Gå till innehåll

Dead-Inside back with grind on the mind NL400-NL600 £ $ €


Dead-Inside

Recommended Posts

  • Svars 763
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tror du att du har nan som helst FE dar om du pushar? tycker hans linje ser sa dar starkt ut som fiskars gor nar de vill ha maximalt med value fr typ set...

 

Jo det händer att han har set ofc men killen var lite maniac gambler. Vet fortfarande inte riktigt hur jag känner. Mindre varians i fold iaf.

 

Idag var en bra dag hur som helst.

rattinimunnen.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No-Limit Hold'em, $6.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Hero (Button) ($1595.10)

SB ($692.87)

UTG ($1176)

BB ($600)

MP ($716.10)

 

Preflop: Hero is Button with 10spade.gif, Aheart.gif

UTG bets $21, 1 fold, Hero calls $21, 2 folds

 

Flop: ($51) Qspade.gif, Jheart.gif, 5spade.gif(2 players)

UTG checks, Hero checks

 

Turn: ($51) 4spade.gif(2 players)

UTG bets $6, Hero calls $6

 

River: ($63) Kheart.gif(2 players)

UTG bets $360, Hero calls $360

 

Total pot: $783

 

Results below:

Hero had 10spade.gif, Aheart.gif (straight, Ace high).

UTG had As, Ks

Outcome: UTG won $780

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

No-Limit Hold'em, $4.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

saw flop | saw showdown

 

Hero (SB) ($746.40)

UTG ($700)

MP ($569.50)

BB ($400)

Button ($1025.55)

 

Preflop: Hero is SB with 4diamond.gif, 2diamond.gif

UTG bets $14, MP calls $14, Button calls $14, Hero raises $64, BB calls $62, 3 folds

 

Flop: ($174) 7spade.gif, Kclub.gif, 6heart.gif(2 players)

Hero bets $108, BB calls $108

 

Turn: ($390) 5diamond.gif(2 players)

Hero bets $572.40 (All-In), BB calls $226 (All-In)

 

River: ($842) Kheart.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: $842

 

Results below:

Hero had 4diamond.gif, 2diamond.gif (one pair, Kings).

BB had 10club.gif, 4club.gif (one pair, Kings).

Outcome: BB won $839

 

 

check fold turn ?? Motivering: känns som 0 fold eq

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

check fold turn ?? Motivering: känns som 0 fold eq

 

Var rätt säker på att han hade antingen någon random float eller mellanpar, dvs QQ-88, och räknade med att han kunde lägga dessa. Därav ganska stor FE. Sen hade han ju faktiskt en randomfloat, som han randomsynade med, och randomvann :). Men det är lätt att vara efterklok liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var rätt säker på att han hade antingen någon random float eller mellanpar, dvs QQ-88, och räknade med att han kunde lägga dessa. Därav ganska stor FE. Sen hade han ju faktiskt en randomfloat, som han randomsynade med, och randomvann :). Men det är lätt att vara efterklok liksom.

 

Okej jag gillar tänket, jag brukade lira lite mer som dig förut men nu har jag gått ner i nivå och på lägre nivåer gillar jag att spela mer abc för dem foldar ju aldrig!!!!!!!! ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag gillar tänket, jag brukade lira lite mer som dig förut men nu har jag gått ner i nivå och på lägre nivåer gillar jag att spela mer abc för dem foldar ju aldrig!!!!!!!! ??

 

Gäller ju att veta vem du spelar mot, vilket jag oftast gör. I det här fallet hade jag ju bara kunnat ge upp min squeeze pre då FI antagligen kallsynar min 3bet med allt möjligt och sen donerar postflop. Men det är både ovanligt och något jag inte hade kännedom om vid tillfället för spelet.

 

Är lite mer less på att jag gav han en stack till sen när jag hade AK. Mest på att jag CBar Qxx floppen då mot han och en annan FI. När jag tryckte turn var det som sämst 0EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller ju att veta vem du spelar mot, vilket jag oftast gör. I det här fallet hade jag ju bara kunnat ge upp min squeeze pre då FI antagligen kallsynar min 3bet med allt möjligt och sen donerar postflop. Men det är både ovanligt och något jag inte hade kännedom om vid tillfället för spelet.

 

Är lite mer less på att jag gav han en stack till sen när jag hade AK. Mest på att jag CBar Qxx floppen då mot han och en annan FI. När jag tryckte turn var det som sämst 0EV.

 

En bra taktik inom poker är ju att tänka alla är idioter och fiskar och synar tills motsatsen är bevisad. Kan någon snälla förklara för mig oxå vad det där krångliga ordet betyder i just detta sammanhang??? Kollade wikipieda men de förklarar inte saken bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser dem inget samband i de jag skrev och med den här duden från 163??

 

Eftersom du har grunnat i så många dagar nu så ska jag försöka vara till hjälp ;)

 

Du sa att du spelade lite som DI förut när du spelade högre. Sambandet skulle ligga i att du eventuellt har droppat i nivåer för att du inte spelar så längre (->blivit sämre). Alltså, det var en pik helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har grunnat i så många dagar nu så ska jag försöka vara till hjälp ;)

 

Du sa att du spelade lite som DI förut när du spelade högre. Sambandet skulle ligga i att du eventuellt har droppat i nivåer för att du inte spelar så längre (->blivit sämre). Alltså, det var en pik helt enkelt.

 

Jag har tappat min deg på PLO inte på texas. Och jag vinner mer BB / 100 än nånsin.. dock back bbxx/100 en del idag ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har grunnat i så många dagar nu så ska jag försöka vara till hjälp ;)

 

Du sa att du spelade lite som DI förut när du spelade högre. Sambandet skulle ligga i att du eventuellt har droppat i nivåer för att du inte spelar så längre (->blivit sämre). Alltså, det var en pik helt enkelt.

 

Jaha, jag tolkade det snarare så att han droppat i nivå just för att han spelade såsom DI gjorde i den handen, dvs relativt uselt och spewigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...