Peder Månsson Postad 27 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2008 Vi kommer inte att ha ngt High-stakes event med SM-status, eftersom vi bara önskar ha 1 turnering i varje pokerdiciplin. Ni kan räkna med spelvänliga strukturer under hela SM-veckan, spelskicklighet ska premieras så mycket som möjligt. Ännu inte bestämt hur det blir med "andra" satellitvinster. Citera
@ntonius Postad 27 Augusti , 2008 Rapport Postad 27 Augusti , 2008 Why? Han pratade om highstakes eventet som inte är en del av SM. Citera
tiltyrobslash Postad 28 Augusti , 2008 Rapport Postad 28 Augusti , 2008 Dåligt att det inte blir nårra mer High-Stakes events, jag som längtade tills det =) Citera
Bafucin Postad 28 Augusti , 2008 Rapport Postad 28 Augusti , 2008 Om man är kund hos nordicbet så har man ju inte kunnat regga på unibet innan av någon dum anledning. Det måste ni väl ha ändrat på? Citera
highbury90 Postad 30 Augusti , 2008 Rapport Postad 30 Augusti , 2008 Satte mig precis för att spela €5 sat. till 5 card draw eventet. Blev ju något förvånad när jag upptäckte att kvalet spelas i form av...texas NL... Citera
gdaily Postad 30 Augusti , 2008 Rapport Postad 30 Augusti , 2008 Om man är kund hos nordicbet så har man ju inte kunnat regga på unibet innan av någon dum anledning.Det måste ni väl ha ändrat på? Jodå, men du måste använda exakt samma nick, och det är massa jox med "rätt dator" och liknande. Det går utmärkt att ha konton på flera prima-sajter, men det kan ta lite tid att fixa Satte mig precis för att spela €5 sat. till 5 card draw eventet.Blev ju något förvånad när jag upptäckte att kvalet spelas i form av...texas NL... lol Citera
wyyyxz Postad 30 Augusti , 2008 Rapport Postad 30 Augusti , 2008 Det står i Unibets klient att FLH är den 6:e September och att Omahan är den 8:e Oktober:roll: Citera
sandsater Postad 30 Augusti , 2008 Rapport Postad 30 Augusti , 2008 Var inte Omahakvalet i Texas också? Då kanske man har en chans Har man sen tur så är Omaha-sm i Texas med Citera
psykologen Postad 30 Augusti , 2008 Rapport Postad 30 Augusti , 2008 Om man är kund hos nordicbet så har man ju inte kunnat regga på unibet innan av någon dum anledning.Det måste ni väl ha ändrat på? För mig fungerade det utan problem. Jag kanske har samma nick dock. Citera
Mickel Postad 30 Augusti , 2008 Rapport Postad 30 Augusti , 2008 Ehhh. Tittar man i klienten så spelas alla SM-kval i holdem:shock: . Varför då? Citera
wyyyxz Postad 31 Augusti , 2008 Rapport Postad 31 Augusti , 2008 Hur söker man efter en tunering på Unibet egentligen? Citera
sandsater Postad 31 Augusti , 2008 Rapport Postad 31 Augusti , 2008 Vill minnas från föregående år att om man lyckades klara 2 st kval fick man dels en plats i "main event" men också en "ticket" till ett "side event". Blir det så även detta år? Ha det! + 1, vad händer? Citera
popquee Postad 31 Augusti , 2008 Rapport Postad 31 Augusti , 2008 ang att allting spelas holdem, Haha, riktigt tabbe antar jag? för det kan väl knappast vara medvetet...? Citera
sandsater Postad 31 Augusti , 2008 Rapport Postad 31 Augusti , 2008 + 1, vad händer? Men att tex omahan idag (kanske igår oxå) spelades i Fixed Limit liksom? Om det nu är en tabbe, är det inte en större tabbe att inte ha rättat till det?? Citera
Fraiser Postad 1 September , 2008 Rapport Postad 1 September , 2008 Nej, det är inte garanterat. Vi är dock övertygade om att det kommer bli en väldigt atraktiv prispott. Om man nu "uppskattar" prispotten till 800 000 euro, skulle man då inte kunna vara så vågad att man garanterar minst 500 000? Sen är det ju bara jättekul att satelliterna går i texas och att datumen inte stämmer alls. Citera
vladofox Postad 1 September , 2008 Rapport Postad 1 September , 2008 Ehhh. Tittar man i klienten så spelas alla SM-kval i holdem:shock: . Varför då? hahah va sjukt.. det är som typ.. du ska kvala in till en tennis turnering..men måste spela bord tennis i kvalet Citera
popquee Postad 1 September , 2008 Rapport Postad 1 September , 2008 hahah va sjukt.. det är som typ.. du ska kvala in till en tennis turnering..men måste spela bord tennis i kvalet Ja, eller kvalet till Champions League i fotboll ska visst spelas iform utav hockey enligt vissa rykten... Finns det några planer på att åtgärda? Citera
Peder Månsson Postad 1 September , 2008 Författare Rapport Postad 1 September , 2008 Ska titta på detta genast. Finns det intresse för satelliter i Omaha eller andra spel ska det självfallet finnas i dess diciplin. Omaha FL låter väldigt konstigt, och måste vara ett misstag. Vi skulle gärna haft en garanterad summa, men det handlar fortfarande om att välja det bästa helhetsalternativet, och det är jag övertygad om att vi har gjort i Unibet. På tal om övervärde, så finns det även strålande övervärde i flera av dom satelliter som redan spelats. Citera
Peder Månsson Postad 1 September , 2008 Författare Rapport Postad 1 September , 2008 Det står i Unibets klient att FLH är den 6:e September och att Omahan är den 8:e Oktober:roll: Fixat. Stort tack till er som kommer med förslag samt uppmärksammar problem Citera
sandsater Postad 1 September , 2008 Rapport Postad 1 September , 2008 Jag menade inte att Omahakvalet spelades i Omaha FL utan i Texas FL, men det är väl knasigt oavsett. Citera
Peder Månsson Postad 1 September , 2008 Författare Rapport Postad 1 September , 2008 [ Vill minnas från föregående år att om man lyckades klara 2 st kval fick man dels en plats i "main event" men också en "ticket" till ett "side event". Blir det så även detta år? Ha det! Beslut kommer denna vecka. Citera
maltis2 Postad 1 September , 2008 Rapport Postad 1 September , 2008 Om det ej utgår någon garanterad prispott, vad är det då som är så bra med unibets anbud? Det där med att det "vi är övertygade (lovar) att det blir en attraktiv prisspott" är ju bara löjligt om man inte kan ge några garantier. Vad är dessutom en attraktiv prispott? 100 000 euro eller 1 000 000 euro? Jag är övertygad om att det blir attraktiva prispotter i fulltilt och pokerstars söndags turneringar också.... Alla siter kan väl sättta ihop ett spelschema och man kan väl själv välja struktur, mer eller mindre. Var det mest pengar till pokerförbundet eller var det något annat som gjorde att unibet fick SM? Citera
IngeRik Postad 1 September , 2008 Rapport Postad 1 September , 2008 fick ni i pokerförbundet mest deg av unibet eller vad va orsaken till att de var bäst lämpade? kan inte se att vi spelare tjänar någonting på att unibet fick sm klargörande: vad erbjuder de som de andra sajterna inte erbjöd? Citera
Peder Månsson Postad 1 September , 2008 Författare Rapport Postad 1 September , 2008 En betydligt mer attraktiv marknadsföringsplan samt budget än övriga bud är orsaken till att Unibet vann upphandlingen. Det kommer garanterat att synas inom några veckor. Att marknadsföring ger fler spelare är ingen hemlighet, när det då dyker upp en aktör som verkligen är beredda att satsa på varumärket, på andra sätt än genom övervärdet, så kommer detta garanterat gagna Poker-SM såväl i år som på sikt. Många deltagare, och därmed även större prispotter är definitivt till gagn för er spelare. En del av detta är även satellitschemat samt garanterade platser i satelliter, vilket kommer garantera ett stort deltagarantal. Det fanns andra bud som hade gett oss mer pengar än vad detta gör. Avslutningsvis så kan det fortfarande bli så att det blir ngt adderat värde i turneringen. Det är dock inget jag vågar lova. Citera
anth Postad 4 September , 2008 Rapport Postad 4 September , 2008 Vill minnas från föregående år att om man lyckades klara 2 st kval fick man dels en plats i "main event" men också en "ticket" till ett "side event". Blir det så även detta år? Ha det! Beslut kommer denna vecka. En god vän var i kontakt med Unibets support för någon dag sedan i ett helt annat ärende, men han frågade ändå om detta när han ändå hade dem på tråden. Enligt supporten gäller att om man skulle ta 2 satellitplatser i samma event så har man rätt att byta 1 mot 1. Det betyder: 1) Skulle man ta två platser i samma event som kostar €100+5 så är det inget problem att byta till ett annat event som kostar €100+5. 2) Skulle man ta två platser i main så får man byta 1 mot ett annat event, vilket betyder att man FÖRLORAR €100+5. 3) Skulle man ta två platser i ett side-event och vill byta till main får man använda EN plats och lägga till mellanskillnaden på €100+5. Kan du bekräfta eller dementera ovanstående? Citera
Recommended Posts