Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.

Benny_81

Recommended Posts

Elderserbo (nebo, men spelar inte 2,5/5 typ)

Partyjack

Bigdwarf

Markus800

swedaniek

snusproffs

dessa är nog bland de bästa på nivån, men de finns fler som är helt ok också, oftast spelar de som är hyffsade 3+ bord så de är väl mest att söka på spelaren och sen kan man iaf gissa sig till att de kan spela hyffsat :-)

Ok, noterat. Fin idé att söka lite på spelarna. Får se om jag använder mig av det.

Är whinemongot WMarsW ens vinnande på 1/2?

Han brukar vara trevlig tycker jag. Jag tror inte jag haft några större problem mot honom. Men jag tror samtidigt han gör en slant eftersom han inte verkar slänga bort pengar. Och sådana spelare har jag svårt att göra pengar emot och är det för många sådana på ett bord är det lika bra att byta bord.

Jag har hur som helst stora problem med nefrod på 2.50/5, men det kanske bara är jag.

Ok, noterat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tycker du gott kan sätta dig vid samma bord som Partyjack eller snusproffs. Bättre att du håller dig från de regs som spelar tillbaka lite mer. Både snusproffs och party spelar ganska straightforward poker och kommer inte att göra ditt liv speciellt surt vid borden. Dom är ute efter värdet från fiskarna. Det kan nästan vara värde att sätta sig vid samma bord som partyjack då han nog har bäst tableselection på nivån.

Länk till kommentar

Tycker du gott kan sätta dig vid samma bord som Partyjack eller snusproffs. Bättre att du håller dig från de regs som spelar tillbaka lite mer. Både snusproffs och party spelar ganska straightforward poker och kommer inte att göra ditt liv speciellt surt vid borden. Dom är ute efter värdet från fiskarna. Det kan nästan vara värde att sätta sig vid samma bord som partyjack då han nog har bäst tableselection på nivån.

För det första så måste du förstå att dessa killar tar extremt mycket värde från dig då du vanligtvis kan ha 4 fiskar vid bordet istället. För det andra så iso-raisar samt 3betar dessa killar bra mycket mer än snittet på nivån och du får inte spela alls lika mycket mot fiskarna. En bra spelare på bordet ist för en dålig suger.

Sen spelar inte snus och Party det minsta likt, och jag är rätt säker på att en annan spelare som jag inte kan outa här har bra mycket bättre table selection

Länk till kommentar

Smart idé! Det är just när folk spelar tillbaka som det kan bli jävligt drygt att göra pengar. Det kan vara roligt att kämpa men det ger mig sällan några pengar i längden om Fi är duktig.

Länk till kommentar

För det första så måste du förstå att dessa killar tar extremt mycket värde från dig då du vanligtvis kan ha 4 fiskar vid bordet istället. För det andra så iso-raisar samt 3betar dessa killar bra mycket mer än snittet på nivån och du får inte spela alls lika mycket mot fiskarna. En bra spelare på bordet ist för en dålig suger.

Sen spelar inte snus och Party det minsta likt, och jag är rätt säker på att en annan spelare som jag inte kan outa här har bra mycket bättre table selection

Om de 3-bettar mkt är de ju dryga att möta och spelar på sätt och vis tillbaka bara genom sina 3-bet. Iaf för min del.

Länk till kommentar

Har nog aldrig blivit trebettad av snusproffs, och partyjacks trebet består i princip av AA,KK,AK,QQ. Då trebettar fiskar oftare. Kanske spelar dom olika mot dig eftersom du 3bettar var 20% av dina händer:-)

Länk till kommentar

Jag har hur som helst stora problem med nefrod på 2.50/5, men det kanske bara är jag.

+1

Spelat 4 k händer på 2,5-5 och det är den enda spelaren jag verkligen stört mig på. Ger mothugg konstant. Men har antagligen för liten sample för att kunna ha en klar bild av hans spel.

Länk till kommentar

Har nog aldrig blivit trebettad av snusproffs, och partyjacks trebet består i princip av AA,KK,AK,QQ. Då trebettar fiskar oftare. Kanske spelar dom olika mot dig eftersom du 3bettar var 20% av dina händer:-)

PJ är rätt lugn, snus spelar emot bra mkt mer än honom. Men kanske inte riktigt lika mycket som mig =)

Men man måste ju se till postflopspelet också...

Länk till kommentar

Edit: Postade en hand. Men det var inte den typ av hand jag tänkte visa. Ett problem jag har är iaf att jag ofta hamnar all-in mot 200:- stackar med två par när jag checkat på bb. Ofta kan ju FI bara ha två bättre par när han går så långt och då är läge att hålla nere potten.

Länk till kommentar

tycker inte man kan uttala sig om att spela hungrig/trött etc eftersom alla spelar helt olika vid dessa tillstånd, jag kan spela både trött och hungrig utan att spela det minsta sämre, finns däremot andra tillfällen (som jag inte orkar gå in på) då jag verkligen inte kan spela bra...

Det gäller att hitta sina svagheter!

Men jag tycker inte att winraten bör påverkas så hårt ändå även om du påverkas av detta. Du har gått igenom en jobbig period variansmässigt, det är ganska självklart. Man kan inte skylla allt på maten/tröttheten. Jag har följt dig ett tag och märker att du har en del brister i ditt spel och förvånades förut över dina ständiga vinster. Jag tror att du garanterat är vinnande men att variansen kommit ikapp dig lite här.

Hoppas du inte tar åt dig fel av mitt inlägg som du har för vana att göra. Jag tycker du verkar som en skön prick :-D

Nick:)?

Länk till kommentar

Edit: Postade en hand. Men det var inte den typ av hand jag tänkte visa. Ett problem jag har är iaf att jag ofta hamnar all-in mot 200:- stackar med två par när jag checkat på bb. Ofta kan ju FI bara ha två bättre par när han går så långt och då är läge att hålla nere potten.

Pusha!

Länk till kommentar

va sägs om och mova dom då?

Ja, det är en spännande tanke.

Pusha!

Vetefasiken. Det var så här jag trodde att handen såg ut(jag såg fel när jag spelade den):

Svenska Spel, $1.00/2.00 No Limit Hold'em Cash Games, 4 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

Board:

Button: $131.27

SB: $202.75

BB: $399.49

CO: $271.02

Dealt to BB Q:club: 6:diamond:

Pre-flop:

CO calls $2

Button calls $2

(1 folds)

BB checks

Flop: ($7) 6:spade: K:diamond: Q:spade: (3 Players)

BB checks

CO checks

Button bets $5

BB raises to $10

(1 folds)

Button raises to $50

BB all-in $397.49

Button all-in $129.27

Turn: ($531.76) 2:diamond: (2 Players)

River: ($531.76) 9:heart: (2 Players)

Results:

Button wins $258.91

BB Showed Q:club: 6:heart:

Det här är ett typ av spel jag förlorat mycket pengar på. Bör bara syna eller lägga mig när han raisar, för att hålla nere potten. För han kan ju liksom inte ha så mkt annat än två par. Han vann alltså med två bättre par.

Länk till kommentar

Fasiken vad jag strular när jag ska posta händer. Klipper in fel händer och har mig hela tiden. Så nu försvann en till hand. Problemet jag skulle visa var att jag undvek att lugna ner mig på turn med bottentrissen och då träffade Fi hålstegen på turn. I ett sådant läge ska jag ofta checka turn för att få bättre betalt av händer jag slår(han kan värdebeta eller bluffa på rivern) och förlora mindre mot händer som slår mig(som hans hålstege).

Länk till kommentar

Måndagens spel: 1493 givar, +1.052:-

Vad är det mamma säger? Frukost, lunch, middag och så är saken biff! 8-)

Skämt åsido, jag anser som sagt maten är viktig och idag har jag ätit ordentligt och då spelar jag betydligt bättre poker. Trots det gjorde jag en del klantiga spel(som jag diskuterat ovan) och den typen av spel strävar jag efter att göra bättre nästa pass. Idag hade jag också förstås flyt och då är det lättare att spela bra(mina problem med variansen som Cobben pratade om, verkar nu ha försvunnit, för idag iaf). Bra kan man spela när man har oflyt men det är svårt. Men har man mat i magen så går det lättare att spela bra även när man har otur!

.....

Dagens sötnos-rapport!

Vet inte om jag sagt det förut. Men jag tittar sötnosarna mkt mer i ögonen nu. Och sötnosarna i klassen blir genast mkt mer intresserade och kommer fram och har sig! Rekomderas varmt! Men ta av er solglasögonen! 8-)

Länk till kommentar

Tisdagens spel: 1594 givar, +92:-

Frukost, lunch, middag. Sen sätter jag mig och grindar på kvällen. Får inget flyt, blir lite irriterad börjar känna mig hungrig. Ligger nästan -600:- Men då jag ätit ordentligt under dagen(och har DB-krav på mig) så tar jag rätt beslut. Tar kvällsfika, får tillbaka tålamodet och grindar tillbaka pengarna och vinner dessutom en liten slant.

Sen var det jäkligt bra idag att jag hade max 2.000 givar kravet på mig. För efter omkring 1k givar så insåg jag att jag spelade inte så bra och jag hade inte så många givar kvar att fixa det på. Därför skärpte jag till mig, fikade osv. Tillåter jag mig att spela hur mkt som helst så blir det svårare att motivera sig själv att spela bra hela tiden.

Länk till kommentar

Är faktiskt riktigt nöjd med hur jag skötte allt idag. Man kan inte alltid spela bra, men kan se till att komma hyfsat förbered(mat i magen tex). Och nu är rullen på 42k vilket borde vara i närheten av ATH.

Vet inte om jag kommer att ha så mkt tid för poker fram till tisdag nästa vecka(skola). Men jag hoppas orka spela lite varje dag beroende på hur det går med pluggandet. Hur som helst, spelar jag bra poker och får upp rullen i 45k funderar jag på att gå upp till 2.5-5 och vara där så länge jag har en rulle på över 40k. Tror mina problem med tålamod har att göra med att rullen är så stor i förhållande till nivån och att jag varit på 1-2 rätt länge nu. Men det är bara en förklaring, ingen ursäkt!

Länk till kommentar

Onsdagens spel: Cirka 2k givar(statsen hängde sig), +531:-

Frukost - lunch - middag. Då går det lättare att härda ut när det går segt, som det gjorde i början av kvällen. Är nöjd med dagen förutom sista given.

Jag gav bort 200:- i kvällens absolut sista giv. Snackade med en kompis på ett bord, en annan kompis på msn och dessutom höll jag på att stänga ner övriga bord. Då kan man göra sådana där huvudlösa spel, såg inte ens att jag hade kåk förrens på rivern..

Svenska Spel, $1.00/2.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players

Board:

BB: $482.35

UTG: $446.07

CO: $722.68

Button: $627.02

SB: $401

Dealt to BB 4:spade: Q:spade:

Pre-flop:

UTG calls $2

(2 folds)

SB calls $2

BB checks

Flop: ($7) 9:spade: 4:diamond: Q:diamond: (3 Players)

SB checks

BB bets $6

UTG calls $6

SB calls $6

Turn: ($25) Q:heart: (3 Players)

SB checks

BB bets $23

UTG calls $23

(1 folds)

River: ($71) T:heart: (2 Players)

BB checks

UTG bets $238

BB calls $238

Results:

UTG wins $532.36

Vad lär jag mig av det här? Jo att spelet är inte över förrens det är över. Går inte att börja slappna av bara för att man håller på att stänga ner. Då kan man förlora stora delar av kvällens vinst på ett ynka dåligt beslut.

Länk till kommentar

Torsdagens spel: Paus.

Kommer inte att bli mkt poker fram till och med tisdag. Har en hel del att göra i skolan. Det som är viktigt att komma ihåg när jag kör igång med pokern igen är att ha tålamod. Det är lätt att börja misströsta för att det gått segt i bara tex 750 givar. Jag bör ställa in mig på att ha ett sådant tålamod att jag förstår att ett par tusen givar inte säger något. Så, som vanligt är det tålamod som gäller tills nästa pass.

Länk till kommentar

Då kan man göra sådana där huvudlösa spel, såg inte ens att jag hade kåk förrens på rivern..

Svenska Spel, $1.00/2.00 No Limit Hold'em Cash Games, 5 Players

Board:

BB: $482.35

UTG: $446.07

CO: $722.68

Button: $627.02

SB: $401

Dealt to BB 4:spade: Q:spade:

Pre-flop:

UTG calls $2

(2 folds)

SB calls $2

BB checks

Flop: ($7) 9:spade: 4:diamond: Q:diamond: (3 Players)

SB checks

BB bets $6

UTG calls $6

SB calls $6

Turn: ($25) Q:heart: (3 Players)

SB checks

BB bets $23

UTG calls $23

(1 folds)

River: ($71) T:heart: (2 Players)

BB checks

UTG bets $238

BB calls $238

Results:

UTG wins $532.36

Är det jag som är trött och inte hänger med, eller är nåt galet med den HH'n? Du har väl 2 par, men vad hade han? Man brukar väl se den vinnande handen.

Vad lär jag mig av det här? Jo att spelet är inte över förrens det är över. Går inte att börja slappna av bara för att man håller på att stänga ner. Då kan man förlora stora delar av kvällens vinst på ett ynka dåligt beslut.

Det är sant! Hände mig nyss, även om det inte var katastrofalt och ganska standard.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...