Gå till innehåll

Nya spel hos PokerStars!


PokerStars_Martin

Recommended Posts

Troligen mindre collutionrisk i det spelet än i spel med gemensamma kort.

 

Det är exempelvis mycket mer ointressant att veta att A:c: gått i Baudugi än i Omaha eller Texas.

 

En snittvinnande hand är nog något som 942 i tre färger (en trekortshand) btw.

 

Jag har för mig att min kommentar ursprungligen handlade om 2-7 triple draw, men jag antar att du menar att det gäller det spelet också.

 

Badugi har jag absolut noll koll på, men det blir intressant att prova på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit ganska less på poker på slutet, har bara spelat forumrankingen på slutet och det har väl inte gått så lysande, men så hittade jag 8-game och det är svinkul..men det hade varit ännu bättre om ni petat in 5cd oxå...

 

Jag har vidarebefodrat det förslaget. :)

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går ju att spela "perfekt" efter tabell. så lär inte funka så bra

 

Det kan man väl inte alls, med tanke på att motståndarens tendenser påverkar vad som är rätt beslut. T.ex en moståndare som lägger splittade par i visa fall där istället AQx och tvåpar är bättre har en annan optimal motstrategi. Det är rimligtvis ingen väldigt betydelsefull skillnad, men den finns där.

 

Det som framför allt talar emot kina är väl, som jag ser det, att det knappast går att göra det lönsamt för spelaren samtidigt som man betalar rake, om inte raken är obetydligt liten (nosebleed stakes).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på hur dåliga pokerspelare det finns så lär det nog finnas oerhört dåliga Kina-spelare också, så jag ser gärna att kina kommer på tapeten. Det är ju också ett jäkligt bra spel att köra efter krogen :)

 

Precis. Backgammon går ju också att spela perfekt, men det hindrar inte mig från att tomta mig på PartyGammon :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
går ju att spela "perfekt" efter tabell. så lär inte funka så bra

 

Inte om man spelar med time :mrgreen:.

 

Vi spelar ju en hemmagjord variant av kinapoker som är sick nice. Man kan tima sin motståndare, HU får man 30 sek att tänka. Och tro mig, när klockan börjar ticka ner och man sitter med en lurig hand så stressas man in till felbeslut. Har hänt att min/a motståndare missat obv stege eller dylikt tack vare att man timar dem.

 

Så att kunna tima sin motståndare gör att de bättre vinner i längden.

 

Behöver heller inte spela att man får en vissa summa per poäng? Utan som en sitngo. Man betalar inköp+rake, sedan spelar man först till 30 poäng.

 

Turbo kina poker sitngosen så går timen på typ 15 sek.

 

Tror det kan bli sick populärt och pokerstars tjänar ju väl en hel del på att tex Dario Minieri vill spela en highstakes kinapokerduell mot en kille han träffade vid spelborden i vegas.

 

INFÖR DET!... imho

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Hej,

 

"Double or Nothing" finns i alla högsta grad kvar. Du hittar dem lättast om du skriver in "double" i Sit & Go filtret nere till vänster i lobbyn i "Sit & Go"-fliken.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

Ni halverade rejken ganska snabbt på turbo-double or nothing. Varför?

Jag är inte missnöjd :mrgreen: , men varför på just dessa turneringar och inte på icke-turbo-varianterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...