Benny_81 Postad 7 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Snyggt plus. Riktigt synd att man inte kan få se lite handhistories från nyckelhänderna, skulle vara intressant. Om inte kan du ju ge en summering av nån intressant hand Jo, det var ett fint plus för att vara mig. Men det är så små marginaler som skiljer en kanonkväll från en mediokerkväll. Här är en standardhand från igår kväll som jag funderat en del på: Fi 1: Tidig pos. Omkring 450:- Fi 2: Knappen. Omkring 400:- Jag: BB. Omkring 500:- Fi 1 bettar 8:-, Fi 2 synar och jag raisar till 30. Jag får syn av båda två och potten är då på 90:- Flopp: Jag talar först och pettar pot(90:- ). Fi 1 går all in och Fi 2 lägger sig. Jag synar, Fi 1 sitter på och har färgdraget. Mitt överpar står sig och jag vinner en pott på omkring 900:- Han har ungefär 34% chans att vinna den där potten så det är som sagt lite som skiljer en bra kväll från en medioker kväll. Jag har öht ingen read på Fi 1, utan har spelat för lite mot honom för att ha någon sådan(och så är ofta fallet). Vissa kvällar så är det helt rätt att göra som jag gjorde, andra kvällar måste man tigtha till sig. Och det är svårt att veta när man ska anpassa sitt spel. Funderar på att skriva mer notes och ev. skaffa en HUD(men då måste jag som sagt ordna en ny dator). En liten read jag har på honom är att iofs att han bettat före floppen vilket tyder på att han kanske har högre kort än de som ligger på floppen. Dessutom är det ett färgdrag ute. Och om han verkligen träffat så borde han kanske vilja ha betalt istället för att försöka skrämma iväg mig från potten. Hur floppen ser ut betyder ju trots allt en del när jag tar mitt beslut. Det vette sjutton hehe http://www.stoppaipred.nu/index.php/Vad_%C3%A4r_IPRED%3F Ja. Jag har sen jag var en liten kotte alltid varit optimistisk inför samhällsutvecklingen. Men på senare år har jag blivit mer pessimistisk. Jag vet inte om det beror på att Sverige och västvärlden är på väg åt fel håll eller för att jag håller på att bli gammal och lite bitter/cynisk. Hur som hur försök jag att inte lägga så mkt energi på sådant. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 7 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Onsdagens spel: 101 givar, +220:- Provade riggen på dagtid och jag spelade iofs för kort tid för att kunna göra ngt seriöst utlåtande. Men det kändes iaf som det fanns pengar att göra, men det brukar det göra när man vinner pengar. Har av olika anledningar varken tid eller ork att spela något mer idag. Men imorgon är det faster, harder som gäller! Jag ligger fortfarande över 1643 givar/dag i snitt det här året. ..:: Dagens fråga ::.. Båda har fulla inköp med 400:- Fi bettar 8:- från UTG, jag sitter på sb(1:- ) eller bb(2:- ), alla lägger sig fram till mig. Ska jag syna med AXs om jag inte har någon read? Jag har börjat slänga mer och mer händer i den situationen tex QJ, A10. Funderar också på att börja slänga PP under 66. ... I övrigt känner jag att min DB är ungefär lika intressant som en presskonferens med Henrik Larsson. Henke fokuserar på fotbollen istället för att briljera med sitt intellektuellt i kvällspressen. Lite samma sak för mig om man byter ut fotboll mot poker och kvällspressen mot PF. Kanske försöker jag hotta upp dagboken genom att skriva om lite roliga saker som händer i övriga livet. Jag får se hur det blir. Men rörande pokern har jag ingen lust att raljera och ha mig. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sammejao Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Onsdagens spel: 101 givar, +220:- Provade riggen på dagtid och jag spelade iofs för kort tid för att kunna göra ngt seriöst utlåtande. Men det kändes iaf som det fanns pengar att göra, men det brukar det göra när man vinner pengar. Har av olika anledningar varken tid eller ork att spela något mer idag. Men imorgon är det faster, harder som gäller! Jag ligger fortfarande över 1643 givar/dag i snitt det här året. ..:: Dagens fråga ::.. Båda har fulla inköp med 400:- Fi bettar 8:- från UTG, jag sitter på sb(1:- ) eller bb(2:- ), alla lägger sig fram till mig. Ska jag syna med AXs om jag inte har någon read? Jag har börjat slänga mer och mer händer i den situationen tex QJ, A10. Funderar också på att börja slänga PP under 66. ... I övrigt känner jag att min DB är ungefär lika intressant som en presskonferens med Henrik Larsson. Henke fokuserar på fotbollen istället för att briljera med sitt intellektuellt i kvällspressen. Lite samma sak för mig om man byter ut fotboll mot poker och kvällspressen mot PF. Kanske försöker jag hotta upp dagboken genom att skriva om lite roliga saker som händer i övriga livet. Jag får se hur det blir. Men rörande pokern har jag ingen lust att raljera och ha mig. Forsätt skriva intressanta tankegångar/händer/händelser i livet så kommer kommentaterna Det tar ett tag innan kommentarerna kommer rullandes ang. "Fi bettar 8:- från UTG, jag sitter på sb(1:- ) eller bb(2:- ), alla lägger sig fram till mig. Ska jag syna med AXs om jag inte har någon read?" Så tror jag att det är readbaserat, man isolerar ifall FI kan släppa handen pf eller med hjälp av ett cbet. Borde vara raise/fold.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sammejao Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Forsätt skriva intressanta tankegångar/händer/händelser i livet så kommer kommentaterna Det tar ett tag innan kommentarerna kommer rullandes ang. "Fi bettar 8:- från UTG, jag sitter på sb(1:- ) eller bb(2:- ), alla lägger sig fram till mig. Ska jag syna med AXs om jag inte har någon read?" Så tror jag att det är readbaserat, man isolerar ifall FI kan släppa handen pf eller med hjälp av ett cbet. Borde vara raise/fold.. edit: var iofs inga limpers.. hm.. fold? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
najvik Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 ..:: Dagens fråga ::.. Båda har fulla inköp med 400:- Fi bettar 8:- från UTG, jag sitter på sb(1:- ) eller bb(2:- ), alla lägger sig fram till mig. Ska jag syna med AXs om jag inte har någon read? Jag har börjat slänga mer och mer händer i den situationen tex QJ, A10. Funderar också på att börja slänga PP under 66. Jag gillar inte att syna ur pos med en problemhand som AXs...mot random standard FI slår jag antingen om eller foldar ,synar typ endast med låga pps. Slår om med 99+,AQ+...men sen är jag fisk oxå... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 7 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Forsätt skriva intressanta tankegångar/händer/händelser i livet så kommer kommentaterna Det tar ett tag innan kommentarerna kommer rullandes Ok! edit: var iofs inga limpers.. hm.. fold? Jag gillar inte att syna ur pos med en problemhand som AXs...mot random standard FI slår jag antingen om eller foldar ,synar typ endast med låga pps. [...] Bra input! Jag ska prova att börja folda AXs ur position i större utsträckning. K10, J9, A10, Q10 är händer jag redan börjat släppa i större utsträckning. AJ kanske man också borde börja släppa? Känns som det är bättre att stjäla med 96s från knappen än syna med AXs från BB om Fi bettat från UTG. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
najvik Postad 7 Januari , 2009 Rapport Share Postad 7 Januari , 2009 Ok! Bra input! Jag ska prova att börja folda AXs ur position i större utsträckning. K10, J9, A10, Q10 är händer jag redan börjat släppa i större utsträckning. AJ kanske man också borde börja släppa? Känns som det är bättre att stjäla med 96s från knappen än syna med AXs från BB om Fi bettat från UTG. Mkt bättre imo... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 9 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Januari , 2009 Torsdagens spel: Paus. Var så trött och hungrig. Somnade en timme på eftermiddagen och trots det så somnade jag kring 20.00. Det tar på krafterna att vara pokergrinder och man kan inte spela hämningslöst många givar varje dag. Vila och återhämtning är också viktigt! ..... Har dock börjat dagens grind och det ser lovande ut på slagfältet! +140:- efter ett par hundra givar. Men nu är det dags att gå ner en sväng på stan(iom att jag bor mitt i stan så innebär det bara att gå utanför dörren) och äta på min favoritrestaurang. Jag återkommer ikväll! Siktar på att spela ett par tusen givar under dagen/kvällen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 9 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 9 Januari , 2009 Fredagens spel: 2122 givar, +1493:- Efter 1k givar var jag över +1,7k och jag brann, dvs jag var mer plus än någonsin, sen jag började föra DB. Sen blev jag lite för het samtigt som saker började jämna ut sig och några polare ringde och frågade om jag ville komma förbi på fest. Jag gick förbi en sväng... och nu är det go'natt. Hur som hur befinner jag mig iaf på ATH Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 10 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2009 Dags för skidåkning nu! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 10 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2009 Skidåkningen gick bra. Hjälpte mor runt ett varv och sen åkte jag ett varv själv. Mor har börjat med skidåkning för att rehabträna. I övrigt var det kanonfint väder och bra före. En bartender jag är tänd på var också ute och åkte. Träffar jag henne ute någon gång ska jag lätt fråga om vi kan åka skidor någon gång! Otroligt fräsch tjej. Och att hon åker längdskidor är ju ett stort plus. .... Pokern rullar på riktigt bra nu. +1k efter dagens första 500 givar. Det beror på en rad saker, främst: 1. Jag har flyt. Riktigt bra flyt. Tex hade jag stege på turn idag och hamnade all-in. Fi hade färgdraget och sätter det i 18% av gångerna. Hade jag torskat den potten och någon till liten pott så hade jag helt plötsligt dagen börjat minus. 2. Jag har äntligen börjat spela bättre preflopp. För tre år sedan så postade jag trådar angående detta och först nu verkar det ha gått in. Jag tänker nu mkt mer på position och slänger hela tiden AXs, KJ, och dylika händer från bb och sb om någon bettat från typ UTG. Dock kan jag falla tillbaka i gamla ovanor ibland. Men tänker jag och jobbar på så känns det som att mitt preflopp spel blivit mycket bättre. 3. Jag är mer stabil, fast det är inget som kommit de sista dagarna. Skottar inte hejdlöst, börjar inte spela råkass när det går bra eller dåligt. Fast sådana här tendenser finns ju alltid. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 10 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2009 Kroppsliga besvär för en pokergrinder: 1. Fick ont i ögonen i början av veckan. För första gången i mitt liv. Hade förmodligen att göra med att jag grindat och suttit väldigt mycket framför datorn på slutet. 2. Jag har tidigare haft ganska stora problem med ont i handleden och ngt som kan beskrivas som musarm. Men sen jag köpte nytt skrivbord är det inget problem längre. 3. "Ont"* i höger lungregion. Känner liksom av lungan på ngt sätt och det är möjligt att det har att göra med att högerarmen används till musen. Ska nog gå till en naprapat till veckan och kolla upp det. Det är inte fräscht att ha ont kring lungan! * = Jag vet att man inte har någon känsel i lungorna. Men likväl kan man ha "ont" kring lungorna. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rAilFISH Postad 10 Januari , 2009 Rapport Share Postad 10 Januari , 2009 Fina resultat , lust att PM:a nick så man kan kolla om man lirat mot dig? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 10 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2009 Fina resultat , lust att PM:a nick så man kan kolla om man lirat mot dig? Tack. Nja, håller det hemligt tills vidare Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 10 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 10 Januari , 2009 Pokern rullar på riktigt bra nu. +1k efter dagens första 500 givar. Efter 2,2k givar till så slutade lördagen inte lika bra: 2740 givar, +553:- 1. Jag har flyt. Riktigt bra flyt. Tex hade jag stege på turn idag och hamnade all-in. Fi hade färgdraget och sätter det i 18% av gångerna. Hade jag torskat den potten och någon till liten pott så hade jag helt plötsligt dagen börjat minus. Direkt efter jag skrev det där så blev jag utdragen i en 900:- pott och sen blev jag övertrissad handen efteråt(på ett annat bord)! .... 2. Jag har äntligen börjat spela bättre preflopp. För tre år sedan så postade jag trådar angående detta och först nu verkar det ha gått in. Jag tänker nu mkt mer på position och slänger hela tiden AXs, KJ, och dylika händer från bb och sb om någon bettat från typ UTG. Dock kan jag falla tillbaka i gamla ovanor ibland. Men tänker jag och jobbar på så känns det som att mitt preflopp spel blivit mycket bättre. 3. Jag är mer stabil, fast det är inget som kommit de sista dagarna. Skottar inte hejdlöst, börjar inte spela råkass när det går bra eller dåligt. Fast sådana här tendenser finns ju alltid. Men i övrigt tycker jag att jag spelade riktigt bra faktiskt. Trots att jag hade ganska rejäl otur några stora givar. Kanske kanske var jag lite överaggressiv men det var inte för att jag var "tiltad" utan för att det är sånt som kan hända ibland. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 11 Januari , 2009 Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 Här händer det grejor! Snygga resultat och spel verkar det varit i alla fall. Du som spelar rätt många händer, du har inte funderat på att testa nån annan sida än SvS med rakeback? Fast det kanske är mer värde på SvS än vad rakebacken ger på dom nivåerna. Angående ont i ögonen, har du bra inställningar på skärmen? Min brorsa envisas med att ha starka färger och hög kontrast på sin skärm, och man får ont i ögonen på 1 timma där hehe. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 11 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 Här händer det grejor! Snygga resultat och spel verkar det varit i alla fall. Ty Du som spelar rätt många händer, du har inte funderat på att testa nån annan sida än SvS med rakeback? Fast det kanske är mer värde på SvS än vad rakebacken ger på dom nivåerna. Under våren 2008 så vann jag för första gången stabilt på en site. Party Poker, NL 50, badbeatjackpott borden. För många år sedan provade jag också willhill, paradispoker, Unibet, expekt. Pokerstars har jag också spelat mycket på. De är en anstäntig site som jag kan rekommendera. Bra support, mänsklig bonusar, balanserad marknadsföring osv. Imho. Jag vet inte något ställe som är skattefritt, har mer fisk, lägre totalrake och totalt sett bättre värde än SvS har på de nivåer jag spelar. Men skulle någon tipsa om något sådan site så skulle jag prova. Funderar på att börja spela på en site till så att jag kan ha sex bord öppet samtidigt. SvS tillåter ju bara att man spelar att man spelar 5 bord. Spelar jag på två klienter samtidigt kan jag ha igång 6 bord! Men ett problem med andra siter är att bonusarna ofta påverkar mitt spel negativt. Man "måste" spela mycket än om det går dåligt för man vill ju klara bonusen. Och tex Party Poker lägger ju upp bonusar och annat på så sätt att man hela tiden ska spela mer och mer. Att spela mer och mer är ju bra om gör det för att man spelar bättre och bättre. Men så är det sällan när man jagar en bonus. Och skippar man bonusarna så blir totalraken så hög.. Angående ont i ögonen, har du bra inställningar på skärmen? Min brorsa envisas med att ha starka färger och hög kontrast på sin skärm, och man får ont i ögonen på 1 timma där hehe. Har kollat en del på diverse inställningar och jag verkar ha bra inställningar. Tack för tipset iaf. Men jag tror främst ögonproblemet berodde på den massiva tiden jag lagt framför datorn på slutet. Men nu känns det ok. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 11 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 Men i övrigt tycker jag att jag spelade riktigt bra faktiskt. Trots att jag hade ganska rejäl otur några stora givar. Kanske kanske var jag lite överaggressiv men det var inte för att jag var "tiltad" utan för att det är sånt som kan hända ibland. Jag började syna 3-bettar med SC. Gjorde det två gånger och båda gångerna träffade jag topparet med färgdrag. Det blev dyrt båda gångerna. 3-bettar före floppen är ju ngt som jag kom fram till att jag ska syna extremt sällan med SC preflopp, om någonsin. Så där har jag en lucka som kommit upp på glänt igen och som det är dags att täta igen! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 11 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 Var just och tittade på när Henrik Larsson spelade innebandy! Tyvärr hittade jag ingen innebandybild på honom. Imponerande! Killen är 37 år gammal, brutit benet rakt av, slitet av korsbandet och fått en allvarlig fraktur på käken. Trots det rör han sig om att han var 20. Snabb, stark och smidig! En annan grej jag noterade var att han ser mycket mörkare ut i tv än vad han gör i verkligheten. Själv när man lirade fotboll och innebandy så kom jag ihåg när man spelade med folk som var kring 30 och några år över... de var sega hela bunten! Med ngt undantag, kanske. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 11 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 Kvällen har börjat bra, nästan +2k efter drygt 400 givar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 11 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 Dagens spel: 490 givar, +1705:- Var aldrig riktigt nära +2k. Räknade fel medans jag var het och 5-tablade. Väljer att stänga ner nu, främst för att jag är hungrig och har en massa andra grejor jag måste fixa tills imorgon bitti. Jag var 65:- ifrån mitt dagsrekord. Trodde att jag tagit rekord när jag slutade spela så det var lite surt. Men jag tog iaf veckorekord och vann iaf den största pott jag vunnit sen jag började hos SvS, nämlingen 1361:-: Flopp KQ5 Jag har triss i femmor, hon checkar, jag bettar pot, hon reraisar pott och jag går all-in. Hon hade tidigare varit med i några stora potter som hon förlorade med förhållandevis dåliga kort. Jag hade standardbettat 8:- före floppen och hon bara synat. Hon borde ju ha höjt om hon haft QQ eller KK. Så det troliga var att hon hade två par med QK eller så hade hon nog AK. Om hon hade två par så hade hon 16% att ta hem potten. Dagens träning: 30 minuter intensiv simning. Var riktigt kul och uppfriskande och stundtals blev jag på ngt sätt starkare för varje armtag. Sen var det ju jobbigt ibland också. Men det onda i bröstet som jag beskrev i något inlägg ovan är mer eller mindre borta. Kanske ringer jag inte naprapaten i veckan. Veckans spel: 6 plusdagar, 1 pausdag, 10.721 givar(1532 givar per i snitt vilket innebär att jag mha förra veckan fortfarande ligger på mer än 1643 givar i snitt per dag i år), bara NL 400, SvS, +5744:- (tag:rekord!) Veckans träning: 30 minuter simning. Cirka 1h skidåkning. Jag ger det godkänt iom att jag nu kommit igång med träningen igen. Trots att jag har som mål att träna 3 gånger i veckan. ........ Det går riktigt bra nu. Jag tillskriver det två saker! 1. Flyt, riktigt bra flyt. Tjejen som jag vann den stora potten mot hade förmodligen 16% chans att ta hem den potten. Och hon skulle också kunnat ha haft högre triss. Då hade helt plötsligt dagen inte var ngt speciellt och jag hade varit väldigt långt ifrån något veckorekord. 2. Jag spelar mkt bättre preflopp. För många år sedan spelade jag i princip alla händer från före floppen likadant oavsett position. Fram tills någon månad sedan så spelade jag också nästan alla händer på samma sätt före floppen. Med undantag att jag inte bettade med alla händer från sb och bb om folk limpat. Nu slänger jag ofta AXs, kj, k10, q10, 97s osv när folk bettat från UTG och jag sitter på sb eller bb. Sen så tänker jag framförallt mkt mer före floppen. Tidigare har det ibland kännts som att pengarna bara runnit ifrån mig. Så känns det inte längre, visst kan pengar rinna iväg när jag har otur, men då är det just därför. Tror det beror på att preflopp spel blivit så mkt bättre. Pengarna rinner liksom inte iväg trots att jag spelar bra och inte har speciellt med otur, så brukade det kännas ibland tidigare. Men den observationen kan också bero på att jag har så mkt flyt nu. 3. Jag spelar mer stabilt och tänker mer. Har nog att göra med att jag mår bättre. Påverkas inte lika mkt av upp och nergångar i turen. Men det kan också ha att göra med att jag har riktigt bra flyt nu och då är det lättare. Men tidigare har jag faktiskt haft problem att spela bra när jag haft mycket tur. Då har man liksom blivit slapphänt.´ ......... En liten observation om disciplin. Förr om åren har jag upplevt det som om jag bara spelade mitt bästa spel hela tiden med hög disciplin samtidigt som jag lyckades undvika tilt, då skulle jag göra pengar. Jag tror det var sant. Men samtidigt jag tror man måste vara bättre än så för att göra pengar på poker. En division tre spelare i fotboll kan vara förjävla bra en period. En man för allsvenskan kan man tro! Men bara för att han gjort ett par bra matcher så är han inte direkt tillräckligt bra för allsvenskan. Han måste kunna vara halvbra ibland och ändå prestera hyfsat. Det samma gäller för en pokerspelare som vill göra pengar tror jag! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 11 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 11 Januari , 2009 Rullen är nu på ATH sen jag började spela hos Svenska spel: 31.147:- Förmodligen är detta den högsta nivå jag någonsin nått på min pokerrulle. Och är så fallet har jag aldrig varit "rikare" än jag är nu. Borde ju kännas lite speciellt. Men det känns inte så mkt. Förmodligen för att det är förhållandevis liten "rikedom" jag har. Jag skulle trots allt kunna spara ihop till 30k på ett halvår eller så om jag jobbade heltid och inte slösade pengar på strunt. Och jag har ju spelat ganska intensivt på SvS de sista 4 månaderna. Det har nog också att göra med att pokerpengar är inte så lätt vunna(när man kör CG) men de är extremt lätt att förlora. Nu verkar ju tilten och skottningen vara ett minne blott men det är en ständig kamp! ... Nåväl, målet att nå upp till 50k känns inom räckhåll! Och det känns bra. Ska nog försöka fixa en ny(-begagnad, kanske) dator(för att den ska orka med PT eller HM) då eller åka på någon lite resa eller ngt för att belöna mig. Men nu är det dags att göra de där sakerna jag skulle göra ikväll istället för att sitta att filosofera och surfa runt, so god natt! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
John_teh_Donk Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Snyggt jobbat alltså! Ska läsa igenom lite mer noggrant sen, dags för hockey här Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Benny_81 Postad 12 Januari , 2009 Författare Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Snyggt jobbat alltså! Tackar Ska läsa igenom lite mer noggrant sen, dags för hockey här Jag skriver mest för min egen skull så det är inte alltid så stimulerande läsning. Så jag förstår om du bara skummar igenom mina alster! Dock uppskattar jag alltid dina kommentarer! HataB2B skriver tex ganska kul. Jag skulle kunna försöka på att jobba in en skrivstil som är kul och intressant. Fast det är inte mitt huvudfokus att skriva bra, utan att göra pengar! Så det får vara tills vidare. Hoppas hockeyn var trevlig. Själv jag slog jag av datorn och tv:n kring 23-24 men har bara sovit knappt en timme i natt. Har legat och vridit och vänt mig i sängen. Konstigt då jag sovit bra de senaste nätterna. Idag blir en lång, hård dag mot kväll och sömn. Så jag orkar nog inte spela ngt idag. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sammejao Postad 12 Januari , 2009 Rapport Share Postad 12 Januari , 2009 Rullen är nu på ATH sen jag började spela hos Svenska spel: 31.147:- Förmodligen är detta den högsta nivå jag någonsin nått på min pokerrulle. Och är så fallet har jag aldrig varit "rikare" än jag är nu. Borde ju kännas lite speciellt. Men det känns inte så mkt. Förmodligen för att det är förhållandevis liten "rikedom" jag har. Jag skulle trots allt kunna spara ihop till 30k på ett halvår eller så om jag jobbade heltid och inte slösade pengar på strunt. Och jag har ju spelat ganska intensivt på SvS de sista 4 månaderna. Det har nog också att göra med att pokerpengar är inte så lätt vunna(när man kör CG) men de är extremt lätt att förlora. Nu verkar ju tilten och skottningen vara ett minne blott men det är en ständig kamp! ... Nåväl, målet att nå upp till 50k känns inom räckhåll! Och det känns bra. Ska nog försöka fixa en ny(-begagnad, kanske) dator(för att den ska orka med PT eller HM) då eller åka på någon lite resa eller ngt för att belöna mig. Men nu är det dags att göra de där sakerna jag skulle göra ikväll istället för att sitta att filosofera och surfa runt, so god natt! Härligt att det går bra för dig. Posta gärna lite mer HH's osv. =) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts