Gå till innehåll

NLT - Trn, 28/6, folda top pair i liten pott


Hjort

Recommended Posts

Players:

Macy77 (3,935.00 in seat 1)

JohanHjort (4,920.00 in seat 2)

martenmani (3,975.00 in seat 3)

Groo (4,000.00 in seat 4)

Jenzza1 (3,080.00 in seat 5)

MrZero (4,000.00 in seat 7)

FingerFox (4,000.00 in seat 8)

Hristo77 (4,090.00 in seat 9)

 

Dealer: JohanHjort

Small Blind: martenmani (15)

Big Blind: Groo (25)

 

JohanHjort was dealt: As - Th

 

JohanHjort Raise (65)

martenmani Call (50)

Groo Fold

 

Jag höjer för att jag är först in på knappen med en hand som är rätt mycket bättre än snittet. Om det varit någon som gått med innan så hade jag foldat, men nu kände jag mig förpliktigad att höja. Jag har för mig att martenmania gjorde en rätt snabb syn här, så jag trodde att han hade något i stil med 77- A8o-AJo, KQs eller ett suitat ess. Med AK eller ett mellanstort par så hade han nog varit tvungen att fundera på att höja. Vidare så vet jag att han är ganska ny på det hela och antagligen är ganska ärlig i sina reaktioner. Synar han snabbt så har han något som han tycker är värt att syna men inte höja med sluter jag mig till.

 

Flop 9h - Ac - 6s

 

martenmani Bet (125)

JohanHjort Fold

martenmani Payback (125)

 

Här betar han åter ganska snabbt pott, så jag känner mig rätt säker på att han har något plus att han inte verkar så orlolig för esset. Jag tycker att det verkar som hans troligaste hand är typ A7-AQ och av de händerna så är det bara A7 och A8 som jag slår, alltså är det 16 kombinationer jag slår och 6 som är lika samt 22 som slår mig. Eftersom han verkade ganska bestämd i sitt betande så tror jag nog att jag får betala på turn också, så jag tycker inte riktigt att det är värt att syna ned.

 

Jag tror inte att han har något par större än nior för då skulle han ju behövt tänka lite, och jag är också tveksam till att han skulle gilla 88 så mycket med två överkort.

 

Några tankar om mitt lite fega spel?

 

P.S. Martenmania du får gärna fylla i med vad du hade.

 

* Fixar datum i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lika bra att lägga sig, se mitt exempel nedan. Nästa kort kommer tio, han sitter på 87.. ;)

 

Tycker dock inte att hans höjning visar på något speciellt. Han har bettat pre-flop och kan beta igen oavsett kort då motståndaren oftast lägger sig om han inte träffat, samt ibland även gör det vid halvträffar som du gjorde nu. Visst är ett högt ess inte otroligt, men utan att veta något mer om spelaren så kan han även ha något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker dock inte att hans höjning visar på något speciellt. Han har bettat pre-flop och kan beta igen oavsett kort då motståndaren oftast lägger sig om han inte träffat, samt ibland även gör det vid halvträffar som du gjorde nu. Visst är ett högt ess inte otroligt, men utan att veta något mer om spelaren så kan han även ha något annat.

Hela resonemanget byggde ju då på att han synade snabbt preflopp och ganska snabbt betade ut på floppen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade synat nereller slagit om. Han försöker representera ditt ess, alternativt har ett sämre ess än du.

 

Med AK-AT + par AA-99 hade han säkerligen slagit om preflop, eller åtminstone funderat på det ett tag. En blixtsyn preflop är nog snarare Ax, KQ, QJs, 55-22 eller nåt sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med AK-AT + par AA-99 hade han säkerligen slagit om preflop, eller åtminstone funderat på det ett tag. En blixtsyn preflop är nog snarare Ax, KQ, QJs, 55-22 eller nåt sånt.

Grejen är ju att jag tror att han är ganska ärlig och verkligen gillar sin hand på riktigt. Dessutom så vet jag att han är ny och verkar lite småförsiktig av sig (det lilla jag sett).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...