54321 Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Jag säger inte det här så ofta, men lol. Hjort är Hjort Citera
DrRoland Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Vad är finessen med en övermörk online då? I livespel kan jag förstå, men online så kan man ju lika gärna gå upp på högre bord. Citera
Burning Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Vad är finessen med en övermörk online då?I livespel kan jag förstå, men online så kan man ju lika gärna gå upp på högre bord. Slaskiga Svenssons blir ännu slaskigare, bara att tacka o ta emot Citera
gsus Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Men om man slår ut kostnaden för blindsen per varv och hand, som de i någon mening är, så under det varvet är ju BB bättre än UTG av den enkla andledningen att du har bäst poss på bordet i BB pre och marginelt sämre poss jämfört med UTG post. Men självklart blir det ju tungt om man var tvungen att behöva betala 2BB per varv för att få "hoppa över" UTG, vilket inte lär bli lönsamt i längden. Citera
eurythmech Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Men om man slår ut kostnaden för blindsen per varv och hand, som de i någon mening är, så under det varvet är ju BB bättre än UTG av den enkla andledningen att du har bäst poss på bordet i BB pre och marginelt sämre poss jämfört med UTG post. Men självklart blir det ju tungt om man var tvungen att behöva betala 2BB per varv för att få "hoppa över" UTG, vilket inte lär bli lönsamt i längden. Hur är det relevant? Citera
sulla Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Jag säger inte det här så ofta, men lol. Känner mig hedrad;-) Vad jag menar med positionspelet är ju att de ggr jag vaknar upp med AA UTG kommer jag förlora EV de gånger jag inte straddlat då jag får svårare att få action om jag raisar AA utg än om jag typ reraisar en som försöker sno min straddle. Om vi bortser från vad det kostar att straddla men ändå har valet att göra det skulle vi inte göra det 100% av gångerna då? Jo, så frågan är bara om man kan få ut tillräckligt med värde ur sitt positionsköp för att knäcka den merkostnad det blir att köpa den Citera
Hjort Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Sulla: Det är klart du tjänar mycket mer på AA från bb än utg, men det är väldigt få händer det gäller för. Större delen av alla händer man alls spelar ur bb är ju händer man hellre inte hade stoppat in några pengar i potten med över huvud taget, man spelar dem alltså för att vinna tillbaka en bit av sin mörk. Fördelen med utg vs bb är ju att man kan ta 0EV på en massa händer man förlorar kanske .2bb i snitt på när man tvingas posta en mörk med dem. Övermörkning kan vara +EV i sig, om övriga spelare är kassa och det är få spelare. Men det krävs ju då den sortens spelare som inte riktigt vet hur han ska spela när någon just höjt 2bb med 100% av sin range. Det kan också vara +EV om det får resten av bordet att också övermörka och slaska, även om man då förlorar på själva mörken. Vad är finessen med en övermörk online då?I livespel kan jag förstå, men online så kan man ju lika gärna gå upp på högre bord. Nej, det är helt olika. Jämför med hur mycket mer folk slår upp när någon postat mörkt istället för att vänta på bb. När man övermörkar blir det ännu mer action än så, särskilt när det rör sig om bord där folk kan tänkas limpa och syna. Men om man slår ut kostnaden för blindsen per varv och hand, som de i någon mening ärKreativ bokföring där. Citera
glefor Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Bra att dom införde detta. Man märker direkt vilka som är fulla eller nyktra imo Citera
sandis84 Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Grattis till upswingen. jag har spelat 45k händer ifrån BB och ligger +8000BB på dem. Det är inte alls osannolikt om man krossar sin nivå hänsynslöst. Citera
Klyka Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 17.8 BB/100 från BB?? Skoja du krossar din nivå hänsynslöst.. Citera
jackbalsam Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 17.8 BB/100 från BB?? Skoja du krossar din nivå hänsynslöst.. nionio obv Citera
gdaily Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 jag har spelat 45k händer ifrån BB och ligger +8000BB på dem. Det är inte alls osannolikt om man krossar sin nivå hänsynslöst.Uppenbarligen tar du inte med i beräkningen att du pröjsar bb just i bb. Citera
sandis84 Postad 22 Augusti , 2008 Rapport Postad 22 Augusti , 2008 Uppenbarligen tar du inte med i beräkningen att du pröjsar bb just i bb. kolumnen "difference w/o blind" visar 54k BB, så jo. Jag sitter alltså och nöter microlimit. EDIT: Jag spelar 0.5/1kr, så siffrorna kan ses som BB. Citera
bogus Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 kolumnen "difference w/o blind" visar 54k BB, så jo. Jag sitter alltså och nöter microlimit. EDIT: Jag spelar 0.5/1kr, så siffrorna kan ses som BB. rofl... du måste lära dig bankrollmanagment... du borde gått upp i nivå för 5 år sen.... Citera
bazooka Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 microlimit BB borde ej räknas. Citera
sulla Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Sulla: Det är klart du tjänar mycket mer på AA från bb än utg, men det är väldigt få händer det gäller för. Större delen av alla händer man alls spelar ur bb är ju händer man hellre inte hade stoppat in några pengar i potten med över huvud taget, man spelar dem alltså för att vinna tillbaka en bit av sin mörk. Fördelen med utg vs bb är ju att man kan ta 0EV på en massa händer man förlorar kanske .2bb i snitt på när man tvingas posta en mörk med dem. Ponera 5 bord som det är på SvS, ponera att man spelar looseagressive, och att man är relativt duktig, tro faan att man kan knäcka 1BB extra per varv. Det kommer vara såååå många gånger du hamnar i blindsbattle med pos mot BB och är du duktig på det plussar du mer än UTG. Citera
strater Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Ponera 5 bord som det är på SvS, ponera att man spelar looseagressive, och att man är relativt duktig, tro faan att man kan knäcka 1BB extra per varv. Det kommer vara såååå många gånger du hamnar i blindsbattle med pos mot BB och är du duktig på det plussar du mer än UTG. med samma logik så vinner man från bb pga blindsbattle mot sb... och det gör man inte, punkt... (och gör man det krossar man sin nivå brutalt å ska gå upp) Citera
eurythmech Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 Du kan allvarligt talat inte vara så här trög. Citera
sandis84 Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 rofl... du måste lära dig bankrollmanagment... du borde gått upp i nivå för 5 år sen.... fu, det finns fler faktorer inblandade. Citera
Klyka Postad 24 Augusti , 2008 Rapport Postad 24 Augusti , 2008 fu, det finns fler faktorer inblandade. ? Citera
Bafucin Postad 24 Augusti , 2008 Rapport Postad 24 Augusti , 2008 Jag håller helt klart med dig Sulla, jag e väldigt loose agressiv på fem borden och spelar nästan alltid övermörk. Många som synar upp från sb,bb och sen lägger sig mot höjning, man kan verkligen krossa motståndet om dom inte fattar vad som händer. Citera
sandis84 Postad 24 Augusti , 2008 Rapport Postad 24 Augusti , 2008 ? som att poker är tråkigt när jag inte äger mitt motstånd. Skulle jag försöka klättra i nivå så skulle jag tröttna och lägga ner poker för alltid. Det var nära att hända förra gången jag försökte, trots att jag plussade under min tid på 2.5/5. Citera
jackbalsam Postad 24 Augusti , 2008 Rapport Postad 24 Augusti , 2008 kolumnen "difference w/o blind" visar 54k BB, så jo. Jag sitter alltså och nöter microlimit. EDIT: Jag spelar 0.5/1kr, så siffrorna kan ses som BB. Du vinne ju fortfarande mer UTG än BB.... Citera
sandis84 Postad 24 Augusti , 2008 Rapport Postad 24 Augusti , 2008 Du vinne ju fortfarande mer UTG än BB.... oj, förlåt... jag ber om ursäkt. Eller så var det inte det vi diskuterade LOLOLOL???+++ Citera
Supertequila Postad 25 Augusti , 2008 Rapport Postad 25 Augusti , 2008 oj, förlåt... jag ber om ursäkt. Eller så var det inte det vi diskuterade LOLOLOL???+++ Om du vinner mer UTG än i BB så vill du väl inte eliminera den positionen genom att posta straddle och därmed skapa en tredje blind? Citera
Recommended Posts