Gå till innehåll

raderad


OsantVassSpelare

Recommended Posts

  • Svars 676
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fattar inge vad du gör i AA handen. Du måste väl shova eller har du en 5betfold range?:mrgreen:

Kan fatta om du gör det mot någon du veeeet är superfisk men standard 5beten för 100 BB är väl inte miniraise?

 

Mtp handen Fi dyker upp med så kan vi nog konstatera att FI är yberfisk, annars håller jag med dig att det är shove efter FIs 4bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inge vad du gör i AA handen. Du måste väl shova eller har du en 5betfold range?:mrgreen:

Kan fatta om du gör det mot någon du veeeet är superfisk men standard 5beten för 100 BB är väl inte miniraise?

 

Ja, Fi är ingen stjärna, backande spewkille som gillar att 3betta mycket och syna mycket pre.

Han min-4bettar mig, det tolkar jag som att han har nötterna eller är absolut tom, eftersom det är liten chans att han har AA så är chansen större att han bluffar och då vill jag ju egentligen inte pusha eftersom han kommer folda.

Nej, har ingen 5bets fold-range med 100B :)

 

 

Mtp handen Fi dyker upp med så kan vi nog konstatera att FI är yberfisk, annars håller jag med dig att det är shove efter FIs 4bet.

+1

 

 

Hatar o 3betta Ax händer då fi ofta defendar AT,AJ,AQ osv. Checkar nog bakom flopp för potkontroll för att oftast syna turnbet och sen beroende på brädan och fi folda/syna på river.

 

Men är heltok att CB flopp me. Som spelat ser väl riverbluffen bra ut.

Mot SB raise 3bettar jag alla A på BB mot normala regs. Grejen med CB:et är att jag gör om handen till en bluff med outs egentligen, Fi har hög "fold to flop CB 3bet pot" och låg "raise flop CB 3bet pot", så jag vill egentligen ta hem handen direkt på flopp och inte försöka få värde. Synar han så vet jag att jag är illa ute men får iaf ett frikort eftersom jag fortfarande är aggressor i potten och att han med stor sannolikhet kommer checka turn. Kan även skjuta turn om det kommer ett bra skrämselkort för honom typ K, Q.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick dåligt idag, låg rätt bra plus innan jag börja lira sista sessionen för dagen, den gick mycket kass och det var inget som stämde, träffa dåligt och mina motståndare träffade bra.

 

 

1/5: +118$ / 1670 händer

2/5: +947$ / 898 händer

3/5: +84$ / 1707 händer

4/5: +231$ / 1418 händer

5/5: +805$ / 1845 händer

6/5: -262$ / 1074 händer

 

 

Totalt: +1923$ / 8616 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Var dåligt med intressanta händer idag/på senaste faktiskt, kanske ska skippa det och bara köra de händerna där potten blev över 100BB eller nåt.

 

Semibumpar här (:

 

Hand 1, vet inte vad jag ska säga egentligen fi verkar ju ha två hjärnceller varav en har semester. Tycker att du borde pusha istället för att typ min-5b bara för att få lite balans i spelet. Finns väl knappt några händer förutom KK/AA du spelar så?

 

Hand 2, I like. En fråga bara, visar du bara för att teasa eller har du någon baktanke med det? Jag visar i princip aldrig, kanske är smart att visa nuts/bluff ibland bara för fucca upp.

 

Hand 3, Jag hade höjt mer på flop annars ser det väl okej ut. Bra turnbet imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Semibumpar här (:

 

Hand 1, vet inte vad jag ska säga egentligen fi verkar ju ha två hjärnceller varav en har semester. Tycker att du borde pusha istället för att typ min-5b bara för att få lite balans i spelet. Finns väl knappt några händer förutom KK/AA du spelar så?

 

Hand 2, I like. En fråga bara, visar du bara för att teasa eller har du någon baktanke med det? Jag visar i princip aldrig, kanske är smart att visa nuts/bluff ibland bara för fucca upp.

 

Hand 3, Jag hade höjt mer på flop annars ser det väl okej ut. Bra turnbet imo.

Det står "shows" efteråt, men jag visar inte handen för honom, det står alltid så efter handen är över med HMs replayer.

 

I hand 1 som sagt, behöver ingen balans mot honom, min-5bettar aldrig nånsin förutom i detta läget och tanken var som sagt att jag visste att han var jättestark eller jättetom, det senast nämnda med störst sannolikhet eftersom jag har AA. Han foldar ju aldrig en stark hand, så då kan jag ju lika gärna 5betta honom för att om jag pushar så antar jag att han inte synar K3s, så bästa jag kunde göra där var "att ge honom lite mer rep" att hänga sig själv med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kaaaaaaaallt idag. EV:et fuckade mig totalt idag och jag lyckades springa hela fyra inköp under det på kort tid, lirade inte speciellt mycket heller.

Sista handen som kunde räddat dagen tiltar mig också, Fi pushar in det med öppet stegdrag med 2 underkort när jag check-raisat honom på flopp (i 3bet pott) som aggressor där det ligger 3 färgkort ute (och Fi inte har nåt av dem...), jag har top-två och ändå degar han in resten av smeten när vi har 130BB var, fattar inte hur man kan spela så kallt. Iaf tar jag ju synen och han får ju givetvis dra ut i 520$ potten.

 

 

 

1/5: +118$ / 1670 händer

2/5: +947$ / 898 händer

3/5: +84$ / 1707 händer

4/5: +231$ / 1418 händer

5/5: +805$ / 1845 händer

6/5: -262$ / 1074 händer

7/5: -316$ / 938 händer

 

 

Totalt: +1607$ / 9573 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev fredagsvärdet och det var bra det. Avslutade precis 11-timmars sessionen, började riktigt illa och jag var ner -700 men lyckades sen vända spelet och spela verkligen sick A-game idag. Iaf slutade kalaset på +2776$, riktigt glad över det, hade t o m kunnat bli mer om jag inte bustat 600$ på kort tid när jag förföljde en annan spelare till NL400 :(

 

 

 

1/5: +118$ / 1670 händer

2/5: +947$ / 898 händer

3/5: +84$ / 1707 händer

4/5: +231$ / 1418 händer

5/5: +805$ / 1845 händer

6/5: -262$ / 1074 händer

7/5: -316$ / 938 händer

8/5: +2776$ / 4613 händer

 

 

Totalt: +4383$ / 14175 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Var längesen man drog en update nu, skäms lite över det. Blir nog inga 50K händer denna månaden, började med att jag inte orkade uppdatera dagboken, som några dagar senare fortsatte med att jag inte orkade lira tillräckligt med händer varje dag.

 

Spelet har iaf gått bra, sprungit en hel del över EV:et denna månaden faktiskt för första gången, men inte lirat jättemycket, tror jag spelat ungefär 25K händer hittills.

 

 

För övrigt känner man sig lite tom nu när sommaren drar igång och det varken kommer vara nåt VM eller EM i fotboll, det är typ det som förgyller sommaren IMO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Oy.

 

Grinden är igång för fullt nu i juni. Maj gick sådär, plussade ca 38 BI med RB inkluderat, men sprang en hel del över EV:et denna månaden faktiskt och mycket kom från RBn, så spelet var väl inte jättebra. Fast i slutet av månaden började jag komma in i det igen och hittills går juni väldigt bra, ligger typ 6 BI upp efter 2 dagars spel.

Det sjukt roliga är att jag hittat världens donator på en väldigt hög nivå, men vet inte om jag vågar ta ett skott mot honom om jag ser honom. Så fort han sätter sig på ett bord så blir det typ 20 pers i waitinglisten direkt, en kompis lyckades igår vinna 25K$ mot honom, men han lirar givetvis NL1K-NL2K som standard, så det blir ju lite mer scared money för mig. Vi får se hur detta artar sig.

 

Ska till Algeriet om ca 3 veckor vilket jag ser fram emot sjukt mycket, behöver verkligen en skön semester och det ska bli skoj att träffa familjen igen.

Det ryktas även om att Shahin89 tar sig ner till GBG i juni för att delta i lite grind med lite andra pokerpolare och även få sig en inblick i vad GBG har att ge, ser fram emot det också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juni har börjat helt okej, igår skottade jag NL1K för att det fanns jättebra värde på ett bord. Först handen jag får på NL1K är givetvis AA i BB... Nånstans i mitten (körde 8-max) slår nån upp och button 3bettar givetvis, haha... Jag open/kall-4bettar på BB givetvis, mitten foldar och button stek-pushar, nice tänker jag och synar. Han har givetvis också AA och det blir splitt, rolig första hand när man skottar :D

Skottet slutade iaf 1,2K och jag får givetvis vara mycket nöjd.

 

Sen i förrgår lyckades jag för tredje (fjärde?) gången sen jag börja lira NL200 vinna en 1K pott på just NL200, mot en riktigt go gubbe som är back 9K på 6K händer på enbart NL200, postar handen i slutet av posten.

 

Ska nog softa med spelet i juni, ska ju som sagt ner till Algeriet om ett par veckor och funderar på att ta det lugnt 1 vecka innan jag drar så att suget efter poker kommer vara sjukt högt när jag kommer tillbaks och det är ju även nice med lite semester.

Hoppas resten av juni flyter på som den börjat iaf.

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $2(BB) Replayer

SB ($198)

BB ($203)

UTG ($537)

CO ($247)

Hero ($634)

 

Dealt to Hero T:spade:K:spade:

 

UTG raises to $6, fold, CO calls $6, Hero calls $6, fold, fold,

 

FLOP ($21) Q:spade:3:club:J:spade:

 

UTG bets $21, CO folds, Hero calls $21,

 

TURN ($63) Q:spade:3:club:J:spade:3:spade:

 

UTG bets $63, Hero calls $63,

 

RIVER ($189) Q:spade:3:club:J:spade:3:spade:8:heart:

 

UTG bets $189, Hero raises to $544 (AI), UTG calls $258 (AI),

 

UTG shows K:club:Q:heart:

(Flop 44.9%, Turn 9.1%)

 

Hero shows T:spade:K:spade:

(Flop 55.1%, Turn 90.9%)

 

Hero wins $1080

 

 

Spelade den väldigt ostandard, raisar alltid på flop i det läget men det funkar inte bra mot just denna Fi för att han kan dega mot raise jättelight, typ med den handen som hade för 270BB och det känns onödigt att gå in och flippa för såna stackar när jag kan syna ner några gator och ändå pusha och antagligen få syn om jag träffar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...