Gå till innehåll

Pokertrillion vs Boss (Var: When da shit hits da fan)


gdaily

Recommended Posts

Hur är det med läskunnigheten ;)

 

"All players’ funds are held separately under the control of the Malta Lotteries and Gaming Authority and cannot be seized by any court."

 

Förutom detta så ligger pengarna på flera siter inte hos Boss utan hos respektive site (bla hos oss på LegatoPoker). Alltså, även om du av någon anledning inte skulle lita på att LGA på Malta säkrar spelarmedlen, så ligger pengarna ändå inte i Boss system och påverkas inte...

 

Jag har inget konto hos BOSS, så jag har ingen anledning att betvivla det du/BOSS säger. Men jag tror ändå de flesta rationella spelare tar det säkra före det osäkra och väljer att spela på stabilare (rent rättsligt) siter, speciellt om man har en relativt stor bankrulle. Varför spela på en site som anses osäker när man kan spela på valfritt ongame/prima/b2b-skin etc etc istället? Även om det kanske är, precis som du säger, så att det rör sig om hämnd från Pokertrillions sida. Ganska lyckat isåfall måste jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 90
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Förvånad att många verkar läsa information så okritiskt...
Say what now?

 

Även om man bara tror att det är 1% att pressreleasen är sant så är det allvarligt nog att ta på ordentligt allvar. Särskilt som det som kunde inte är någon jätteförlust att flytta sina pengar från ett nätverk till ett annat. Och när man får en hänvisning till en specifik dom och domstol så är det något som förtjänar att tydligt bemötas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Legato: Antar att du som siteägare är lite mer insatt än oss andra. Är pressmeddelandet att domstolen har beslutat att servrarna ska frysas falskt?

 

Pokertrillion har ju ljugit ihop pressmeddelanden förut för att smutskasta Boss Media så det låter väl iaf högst sannolikt.

 

Tänk några steg längre...

 

* Om ord står mot ord, vilka är mest pålitliga, Poker Trillion som tidigare spridit falska pressmeddelanden och som av förklarliga skäl är extremt bittra på Boss, eller Boss Media ett bolag som är flera 100 gånger större, som varit börsnoterat och som har drivit lönsam verksamhet i ett antal år?

 

* Vilka har störst sannolikhet att lyckas i en eventuell rättsprocess på Malta tror ni? Ett stort företag som bedriver merparten av sin verksamhet och erlägger x antal miljoner Euro i skatt där varje år, eller ett pytteföretag som PokerTrillion?

 

* Skulle man på Malta som är helt beroende av spelindustrin någonsin klubba igenom en dom som skulle drabba en massa oskyldiga spelare? Vad skulle hända med förtroendet för LGA och för Malta som licensieringsjurstiktion då?

 

Osv osv osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inget konto hos BOSS, så jag har ingen anledning att betvivla det du/BOSS säger. Men jag tror ändå de flesta rationella spelare tar det säkra före det osäkra och väljer att spela på stabilare (rent rättsligt) siter, speciellt om man har en relativt stor bankrulle. Varför spela på en site som anses osäker när man kan spela på valfritt ongame/prima/b2b-skin etc etc istället? Även om det kanske är, precis som du säger, så att det rör sig om hämnd från Pokertrillions sida. Ganska lyckat isåfall måste jag säga.

 

Poängen är ju att det är allt annat än rationellt att tro att någon av de andra nätverken du nämner skulle vara säkrare...

 

Hämnden är bara lyckad om folk skulle vara dumma nog att tro på det de skriver. Som tur är lyssnade inte folk på dem i april, det skulle förvåna mig om någon gör det nu då, när de redan bevisat att de gillar att släppa osanna pressmeddelanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokertrillion har ju ljugit ihop pressmeddelanden förut för att smutskasta Boss Media så det låter väl iaf högst sannolikt.

 

Tänk några steg längre...

 

* Om ord står mot ord, vilka är mest pålitliga, Poker Trillion som tidigare spridit falska pressmeddelanden och som av förklarliga skäl är extremt bittra på Boss, eller Boss Media ett bolag som är flera 100 gånger större, som varit börsnoterat och som har drivit lönsam verksamhet i ett antal år?

 

* Vilka har störst sannolikhet att lyckas i en eventuell rättsprocess på Malta tror ni? Ett stort företag som bedriver merparten av sin verksamhet och erlägger x antal miljoner Euro i skatt där varje år, eller ett pytteföretag som PokerTrillion?

 

* Skulle man på Malta som är helt beroende av spelindustrin någonsin klubba igenom en dom som skulle drabba en massa oskyldiga spelare? Vad skulle hända med förtroendet för LGA och för Malta som licensieringsjurstiktion då?

 

Osv osv osv.

 

Boss aktien är helt opåverkad av denna dispyt och marknaden har alltid rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokertrillion har ju ljugit ihop pressmeddelanden förut för att smutskasta Boss Media så det låter väl iaf högst sannolikt.

 

Tänk några steg längre...

 

* Om ord står mot ord, vilka är mest pålitliga, Poker Trillion som tidigare spridit falska pressmeddelanden och som av förklarliga skäl är extremt bittra på Boss, eller Boss Media ett bolag som är flera 100 gånger större, som varit börsnoterat och som har drivit lönsam verksamhet i ett antal år?

 

* Vilka har störst sannolikhet att lyckas i en eventuell rättsprocess på Malta tror ni? Ett stort företag som bedriver merparten av sin verksamhet och erlägger x antal miljoner Euro i skatt där varje år, eller ett pytteföretag som PokerTrillion?

 

* Skulle man på Malta som är helt beroende av spelindustrin någonsin klubba igenom en dom som skulle drabba en massa oskyldiga spelare? Vad skulle hända med förtroendet för LGA och för Malta som licensieringsjurstiktion då?

 

Osv osv osv.

 

Inför lagen är alla lika? :-) Enligt pressmeddelandet så har ju PT åtminstonde något konkret att komma med, annars hade väl domstolen aldrig beordrad att tillgångar skulle frysas? Vad skulle hända med förtroendet för LGA och Malta om man inte tog tag i sådana här saker, om det visar sig att det PT säger är sant?

 

Tar absolut inte ställning för någon sida eftersom jag inte ens vet vad det handlar om. Men det ligger ju i bla ditt egetintresse att ta reda på vad som händer. Finns ju referens till båda domare och domstol, kan ju inte vara så svårt att ta reda på om det verkligen är så att ett domstolsbeslut har tagits eller inte. Har ingen BOSS-partner tagit reda på det? Av samma anledningar som du tar upp att man inte kan lita på PT så kan man ju inte heller lyssna blint på BOSS.

 

Mrmaster: BOSS-aktien är på väg att bli avnoterad, därför det inte finns någon handel :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Say what now?

 

Även om man bara tror att det är 1% att pressreleasen är sant så är det allvarligt nog att ta på ordentligt allvar. Särskilt som det som kunde inte är någon jätteförlust att flytta sina pengar från ett nätverk till ett annat. Och när man får en hänvisning till en specifik dom och domstol så är det något som förtjänar att tydligt bemötas.

 

Givetvis ska det bemötas och det har ju Boss redan gjort. Har du inte läst deras pressrelease ovan?

 

Jag håller för övrigt inte med om det du säger, det finns ett antal spelare (inklusive jag) som har sina pengar på siter som ligger helt utanför några juristiktioner (exempelvis Bodog (CostaRica). Där är ju risken mångfalt gånger högre såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inför lagen är alla lika? :-) Enligt pressmeddelandet så har ju PT åtminstonde något konkret att komma med, annars hade väl domstolen aldrig beordrad att tillgångar skulle frysas? Vad skulle hända med förtroendet för LGA och Malta om man inte tog tag i sådana här saker, om det visar sig att det PT säger är sant?

 

Tar absolut inte ställning för någon sida eftersom jag inte ens vet vad det handlar om. Men det ligger ju i bla ditt egetintresse att ta reda på vad som händer. Finns ju referens till båda domare och domstol, kan ju inte vara så svårt att ta reda på om det verkligen är så att ett domstolsbeslut har tagits eller inte. Har ingen BOSS-partner tagit reda på det? Av samma anledningar som du tar upp att man inte kan lita på PT så kan man ju inte heller lyssna blint på BOSS.

 

Mrmaster: BOSS-aktien är på väg att bli avnoterad, därför det inte finns någon handel :-)

 

LOL , ok kollade bara på grafen. :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen är ju att det är allt annat än rationellt att tro att någon av de andra nätverken du nämner skulle vara säkrare...

 

Hämnden är bara lyckad om folk skulle vara dumma nog att tro på det de skriver. Som tur är lyssnade inte folk på dem i april, det skulle förvåna mig om någon gör det nu då, när de redan bevisat att de gillar att släppa osanna pressmeddelanden.

 

---

Givetvis ska det bemötas och det har ju Boss redan gjort. Har du inte läst deras pressrelease ovan?

 

Jag håller för övrigt inte med om det du säger, det finns ett antal spelare (inklusive jag) som har sina pengar på siter som ligger helt utanför några juristiktioner (exempelvis Bodog (CostaRica). Där är ju risken mångfalt gånger högre såklart.

 

 

Klart det är, minsta lilla tvivel är givetvis negativt. Precis som hjort skriver är kostnaderna minimala att gå över till ett annat nätverk. Du jämför äpplen och päron. Jämför man två maltabolag som i övrigt är relativt lika väljer man givetvis det som inte har en påstådd frysning gentemot sig. I övrigt skulle jag personligen hellre spela hos Bodog än Boss förnärvarande.

 

Jag har läst deras PM. Jag ser inte att det säger att INTE finns något domstolsbeslut om frysning av servrarna? Däremot står det ju att man har ett backupsystem som jag reagerade mot. Är det så att det finns ett domstolsbeslut, och BOSS tänker kringgå det genom andra servrar är det ju inget mindre än en liten skandal för Malta, och det lär ju inte gå smärtfritt förbi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inför lagen är alla lika? :-) Enligt pressmeddelandet så har ju PT åtminstonde något konkret att komma med, annars hade väl domstolen aldrig beordrad att tillgångar skulle frysas? Vad skulle hända med förtroendet för LGA och Malta om man inte tog tag i sådana här saker, om det visar sig att det PT säger är sant?

 

Tar absolut inte ställning för någon sida eftersom jag inte ens vet vad det handlar om. Men det ligger ju i bla ditt egetintresse att ta reda på vad som händer. Finns ju referens till båda domare och domstol, kan ju inte vara så svårt att ta reda på om det verkligen är så att ett domstolsbeslut har tagits eller inte. Har ingen BOSS-partner tagit reda på det? Av samma anledningar som du tar upp att man inte kan lita på PT så kan man ju inte heller lyssna blint på BOSS.

 

Mrmaster: BOSS-aktien är på väg att bli avnoterad, därför det inte finns någon handel :-)

 

Nu får du skärpa dig lite... Återigen tar du ju för givet att PokerTrillion talar sanning och Boss ljuger, om du ska göra antaganden så borde du ju göra det omvända antagandet.

 

Du skriver "annars hade väl domstolen aldrig beordrad att tillgångar skulle frysas?"

 

- Nej precis och det har ju heller inte skett...

 

"Vad skulle hända med förtroendet för LGA och Malta om man inte tog tag i sådana här saker, om det visar sig att det PT säger är sant? "

 

- My point exactly. Det finns precis 0 chans att det skulle gå till på det sätt PT påstår, eftersom det helt skulle radera förtroendet för LGA och Malta som licensieringsland.

 

Återigen... Våra spelares pengar ligger inte ens hos Boss, så inte ens om PTs påståenden vore sanna (vilket de uppenbarligen inte är) så hade det haft någon påverkan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelarnas pengar är ju "100%" säkra, annat kan man ju inte tro.

 

Vad som däremot kan hända är att pengarna "fastnar" i systemet, om Servrarna stängs ner. Eller så kan man nå pengarna, men man kan inte spela på Boss om en månad.

 

Och en yrkesspelare behöver som säkert förstås kunna omsätta sina slantar på spel. Att ha hela bankrullen på Boss över natten till den 18 nästa månad kanske inte är världens smartatste idé. Att ha en del av den där är nog ingen fara, man får nog tillbaks pengarna om något skulle hända, men det kan nog ta tid.

 

Det är problemet, att spelaren kanske inte kan spela rätt som det är, inte att han inte kommer få de pengar han har rätt till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart det är, minsta lilla tvivel är givetvis negativt. Precis som hjort skriver är kostnaderna minimala att gå över till ett annat nätverk.

 

OK, och det du försöker säga är alltså att det enda nätverk du har minsta lilla tvivel mot är Boss Media, och detta pga att ett företag som tidigare ljugit i pressmeddelanden återigen skickat ut ett pressmeddelande?

 

Vet du vad som krävs för att skicka ut ett pressmeddelande? Det krävs tillgång till ett e-mailkonto. Punkt. Om du vill skicka ett pressmeddelande från någon av de stora leverantörerna (tex Cision, Hugin, Direkt i Sverige) så är allt som krävs ett abonnemang för ett par tusen kronor i månaden, inga pressmeddelanden granskas eller censureras, du kan skriva precis vad du vill...

 

Om någon här i forumet tidigare blivit avslöjad som lögnare och han återigen skriver ett inlägg angående samma ämne, lyssnar du då blint även på honom?

 

Givetvis ska man inte ha pengar på siter man bedömmer som osäkra, men i mitt tycke finns det en lång lång lista med siter du borde oroa dig mer för. Pga det är det som sagt irrationellt att flytta pengarna... Särskilt som worst case scneario är att PT har rätt (mot förmodan) och pengarna då ändå är helt trygga hos oss och många andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelarnas pengar är ju "100%" säkra, annat kan man ju inte tro.

 

Vad som däremot kan hända är att pengarna "fastnar" i systemet, om Servrarna stängs ner. Eller så kan man nå pengarna, men man kan inte spela på Boss om en månad.

 

Och en yrkesspelare behöver som säkert förstås kunna omsätta sina slantar på spel. Att ha hela bankrullen på Boss över natten till den 18 nästa månad kanske inte är världens smartatste idé. Att ha en del av den där är nog ingen fara, man får nog tillbaks pengarna om något skulle hända, men det kan nog ta tid.

 

Det är problemet, att spelaren kanske inte kan spela rätt som det är, inte att han inte kommer få de pengar han har rätt till.

 

"Om servrarna stängs ner"...

 

Ja om servrarna stängdes ner så skulle det drabba vissa siter (inte LegatoPoker). Men poängen är ju att risken för att det skulle inträffa är så nära noll att det känns meningslöst att ens diskutera (baserat på Boss pressmeddelande, PTs historik av lögner samt av alla andra skäl jag skrivit tidigare).

 

Viktigt också att beakta att även om man (av en för mig helt outgrundlig anledning) väljer att lyssna på PT så är det om en månad som risken finns. Jag är helt övertygad om att vi vid det datumet kommer ha ännu mer information som visar att PTs anklagelser är helt substanslösa, men det får tiden utvisa.

 

Att det är irrationellt att känna någon som helst oro för pengarna innan den 18/9 borde tom de största pessimisterna kunna skriva under på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, och det du försöker säga är alltså att det enda nätverk du har minsta lilla tvivel mot är Boss Media, och detta pga att ett företag som tidigare ljugit i pressmeddelanden återigen skickat ut ett pressmeddelande?

 

Vet du vad som krävs för att skicka ut ett pressmeddelande? Det krävs tillgång till ett e-mailkonto. Punkt. Om du vill skicka ett pressmeddelande från någon av de stora leverantörerna (tex Cision, Hugin, Direkt i Sverige) så är allt som krävs ett abonnemang för ett par tusen kronor i månaden, inga pressmeddelanden granskas eller censureras, du kan skriva precis vad du vill...

 

Om någon här i forumet tidigare blivit avslöjad som lögnare och han återigen skriver ett inlägg angående samma ämne, lyssnar du då blint även på honom?

 

Givetvis ska man inte ha pengar på siter man bedömmer som osäkra, men i mitt tycke finns det en lång lång lista med siter du borde oroa dig mer för. Pga det är det som sagt irrationellt att flytta pengarna... Särskilt som worst case scneario är att PT har rätt (mot förmodan) och pengarna då ändå är helt trygga hos oss och många andra.

 

Okej. Jag förstår att du till varje pris vill försvara ditt företag, men nu är det ju lite löjligt. Jag har ingen aning aning om det PT säger är sant eller inte, dock är jag av uppfattningen att deras PM är väl skrivet och inger auktoritet då man lämnar källor till sitt påstående. Det enda jag frågat är ju hur du kan vara säker på att detta PM är falskt.

 

BOSS skriver ju inte ordagrant att det inte finns något domstolsbeslut, vilket ju borde vara en självklarhet om det var så. Finns omständigheter som pratar både för att det kan vara sant och falskt, tyvärr tar ju du bara upp de senare.

 

Som jag skrev ovan, det måste ju vara hur lätt som helst att få denna historia bekräftad/dementerad då alla uppgifter om domstolen finns i pressmeddelandet. Har ingen insatt gjort detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Jag förstår att du till varje pris vill försvara ditt företag, men nu är det ju lite löjligt. Jag har ingen aning aning om det PT säger är sant eller inte, dock är jag av uppfattningen att deras PM är väl skrivet och inger auktoritet då man lämnar källor till sitt påstående. Det enda jag frågat är ju hur du kan vara säker på att detta PM är falskt.

 

BOSS skriver ju inte ordagrant att det inte finns något domstolsbeslut, vilket ju borde vara en självklarhet om det var så. Finns omständigheter som pratar både för att det kan vara sant och falskt, tyvärr tar ju du bara upp de senare.

 

Som jag skrev ovan, det måste ju vara hur lätt som helst att få denna historia bekräftad/dementerad då alla uppgifter om domstolen finns i pressmeddelandet. Har ingen insatt gjort detta?

 

Löjligt? Som sagt, pengarna på LegatoPoker ligger inte överhuvudtaget på Boss, så för vår del antar jag att även du förstår att risken är exakt noll. Försvara övriga siter på Boss har jag inget vidare incitament att göra, eller hur?

 

Pressmeddelandet kom igår kväll, det är väl inte särskilt förvånande att ingen ännu hunnit kontakta domstolen? Personligen tycker jag det känns onödigt, men du har säkert rätt, någon annan kommer ju garanterat göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stora "skandalrubriker" från tidningarna lyckas de skapa iaf...

 

http://www.realtid.se/ArticlePages/200808/19/20080819093938_Realtid020/20080819093938_Realtid020.dbp.asp

Malta beslagtar Boss servrar

 

Myndigheterna i Malta har beslutat att beslagta Boss Medias servrar i Malta, efter ett krav från Poker Trillion. ”Vi har inga kommentarer just nu”, säger en överrumplad Fredrik Ruben på Boss Media.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja enligt Boss handlar det bara om muntlig förberedelse, o inte förhandling. Enligt PT så har det åtminstone kommit deldom om kvarstad av delar av Boss tillgångar.

 

Det vore bra om någon kunde ta fram något officiellt dokument från domstolen.

 

Även om Boss trovärdighet bör vara större än PT.s så skapar ju självklart det här en enorm osäkerhet bland spelarna. Jag personligen hänger numera på entraction tills vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, tillochmed Aftonbladet har vaknat. Deras pokerjournalister skrev väl inte ett ord om skandalerna hos Absolute och Ultimatebet?

 

"Malta beslagtar Boss Medias servrar

Maltesiska myndigheter har beslutat att beslagta internetspelstillverkaren Boss Medias serverar i Malta.

 

Det uppger nätsajten Realtid.se och skriver att beslutet kom efter krav från Poker Trillion.

 

Boss Media har lagt ut ett pressmeddelande på sin hemsida om beslutet. Poker Trillion är en före detta kund till Boss Media.

TT

Publicerad: 2008-08-19"

http://wwwc.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,70855664_854__,00.html

 

[tillägg: visst är det helt utan grund att påstå att det är ett telegram. Telegram?? va f-n ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får du skärpa dig lite... Återigen tar du ju för givet att PokerTrillion talar sanning och Boss ljuger,
Att diskreditera PokerTrillion är ointressant i sig, eftersom alla utom de närmast sörjande skiter i vilka de är. Det som är intressant är att få deras påståenden bemötta samt att det tydligt gås igenom varför det inte är möjligt att det leder till något dåligt för spelarna. Vilket alltså innebär att förklara vad det är för jeppar som har hand om spelarnas pengar och vad de faktiskt har för historia.

 

"Gaming Commision" i sig låter ju fint, men om det visar sig att de är tomtar i stil med Kahnawake-gänget så har det ju visat sig att det inte betyder så våldsamt mycket i praktiken.

 

Återigen... Våra spelares pengar ligger inte ens hos Boss,
Ok, men var ligger pengarna och vad händer med degen om boss konkar, om ni konkar, om du får psykbryt och vill ta ut allt och satsa på rött, etc?

 

Sådan info är väldigt svår att få tillgång till som spelare och det är en av många anledningar till att det är vettigt att vara beredd att dumpa en pokersite i en handvändning. Man vill gärna tro att pokersiter sköts professionellt och med samma säkerhetsnivå som en storbank, men det finns så oerhört mycket som tyder på att det är lite allmän vilda västern i branschen att det är svårt att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Realtid se "Bekräftar beslaget i hemligt mejl"

http://www.realtid.se/ArticlePages/200808/19/20080819115229_Realtid863/20080819115229_Realtid863.dbp.asp

 

Vad är det för journalister på realtid?

 

U det hemliga mailet:

"The order includes the possibility to unplug the servers September 18 if certain conditions are met, one being that a 2.5 MEUR bank guarantee to be posted by Trillion Ltd. to the benefit of Boss Media.

 

The order is issued as a security for a coming court case regarding the termination of Trillion Ltd as a customer of Boss Media."

 

Ser ni att den biten pekar på vad det handlar om - en rutinåtgärd för att skapa säkerhet vid en stämning. Jag är inte jurist, men detta har man väl stött på både här och där tidigare. Här i Sverige kan man deponera summor till länstyrelsen. Ett av villkoren är tydligen att Trillion ska deponera 2.5 miljoner euro, inte en chans att de gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort; Det du tar upp är högst relevant och intressant, men har ju väldigt lite med huruvida PTs anklagelser är sanningsenliga eller inte. LGA har ett väldigt mkt mer solitt rykte än Kahnawake, därmed inte sagt att oegentligheter inte kan inträffa även på Malta. I vårt fall så har det förklarats tidigare i tråden att våra spelarmedel inte ligger hos Boss Media, utan hos Redbet. Så svaret på dina frågor är:

 

om boss konkar

- inget, då pengarna ligger hos Redbet. (Boss är dock ett vinstgenererande bolag och har så varit i ett antal år så en konkurs är extremt osannolik.)

 

om ni konkar

- inget, då pengarna ligger hos Redbet. (Vårt bolag är också välmående och vi genererar god vinst, så även här är en konkurs extremt osannolik.)

 

om du får psykbryt och vill ta ut allt och satsa på rött, etc?

- inget, då jag inte har någon tillgång till spelarmedel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjort; Det du tar upp är högst relevant och intressant, men har ju väldigt lite med huruvida PTs anklagelser är sanningsenliga eller inte.
Det är för att jag är mer intresserad av deras effekt om de är sanna än om de faktiskt är sanna. Alltså, potentiell nedsida snarare än hur trolig nedsidan faktiskt är.

 

Sannolikheten tar ett tag att reda ut, om det alls går, men att få ett bättre grepp om nedsidan kan gå rätt fort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...