MaeSandro Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 undrar vad man behöver för sladd för att koppa ihop två skärmar till en dator och använda båda, ja ni vet vad jag menar. så man kan ha mer bord uppe etc.. sen när man har sladden , hur gör man för att få det hela att fungera? Citera
Jeg123 Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 Beror på vilka utgångar ditt grafikkort har. Kablar man använder är oftast VGA kablar och DVI-D Citera
struve Postad 27 Juli , 2008 Rapport Postad 27 Juli , 2008 Om du har ett grafikkort med två utgångar drar du en sladd från varje utgång till skärmarna. Kan eventuellt behövas någon adapter om du har fel typ av ingång på ena skärmen. Sen måste du antagligen ändra grafikortsintällningarna för att aktivera stöd för två skärmar samtidigt. Om du inte har två utgångar på grafikortet så bör det gå att köpa till ett extra grafikort och sätta in i datorn. Har aldrig provat det själv dock. Citera
Bluwajt Postad 28 Juli , 2008 Rapport Postad 28 Juli , 2008 Om du inte har två utgångar på grafikortet så bör det gå att köpa till ett extra grafikort och sätta in i datorn. Har aldrig provat det själv dock. Har gjort det, och inga problem alls. Se bara till att grafikkortet är tillräckligt bra för att klara två skärmar av den klassen du vill ha. Har du t.ex. en 30tums och kör den med maxupplösning så behöver du ha ett rätt bra grafikkort tror jag. Citera
Dead-Inside Postad 28 Juli , 2008 Rapport Postad 28 Juli , 2008 Har gjort det, och inga problem alls. Se bara till att grafikkortet är tillräckligt bra för att klara två skärmar av den klassen du vill ha. Har du t.ex. en 30tums och kör den med maxupplösning så behöver du ha ett rätt bra grafikkort tror jag. Yep. Men det står. Finns "dåliga" grafikkort som dock klarar av att rendera skrivbordet/poker/ej-3D saker i hög upplösning. undrar vad man behöver för sladd för att koppa ihop två skärmar till en dator och använda båda, ja ni vet vad jag menar. så man kan ha mer bord uppe etc.. sen när man har sladden , hur gör man för att få det hela att fungera? 2 skärmar = Ett kort med två grafikutgångar. Annars är du out of luck, så då blire till att köpa nytt kort med två utgångar. Citera
Metaddict Postad 28 Juli , 2008 Rapport Postad 28 Juli , 2008 En lite dum delfråga: Jag har en Dell med ett grafikkort som jag vet ska funka till en 30-tummare (kommer inte ihåg exakt vilket). Men av någon anledning har jag bara en VGA-utgång. Finns det någon möjlighet att fixa någon typ av omvandlare då eller är jag FFL? edit: för det var väl DVI på alla 30-tummare? Citera
brainslicer Postad 28 Juli , 2008 Rapport Postad 28 Juli , 2008 30" kommer i många former, standarder och upplösningar... menar du dom med 2560x1600 så lär inte ditt kort duga(dvs dom 30" som oftast diskuteras här som pokerskärmar) om du däremot menar tex sånahär skärmar: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=314159 32" - widescreen, Upplösning 1366 x 768 så duger ju VGA kontakt och dom har även det PC-gränssnitt DVI, VGA (HD-15) Citera
Metaddict Postad 28 Juli , 2008 Rapport Postad 28 Juli , 2008 30" kommer i många former, standarder och upplösningar... menar du dom med 2560x1600 så lär inte ditt kort duga(dvs dom 30" som oftast diskuteras här som pokerskärmar) om du däremot menar tex sånahär skärmar: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=314159 32" - widescreen, Upplösning 1366 x 768 så duger ju VGA kontakt och dom har även det PC-gränssnitt DVI, VGA (HD-15) 2560/1600 obv Har som sagt hört att mitt grafikkort duger, var någon som kollade upp det åt mig när jag köpte datorn. Kollade nu och det är ett GeForce 8600M GT. Citera
brainslicer Postad 28 Juli , 2008 Rapport Postad 28 Juli , 2008 2560/1600 obv Har som sagt hört att mitt grafikkort duger, var någon som kollade upp det åt mig när jag köpte datorn. Kollade nu och det är ett GeForce 8600M GT. Hmmm, det är en laptop då? Skulle kortet varit till en stationär hade den säkert dugit, men endast med en VGA utgång för extern skärm? ________________________________ edit: där tech specs på själva 8600M kretsen hos nvidia: http://www.nvidia.com/object/geforce_8600M_techspecs.html Dual-link DVI outputs for digital flat panel display resolutions up to 2560x1600 Dual integrated 400MHz RAMDACs for analog display resolutions up to and including 2048x1536 at 85Hz edit2:och där sitter kretsen i nån dell laptop som tydligen bara har analog out(tex Precision M4300/M2300, Latitude m.fl.) : Specifications: NVIDIA GeForce 8600M G/GT http://support.dell.com/support/edocs/video/P135711/en/spec.htm Supported modes max: 1920X1200 (WUXGA) kretsen klarar DVI outputs up to 2560x1600, vilket tyvärr inte datorn gör, då den saknar DVI/HDMI => 1920x1200 max Citera
Recommended Posts