Gå till innehåll

raderad


OsantVassSpelare

Recommended Posts

  • Svars 676
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag såg QQ handen själv när han spelade den och ansåg då också att det var en tight, men ändå ingen HORRIBEL fold som någon uttryckte det. Men Fi lär väl ha kunnat sitta på t.ex AK också iof.

 

Jag hittad själv fold med QQ vid ungefär samma tillfälle som Samir faktiskt, men då hade en tight reg limpat UTG, kom sedan ett standard-raise från mitten nånstans, och när jag sen 3bettade från BB fyrbetade UTG mig tillbaka. Men det är ju NL20 och AA i 90% av fallen.

 

 

Beror ju helt på läget.

 

 

 

 

Just my 2.

 

 

Ditt läge är inte i närheten av samma, och ofta ok att folda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en go session idag som sluta på 815$ och senaste sessionerna har det gått bra så jag är äntligen uppe på en bra bit över ATH, det fanns faktiskt chans till första backmånaden ever (ingen doomswitch tack) men det är rätt lugnt nu.

 

Men anledningen till att jag drar en update idag är mest för att säga att det blir NL400 nästa månad, kommer även köra massiv uppdatering hur det går nästan varje dag, kommer vara på pokerlan så det kommer bli sjukt mycket spel misstänker jag. Kommer även lägga upp ett litet "dagboksmål", det blir att försöka plussa 20K på spelet+RBn (har för övrigt fått ny deal som är sick nice), körde ju samma grej i dagboken när jag gick upp till NL200 och klarade faktiskt plussa en bra bit över 10K då som var målet, hoppas på samma lycka nu.

Kommer även dunka upp 2 nya rullar på Ongame och Party Poker för NL400 så nu har ni lite värde att vänta utanför iPoker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det lutar åt att många här kanske underskattar att 4-betsvika QQ och sen veva in med KJs.

Underskattat att läsa dynamiken i spelet IMO.

 

Ångrar dock QQ-folden lite, men tror den är mer marginell- och inte så CP-dålig som många tror. Tror min största svaghet och styrka är att jag älskar att trycka på fold-knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du behöver knappa 40 % eq mot FIs shoverange.

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 59.793% 57.93% 01.86% 172607388 5540034.00 { QQ+, AKs, AKo }

Hand 1: 40.207% 38.35% 01.86% 114253440 5540034.00 { QQ }

 

Och då har han aldrig en bluff som du borde räkna med som någon % iaf.

 

Räknar pokerstove automatiskt ut att det blir bara 2 (1) handkombinationer av QQ där eller räknar den 12 (6), isåfall blir ju EQ:n mindre än 38%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räknar pokerstove automatiskt ut att det blir bara 2 (1) handkombinationer av QQ där eller räknar den 12 (6), isåfall blir ju EQ:n mindre än 38%

 

Den borde räkna det men annars kan man ju själv trycka in kombosen om man vill vara säker.. I vilket fall så blir det antaligen 40% iom att det finns en "idiotfaktor" som måste utgöra någon procent av FIs range att han kan ha any two.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den borde räkna det men annars kan man ju själv trycka in kombosen om man vill vara säker.. I vilket fall så blir det antaligen 40% iom att det finns en "idiotfaktor" som måste utgöra någon procent av FIs range att han kan ha any two.

Ja, kan hålla med om att rangen antagligen innehåller fler sämre kort.

 

Spelar du inte väldigt löst? Hur kan du då se det som en styrka att du hittar foldknappen lätt?

Nja, spelar rätt TAG tycker jag. Kör mycket raise och fold, blir lätt att definiera sin hand ofta, använder ju mer än 40 stats i HUDen så har ju rätt bra koll post flop, kan göra rätt sjuka syner också, men som sagt fold är nog min favoritmove i poker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KJs pushen är katastrofal, och hans syn ska vi inte tala om... visserligen sb vs bb har ju mycket med historik att göra men det är verkligen inget standardspel.

 

KJs är ju inte direkt en hand man vill pusha pre sb vs bb, flatsynar hellre i bigblind och i smallblind viker man, det är standard... sen om du känner att han gjort mkt motstånd osv så visst kan du få in det men inget bra spel i längden.

 

Angående QQ:n så är din fold dålig, inte horribel som många säger förstår ditt tänk men eftersom du redan 4betat och oftast är uppe emot AA/KK/AK/JJ/TT så känns det som att pottoddsen gör det till en dålig fold.

 

GL annars, ska bli kul att följa NL400.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi i KJ-handen lirar 23/21 med 16% 4bet, själva anledningen med min 3bet (även om jag gör den mot nästan alla motståndare) var att han skulle 4betta så att jag kunde pusha honom. 3bettar ju som sagt rätt mycket, så tycker ändå det är riktigt bra läge att pusha KJs där när vi har en sån bra hand och mycket Fold Equity. Jobbar ju även meta :)

 

 

 

Spelet idag gick sick bra, helgerna går alltid bra för mig, slutade på 928$, haft gött flow på senaste. Längtar tills augusti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KJs är en mkt bra hand att flatta med pre, och ingen höjdarhand att shovva med pre. Springer sådär emot hans synrange.

Jo håller klart med att den har dålig equity mot hans synrange, men vi har rätt mycket Fold Equity här och tror även att vi kan få rääääääätt mycket syn av dåliga händer också, t ex den handen han synade med.

Om man kör lite räkning på det; 28% PFR på SB (vet inte säkert, men misstänker att den är ännu högre mot mig på BB), 16% 4bet mot random (här vet jag GARANTERAT att den är högre mot mig, skulle gissa på ca 30-40%, låt oss säga 35%). Så han öppnar 28% av starthänderna och 4bettar 35% av dem mot mig; 28 * 0,35 = 9,8% av starthänderna kommer han 4betta med, blir dock svårt att kolla upp hans handrange genom t ex Billings Schaeffer Szafron- eller Sklansky-Chubukovsystemet eftersom jag är säker på att hans 4betrange är rätt polariserad och att han kör med mycket 5bets-blockers.

 

Jag tror att just denna handen handlar rätt mycket om metaspel, jag kör ganska mycket 3bet, då är KJs en given hand för mig att 3betta med och samma sak med att 5betpusha, eftersom jag 3bettar mycket får jag mycket 4bet eller 3betsyn emot mig, därför är oftast high-card valuehänder väldigt nice att gå till post flop med. Det är därför jag tror att kanske handen är ostandard för vissa och standard för vissa, jag vet t ex att många andra som lirar ungefär samma meta som mig pushar KJs any day of the week där.

 

Ps. Älskar din sig Puni :D. Ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet går fortsatt bra, hittade fint 563$ pluss idag, nästan allt mot regs och nästan allt i non-showdown wins. Månaden börjar nästan se fin ut.

Vet inte om jag nämnde det men jag beställde ett Xbox360 från VIP-shoppen på sidan som jag lirar på, har köpt lite roliga spel som jag lirar, Tales of Vesperia och Braid för att nämna dem jag lirar som mest. Nån som har några bra tips på Xbox360 RPGn eller grymma multiplayer/co-op spel?

 

 

 

Lite HHs.

 

 

Irländsk turn som jag kallar den.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($643)

BB ($149)

UTG ($371)

Hero ($211)

CO ($192)

BTN ($34)

 

Dealt to Hero 5:spade: 5:heart:

 

fold, Hero raises to $6, fold, fold, fold, BB calls $4

 

FLOP ($13) Q:spade: A:diamond: K:spade:

 

BB checks, Hero bets $8, BB calls $8

 

TURN ($29) Q:spade: A:diamond: K:spade: 5:diamond:

 

BB checks, Hero bets $22, BB raises to $47.50, Hero raises to $197 (AI), BB calls $87.50 (AI)

 

RIVER ($299) Q:spade: A:diamond: K:spade: 5:diamond: J:heart:

 

BB shows Q:club: A:club:

(Pre 48%, Flop 87.6%, Turn 9.1%)

 

Hero shows 5:spade: 5:heart:

(Pre 52%, Flop 12.4%, Turn 90.9%)

 

Hero wins $296

 

 

 

Riverpush #1.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($153)

BB ($72.09)

UTG ($264)

CO ($232)

Hero ($200)

 

Dealt to Hero 9:diamond: J:diamond:

 

fold, CO raises to $6, Hero raises to $19, fold, fold, CO calls $13

 

FLOP ($41) 5:heart: 9:club: 7:club:

 

CO checks, Hero checks

 

TURN ($41) 5:heart: 9:club: 7:club: 3:club:

 

CO bets $24.50, Hero calls $24.50

 

RIVER ($90) 5:heart: 9:club: 7:club: 3:club: 5:club:

 

CO bets $65, Hero raises to $156 (AI), CO folds

 

Hero shows 9:diamond: J:diamond:

 

Hero wins $217

 

 

 

Riverpush #2, tycker inte den är jättebra eftersom jag inte reppar nåt och det ligger mycket missat, men Fi är jättekass (spelar 51/17) och har note att han bettar hårt med starka kort och lägre med sämre kort.

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($198)

BB ($229)

CO ($536)

Hero ($220)

 

Dealt to Hero Q:club: J:heart:

 

fold, Hero raises to $6, fold, BB calls $4

 

FLOP ($13) 3:spade: 5:diamond: 9:club:

 

BB checks, Hero checks

 

TURN ($13) 3:spade: 5:diamond: 9:club: T:club:

 

BB bets $8, Hero raises to $28, BB raises to $48, Hero calls $20

 

RIVER ($109) 3:spade: 5:diamond: 9:club: T:club: A:heart:

 

BB bets $46, Hero raises to $166 (AI), BB folds

 

Hero shows Q:club: J:heart:

 

Hero wins $199

 

 

 

Undrar vad ni tycker om hur vi ska spela flop/turn i denna handen. Fi är buddy, som är skälet till att jag sitter och lirar 8-max NL400. I vanliga fall så är det 100% raise/push på flop här men under perioden när det gick kass för mig denna månaden så gjorde jag exakt samma spel typ flera gånger varje session där jag går lös med drag mot dåliga spelare och de aldrig släpper sina kort, de gjorde typ sjuka syn med andra paret och dålig kicker i 200BB potter osv.

Är det bara jag som är shellshocked från den dåliga perioden eller finns det andra moves än raise/push som ni vill köra här?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Replayer

SB ($455)

Hero ($421)

UTG ($768)

UTG+1 ($139)

UTG+2 ($76)

CO ($192)

BTN ($98)

 

Dealt to Hero 7:club: 5:spade:

 

fold, fold, fold, CO raises to $8, fold, fold, Hero calls $4

 

FLOP ($18) T:diamond: 6:spade: 4:heart:

 

Hero checks, CO bets $25, Hero calls $25

 

TURN ($68) T:diamond: 6:spade: 4:heart: 6:club:

 

Hero checks, CO bets $40, Hero folds

 

CO wins $65

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Augusti

 

Ny nivå, ny månad, nytt mål.

Kommer som sagt posta mycket denna månad, folk som följt dagboken är säkert medvetna om hur det funkar, kör en månad då jag rapporterar mycket hur spelet går då och då, tycker det funkar rätt bra, så behöver man inte hålla igång dagboken varje månad. I alla fall är det dags för ännu en sådan månad i augusti, speciellt eftersom jag kommer gå upp och lira NL400 för första gången, kommer köra mest på iPoker (som jag alltid kör på) men har även avsatt 2 nya rullar för Ongame och Party så jag kommer även köra där också. Vi får se hur det blir med NL600, som det ser ut för tillfället kommer jag ibörjan iaf inte blanda in det med NL400, som jag vet att många gör när de går upp på NL400, blir isåfall om det finns jättevärde tror jag.

 

Kommer posta grafer och stats över hur spelet går, målet är det samma som vanligt, 50 BI, 20K$ (efter RB), kommer givetvis satsa helhjärtat, hoppas kunna lira 30-40K händer. Kommer också gå ner på 5 bord nu istället för 6 bord som jag spelade innan och jag hoppas att det kommer leda till att spelet, table-selectingen och noteningen av spelare kommer att förbättras lite.

 

 

 

Idag kommer jag flytta datorn till en kompis, är tänkt att det ska bli grindstuga där med massa pers, kommer bli mycket skoj och grindstuge-riggen brukar alltid ha positivt effekt på mig, hoppas att det fortsätter även denna gången.

 

Uppdaterar i slutet av dagen hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du gillar köttiga co-op shooters så rekommender jag:

Gears of War och Gears of War 2. Sjukt brutala spel med rambo-gubbar och stora vapen och monster.

 

Call of duty 4 och 5. 4an, modern warfare är stört bra. Jag lirade iofs igenom den singleplayer men är nästan 100 på att det går att lira co-op. Multiplayer är också jätteroligt.

 

Sen fifa 09 och nhl 09 är ju riktigt kul att lira med polare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...