Gå till innehåll

Ordlista för poker-slang


zoom840

Recommended Posts

Det är mycket ord som används på forumet som man inte vet vad dom betyder och inte hittar i någon poker-ordlista.

 

Dom ord jag kommer på just nu är "slaska" och "reppa".

 

Skulle vara fint om nån har en bra förklaring :-)

 

Slaska betyder att man sitter och spelar löst och dåligt och gamblar, mer för det är roligt..

 

Reppa antar jag står för representera, d.v.s du kanske spelar på ett specielt sätt för att försöka representera att du har en viss hand, tex kanske du försöker få spelarna att tro att du har satt ett färgdrag fast du kanske egentligen har något helt annat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slaska betyder att man sitter och spelar löst och dåligt och gamblar, mer för det är roligt..

 

Reppa antar jag står för representera, d.v.s du kanske spelar på ett specielt sätt för att försöka representera att du har en viss hand, tex kanske du försöker få spelarna att tro att du har satt ett färgdrag fast du kanske egentligen har något helt annat..

 

Skulle vara intressant att veta var "slaska" kommer ifrån. Någon som har en aning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket ord som används på forumet som man inte vet vad dom betyder och inte hittar i någon poker-ordlista.

 

Dom ord jag kommer på just nu är "slaska" och "reppa".

 

Skulle vara fint om nån har en bra förklaring :-)

 

20 sidor om pokertermer och ord

 

http://pokerforum.nu/forum/faq-vanliga-fragor/190-vad-betyder-olika-pokertermer.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar Povi nu slipper man gissa sig fram i dagböckerna :D

Ja den är bra! Läste faktiskt igenom den men hittade inte orden jag undrade över. Kanske borde skrivit min fråga där istället för att starta en ny tråd iofs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...