Gå till innehåll

NLHESH 1/2, 5-bord, SvS.

Benny_81

Recommended Posts

helt rätt tänkt imo. Bara för att man får ut maximalt med pengar av ett spel behöver det inte innebära att det är mest lönsamt i längden. Det är som sagt förmodligen endast KQ som kommer syna i det läget.Varför gå miste av värde från resterande händer i hans range?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

helt rätt tänkt imo.

Skönt att höra att du förmedlar åsikter och inte "sanningar" från gamla testamentet. :)

Imho 8-)

Bara för att man får ut maximalt med pengar av ett spel behöver det inte innebära att det är mest lönsamt i längden.

Absolut. Och vice versa.

Det är som sagt förmodligen endast KQ som kommer syna i det läget.

Ja, eller inte. AA, AK, 10J och tom Kx är möjliga händer. Folk slänger iväg förhållandevis stora syner där de instinktivt borde veta att de gör ett spel som de förlorar pengar på i längden(än om de inte kan pokermatematiken). Men samtidigt vet de att de har en chans att vinna en stor pot och få en skön kick. Kicken lockar amatörer mer än man tror, och det kändes som jag spelade mot en amatör.

Jag gör inte pengar på att spela pengar av pokerproffs. Jag gör pengar på vinna pengar av folk som förlorar pengar på sitt pokerspel.

Varför gå miste av värde från resterande händer i hans range?

För att om jag försöker mjölka så blir det ofta så uppenbart att jag mjölkar att Fi lägger sig. Och om jag mjölkar blir jag ofta utdragen och då kan det bli svårt att själv spela korrekt och komma ifrån handen(jag är ingen pokergud själv). Finns ingen kick i att syna ett uppenbart mjölkbet.

Situation 1: Jag mjölkar. Fi förstår att hon är slagen och lägger sig.

Situation 2: Jag pushar. Fi förstår att hon förmodligen är slagen men gör en idiotisk syn. För speldjävulen griper tag i Fi och hon tar en chans. Går chansningen hem så får hon en skön kick och mår gott. Torskar hon en "gigatisk" pott så känner hon iaf att hon lever.

Länk till kommentar

Sluta snacka om nån jävla dynamik när det gäller en HH från svs 1/2. Diskussionen handlade ju om man får värde ur FI:s hand genom att dega 300bb med set när FI dubblat din cbet på en förhållandevis torr bräda.

Där jag mfl har sagt att det förmodligen är svårt att få värde ur andra händer än typ KQ.

Utveckla gärna även kring detta folkslaget som jag tydligen tillhör.

Ni säger att han spelar fel när han tar ut maximal vinst med bäst hand! Vanlig logik säger att man har spelat rätt då!

Om han kände att han hade bäst hand och kunde få syn i nog hög % av gångerna av sämre händer så går dessutom matematiken ihop...

Det här spelet fungerar säkert inte utan att man har byggt upp en image om att vara ganska vild eller helt vild.

Skulle en tight spelare på bordet tex rödboll gå allin på Svs FR 2,5/5kr för 900kr när det ligger 200kr i potten så skulle det inte finnas på världskartan att syna utan nötter. Men om det istället var en riktigt lös spelare tex musbracke eller naffo som gjorde likadant så skulle jag kunna överväga det med en hyffsad hand, typ högsta par med A som kicker eller ett överpar. Alltså skulle naffo eller musbracke kunna få betalt av mig för sådant spel med bra händer men inte rödboll, han måste försöka mjölka.

Slutsatsen blir att om man lyckats bygga upp image om att vara lös som fan så kan man göra väldigt löst spel även när man har bra händer och få syn.

Länk till kommentar

Ni säger att han spelar fel när han tar ut maximal vinst med bäst hand! Vanlig logik säger att man har spelat rätt då!

Om han kände att han hade bäst hand och kunde få syn i nog hög % av gångerna av sämre händer så går dessutom matematiken ihop...

Jag kände att jag mycket väl kunde få syn eftersom....

Det här spelet fungerar säkert inte utan att man har byggt upp en image om att vara ganska vild eller helt vild.

jag var rätt aggri samtidigt som Fi inte verkade bry sig så mycket om ett par hundra fram eller tillbaka.

Slutsatsen blir att om man lyckats bygga upp image om att vara lös som fan så kan man göra väldigt löst spel även när man har bra händer och få syn.

Eller så kan man märka att man spelar mot en amatör som lätt slänger iväg ett par hundra och tar en chans för kickens skull.

Men är man allt för tight är det förstås inte troligt att ett spel som mitt går hem. Det går bara hem mot en megaslasker. Men en sådan spelare som slänger iväg pengar hejvilt är det bättre att låta betta saftigt på turn också.

Länk till kommentar

Jag kan hålla med om att handen såg konstigt spelad ut. Det var mest Cobbs argumentation jag blev trött på. Märk väl att det var argumentationen och inte personen jag blev trött på :)

Argumentationen existerade ju inte från min sida eftersom jag sa att du skulle läsa rails motivering. Ingen idé att jag skriver exakt samma sak.

I övrigt förstår jag varför alla bra spelare här på forumet lessnar och slutar tipsa folk. Folk tar ju verkligen inte åt sig. Fortsätt vara lika resultatorienterad och du kommer inte utvecklas i ditt tankesätt alls. Men whatever, det är inte mitt problem.

GL i fortsättningen, nu slipper du mig :)

Länk till kommentar

Skulle en tight spelare på bordet tex rödboll gå allin på Svs FR 2,5/5kr för 900kr när det ligger 200kr i potten så skulle det inte finnas på världskartan att syna utan nötter. Men om det istället var en riktigt lös spelare tex musbracke eller naffo som gjorde likadant så skulle jag kunna överväga det med en hyffsad hand, typ högsta par med A som kicker eller ett överpar. Alltså skulle naffo eller musbracke kunna få betalt av mig för sådant spel med bra händer men inte rödboll, han måste försöka mjölka.

lol donkamentz

Länk till kommentar

I övrigt förstår jag varför alla bra spelare här på forumet lessnar och slutar tipsa folk. Folk tar ju verkligen inte åt sig. Fortsätt vara lika resultatorienterad och du kommer inte utvecklas i ditt tankesätt alls. Men whatever, det är inte mitt problem.

Eller så blir de som får tips trött på tipsarna för att de uttrycker sig pubertalt.

GL i fortsättningen, nu slipper du mig :)

Du gör som du vill. Mig spelar det ingen större roll. Fast jag tycker alltid det är intressant att se hur andra tänker. Tom angående den berörda handen än om jag blev lite less ett tag.

Länk till kommentar

Skönt att höra att du förmedlar åsikter och inte "sanningar" från gamla testamentet. :)

Imho 8-)

Absolut. Och vice versa.

Ja, eller inte. AA, AK, 10J och tom Kx är möjliga händer. Folk slänger iväg förhållandevis stora syner där de instinktivt borde veta att de gör ett spel som de förlorar pengar på i längden(än om de inte kan pokermatematiken). Men samtidigt vet de att de har en chans att vinna en stor pot och få en skön kick. Kicken lockar amatörer mer än man tror, och det kändes som jag spelade mot en amatör.

Jag gör inte pengar på att spela pengar av pokerproffs. Jag gör pengar på vinna pengar av folk som förlorar pengar på sitt pokerspel.

Du kan ju inte vara seriös med att du får syn av den range du satt upp tillräckligt många ggr för att det ska vara lönsamt.

syna 300bb med J10 lololo

Länk till kommentar

hahaha skriv en bok

Länk till kommentar

Visst du kan ha en read , men du har fkt 600 kr. Det är 300bb och att spela handen sådär är att ta död på den imo. Men nu kan inte jag veta att du hade en read som säger att du iprincip vet att hon synar där.För det är enbart då du kan göra detta spel i mina ögon , aldrig annars. Finns så mkt hon kan ha och kan folda speciellt när vi är så pass djupstackade...Men som sagt , om du har readen att du vet att fi synar allin där så grattis , även om jag har svårt att tro det.

Din så kallade "read" är inget annat än gameflow, vilket självklart ska tas i åtanke men inte på det sättet du har gjort det. Höj tillbaka en vettig summa så att JT/AK/AA och KQ synar. Annars får du bara med dig den sistnämde...

Du spelar handen förjävla dåligt. Läs rails inlägg och glöm dina "reads"...

Eller så blir de som får tips trött på tipsarna för att de uttrycker sig pubertalt.

Skriv gärna vad som uttrycktes pubertialt. Så långt jag kan se är det bara konstruktiva kommentarer på en mindre optimalt spelad hand. Som sagt, tråkigt att inte folk kan ta åt sig kommentarerna från bättre spelare. Speciellt inte när flera säger samma sak.

GL:-)

Länk till kommentar

För att om jag försöker mjölka så blir det ofta så uppenbart att jag mjölkar att Fi lägger sig. Och om jag mjölkar blir jag ofta utdragen och då kan det bli svårt att själv spela korrekt och komma ifrån handen(jag är ingen pokergud själv). Finns ingen kick i att syna ett uppenbart mjölkbet.

Situation 1: Jag mjölkar. Fi förstår att hon är slagen och lägger sig.

Kommer nog vara mitt sista inlägg angående detta , trodde fkt inte att en analys skulle skapa såhär mkt snack och känns som om det inte ger nånting längre. Men bara jag tycker nu att dina "försvarstal" är löjliga , varken jag eller nån annan har gett dig "pubertal" kritik.

Och snälla , hans handrage som du sätter han på är bara löjlig. Varför inte bara säga att pushen är jättedålig i det långa loppet? Och du menar verkligen att om du slår om han till 100 kr eller bara synar så kommer han fatta att du mjölkar. Om det nu var en "amatör" som skulle synat din allin med J,10 och Kx så kommer han nog inte heller fatta vad du har för hand heller om du väljer att reraisa mindre eller bara syna.

Länk till kommentar

Skriv gärna vad som uttrycktes pubertialt.

Jag svarade på en allmän fråga om varför folk lessnar på att ge och ta kritik på pf.

Så långt jag kan se är det bara konstruktiva kommentarer på en mindre optimalt spelad hand.

Ok, kanske är det bara jag som är känslig eftersom jag är van att röra mig i delar av det svenska internetlandskapet där man uttrycker sig mer nyanserat och belevat 8-)

Som sagt, tråkigt att inte folk kan ta åt sig kommentarerna från bättre spelare. Speciellt inte när flera säger samma sak.

Nu vet jag inte vem som är bäst på poker. Men än om man vet hur man ska spela poker så betyder det inte betyda att man är bäst på att spela poker. Man måste kunna förena teori och praktik. Bara för att man vet hur en hand ska spelas så betyder det inte att det är säkert att man klarar av att göra det på ett bra sätt i långa loppet och göra pengar på det.

GL:-)

Tack :)

Kommer nog vara mitt sista inlägg angående detta , trodde fkt inte att en analys skulle skapa såhär mkt snack [...]

Mm, det var lite konstigt.

Och snälla , hans handrage som du sätter han på är bara löjlig. Varför inte bara säga att du pushen är jättedålig i det långa loppet?

Jag läser av spelet. Jag läser av Fi och läser av vad Fi tror om mig. Och det fungerade utmärkt.

Grejen med poker till skillnad från tex bridge(sägs det) är det går inte alltid att säga att man spelade en hand fel trots att det kan se ut som det. I poker är det inte bara matematik som speler in utan även psykologi.

Men jag har ju erkänt flera gånger att handen såg konstigt spelad ut.

Och du menar verkligen att om du slår om han till 100 kr eller bara synar så kommer han fatta att du mjölkar. Om det nu var en "amatör" som skulle synat din allin med J,10 och Kx så kommer han nog inte heller fatta vad du har för hand heller om du väljer att reraisa mindre eller bara syna.

Det får du tycka och jag uppskattar att du berättar om hur du ser på poker.

Länk till kommentar

Just hemkommen från universitetet. Hade tänkt att cykla och träna efter plugget men det var så kallt att jag hoppade över det. Förvisso bara -16 grader men iom de milda vintrarna de sista åren så har man börjat bli lite vek.

Jag har endast spela 904 givar den här veckan. Dels hade jag en skrivning i onsdags som tog mycket tid och kraft dels har jag haft en hel del att fundera på. Men min tankevärld känns nu mycket ljusare och jag känner mig reda för grind.

Saker att tänka på idag:

1. Tålamod, tålamod, tålamod. Bara för att det gått bra på slutet så betyder det inte att jag är vaccinerad mot otur och oflyt.

2. Släng mycket från blindsen före floppen som jag kan spela med från knappen och andra sena positioner. Speciellt när folk bettar från UTG.

3. Prova och se om jag kan raisa från knappen lite mer. Fast det krävs känsla och form.

4. Lägg ner SC om någon Fi 3-bettar mig före floppen!

Länk till kommentar

Flytet håller i sig. Knappt 1,1k plus på de första 593 givarna. Tror mycket av mitt fina resultat beror på flyt men även på att jag förbättrat mitt preflop spel ordentligt. Då behöver man inte ha lika flyt och man behöver inte spela lika "perfekt" från floppen för att plusa.

En ny HH nu. Den här inbegriper också ett överbet. Men jag misstänker att fler tycker jag spelade den här handen korrekt. Om nu någon vågar svara. Förra handanalysen tog typ 30 inlägg och invektiven såsom "pubertal" haglade. Såhär i efterhand vill jag påpeka att jag skulle se det som en förmån att bli beskylld för att uttrycka mig pubertalt!

För det kanske innebär att man har en chans att lägra en 19-årig sötnos 8-)

***** Hand 9xxxx*****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 januari 2009 16:..

Britta 27 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: Fi (253.19)

Plats 3: Benny_81 (496.91)

Plats 4: Bubbas52 (88.16)

Plats 5: JIMMY WILD (362.90)

Plats 1: Relient (403.59)

Fi lägg LM 1.00

Benny_81 lägg SM 2.00

** Giv **

Fi [N/A, N/A]

Benny_81 [10r, Kns]

Bubbas52 [N/A, N/A]

JIMMY WILD [N/A, N/A]

Relient [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Bubbas52 Lägg

JIMMY WILD Lägg

Relient Lägg

Fi Syna 2.00

Benny_81 Höj till 6.00

Fi Syna 6.00

*** Flop(Board): *** : [Es, Kk, Ds]

*** Bet Runda 2 ***

Fi Passa

Benny_81 Satsa 12.00

Fi Syna 12.00

*** Turn(Board): *** : [Es, Kk, Ds, 6k]

*** Bet Runda 3 ***

Fi Passa

Benny_81 Satsa 27.00

Fi Höj till 54.00

Benny_81 All-in 478.91

Fi All-in 235.19

*** River(Board): *** : [Es, Kk, Ds, 6k, 3r]

*** Showdown *** : Rake: 12.65 Totalpott: 493.73

Fi Lägger mig Vinst: 0.00

Benny_81 [10r, Kns] Stege med ess i topp Vinst: 493.73

Bubbas52 Lägger mig Vinst: 0.00

JIMMY WILD Lägger mig Vinst: 0.00

Relient Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar

+2.269:- efter dagens första 1.149 givar. Mitt tidigare vinstrekord för en dag på SvS är kring 1,7k. Jag får se om jag spelar något mer idag och om detta håller i sig.

Jag tillskriver fortfarande mina goda resultat, på slutet, flyt och bättre preflop spel. Sen jag började spela bättre preflop så går allt plötsligt så mycket enklare. Om det beror på flyt eller att mitt preflop spel blivit så mycket bättre får framtiden utvisa. Allt beror ju förstås inte på preflop spelet...

Här är några till HH's där jag degar in pengar. Har jag uppe HH-fönstret samtidigt som jag grindar så funkar det att spara HH's samtidigt som jag spelar.

***** Hand 91xx *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 januari 2009 18:09

Britta 10 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Benny_81 (691.46)

Plats 2: Fi (404.83)

Plats 4: hamberg10 (400.88)

Plats 5: Large (128.40)

Plats 3: Nico (103.00)

Nico lägg LM 1.00

hamberg10 lägg SM 2.00

** Giv **

Benny_81 [10k, 10r]

Fi [N/A, N/A]

hamberg10 [N/A, N/A]

Large [N/A, N/A]

Nico [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Large Lägg

Benny_81 Höj till 9.00

Fi Höj till 19.50

Nico Lägg

hamberg10 Lägg

Benny_81 Syna 19.50

*** Flop(Board): *** : [10h, 9k, 4h]

*** Bet Runda 2 ***

Benny_81 Passa

Fi Satsa 31.50

Benny_81 All-in 671.96 <--- Bl a dragbluff.

Fi All-in 385.33

*** Turn(Board): *** : [10h, 9k, 4h, 6k]

*** River(Board): *** : [10h, 9k, 4h, 6k, 5r]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 797.66

Benny_81 [10k, 10r] Triss i tior Vinst: 797.66

Fi [Ek, Eh] Par i ess Vinst: 0.00

hamberg10 Lägger mig Vinst: 0.00

Large Lägger mig Vinst: 0.00

Nico Lägger mig Vinst: 0.00

***** Hand 9xx *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 januari 2009 18:04

Plats 1: Benny_81 (455.17)

Plats 3: Fi (318.29)

Benny_81 lägg LM 1.00

Fi lägg SM 2.00

** Giv **

Benny_81 [9r, 6r]

Fi [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Benny_81 Höj till 8.00

Fi Höj till 18.00

Benny_81 Syna 18.00

*** Flop(Board): *** : [9s, 8r, Dr]

*** Bet Runda 2 ***

Fi Satsa 20.00

Benny_81 Syna 20.00

*** Turn(Board): *** : [9s, 8r, Dr, 6h]

*** Bet Runda 3 ***

Fi Satsa 44.00

Benny_81 All-in 417.17

Fi All-in 280.29

*** River(Board): *** : [9s, 8r, Dr, 6h, Kh]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 621.58

Benny_81 [9r, 6r] Två par, nior och sexor Vinst: 621.58

Länk till kommentar

En rolig historia från mitt liv.

Under senhösten var jag på krogen och var lagom uttråkad och dessutom ej nämnvärt berusad.

Så jag beslutar mig för att prata politik med en tjej än fast jag aktivit brukar undvika den typen av samtalsämnen på krogen.

Tjejen i fråga var Palestina vän, feminist och djurrättsaktivist. Vi började prata djurrätt:

Hon: Jag brinner för djurrätt. Jag tycker djur har samma värde som människor.

Jag: Ok, det farliga med den infallsvinkel är att djur då får samma värde som människor. Jag skulle tex hellre rädda en människa än en gris om resuserna inte är oändliga. Och de är de sällan.

Hon: Jag skulle rädda grisen och låta dig dö.

:)

Det är därför jag inte brukar gå in i politiska diskussioner på krogen i onödan!

Länk till kommentar

+2.269:- efter dagens första 1.149 givar. Mitt tidigare vinstrekord för en dag på SvS är kring 1,7k. Jag får se om jag spelar något mer idag och om detta håller i sig.

Jag tillskriver fortfarande mina goda resultat, på slutet, flyt och bättre preflop spel. Sen jag började spela bättre preflop så går allt plötsligt så mycket enklare. Om det beror på flyt eller att mitt preflop spel blivit så mycket bättre får framtiden utvisa. Allt beror ju förstås inte på preflop spelet...

Här är några till HH's där jag degar in pengar. Har jag uppe HH-fönstret samtidigt som jag grindar så funkar det att spara HH's samtidigt som jag spelar.

***** Hand 91xx *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 januari 2009 18:09

Plats 1: Benny_81 (691.46)

Plats 2: Fi (404.83)

Plats 4: hamberg10 (400.88)

Plats 5: Large (128.40)

Plats 3: Nico (103.00)

Nico lägg LM 1.00

hamberg10 lägg SM 2.00

** Giv **

Benny_81 [10k, 10r]

Fi [N/A, N/A]

hamberg10 [N/A, N/A]

Large [N/A, N/A]

Nico [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Large Lägg

Benny_81 Höj till 9.00

Fi Höj till 19.50

Nico Lägg

hamberg10 Lägg

Benny_81 Syna 19.50

*** Flop(Board): *** : [10h, 9k, 4h]

*** Bet Runda 2 ***

Benny_81 Passa

Fi Satsa 31.50

Benny_81 All-in 671.96 <--- Bl a dragbluff.

Fi All-in 385.33

*** Turn(Board): *** : [10h, 9k, 4h, 6k]

*** River(Board): *** : [10h, 9k, 4h, 6k, 5r]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 797.66

Benny_81 [10k, 10r] Triss i tior Vinst: 797.66

Fi [Ek, Eh] Par i ess Vinst: 0.00

hamberg10 Lägger mig Vinst: 0.00

Large Lägger mig Vinst: 0.00

Nico Lägger mig Vinst: 0.00

***** Hand 9xx *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 januari 2009 18:04

Plats 1: Benny_81 (455.17)

Plats 3: Fi (318.29)

Benny_81 lägg LM 1.00

Fi lägg SM 2.00

** Giv **

Benny_81 [9r, 6r]

Fi [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Benny_81 Höj till 8.00

Fi Höj till 18.00

Benny_81 Syna 18.00

*** Flop(Board): *** : [9s, 8r, Dr]

*** Bet Runda 2 ***

Fi Satsa 20.00

Benny_81 Syna 20.00

*** Turn(Board): *** : [9s, 8r, Dr, 6h]

*** Bet Runda 3 ***

Fi Satsa 44.00

Benny_81 All-in 417.17

Fi All-in 280.29

*** River(Board): *** : [9s, 8r, Dr, 6h, Kh]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 621.58

Benny_81 [9r, 6r] Två par, nior och sexor Vinst: 621.58

lol

Länk till kommentar

Dagens spel: 1901 givar, +2263:- (tag:rekord!)

På de sista 600 givarna eller ngt så vann jag 2:- så jag hade ganska fint flyt till en början. Gäller att fortsätta ha tålamod när flytet vänder.

Positivt att jag orkar fortsätta spela trots att jag vunnit mycket till en början. Brukar ha tendensen att bli "vinsttröt". Bra också att jag fortsätter att jobba på mitt preflopp spel. Det vill jag göra imorgon också! Ngt som var negativt var att jag blev lite väl förälskad i mitt eget flyt och slängde iväg lite för mycket pengar i lite för många potter. De vinstpengarna behövs när turen vänder...

Nu är det dags att se på Bear Grylls på extrem överlevnad på Discovery! Vilken kung!

gryllsDM2404_468x520.jpg

Länk till kommentar

Redan reklampaus så jag postar lite HH's.

De här tre första händerna är ganska intressanta tycker jag. Jag har satt "Aggri, bra" som notes på Fi. Samma Fi i de tre första händerna och alla tre händerna spelades inom loppet av 6 minuter.

***** Hand 9xx *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 januari 2009 20:54:43

Britta 29 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Benny_81 (443.75)

Plats 5: Fi (504.39)

Plats 2: M&P (231.56)

Plats 3: Anna84 (454.70)

Plats 4: bolltomat (336.05)

bolltomat lägg LM 1.00

Fi lägg SM 2.00

** Giv **

Benny_81 [10s, Ks]

Fi [N/A, N/A]

M&P [N/A, N/A]

Anna84 [N/A, N/A]

bolltomat [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Benny_81 Höj till 9.00

M&P Lägg

Anna84 Lägg

bolltomat Lägg

Fi Syna 9.00

*** Flop(Board): *** : [Dh, 8k, 9k]

*** Bet Runda 2 ***

Fi Satsa 17.00

Benny_81 Höj till 40.00

Fi Höj till 187.00

Benny_81 Lägg

*** Showdown *** : Rake: 2.47 Totalpott: 96.53

Benny_81 Lägger mig Vinst: 0.00

Fi Vinner potten Vinst: 96.53

M&P Lägger mig Vinst: 0.00

Anna84 Lägger mig Vinst: 0.00

bolltomat Lägger mig Vinst: 0.00

***** Hand 9xx *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 januari 2009 20:56:30

Plats 1: Benny_81 (399.00)

Plats 2: M&P (253.05)

Plats 3: Anna84 (454.70)

Plats 5: Fi (550.92)

Plats 4: bolltomat (316.55)

M&P lägg LM 1.00

Anna84 lägg SM 2.00

** Giv **

Benny_81 [Es, 3s]

M&P [N/A, N/A]

Anna84 [N/A, N/A]

Fi [N/A, N/A]

bolltomat [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

bolltomat Lägg

Fi Höj till 8.00

Benny_81 Syna 8.00

M&P Lägg

Anna84 Lägg

*** Flop(Board): *** : [3r, Kh, Ek]

*** Bet Runda 2 ***

Fi Satsa 14.00

Benny_81 Höj till 28.00

Fi Syna 28.00

*** Turn(Board): *** : [3r, Kh, Ek, 7h]

*** Bet Runda 3 ***

Fi Passa

Benny_81 Satsa 50.00

Fi Höj till 133.00

Benny_81 All-in 363.00

Fi Lägg

*** Showdown *** : Rake: 8.52 Totalpott: 332.48

Benny_81 Vinner potten Vinst: 332.48

***** Hand 9xx *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 januari 2009 21:02:27

Plats 1: Benny_81 (556.48)

Plats 3: Anna84 (446.70)

Plats 5: Fi (587.04)

Plats 2: M&P (257.32)

Plats 4: bolltomat (106.87)

Anna84 lägg LM 1.00

bolltomat lägg SM 2.00

** Giv **

Benny_81 [Dr, Ks]

Anna84 [N/A, N/A]

Fi [N/A, N/A]

M&P [N/A, N/A]

bolltomat [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Fi Höj till 8.00

Benny_81 Syna 8.00

M&P Lägg

Anna84 Lägg

bolltomat Lägg

*** Flop(Board): *** : [10h, Kns, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

Fi Satsa 15.00

Benny_81 Höj till 30.00

Fi Lägg

*** Showdown *** : Rake: 1.22 Totalpott: 47.78

Benny_81 Vinner potten Vinst: 47.78

Såhär kan det gå när man slutar tänka, blir förälskad i sitt eget flyt och förmåga att vinna push-poter: :(

***** Hand 91xx *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 januari 2009 21:

Britta 46 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Fi (387.00)

Plats 2: enoutarn (669.93)

Plats 4: Benny_81 (421.90)

Plats 3: jammer (389.49)

Plats 5: Wicovich (249.00)

Wicovich lägg LM 1.00

Fi lägg SM 2.00

** Giv **

Fi [N/A, N/A]

enoutarn [N/A, N/A]

Benny_81 [7r, 6r]

jammer [N/A, N/A]

Wicovich [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

enoutarn Lägg

jammer Syna 2.00

Benny_81 Höj till 9.00

Wicovich Lägg

Fi Syna 9.00

jammer Syna 9.00

*** Flop(Board): *** : [9r, 3r, Dr]

*** Bet Runda 2 ***

Fi Satsa 14.00

jammer Lägg

Benny_81 All-in 412.90

Fi All-in 378.00

*** Turn(Board): *** : [9r, 3r, Dr, 8r]

*** River(Board): *** : [9r, 3r, Dr, 8r, Ek]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 769.00

Fi [Er, Kr] Färg med ess i topp Vinst: 769.00

enoutarn Lägger mig Vinst: 0.00

Benny_81 [7r, 6r] Färg med högsta kort dam Vinst: 0.00

jammer Lägger mig Vinst: 0.00

Wicovich Lägger mig Vinst: 0.00

Eftersom han bettar så lite och det finns dragläge på bordet så säter jag han på ett drag:

***** Hand 9xx *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 15 januari 2009 21:

Plats 1: Benny_81 (547.83)

Plats 3: Anna84 (718.14)

Plats 5: Fi (703.42)

Plats 2: kocken3 (89.70)

Plats 4: Fi (106.28)

Anna84 lägg LM 1.00

Fi lägg SM 2.00

** Giv **

Benny_81 [10k, 9h]

Anna84 [N/A, N/A]

Fi [N/A, N/A]

kocken3 [N/A, N/A]

Fi [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Fi Lägg

Benny_81 Höj till 9.00

kocken3 Syna 9.00

Anna84 Lägg

Fi Syna 9.00

*** Flop(Board): *** : [Kns, 10h, 6r]

*** Bet Runda 2 ***

Fi Satsa 8.00

Benny_81 Höj till 40.00

kocken3 Lägg

Fi Syna 40.00

*** Turn(Board): *** : [Kns, 10h, 6r, 3h]

*** Bet Runda 3 ***

Fi Passa

Benny_81 Satsa 60.00

Fi Lägg

*** Showdown *** : Rake: 2.69 Totalpott: 105.31

Benny_81 Vinner potten Vinst: 105.31

kocken3 Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar

Intressant att du börjat lägga upp HHs , kanske man kan klura ut ditt nick för eller senare och se vilket nick som döljer sig bakom the run.;-)

Fina resultat , men i vissa potter så dubblar du bara? Tex 15 till 30 och 14 till 28. Förklara gärna varför du gör det och hur det funkar.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...