid borden utan att du bekräftar ditt nick! GL framöver! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 13 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2009 I hear u angående anonymitets-grejen, trodde det var bara mot oss forumiter som du höll inne på nicket men när du uttrycker det sådär så förstår jag.. Tror ändå med 99% säkerhet att jag kan följa din framfart vid borden utan att du bekräftar ditt nick! Bra, inte för att jag skämt ut mig totalt. Men jag föredrar ändå att vara anonym som sagt. GL framöver! Tack det kan behövas.. ..... -3.259:- efter kvällens första 1.300 givar. Har gått och gruvat hela veckan för att börja grinda. För efter flyt så brukar missflyt komma. Har inte haft enormt otur men jag har haft missflyt och bl a spelat mina bra händer lite för hårt. Vilket är svårt att göra när man har flyt för då står ens bra händer Så nu tv, sen tighta till mig, grinda vidare och kämpa på. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
najvik Postad 13 Maj , 2009 Rapport Share Postad 13 Maj , 2009 Bra, inte för att jag skämt ut mig totalt. Men jag föredrar ändå att vara anonym som sagt. Tack det kan behövas.. ..... -3.259:- efter kvällens första 1.300 givar. Har gått och gruvat hela veckan för att börja grinda. För efter flyt så brukar missflyt komma. Har inte haft enormt otur men jag har haft missflyt och bl a spelat mina bra händer lite för hårt. Vilket är svårt att göra när man har flyt för då står ens bra händer Så nu tv, sen tighta till mig, grinda vidare och kämpa på. Om du ledde in the first place varför skulle du isf inte vilja spela din händer hårt? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 13 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2009 Om du ledde in the first place varför skulle du isf inte vilja spela din händer hårt? Jag menar att man kan ha en bra hand utan att leda. Det händer. Ett extremfall är när man är övertrissad. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 13 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2009 Onsdagens spel: 2.002 givar, -2.630:- Hamnade all-in med AA, AA och KK då de var överpar. Förlorade där 3.000:- Det var ofrånkomligt att förlora pengar i de där givarna och att förlora ganska mycket. Men jag kunde ha bromsat mig och undvikit att förlora så mycket som jag gjorde. Mot en del spelare i en del lägen är det bra att ösa på med bra händer. Men inte alltid och det tenderar jag att glömma och förlorar då mer pengar än nödvändigt. I övrigt är grindsuget tillbaka trots att jag gjort en rekordminusdag(sen jag börajde skriva DB). Det var precis det här jag var rädd och gick och nojade över. Att jag skulle torska mycket pengar efter att ha haft en flytperiod. Nu har det hänt och det känns som att det inte kan gå så mkt sämre. Förstås kan det gå sämre, men jag går på känslan och nu känns det som att det kan inte bli så mycket värre(för tilt känns så långt borta för mig). Så imorgon är det bara att kämpa på med tålamod för jag har bara 2.000 givar på mig att spela bra. Var hungrig idag när jag spelade på slutet och jag ger därmed mig själv en varning. Jag har spelat lite halvhungrig på slutet då och då, men eftersom jag var medveten om det så har det inte påverkat mitt spel speciellt negativt(har alltså fokuserat extra hårt då). Men idag är jag ganska säker på att det gjorde det och jag är därmed nära att ge mig själv en paus från pokern enligt de regler jag sätter upp och ändrar själv. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 14 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Maj , 2009 -32:- efter 1,3k givar. Fick inget betalt när jag träffade och då är det svårt för mig att göra pengar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 14 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 14 Maj , 2009 Torsdagens spel: 2008 givar, -772:- Rullen är cirka 3,5k ifrån ATH atm. Korten trillar inte min väg och jag spelar lite för löst i fel lägen. Bara att tigtha till mig och fokusera hårdare. Inte för att jag speciellt ofokuserade eller otight men just att tigtha till sig och fokusera är den bästa medicinen jag känner till när det går tungt. Känner mig lugn och förväntansfull inför nästa pokerpass. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 15 Maj , 2009 Författare Rapport Share Postad 15 Maj , 2009 +365:- efter 2k givar. Efter 1k givar var jag -2,6k. I onsdags tappade jag 2,6k och igår tappade jag 700:-. Så dagen började inte bra och det har varit uppförsbacke i veckan. Trots det höll jag mig lugn, spelade hyfsat och kämpade igen hålet. Börjar känna mig mer och mer bekväm på nivån och jag spelar mycket. Känns som de stora pengarna borde börja trilla in snart. Ev. så bryter jag mot min max 2k givar per dag regel. Har inte spelat så mkt i veckan, jag får högsta betyg i skolan och nu har jag inget att göra. Skulle vilja kötta in 2,7k givar till ikväll. Men jag har lite ont i handleden och borde inte spela så mkt när jag ännu inte gör några några stora pengar. Så jag får se hur jag gör. Spela mycket poker utan att göra pengar på det är ngt jag försökt göra förut. Och inte började jag göra mer pengar för den skull. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bigdwarf Postad 15 Maj , 2009 Rapport Share Postad 15 Maj , 2009 . Men jag har lite ont i handleden och borde inte spela så mkt när jag ännu inte gör några några stora pengar. Så jag får se hur jag gör. Spela mycket poker utan att göra pengar på det är ngt jag försökt göra förut. Och inte började jag göra mer pengar för den skull. Hur var det med inställningen nu igen? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts