Gå till innehåll

Intresselista dyrare lagpokerturre


High5ActionSupport

Recommended Posts

Online såklart :-) Med tanke på vilken grupp frågan ligger i...

 

Aha, tänkte mer att det kanske var någon pokersajt som annordnade lagpokerturneringar live eftersom möjligheten inte fanns online (den finns tydligen), ungefär som att Stars annordnar EPT.

 

Om ni är ute efter MTT-spelare på högre nivåer tror jag att ni når bättre fram på pocketfives.

 

Inköpet borde ligga på minst $100-$500.

En rolig idé skulle vara att tex spela två stycken som börjar med 5 min mellanrum, så att man kan spela bara de två turneringarna utan att bli uttråkad. Turneringar som går helt andra tiden än andra turneringar känns nästan aldrig värda att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, tänkte mer att det kanske var någon pokersajt som annordnade lagpokerturneringar live eftersom möjligheten inte fanns online (den finns tydligen), ungefär som att Stars annordnar EPT.

Jajjamen, riktig lagpoker finns numera online också.

 

Inköpet borde ligga på minst $100-$500.
Per spelare eller per lag?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt beror ju på format. Hur många lag deltar? Hur lång tid tar det att lira dessa? Inköpen får ju inte vara för låga, då vinner man ju inget (tar ju ganska lång tid att lira). Inbillar mig att det är svårt att grinda på allvar bredvid, därför måste det ju vara något extra för att man ska orka vara med. Jag tror att en rimlig nivå är minst 100 dollar per spelare och i så fall minst 15 lag eller liknande.

 

Det går ju inte att komma ifrån att de flesta lirar för pengarna, och om man är tvungen att göra avkall på sin "inkomst" alltför mycket, så blir det inte intressant. Dessutom kan det vara roddigt att få ihop ett lag man vill ha. Tider måste stämma etc.

 

Däremot är det ju ett sjukt roligt format live, och jag hoppas att det blir nåt i höst/vinter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

FishEaters är ju alltid intresserade av lagpoker...

 

Tyvärr tycker jag det verkar som om när buyin stiger uppåt 10-talet euro så försvinner många av de lag som redan finns.... Åtminstone på H5A:s TAP-klient.

Synd, för jag spelar gärna lagturrar med inköp på kanske upp till 50-75 euro per spelare, men det VERKAR (rätta mig gärna och fort om jag har fel) som om det mest är microspelare som nappat på lagpokern än så länge. Tror mest på att spela ligaformatet med tanke på ovan, då blir det iaf en hyfsad slant i slutändan, och troligen åtskilligt lättare att få ihop ett större antal lag iom att man kan hålla buyin på en nivå som passar även dessa damer o herrar.

 

Ses ikväll gdaily, se upp för vi ska behålla ligaledningen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...