PinkMargera Postad 24 Augusti , 2008 Rapport Postad 24 Augusti , 2008 Tjena, har de senaste månaderna (enligt mig själv) fullständigt ägt sönder motståndet på NL50 med ett snitt på ungefär $200 per speltillfälle (ung 4h) och en topp på $700. Känns verkligen som jag är kung på den nivån och kan styra och ställa lite som jag vill. Däremot, när jag går upp på NL100 så tar det stopp och jag verkar inte kunna slå den nivån överhuvudtaget. Har gjort ett antal försök där alla slutat mer eller mindre minus och skickat ner mig till NL50 igen. Ett av felen jag gör är nog framfrallt att jag "antar" att spelarna är så mycket bättre, plus att jag antar att de bluffar mer varför jag kan spela stora potter med tvivelaktiga händer (tptk allin osv). Samma gäller 3bettandet preflop eftersom jag "tror" att folk är mer loosa och exvis slår upp med 77, AJo (på NL50 är det ju sällan sämre än KK) hela tiden vilket de i själva verket inte verkar göra...) Så ni som är regulars och vinnande på NL100, vad är egentligen hemligheten? Är det så stor skillnad alls på NL100 och NL50 eller är det bara jag som viker ner mig för att det handlar om dubbelt så mycket pengar? Vad fär generella tips kan ni ge åt mig för att jag ska bi bättre? Vilka svagheter finns hos spelarna osv? Sjukt tacksam för hjälp! (VPIP% 23-34%, PFR 11-12% (måste upp jag vet), AF 3.5-4) Citera
Maruzi Postad 24 Augusti , 2008 Rapport Postad 24 Augusti , 2008 kolla lite cr videro nl100 och de blir bara en liten omställning annars är det ju samma visa ? men du vänjer dig. jag kände inte igen betting mönstrerna först på nåt skumt sätt men så fort jag vande mig så vare lugnt. Citera
Herveao Postad 24 Augusti , 2008 Rapport Postad 24 Augusti , 2008 Visst är folk marginellt aggressivare och bättre, men grinders på NL100 väntar dock fortfarande på en stark hand innan de committar stacken. Spela därför inte för stackar om du inte har en bra hand, vilken nivå du en spelar på, om du inte har nån särskild read eller history med fi. Visst är det lätt frustrerande att folk 3bettar dig mer på högre nivåer men det är bara att vika och gå vidare om du inte har en hand. Sen kan du ju slänga in en 4bet bluff ibland också. Vad du INTE ska göra är att börja syna 3bettar ur position osv när du tröttnar på nån som slår om ofta. Det blir alldeles för lätt att spela i position för fi. NL100 brukar oftast bara handla om att CBetta mycket och ge upp vid motstånd. Man får sjukt mkt folds från Cbets, checkraisa tom funkar också ofta samt floats osv.. Försök dock identifiera regs som du bör spela lite annorlunda mot. I övrigt är fisken precis densamma som på NL50. Citera
Herveao Postad 24 Augusti , 2008 Rapport Postad 24 Augusti , 2008 Angående egen 3 betting så är det också samma som på NL50 förstås. Slå inte om med händer som AJ, KQ, KJ etc utan mixa händer som du spelar för stackar med spekulativa händer som 57s, 89s etc. Personligen föredrar jag oftast syn med låga och medium PP om inte fi öppnar i sen position och jag sitter i blindsen. Citera
PinkMargera Postad 24 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2008 Visst är folk marginellt aggressivare och bättre, men grinders på NL100 väntar dock fortfarande på en stark hand innan de committar stacken. Spela därför inte för stackar om du inte har en bra hand, vilken nivå du en spelar på, om du inte har nån särskild read eller history med fi. Visst är det lätt frustrerande att folk 3bettar dig mer på högre nivåer men det är bara att vika och gå vidare om du inte har en hand. Sen kan du ju slänga in en 4bet bluff ibland också. Vad du INTE ska göra är att börja syna 3bettar ur position osv när du tröttnar på nån som slår om ofta. Det blir alldeles för lätt att spela i position för fi. NL100 brukar oftast bara handla om att CBetta mycket och ge upp vid motstånd. Man får sjukt mkt folds från Cbets, checkraisa tom funkar också ofta samt floats osv.. Försök dock identifiera regs som du bör spela lite annorlunda mot. I övrigt är fisken precis densamma som på NL50. Okej, det låter bra. Jag har också funderat på hur stora cbets jag ska göra. På NL50 känns det oftast som att man behöver ligga på en 80-85% medan man borde kunna ligga på en 65-70% på NL100 eller? Ett exempel: Jag raisar till $4 pre, får en syn och potten ligger på $9 och ett relativt odragit bräde. Räcker det då (oftast) med en bet runt $6-6.5 snarare än $7-8. Känns som att korrekt betsizing kan göra stor skillnad i längden. Citera
hockeyf Postad 24 Augusti , 2008 Rapport Postad 24 Augusti , 2008 Lägg upp dina PT stats här så man kan kolla på dom först. NL100 borde inte vara så svårt och du försöker nog överanalysera sitautioner bara. Citera
Pold Postad 24 Augusti , 2008 Rapport Postad 24 Augusti , 2008 tycker att man får känna efter lite när det gäller cb-size. Lägg det på en nivå där du känner att den blir respekterad. Om fi synar ner din cb 75% av fallen får du höja osv. Citera
Recommended Posts