Gå till innehåll

NL100-QQ överpar mot vadå?


Recommended Posts

FI 40 händer 25/17/2, sett han raisa en T8s utg och träffat TT på flop och vunnit en hyffsad pott. Tänkte jag skulle kolla in er läsradar och se ifall ni orkar er med en analys av FI's hand här. Även hur jag spelar den i fall ni vill.

FI kan ha allt möjligt här men är det bra att checka turn för att reppa t.ex. AK och få honom bluffa eller beta händer jag slår?

Betar jag turn och han raisar så är jag comittad ändå så är det EV+ spel i längden att göra såhär mot förmodad fisk ? Hur är er linje i liknande lägen?

 

$100 USD NL Texas Holdem - Tuesday, August 05, 18:20:49 ET 2008

Table Speed #1417704 (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 6

Seat 3: brownsoulbro ( $67.11 USD )

Seat 6: Hero ( $286.50 USD )

Seat 4: Omasso ( $100 USD )

Seat 2: LiseLokehue ( $252.11 USD )

Seat 5: InvisiblBike ( $100 USD )

Seat 1: IcyHot6 ( $101.14 USD )

U_GotBluffed posts small blind [$0.50 USD].

IcyHot6 posts big blind [$1 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ :Qc::Qd: ]

LiseLokehue folds

brownsoulbro folds

Omasso raises [$4 USD]

InvisiblBike folds

Hero raises [$11.50 USD]

IcyHot6 folds

Omasso calls [$8 USD]

** Dealing Flop ** [ :5d:, :7c:, :9c: ]

Hero bets [$14 USD]

Omasso calls [$14 USD]

** Dealing Turn ** [ 2d ]

Hero checks <----Seg check

Omasso bets [$35 USD]

Hero raises [$100 USD]

Omasso is all-In [$39 USD] <----Snabb syn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag gillar check på turn här då vi inte vill ge frikort. Men som du säger tror jag inte Fi undgår chansen att bluffa bort dig. Mot aggro/fisk spelare brukar jag också göra en sånn här c/r för att mixa upp lite. Men nästan alla lägen fortsätter jag beta då det finns alldeles för många scarecards på river.

 

Lite svårt att gissa vad Fi synade med här då hans range är väldigt stor, men jag drar väl till med 88 :roll: (pma gärna resultat)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får ja fråga varför han är förmodad fisk?, för han höjde T8s utg?

Jag tycker detta spel är horribelt väldigt ofta. Man ska vara väldigt väldigt säker på att fi betar alla drag.

 

Lite tycker jag nog det eller? Vad är meningen med att raisa sådana händer ur position? mixa upp sitt spel borde ju vara givet. Men vill vi sätta oss i dessa lägen med en dålig hand som vi inte vet vilket värde alls vi har att vänta med hela bordet kvar. Det är rent onödigt att göra fancyplays på dessa nivåer med massa 60 spelare som vi är garanterad syn av. Visst är jag en nötgrinder men vad mer behövs på dessa nivåer? Jag kan mixa upp mot rätt folk och position men jag tycker nog det är lite fiskigt att överspela fisk nivåerna, du träffar trots allt inte guld speciellt ofta med liknande händer.

 

Om handen, nej jag vill inte ge frikort, men samtidigt tycker jag ofta man får en fold här av drag, och många händer man slår då betet blir såpass stort. Men en tveksam check brukar få FI att beta/bluffa rätt ofta tycker jag nog. Detta spelet gör jag dock inte mot en synsation utan hyffsat tighta spelare som foldar en turn. Jag kanske är helt fel ute (troligen) men därför jag frågar, det är mina tankar kring allt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker T8s är en perfekt hand att blanda in lite då och då i sin UTG range, en hand som går bra att spela ur positon ibland, Om det är överkurs för NL100 att mixa upp lite kan det mycket väl vara (jag tycker nog inte det, speciellt inte om det sitter grinders på bordet)

 

Detta spelet gör jag dock inte mot en synsation utan hyffsat tighta spelare som foldar en turn.

 

Tycker att det allt för ofta är just den spelaren som checkar bakom turn. Medans den som synar en bet ocskå betar ut oftare (och viker mot c/r)

 

Fold här av drag är ingen dålig utgång i handen här tycker jag. man kan inte alltid satsa på stacka folk med överpar, det är då man hamnar i trubbel om man har den mentaliteten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt läge, jag hade spelat liknande, han kan likaväl ställa in där med färgdraget, hålstegen med toppar eller liknande. Hade hellre bettat ut turn där, ganska standard men du vill inte ha en check bakom av Ax som du skriver eller en draghand. Så Bet/ställ hade jag kört på iaf

 

PMa resultat om du ids :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att klassa en spelare som raisar 108s UTG i 6-manna för fisk är i princip detsamma som att klassa de flesta vinnande 2-4+ nolimit spelarna för fisk.

Det finns en baktanke med att spela dessa händer ur olika positioner, framförallt på lägre blinds. Vid träff är din hand väl dold, spelare som du, ser honom som en tomte vilket han (om han är en bra spelare) kan utnyttja genom sin lösa image vid senare tillfällen. Sedan ger detta en generellt lös image vilket innebär att han enklare får med sämre händer när han plockar upp en premiumhand PRE eller floppar stort tex set på floppen.

Till ovanstående hand kan FI ha precis vad som helst. Set, 2-par eller alla typer av drag. Ganska långsökt är ju också en fint slowspelad AA eller KK med klöver i hand. Oavsett tror jag du har bästa handen väldigt ofta på turn men du borde fortfarande betta turn för att skydda din hand. Vad gör du på river om han checkar bakom och ett 3:e klöver kommer på river? Checksynar? Då kan du lika gärna satsa turn och ta betalt.

 

Du skrev också: Om handen, nej jag vill inte ge frikort, men samtidigt tycker jag ofta man får en fold här av drag, och många händer man slår då betet blir såpass stort.

 

Designa då ditt turnbet så att han gör ett matematiskt misstag genom att syna. Om du satsar 35 kommer han syna ganska ofta med drag men göra ett misstag i längden även om han har Ax suited och har 12 outs. Han har knappt 24% chans att träffa river men måste syna 35 med en möjlighet att vinna 39 mer om han träffar, så trots implicerade odds gör han fel om han synar, vilket han ofta kommer göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...