Gå till innehåll

Boss - lite rake?


Matfrid

Recommended Posts

Ett skepp kommer lastat med en fråga som jag vill ha besvarad. Jag spelar CG,endast fullring. Hade tänkt att prova redbet(boss), ska jag satsa på rakeback eller en bonus?

 

Tack på förhand

 

Normalt så kan du spela bonusar tillsammans med rakeback. Generellt på boss så dras inte heller bonusen från den genererade raken när man beräknar rb.

 

Började lira på RedBet för ett tag sedan (typ förra veckan tror jag). Intressant med deras klient är det knappt står ett skvatt om bonusar och rakeback om man ska lira på BOSS nätverket (RedBet använder både BOSS och B2B).

 

Jag frågade den svenska supporten vad han hade för erbjudande till mig, han sa mycket tveksamt att jag skulle ringa tillbaka om några veckor så han såg att jag spelade en del, sen kunde vi snacka om det. Antar att det bara var en undanflykt för han inte visste nåt om det..

 

Jag lirar en del (bara sit&goes)...

 

Dagen efter jag reggade ringer nån svensk kille från Redbet och ville bara kolla så att insättningen gick rätt (säkerhetsskäl ofc). Han nämner inget alls, jag får nästan stoppa honom från att lägga på då jag frågar hur det är med bonusar etc...

 

Jag säger att jag kommer att raka ca €500 / månad (såg långsiktigt ;) ) och då ger han mig ett as skönt erbjudande (enligt mig). Får nämligen 30% rb upp till €500, 40% €500 -> €1000 och 50% €1000 ->.

 

Han nämnde inget alls om att man var tvungen att raka nåt minimum värde, men så kan det iofs vara ändå...

 

Jag frågade sedan om man fick nån bonus på det och då sa han att "jag kan väl sätta upp en 30% bonus till dig också..."

 

Enligt mig är det en as sjyst deal men har inte fått nåt tillbaka ÄN, väntar med spänning till den 1 Sep ...

 

Skumt är också att när jag går in på redbet.com och kollar hur mkt rake jag har spelat in står det typ €60 när jag borde ha runt €90 €100 i rake (räknar då bara på antalet sit & goes jag spelat där)

 

Vet inte om det kan bero på nåt med bonusen (som man för övrigt inte ser någon info om alls någonstans..) men det känns lite skumt.

 

Får se vad man får ut den 1 Sep (om det kommer nåt då dvs; kanske inte har kommit över €100 enligt den räknaren..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De avtalen som ni har med redbet ser ut att vara speciella inofficiella avtal som ni kanske inte borde diskutera i det öppna. Jag spelar inte där så jag vet inte hur de fungerar, eller om det finns minimumgränser, eller hurvida bonusar räknas för rakeback.

 

Intressant

 

ok jag är dum men hur fungerar 100 gränsen.

Rakar man mer än 100 euro får man då rb på hela beloppet eller bara det man rakat över 100 ?.

Vilka nivåer är inte sk lönsamt att spela nu på redbet tex ? under nl100 ?

 

Generellt på boss så är det bara en gräns som du ska ha uppnått för att få rakeback. Så om du har 30% så får du nada om du rejkar €90. Men får €30 om du rejkar €100.

Vad som gäller specifikt för redbet vet jag ej.

 

Jag rejkade rätt saftigt på NL100 men jag spelar mycket också. Så det är svårt att säga om det är lönt eller ej för dig. Beror på hur mycket du spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant

 

ok jag är dum men hur fungerar 100 gränsen.

Rakar man mer än 100 euro får man då rb på hela beloppet eller bara det man rakat över 100 ?.

Vilka nivåer är inte sk lönsamt att spela nu på redbet tex ? under nl100 ?

 

Jag spelade NL10 på PokerHeaven och Fortune Poker, båda Boss. Raken för måttligt spel blev 1.5-6 € per dag. Med fokus på en Boss-site och mer grindande skulle alltså gränsen klaras även på lägsta nivå cash-game. Jag vill inte peka ut någon site som bättre än andra, men PokerHeaven har en mycket utförliga websidor som gör att resultaten kan följas exakt.

 

Notera att både sådana player zones och rb-portaler ofta inte är uppdaterade om €100 regeln. De kan alltså ha sidor som talar om hur mycket man har tjänat in, som man sedan alls inte får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade NL10 på PokerHeaven och Fortune Poker, båda Boss. Raken för måttligt spel blev 1.5-6 € per dag. Med fokus på en Boss-site och mer grindande skulle alltså gränsen klaras även på lägsta nivå cash-game. Jag vill inte peka ut någon site som bättre än andra, men PokerHeaven har en mycket utförliga websidor som gör att resultaten kan följas exakt.

 

Klart det går, men då är det inte rakeback det är frågan om längre, utan en jävligt dålig bonus. Och eftersom det är vägt contributed så kommer man antagligen att ha betalat 125-150Euro i rake och inte 100, dvs ca 20-25% rakeback. Lysande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss är iaf numera en rätt värdelös sida för oss som gillar micronivåerna.

Med kassa bonusar och minimumrake på 100Euro (I praktiken 150Euro.) så blir rakebacken där exakt noll.

 

Jag fick rakeback där förra månaden på 0,38€ efter 12 minuters spel och 2 badbeats.

 

så jag tror du får RB från första rejken du genererar.

 

Edit:

Och jag spelade på NLT€25 så jag kan inte ha genererat mycket rejk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började lira på RedBet för ett tag sedan (typ förra veckan tror jag). Intressant med deras klient är det knappt står ett skvatt om bonusar och rakeback om man ska lira på BOSS nätverket (RedBet använder både BOSS och B2B).

 

Jag frågade den svenska supporten vad han hade för erbjudande till mig, han sa mycket tveksamt att jag skulle ringa tillbaka om några veckor så han såg att jag spelade en del, sen kunde vi snacka om det. Antar att det bara var en undanflykt för han inte visste nåt om det..

 

Jag lirar en del (bara sit&goes)...

 

Dagen efter jag reggade ringer nån svensk kille från Redbet och ville bara kolla så att insättningen gick rätt (säkerhetsskäl ofc). Han nämner inget alls, jag får nästan stoppa honom från att lägga på då jag frågar hur det är med bonusar etc...

 

Jag säger att jag kommer att raka ca €500 / månad (såg långsiktigt ;) ) och då ger han mig ett as skönt erbjudande (enligt mig). Får nämligen 30% rb upp till €500, 40% €500 -> €1000 och 50% €1000 ->.

 

Han nämnde inget alls om att man var tvungen att raka nåt minimum värde, men så kan det iofs vara ändå...

 

Jag frågade sedan om man fick nån bonus på det och då sa han att "jag kan väl sätta upp en 30% bonus till dig också..."

 

Enligt mig är det en as sjyst deal men har inte fått nåt tillbaka ÄN, väntar med spänning till den 1 Sep ...

 

Skumt är också att när jag går in på redbet.com och kollar hur mkt rake jag har spelat in står det typ €60 när jag borde ha runt €90 €100 i rake (räknar då bara på antalet sit & goes jag spelat där)

 

Vet inte om det kan bero på nåt med bonusen (som man för övrigt inte ser någon info om alls någonstans..) men det känns lite skumt.

 

Får se vad man får ut den 1 Sep (om det kommer nåt då dvs; kanske inte har kommit över €100 enligt den räknaren..)

 

Tror rb´n betalas ut 15:e varje månad?! I.a.f på celebpoker (boss).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick rakeback där förra månaden på 0,38€ efter 12 minuters spel och 2 badbeats.

 

så jag tror du får RB från första rejken du genererar.

 

Edit:

Och jag spelade på NLT€25 så jag kan inte ha genererat mycket rejk.

 

Förändringen till 100Euro (Allra först fanns det ingen min rake överhuvudtaget.) i min gällde bara nya spelare fram tills nyligen.

Efter 1 sept gäller den alla spelare enl den informationen jag har fått, så det är inget konstigt att du fick 0,38 utbetalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick rakeback där förra månaden på 0,38€ efter 12 minuters spel och 2 badbeats.

 

så jag tror du får RB från första rejken du genererar.

 

Edit:

Och jag spelade på NLT€25 så jag kan inte ha genererat mycket rejk.

Jag fick noll för juli från två siter som båda hade websidor där räknaren visade hur mycket jag skulle få. De och min rb-affe vara uppenbart helt ovetande tills det hände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förändringen till 100Euro (Allra först fanns det ingen min rake överhuvudtaget.) i min gällde bara nya spelare fram tills nyligen.

Efter 1 sept gäller den alla spelare enl den informationen jag har fått, så det är inget konstigt att du fick 0,38 utbetalt.

 

Om det är så så är det ju bara att lägga ner BOSS :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...