Flesh2Flesh Postad 29 Juli , 2008 Rapport Postad 29 Juli , 2008 Hej Hur många timmar bör man ha loggade för att ha någorlunda koll på om man är plussande på livespel. Observera livespel, jag vet vad som krävs online, men jag tror inte detsamma gäller live.... grinda 100k händer tar väl ca 2-3 år... doh.. alltså söker svar från någon initierad livespelare... Tack Citera
Djens Postad 29 Juli , 2008 Rapport Postad 29 Juli , 2008 Ta din onlinewinrate, trippla den, och kompensera för hur många händer mindre du spelar. Typ. Motståndet live är alltid mycket sämre än online. Citera
Flesh2Flesh Postad 29 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 29 Juli , 2008 Ta din onlinewinrate, trippla den, och kompensera för hur många händer mindre du spelar. Typ. Motståndet live är alltid mycket sämre än online. Jag vill helst inte jämföra alls med online, vet inte ens om jag är vinnande online eftersom jag inte loggat mina händer. Vill bara ha ett rent live-baserat svar utan jämförelse till online Citera
animalplanet Postad 29 Juli , 2008 Rapport Postad 29 Juli , 2008 Jag vill helst inte jämföra alls med online, vet inte ens om jag är vinnande online eftersom jag inte loggat mina händer. Vill bara ha ett rent live-baserat svar utan jämförelse till online Vad fick du inte svar på av djens, som du frågade om? Ursprungligen postat av Djens Ta din onlinewinrate, trippla den, och kompensera för hur många händer mindre du spelar. Typ. Citera
darthsidious Postad 29 Juli , 2008 Rapport Postad 29 Juli , 2008 Tycker inte du fått svar på frågan. Som vanligt handlar det om hur mycket du vinner. Om du sett att du vinner t.ex. 0.1 bb/100h så kommer du nog aldrig få reda på om du är vinnande eller inte. Vinner du 20 bb/100 tar det nog inte så lång tid. För en spelare som är betydligt bättre än sina motsåndare borde några hundra timmar räcka. (I princip alla live-spel jag spelat har haft otroligt dåliga spelare, möjligen £5/£10 i London där några faktiskt kunde spela lite) Citera
Mjukis Postad 29 Juli , 2008 Rapport Postad 29 Juli , 2008 Jag vill helst inte jämföra alls med online, vet inte ens om jag är vinnande online eftersom jag inte loggat mina händer. Vill bara ha ett rent live-baserat svar utan jämförelse till online Vad fick du inte svar på av djens, som du frågade om? Ursprungligen postat av Djens Ta din onlinewinrate, trippla den, och kompensera för hur många händer mindre du spelar. Typ. Inte riktigt det han söker Citera
Ignatius Postad 30 Juli , 2008 Rapport Postad 30 Juli , 2008 2 comments om man inte vet att man plussar, dvs har edge, har man inte det tur att det finns riktig poker, alltså nätvarianten, där man kan få in många händer mot bra motsånd Citera
Djens Postad 30 Juli , 2008 Rapport Postad 30 Juli , 2008 2 comments om man inte vet att man plussar, dvs har edge, har man inte det tur att det finns riktig poker, alltså nätvarianten, där man kan få in många händer mot bra motsånd Testa livespel för sjutton! Det ä'r nästan roligare att spela några få händer, på nivåer som är 2-3 ggr så höga som online fast med 2-3 gånger sämre motstånd! Citera
Batch Postad 30 Juli , 2008 Rapport Postad 30 Juli , 2008 Hej Hur många timmar bör man ha loggade för att ha någorlunda koll på om man är plussande på livespel. Observera livespel, jag vet vad som krävs online, men jag tror inte detsamma gäller live.... grinda 100k händer tar väl ca 2-3 år... doh.. alltså söker svar från någon initierad livespelare... Tack Variansen är lika hög i livespel som i online poker så för att få fram en någorlunda stämmande winrate så bör du nog spela de där 100k händerna. Nu ville du ju bara veta om du var vinnande så det kanske räcker att spela 100h (3000 händer?) och om du efter det är kraftigt vinnande så kan du antaga att du är en vinnande spelare i längden också. Om du istället skulle vara marginellt vinnande så skulle det dock betyda att du lika gärna kunnat vara en förlorande spelare efter 100k händer. Citera
Ignatius Postad 31 Juli , 2008 Rapport Postad 31 Juli , 2008 Testa livespel för sjutton! Det ä'r nästan roligare att spela några få händer, på nivåer som är 2-3 ggr så höga som online fast med 2-3 gånger sämre motstånd! En poäng, men tiltande då livemotståndet på 2-3 ggr över min online-nivå steeeeeksynar all-in pre med KK och 40BB-stack ... och att det är lite stressande att multiborda live. Citera
Flesh2Flesh Postad 31 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2008 En poäng, men tiltande då livemotståndet på 2-3 ggr över min online-nivå steeeeeksynar all-in pre med KK och 40BB-stack ... och att det är lite stressande att multiborda live. Hehe, jag gjorde det en gång på cosmo på 50/50, han ställde rätt upp och ner med 60 BB och det stekte jag på lite... Citera
ulaf Postad 31 Juli , 2008 Rapport Postad 31 Juli , 2008 Hehe, jag gjorde det en gång på cosmo på 50/50, han ställde rätt upp och ner med 60 BB och det stekte jag på lite... Då är du inte vinnande. Citera
kravmärkt Postad 31 Juli , 2008 Rapport Postad 31 Juli , 2008 Då är du inte vinnande. det är en regel att steka innan man agerar. Citera
Flesh2Flesh Postad 31 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 31 Juli , 2008 Jo, men man blir lite misstänksam när en regular öppnar potten med att ställa 3,3k i en 100-kr pott... Citera
greywolf Postad 23 Augusti , 2008 Rapport Postad 23 Augusti , 2008 2 comments om man inte vet att man plussar, dvs har edge, har man inte det sanning med modifikation faktiskt. Ibland sitter man i ett riktigt tufft gäng och då kan man inte vara hundra på om man har edge. Citera
Recommended Posts