Gå till innehåll

FL - Kan man tjäna mycket på låga bord?


Bernt

Recommended Posts

Hur gör ni? var spelar ni? Hur mycket drar ni in? Säker inkomst i pokersammanhang?

 

Jag spelar endast FL 0,5/1 och 1/2

Jag har spelat seriöst i två månader och har ökat min BR från 600$ till 2000$ under den tiden.

2/3 av pengarna är från bonushoreri, resten är vinst från spelet..

För varje bonus jag clearar så går jag från +/-0 till kanske +80$

 

Men jag är ju inte så jätteduktig än.

Men jag lirar bara där jag har någon bonus att cleara.

 

/Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör ni? var spelar ni? Hur mycket drar ni in? Säker inkomst i pokersammanhang?

 

Vill du ha "snabba" pengar och spela låg nivå så är bonushureri givet, jag har plockat $1000 på bonus i år bara, och då har jag inte horat så himla mycket, skulle lätt kunna fixat det dubbla.

 

Ang. vinna pengar på själva spelet skulle jag gissa på att jag ligger nånstans runt $15-$25/h när jag spelar 4 st 1/2 bord och det går nog att öka ytterligare lite genom att se över mitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du ha koll på 4 bord samtidigt? Jag menar göra spelarantecknigar och observera?

 

En fråga till, hur gör man när man "bonushorar"? Måste man sätta in mycket pengar för att "bonushora"?

Maxbonusen varierar ju, men 100$ är ganska standard. Sign up-bonus ligger normalt sett på 20-30% och reload-bonusar något lägre, sen är det bara att räkna själv utifrån det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan du ha koll på 4 bord samtidigt? Jag menar göra spelarantecknigar och observera?

 

En fråga till, hur gör man när man "bonushorar"? Måste man sätta in mycket pengar för att "bonushora"?

 

PÅ $1/$2 FL handlar det mest om att spela sina kort, och inte sina motståndare. Så jag spelar ganska mekaniskt. Sen brukar jag spela med Poker Office som då ger mig lite snabb info om mina moståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man välja för program att se över sitt spel med?

Poker Tracker verkar vara det som de flesta använder....eller?

Måste man betala för det eller finns någon freeware?

 

Och var hittar man nån vettig användraguide till programmen?

 

/zToZ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man välja för program att se över sitt spel med?

Poker Tracker verkar vara det som de flesta använder....eller?

Måste man betala för det eller finns någon freeware?

 

Och var hittar man nån vettig användraguide till programmen?

 

/zToZ

 

OT: anvand sokfunktion och leta efter ratt trad. Sok pa program o pokertracker

-----------------------------------------

 

Jag kor .5/1 NLT och tjanar ganska bra pa det. Mkt bra kan man nog saga.

 

Dock maste jag verkligen pasta att ni ar ambitiosa javlar. Tar notes och anvander program.

 

Vart toh den gamla goda tiden vagen nar man spelade pa kansla. Oj, nu var det jag som var OT :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Vill du ha "snabba" pengar och spela låg nivå så är bonushureri givet, jag har plockat $1000 på bonus i år bara, och då har jag inte horat så himla mycket, skulle lätt kunna fixat det dubbla.

 

Ang. vinna pengar på själva spelet skulle jag gissa på att jag ligger nånstans runt $15-$25/h när jag spelar 4 st 1/2 bord och det går nog att öka ytterligare lite genom att se över mitt spel

 

 

Så mycket tjänar du nog INTE på 1/2. Det motsvarar 1.9-3.1 BB/h. 1.9 är inte otroligt men 3.1 är mkt svårt att uppnå på 1/2 i längden. Om du tjänar 3.1 BB/h bör du börja spela 2/4 fortare än kvickt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så mycket tjänar du nog INTE på 1/2. Det motsvarar 1.9-3.1 BB/h. 1.9 är inte otroligt men 3.1 är mkt svårt att uppnå på 1/2 i längden. Om du tjänar 3.1 BB/h bör du börja spela 2/4 fortare än kvickt.

 

Jag ligger/låg på 2.25 BB/h på 1/2, men hade bara i snitt 1.8 bord samtidigt (jag trodde att det var mer, men jag blandade nog limits). Spelar du fyra bord är det inte alls någon omöjlighet att nå 3.1BB/h.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag gjorde rätt fina pengar på 0.5/1... kanske $20-30/h. men då spelar jag 8bord. men jag kör bara 2/4 nuförtiden(tror det är där nybörjare tjänar mest innan man verkligen tar steget). men innan hade jag svårt att gå över till från 1/2 till 2/4 för att jag gjorde mer på 0.5/1 än 1/2!! tror min spelstil passade riktigt bra på 0.5/1 men också på 2/4. 1/2 är lite för weaktight för att passa min spelstil. men jag är övertygad att om man handplockar godtycklig teknolog och undervisar denne i 2månader så kommer han att tjäna över 100kr/h på 0.5/1.

 

hemligheten till 0.5/1 är att köra glädjespel mot de stackars fiskarna. spela snabbt som fan så de tror att man har kul, få det att se ut som att du tiltar men har flyt när du i själva verket spelar tight-aggro. sitter man och foldar hela tiden och tänker jättelänge börjar de spela smart. läs gärna det sklansky säger advance-boken om hur man spelar mot dåliga motståndare. sedan underlättar det om man jagar fiskar och fisktäta bord.

 

men det kräver tid att bli bra på poker. tro inget annat ni som hoppas på att bli rika. räkna med 8h/dag seriös ansträngning i en månad innan ni tjänar mer på poker än på att steka hamburgare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...