Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
spela hela natten o sova hela dagen?

Mjaa ni traggar ju sönder mitt skype så de e ju omöjligt att sova.

Kul att man hittade din dagbok, ska definitivt följa den. Tror inte vi mötts så mycket, håller mest till på 5/10 nu för tiden. GL!

Ty

Va nickar du?

• Svars 253
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Råkade bli Hu på ett Nl200€ bord igår. Hur fan ska man spela turn och river här? Notera stackdjupen.

***** Hand 1203950144 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Wednesday, August 20, 2008 4:47:02 AM

Table TH 869 (Real /Cash Game )

Seat 1: Rogerlörby (770.85)

Seat 2: HARIS%47 (61.10)

Seat 5: LooseLoon (572.13)

LooseLoon post SB 1.00

Rogerlörby post BB 2.00

** Deal **

Rogerlörby [Qs, 10h]

LooseLoon [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

LooseLoon Raise to 6.00

Rogerlörby Call 6.00

*** Flop(Board): *** : [7h, 8s, Qc]

*** Bet Round 2 ***

Rogerlörby Check

LooseLoon Bet 9.00

Rogerlörby Call 9.00

*** Turn(Board): *** : [7h, 8s, Qc, 10d]

*** Bet Round 3 ***

Rogerlörby Bet 20.00

LooseLoon Raise to 90.00

Rogerlörby Call 90.00

*** River(Board): *** : [7h, 8s, Qc, 10d, 2c]

*** Bet Round 4 ***

Rogerlörby Check

LooseLoon Check

*** Showdown *** : Rake: 3.00 Total Pot: 207.00

Rogerlörby [Qs, 10h] Two pair queens and tens Win: 207.00

HARIS%47 [N/A, N/A] Highest card seven Win: 0.00

LooseLoon Fold Win: 0.00

Postad

Hallaoja...

Här har det varit tyst ett tag igen. Har under tiden hunnit loosa en del på svs och tappat de fina liveplusset jag hade.

Spelade både 1k dregen turren idag och 500ingen(tilt) på svs men lyckades inte komma i pengarna. Hamnade dock headsup i både en 100kr rebuy och 3k€ guarantee. Vann 3kn för 900€ och blev 2a i 100kr rb som gav ~2700kr.

De senaste dagarna har för mig varit en frenetisk jakt på ett hyfsat boende i Kalmar. Har inte fått fram något konkret vilket känns lite bittert. Har en vecka på mig exakt att snickra ihop något.

Månaden börjar också lida mot sitt slut och det som såg så bra ut i mitten av månaden har försämrats aningen men jag tror det ser hyffsat ljust ut fortfarande. Får summera allt när månaden är slut.

Wiedersehen!

Postad
...får väl be om ursäkt för att jag slog ut dig ur dregen-turren då ;-) Åkte som 20:e och plussade ~850 spänn - jippie... :roll:

no worries.

Det tråkiga var att jag var chipleader efter 2 h men åkte dit i fetepot me Ako mot Ako :S

Postad

Lyckades idag med bedriften att bli 5:a i en freeroll. 2795 fiskar deltog och efter att jag för första gången under turneringen blivit chipleader kvar inträffar följande.

Vi är 5 kvar, blinds 30k/60k. Jag raisar till 150k från cu me JJ, knapp och sb foldar varpå BB svarar med att ställa in 1,4millar(jag har 1,6m). Jag tänker ett tag och synar, Killen visar KQ och drar ut.

Ångrar fortfarande synen eftersom jag så mycket spelskickligare och inte behövde riskera hela min stack. Åkte handen efter och fick 1300€ för besväret, en besvikelse eftersom jag redan kalkylerat in de 5800€ som förstapriset gav i min rulle.

Aja, Har plussat nästan 20k på svs under de senaste dagarna. Har fortfarande några tusingar kvar till ATH men det ser allt bättre ut.

Kirrade en studentlya idag btw, jävligt nice. Flyttar nog dit nu på Söndag då plugget börjar på Måndag.

Hoj

Postad

ser att du håller till på nl200 @ redbet, har spelat där själv ibland så vore skoj att höra vad du tycker om några av de som jag uppfattade som duktiga regulars :)

de jag tänkte på var:

k_mölby

janvpk

(''*__*'')

$tor

Angrymob

arnnold1

Postad
ser att du håller till på nl200 @ redbet, har spelat där själv ibland så vore skoj att höra vad du tycker om några av de som jag uppfattade som duktiga regulars :)

de jag tänkte på var:

k_mölby

janvpk

(''*__*'')

$tor

Angrymob

arnnold1

Har inte spelat tillräckligt mkt på nivån för att ha någon koll, dessutom har jag inte importat en enda hand till pt så jag kan inte kolla stats på dom. Vet dock att jag spelat en del mot K_mölby och ("*__*") men har svårt att bedöma deras spelkunnande :D

Postad
Ska du fortsätta spela poker ändå eller?

Å vafan var de för freeroll med såna priser? :P

såklart jag ska spela, det är pokern som ska finansiera studierna till och börja med. Ska iaf inte ta några lån.

Hmm det var en 25k€ freeroll för spelare som spelat minst 1500raked hands.

• 3 weeks later...
Postad
här var de dött, skolan börjat o så eller?

mm tyvärr, har varit mkt fest och del plugg nu i början och har knappt hunnit spela ett skit.

Så fort jag får ordning o så ska jag börja spela mer och fortsätta skriva här :D

• 4 weeks later...
  • 1 month later...
Postad

Long time no seen!

Här har de intehänt mkt senaste tiden :S

Bestämde mig igår för att ge upp min studiekarriär och flytta hem till Sölvesborg igen (tillfälligt dock).

Poker inledde lite knackigt i september och slutade väl 10k back eller nåt. Oktober och November har däremot flytit på bra och man känner att man är på gång igen :D. Ska försöka hålla liv i dagboken nu en tid framöver och posta lite HHs och resultat.

Håller för atm till på 7,5/15 på svs och Nl200 @ b2b

Syns vid borden!

btw tallongens säkraste:

Spela : Multipel

Danmark

Danmark - Wales

Frankrike

Frankrike - Uruguay

Italien

Grekland - Italien

6.63 €100

Postad

Smekt är full som ett ägg atm. Dock har han vunnit 50€ sh på b2b 2 ggr i rad vilket han är stolt över:D

Har dessutom semilagt ner 5/10 på svs för att satsa på 10/20 o 7,5/15. Har rushat fantastusjt senaste tiden så de kommer bli grymt.

1/2 på b2b går skit som vanligt, men vad ska man tro när jag inte kan spela poker me 100bb bakom. Man får helt enkelt lita på RB´n som glädjer en varje månad. WhAT evaH!!!!

Syn around !!! WTF bye

Postad

Hallao igen.

Söndag idag, dagen med stor D. Tänkte jag skulle lira några fina turneringar idag, planen är väl att köra alla stora på b2b boss och svs.

18.00 veckopotten?

19.30 million gtd kval på boss

20.00 100k boss

20.00 50€ rebuy boss

20.30 swe ranken svs

21.00 25k på b2b

22.00 500kr svs

22.00 texas sh 50€ b2b (vunnit den 2ggr i ra

d :D)

Kanske blir någon mer får se. Nu har man något o göra ikväll

Fridens

drar igång lite cg så man har något att göra tills turrarna drar igång, kommer posta hh ifall någon intressant hand uppstår.

ska kanske spela sm i 7cs me på svs.

Postad
Har sett dig lira lite på svs dem senaste dagarna. Sett ut att gå väldigt bra tycker jag. Du har suttit med fina stackar nästan alla gånger.

GL!

Tack , jo det har gått jävligt bra senaste veckan. Plussat rakt ut varje session.

Vad nickar du?

Btw så gick nästan alla turrar åt helvete idag. Är dock kvar och itm i Warmup men är short :S