Gå till innehåll

Dead-Inside back with grind on the mind NL400-NL600 £ $ €

Recommended Posts

• Svars 763
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Kom hem från Göteborg för en 3 timmar sen. Mycket trevlig stad.

Lär skriva lite längre senare om det finns intresse men tills vidare kan jag rekommendera Radisson SAS hotel. Centralt, lagom pris och gaaalet sexigt rum. Om det nu är hotel man är ute efter dvs. Lär välja något annat nästa gång jag åker dit, vilket jag säkert kommer göra.

• 3 weeks later...
Postad

Det går ju väldigt bra för dig utom på de högsta nivåerna.

Vad har du för mål med pokern? Spela ihop en viss mängd pengar eller bli vinnande på en viss nivå?

Sparar du pengarna till nåt speciellt (lägenhet eller dylikt)?

Postad
Det går ju väldigt bra för dig utom på de högsta nivåerna.

Vad har du för mål med pokern? Spela ihop en viss mängd pengar eller bli vinnande på en viss nivå?

Sparar du pengarna till nåt speciellt (lägenhet eller dylikt)?

Har väl ett önskemål om att bli vinnande på NL5000, helt enkelt för att pengarna blir så mysiga då. Delmålet är väl att etablera mig på NL1000. Fast just nu är det semester.

Sen planerar jag att köpa en lägenhet nån gång inom det närmsta året, antagligen nånstans i Stockholmsområdet.

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
Postad
Hur går det med spelet? Var länge sen du skrev något. Har du kommit igång efter sommaren?

Mmm inte sett dig på borden på skitlänge...

Heipa, heipa. Distansierade mig från pokern ett tag. Har spelat massor med annat skit (bl.a. Heroes of Newerth, en DOTA-klon. Rätt bra, lite missar än så länge, och Natural Selection, gammal mod till HL), haft det allmänt mysigt, åkt till Göteborg som det nämns en bit ovan och nu senast varit i en liten hyrd stuga i Gästrikland med min far.

Har i alla fall kommit igång med pokern, om än lite småhaltandes vad gäller volym. Råkade spela en 300 händer i augusti för +300€, så där kom det lite månadsresultat också ;).

Har även bytt site pga att Redbets rakeback sög ner helt plötsligt och därmed har jag även bytt nick. ST borde kunna gissa sig till vad det är i alla fall.

Om ni nu läst såhär långt tänkte jag bjuda på något alldeles extra.

Lägger nog upp nån hand eller två imorrn skulle jag gissa.

Postad

Jag och FI i den här handen är polare, in the way that he gives me his monies and I takes it. Någon som kan gissa vem det är? Sätter in namnet nere vid resultatet.

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

saw flop | saw showdown

BB ($412)

Hero (UTG) ($848.64)

MP ($812.89)

Button ($394)

SB ($686)

Preflop: Hero is UTG with Kspade.gif, Aspade.gif

Hero bets $14, MP calls $14, Button raises $56, 2 folds, Hero raises $98, 1 fold, Button calls $56

Flop: ($244) Jheart.gif, Aheart.gif, Qdiamond.gif(2 players)

Hero bets $60, Button raises $282 (All-In), Hero calls $222

Turn: ($808) 8spade.gif(2 players, 1 all-in)

River: ($808) Kclub.gif(2 players, 1 all-in)

Total pot: $808

Results below:

Button had 8diamond.gif, 7diamond.gif (one pair, eights).

Hero had Kspade.gif, Aspade.gif (two pair, Aces and Kings).

Outcome: Hero won $805

FI = Alekhine7

Letade efter fler intressanta eller roliga händer men hittade inga, tyvärr.

Postad

För att du skrev det i din senaste post :P? Lite borta såhär på morgonen ;)?

Jo, exakt. Man bygger ihop ett vettigt lag, sen kommer nån jävel och pickar Scout och man vet att matchen är över. Killen kommer spendera hela spelet med att springa runt och göra ingenting, tills han killstealar.

Favvohero? Thunderbringer gillar jag skarpt.

Jag vill inte veta hur många pokertimmar/kr jag förlorat genom att inte kunna slita mig från HoN :P Slutade med WoW, fastnade i detta jävla träsk...

Postad

Favoritheron vet jag nog inte riktigt än. I DOTA var det ju Pudge, Tiny, Centaur i den ordningen, sen Zeus och sen lite blandat. I detta gillar jag ju Pebbles för att han är typ något bättre än Tiny (vilket är helt galet) men har bara spelat han ett par gånger. Finns så mycket annat gottigt att leka med. Så ja.

Och sen tror jag det står hur många timmar du spelat. Annars hittar du det ju här; http://hon.slawed.net/view.php?nick=SunTzu&View+Stats=View+Stats%21 (byt till ditt eget nick sen bara :)).

Med min average timlön på runt 1000 kr så sieger iaf den sidan att det rör sig om 108k kr för min egen del.

Postad
Trevligt med lite dota-lirare :-) förstår inte att du gillar zeus dock, es och nevermore är goa med.

Heroes of Newerth är nyare version på dota helt enkelt eller?

Jo ES är ganska skoj. Men vadå, du gillar inte Zeus? Alltså, jag vet ju (i DOTA) EXAKT hur mycket HP alla spells tar rent på känsla, så helt plötsligt blir folk FB och sånt :D. Sinnessjukt jävla roligt. Har inte alls samma känsla i Newerth dock.

Och ja, HoN är DOTA med ny grafik, mindre ändringar, sämre pathing, ett fåtal nya hjältar (lite lånade spells, typ Furres teleport finns nu på Nymphora, som också har en stun som åker fram + tillbaka (stunnar both ways), en heal som hon lägger på backen som dödar och healar som Omnis spell fast AoE och en spell som gör att nästa spell på target hero är gratis), för tillfället allvarligt dumma torn och en rad andra små problem. Det suger ju bra mycket när man står och tittar åt ena hållet och ska kasta spell åt andra och heron tar 1 sec + på sig att vända sig om för att kasta. Jag menar hur misslyckas man så hårt? Valkyire (Mirana) blev helt nerbögad i senaste patchen. Enchanted Marchers (Phaseboots) har en del problem i det att saker inte interagerar som de ska ibland, t.ex. Pharoh (clockwerk) funkar inte som han ska mot nån med phase på, osv. osv. Men överlag är det riktigt bra och njutelsefullt. Gillar dom nya hjältarna också.

Bjuder på en klassiker också while I'm at it: