fozzilman88 Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Hej! Jag funderar på att köpa en 40-42taggars flat tv men jag har väldigt svårt att bestämma mig för vilken. Jag vet heller inte om jag vill ha en Lcd eller en Plasma. Jag har kollat på en 40tums Samsung http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=297763 som verkar förbaskat snygg och bra på alla sätt men priset (lite över 11k) är aningen saftigt. Vad tror ni om den tv:n? har ni några bättre förslag? mvh Citera
wortex557 Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Efter att ha skrotat 3(!!!) tv:n på mindre än 1 vecka,köpte jag en 42" Matsui LCD från el giganten.. Jag vet,ni tänker -Matsui,WTF?!?! Men måste säga att den är långt över förväntan,och priset på 6990kr (dec -07) var de som locka mest,och jag är helnöjd.. Även teknik/prylnördiga vänner säger att den var väldigt prisvärd. Mycket tv för pengarna. Lycka till. Citera
JELLJUN Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Ha i åtanke om du köper tv från ngn vanlig "internetaffär" typ NetOnNet istället för Siba, Elgiganten mfl så kommer inte TV-apparaterna via den svenska agenturen utan en europeisk agentur typ Holland, Tyskland, Frankrike liknande. Får ej med bruksanvisning på svenska t ex. Är lite andra skillnader också. Kommer inte ihåg exakt kan ju ringa direkt till tex Samsung Sverige om du har några frågor vad som gäller kring detta. Det är därför de är billigare på dessa butiker. Citera
freddola Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Panasonic TH42PX80E Mer prisvärd tv än så går nog inte att hitta idag. Grymt bra tv till ett bra pris. Citera
Whoosa Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Hej! Jag funderar på att köpa en 40-42taggars flat tv men jag har väldigt svårt att bestämma mig för vilken. Jag vet heller inte om jag vill ha en Lcd eller en Plasma. Jag har kollat på en 40tums Samsung http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=297763 som verkar förbaskat snygg och bra på alla sätt men priset (lite över 11k) är aningen saftigt. Vad tror ni om den tv:n? har ni några bättre förslag? mvh Samsung är att rekomendera. Ofta väldigt klar bild och snyggare design än övriga märken. Så personligen så tycker jag det låter som ett bra val. Är kanon-nöjd med min iaf. Citera
AccessGranted Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Den TV:n du länkade till kommer du definitvt bli nöjd med, den ska vara riktigt bra. Om du inte vill lägga 12k kan du kolla in den här modellen http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=165340 Det är föregående modellserie men till ett riktigt bra pris. Full HD har den också. Citera
dafgaard Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Panasonic TH42PX80EMer prisvärd tv än så går nog inte att hitta idag. Grymt bra tv till ett bra pris. Håller med. Har själv en sån. Citera
AccessGranted Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Jag personligen gillar inte plasma eftersom det syns ett relativt tydligt raster på de flesta modeller jag har sett, även när man spelar upp HD-material. Det ser litegrann ut som det raster som syns på bilder som är tryckta i dagstidningar. På vissa modeller ser det ut som att de spelar upp hela tv-bilden i 256 färger (8-bitars färgdjup) istället för 16,8 miljoner färger (24-bitars). Ungefär som om du tar en bild och komprimerar den i 256 färgers gif-format. Citera
yberjonte Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Panasonic TH42PX80EMer prisvärd tv än så går nog inte att hitta idag. Grymt bra tv till ett bra pris. Kan bara hålla med här, mycket fin och prisvärd. Citera
AccessGranted Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Jag personligen gillar inte plasma eftersom det syns ett relativt tydligt raster på de flesta modeller jag har sett, även när man spelar upp HD-material. Det ser litegrann ut som det raster som syns på bilder som är tryckta i dagstidningar. På vissa modeller ser det ut som att de spelar upp hela tv-bilden i 256 färger (8-bitars färgdjup) istället för 16,8 miljoner färger (24-bitars). Ungefär som om du tar en bild och komprimerar den i 256 färgers gif-format. Normal vs rastereffekt Citera
KKarlzzon Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 Det finns ett märke på platt tv som är som en royalflush jämfört med dom andra på marknaden. Kolla på på en Pioneer tv och du vill inte ha någon annan tv sen. Citera
SoderKrippa Postad 6 Augusti , 2008 Rapport Postad 6 Augusti , 2008 Det finns ett märke på platt tv som är som en royalflush jämfört med dom andra på marknaden. Kolla på på en Pioneer tv och du vill inte ha någon annan tv sen. Wörd Ett tips är att ta dig tid och surfa runt på minhembio.com (prisjakts forum). Där har du riktigt kunnigt folk, många "vad ska jag köpa för TV"-trådar och LCD vs. Plasma-diskussioner etc. /SK Citera
fozzilman88 Postad 6 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 6 Augusti , 2008 tack för alla svar! jag har fortfarande inte kunnat bestämma mig, ska leta runt lite på prisjakts forum! Citera
Recommended Posts