Gå till innehåll

Varför spelade jag inte denna handen på ett deepstackat NL 500-1000$ bord....


PokerLeffe

Recommended Posts

:-)

Varför har man inte samlat på sig alla sina besparingar, sedan satt sig och skottat på näsblodsnivåer när träffar likt denna infaller....

tror ni FI kände att han åkte på ett bad beat eller...

 

 

Hand #7434515145 begins at 2008/07/30

Dealing down cards

Dealt to HERO :6d::5d:

exaltedsky posts the small blind of $0.10

foopfoop posts the big blind of $0.25

dewy0101 folds.

HERO raises to $0.85.

Imsogo calls $0.85.

exaltedsky calls $0.75.

foopfoop folds.

Dealing flop :8d::7s::7d:

exaltedsky checks.

HERO checks.

Imsogo checks.

Dealing Turn :4d:

exaltedsky checks.

HERO checks.

Imsogo bets $2.

exaltedsky folds.

HERO calls $2.

Dealing River :Jc:

HERO bets $4.

Imsogo raises to $10.

HERO raises to $16.

Imsogo raises to $22.20, and is all-in.

HERO calls $6.20.

HERO shows :6d 5d:

HERO has Straight Flush, Eight High

Imsogo shows :7h 7c:

Imsogo has Four of a Kind, Sevens

HERO wins $48.65

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eller varför inte denna...?

 

GAME #1088184474: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2008-07-25 18:55:27

Table Beaudesert (No DP)

Seat 1: johabo ($24.50 in chips)

Seat 3: mrblind11 ($96.45 in chips)

Seat 5: HeimdalIQ ($116.90 in chips)

Seat 6: TittyBangBangg ($120.15 in chips) DEALER

Seat 10: xx00x0x1 ($90.85 in chips)

xx00x0x1: Post SB $0.50

mrblind11: Post BB $1.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HeimdalIQ 9 of Spades8 of Spades

Dealt to mrblind11 King of SpadesAce of Spades

johabo: Sitout

HeimdalIQ: Raise (NF) $3.50

TittyBangBangg: Fold

xx00x0x1: Fold

mrblind11: Call $2.50

*** FLOP *** 10 of Spades10 of ClubsQueen of Spades

mrblind11: Check

HeimdalIQ: Bet $6.00

mrblind11: Call $6.00

*** TURN *** Jack of Spades

mrblind11: Check

HeimdalIQ: Bet $8.00

mrblind11: Raise (NF) $20.00

HeimdalIQ: Raise (NF) $107.40

mrblind11: Allin $66.95

*** RIVER *** 9 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $211.85 Rake $2.00

mrblind11: wins $191.40

HeimdalIQ: wins $20.45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-)

Varför har man inte samlat på sig alla sina besparingar, sedan satt sig och skottat på näsblodsnivåer när träffar likt denna infaller....

tror ni FI kände att han åkte på ett bad beat eller...

 

 

Hand #7434515145 begins at 2008/07/30

Dealing down cards

Dealt to HERO :6d::5d:

exaltedsky posts the small blind of $0.10

foopfoop posts the big blind of $0.25

dewy0101 folds.

HERO raises to $0.85.

Imsogo calls $0.85.

exaltedsky calls $0.75.

foopfoop folds.

Dealing flop :8d::7s::7d:

exaltedsky checks.

HERO checks.

Imsogo checks.

Dealing Turn :4d:

exaltedsky checks.

HERO checks.

Imsogo bets $2.

exaltedsky folds.

HERO calls $2.

Dealing River :Jc:

HERO bets $4.

Imsogo raises to $10.

HERO raises to $16.

Imsogo raises to $22.20, and is all-in.

HERO calls $6.20.

HERO shows :6d 5d:

HERO has Straight Flush, Eight High

Imsogo shows :7h 7c:

Imsogo has Four of a Kind, Sevens

HERO wins $48.65

 

Hahahahaha anledningen till att du inte skottar näsblodsnivå är att du suger stenhårt.

 

Ok chek flop är väll semiok att cheka turn är riktigt jävla rövdåligt och att sedan syna när fi väl betar är nästan ännu värre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahahaha anledningen till att du inte skottar näsblodsnivå är att du suger stenhårt.

 

Ok chek flop är väll semiok att cheka turn är riktigt jävla rövdåligt och att sedan syna när fi väl betar är nästan ännu värre.

 

Skärp dig. Kan ju berätta de utan att håna han.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahahaha anledningen till att du inte skottar näsblodsnivå är att du suger stenhårt.

 

Ok chek flop är väll semiok att cheka turn är riktigt jävla rövdåligt och att sedan syna när fi väl betar är nästan ännu värre.

 

Förlåt en okunnig pokeridiot, men vad är det för dåligt med det? Vill man inte mörka en sån hand så mycket som möjligt och hoppas att motståndaren har anledning att höja den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt en okunnig pokeridiot, men vad är det för dåligt med det? Vill man inte mörka en sån hand så mycket som möjligt och hoppas att motståndaren har anledning att höja den?

 

Ja du missar ofta väldigt mkt värde genom att "mörka din hand så mkt som möjligt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahahahaha anledningen till att du inte skottar näsblodsnivå är att du suger stenhårt.

 

Ok chek flop är väll semiok att cheka turn är riktigt jävla rövdåligt och att sedan syna när fi väl betar är nästan ännu värre.

Jag synar bra på turn för ofta sitter FI bara på ett drag i dessa läggen. Har FI kanske A högt färgdrag och försöker köpa potten med ett bet. Då jag sitter med nötterna finns ingen anledning att skräma bort FI genom att höja, träffar han på river så e hans stack min, raisar jag hårt finns risk att han försvinner.

 

Har FI inte A högt färddrag utan typ ett överpar eller kanske AK kan Fi förhopningsvis betta ut eller syna ett bet på river då han tror att jag eventuellt "missat" mitt drag som det kan verka att jag "synar för".

 

Det enda som sker om jag reraisar på turn är att jag skrämmer bort eventulla händer som jag gärna vill ge en chans att träffa på river. Visst med en minreraise på turn får jag vissa draghänder att syna och jag kan vinna lite på det, men missar de sitt drag lär jag inte få ut något mer på river, vilket jag kan få med bara en syn och dessutom skrämmer jag inte bort typ pocket par och överkort som med flyt träffar bra på river på river...

 

De enda gångerna jag ser att jag tjänar mycket på en reraise, hårt eller inte är om fi redan har en hand på turn som den inte viker, typ färdig flush eller kåk eller fyrtal. Jag måhända då vara en fisk men jag sätter inte FI på pocket sjuor när brädet ligger 8773 även den bettar ut typ 75% pot på turn. Visst jag kan ju hoppas på att fi har 87, 88, 77 eller 33 eller precis fått in en färdig flush, men dessa händer lär ställa på river ändå.

 

Därav anser jag inte att att checksyn på FI på turn var dåligt.

 

Sedan är det fruktansvärt moget av dig att skriva som du gör... bara så du vet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

And jesus said "thou shall not check straight flush draw".

 

Inte efter du raisat preflop iaf.

 

Jag hade iof tänkt att checkraisa floppen ganska hårt om någon hade bettat.

När jag sedan får min drömträff vill jag som jag nämt i ovan inlägg inte skrämma bort FI, de händer som synar en typ pottsize raise på turn ställer på river iaf.

 

Några badbeat jackpot utdelade?

 

Nej tyvärr, var på FTP...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt en okunnig pokeridiot, men vad är det för dåligt med det? Vill man inte mörka en sån hand så mycket som möjligt och hoppas att motståndaren har anledning att höja den?

 

Ja du missar ofta väldigt mkt värde genom att "mörka din hand så mkt som möjligt"

Du får gärna skriva vilka händer du anser FI kan ha som jag missar värde i att bara syna?

 

 

Är det så alltså? Jag har föreställt mig att mardrömmen med en sådan hand är att motståndaren lägger sig för att man bettar för hårt?

 

Jag är som ni förstår mer på Azazil tankebana, och motiverade ovan, med en drömträff som denna kommer FI betala av all-in på river oavsett raise eller inte på turn om han har ett färdigt set eller eventuellt en hög färg.

 

Men i de fall då FI har AK, AQ, samt alla Ax med A i klöver plus alla pockets så vill jag låta fi dra för en hit, den enda eventuella hand som kan slå mig är om fi har 9T i klöver och river kommer J klöver, den risken kan jag ta.

 

Det enda egentliga felet jag gjorde i potten enligt mig, om jag ska vara självkritisk, är att jag inte ställde allin när FI reraisa mig på river, utan jag höjde bara till 16 och sedan synar FI's all in. Där borde jag ställt för att inte låta FI komma billigare undan, finns ju en chans att FI anar onåd med svagt set eller färg och väljer att bara syna, men hade dock till 99% synat en all in också.

Dock så var detta typ ett missclick, jag trodde att min raise skule ställa han all in men jag missade klicka "all in" innan jag klicka raise knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PokerLeffe, du har faktiskt fel i nästan allt du skriver, tro mig.

 

Du gör som de flesta pokerspelare, du jobbar upp drömscenarion i ditt huvud o letar fram argument som är fel men skriver det så långt så du tror på det själv.

 

Låter så elakt när man ska påpeka att folk har fel.. (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...